بنتلی

بروکلند، شاهکار تکرارنشدنی بنتلی

بروکلند کوپهٔ بزرگ و فوق لوکسی است که بسیاری از کارشناسان آن‌را کلکسیونی‌ترین بنتلی مدرن می‌دانند. همه‌چیز این خودرو افراطی است ولی بااین‌حال این همان چیزی است که از یک بنتلی کوپه انتظار می‌رود. سازندهٔ بریتانیایی بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ بروکلند را به‌عنوان یک مدل عملکرد بالا تنها در تعداد ۵۵۰ دستگاه به تولید رساند که بسیاری از آن‌ها در ایالات‌متحده، خاورمیانه و شرق آسیا به فروش رسیدند.

بروکلند که بر اساس نسل دوم مدل کابریولت آزور ساخته شده بود، از بدنهٔ کوپهٔ بسیار زیبا و ظریف و بدون ستون B برخوردار بود. این خودرو به‌طور کامل با دست ساخته می‌شد و سنت طولانی و باسابقهٔ اتاق‌سازی بنتلی را ادامه داد. به همین دلیل بروکلند به‌عنوان آخرین بنتلی واقعی شناخته می‌شود. در زیر کاپوت این شاهکار بریتانیایی نسخهٔ توئین توربو از پیشرانهٔ قابل‌احترام ۶.۷۵ لیتری V8 قرار دارد که ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد. این پیشرانه همچنین با ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور، در آن زمان بیشتری گشتاور را در بین موتورهای هشت سیلندر تولیدی داشت.

این نیروگاه قدرتمند به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ZF متصل شده است که نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. با استفاده از این قوای محرکه، بروکلند ظرف تنها ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. این برای یک کوپهٔ کشیدهٔ ۵.۴ متری با ۲,۶۵۵ کیلوگرم وزن، عملکرد شگفت‌انگیزی است.

حال یک نمونه از این کوپهٔ نادر برای فروش گذاشته شده است. این نمونه یکی از تنها ۵۰ دستگاهی از بروکلند است که در بریتانیا به فروش رسیده است. این بروکلند از رنگ بیرونی نقره‌ای براق با کابین باشکوهی برخوردار است که با چرم کرمی، تریم آبی دریایی و روکش‌های سفارشی چوب بلوط تزئین شده است. دیگر ویژگی‌های برجستهٔ این ماشین نیز شامل سنسورهای پارک اولتراسونیک با دوربین دید عقب، ناوبری ماهواره‌ای و رینگ‌های ۲۰ اینچی می‌شود.

با توجه به اینکه این بروکلند در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۸ پلاک شده است، از ظاهر و داخل بی‌نظیری برخوردار بوده و تنها ۳۸ هزار کیلومتر کار کرده است. در آن زمان بروکلند ۲۷۵ هزار پوند قیمت داشته است اما حالا می‌توان با قیمتی بین ۹۰ تا ۱۱۰ هزار پوند یک دستگاه از آن‌را خریداری کرد. در آگهی فروش این بروکلند گفته شده که خودرو بسیار خوب نگهداری شده و با ملایمت مورداستفاده قرار گرفته است. این خودرو با سه چتر، یک دست لاستیک نو و دفترچه راهنمای اصلی به فروش می‌رسد.

به‌تازگی شرکت Ares Design اقدام به ساخت و معرفی نسخهٔ کوپهٔ بنتلی مولسان کرده که می‌توان آن‌را به‌نوعی جانشین بروکلند دانست؛ اما قیمت نهایی مولسان کوپه چیزی در حدود ۸۰۰ هزار دلار است که مبلغ بسیار گزافی محسوب می‌شود؛ بنابراین کسانی که خواهان یک بنتلی کوپهٔ فوق لوکس هستند می‌توانند بجای مولسان کوپه Ares Design به سراغ این بروکلند بروند که به همان اندازه جذاب است. این خودرو در دهم و یازدهم سپتامبر در نمایشگاه فروش خودروهای کلاسیک NEC به حراج گذاشته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    وای که چقدر تو دل برو هست این شاهکار بنتلی ??

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. mahdy

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    38000 تا واسه این فرق خاصی با صفر نداره
    شاهکار بنتلی من نمیدونم محمد رو چه حسابی میگه این شرکت ادای لوکس بودن در میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. TRX (تایماز)

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (316 ديدگاه)

    اگر روزی توی لیگ جزیره بازی میکردم حتما با این ماشین میرفتم سر تمرین و برمیگشتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Omid

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    اگه کلکسیونیه پس چرا قیمتش کم شده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کاوه

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (61 ديدگاه)

    نباید گفت اما چاره نیست :‌دهاتی ترین داشبوورد و صندلی در تمام خوودروهای لوکس . فقط محصولات لینکلن می توانند در زمینه افتضاح بودن داشیورد و صندلی با این گنده بگ زشت که شبیه کیا اپیروس است رقابت کند.
    ارادت به همه دوستان عزیز آمریکایی دوست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رولزرویس وبنتلی از نظر لوکس بودن توی یه دنیایی دیگه هستن.بنز. بی ام و.آیودی درسته خودروهای خیلی لوکسی تولید میکنن ولی این دوخودروساز یه دنیایی متفاوتی دارن.اثرهنری خلق میکنن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فقط به صندلی هاش نگاه کنید.خیره کننده است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی عالیه من دیوانه ماشینای بنتلیم اصول طراحی و امیدوارم بتونم یه روزی یکیشو سوارشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    بدون شرح….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. AMG 63

    ۱۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    چه عظمت و ابهتى داره .
    طراحى ساده و جاودانه ، دست خوش بنتلى

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا