بنتلی

بنتلی مولسان کوپه، رؤیایی که تحقق یافت

بنتلی در سال ۲۰۰۸ کوپهٔ بزرگ و لوکسی را بنام بروکلند معرفی کرد. این خودرو در اصل نسخهٔ کوپهٔ سدان پرچم‌دار آن زمان بنتلی یعنی مدل آرناژ محسوب می‌شد؛ اما زمانی که در سال ۲۰۰۹ بنتلی مدل مولسان را به‌عنوان سدان پرچم‌دار جدید خود معرفی و جایگزین آرناژ نمود، تصمیم گرفت نسخهٔ کوپه را کنار بگذارد و مولسان فقط به‌صورت سدان تولید شد؛ بنابراین بعد از خاتمهٔ تولید بروکلند در سال ۲۰۱۱، بنتلی از بخش کوپه‌های بزرگ لوکس خارج شد.

اما چند سال بعد یک شرکت اتاق‌سازی ایتالیایی بنام Ares Design تصمیم گرفت با ساخت نسخهٔ کوپهٔ مولسان، این خلأ را در سبد محصولات بنتلی پُر کند. این شرکت نه‌تنها در تبدیل کردن سدان مولسان به کوپه کاملاً موفق بوده، بلکه نتیجهٔ کار آن بسیار باشکوه از آب درآمده است تا جایی که به نظر می‌رسد این خودرو توسط خود بنتلی ساخته شده و مستقیماً از کارخانهٔ این شرکت خارج شده است. البته تبدیل مولسان سدان به یک کوپهٔ بزرگ اصلاً کار ساده‌ای نبوده زیرا باید بسیاری از اجزا و قطعات خودرو تغییر می‌کردند.

شرکت Ares Design این فرایند را با اسکن سه‌بعدی سدان استاندارد آغاز کرده و سپس در فایل اسکن‌شده، استایل خودرو را به کوپه تغییر داد. بدین منظور از ستون A به بعد، تمامی قسمت‌های خودرو از نو طراحی شدند به‌گونه‌ای که یک سقف بازطراحی شده جایگزین نمونهٔ استاندارد شد، صندوق بار کشیده‌تر شد و چراغ‌های عقب هم تغییر کردند. مهندسین Ares Design همچنین برای کشیده‌تر کردن درهای جلوی خودرو، ستون B را هم عقب‌تر نصب کردند. علاوه بر این، برای خودرو پنجره‌هایی سفارشی هم طراحی شده که دورتادور آن‌ها با کروم احاطه شده است. از طرف دیگر، به دلیل ساخت سقف و درها از فیبر کربن و پانل‌های عقبی از آلومینیوم، وزن مولسان کوپه ۴۵۰ کیلوگرم کمتر از نسخهٔ سدان استاندارد شده است.

برای تکمیل فرایند تبدیل مولسان سدان به مولسان کوپه، داخل خودرو نیز به‌دقت اصلاح شده است؛ بنابراین در اینجا صندلی‌های جلو با نمونه‌های جدید و شیک‌تری جایگزین شده‌اند و پانل‌های جانبی هم به‌منظور مطابقت با بدنهٔ کوپه، از نو طراحی شده‌اند. از سوی دیگر، Ares Design در زیر کاپوت مولسان هم تغییراتی را اعمال کرده و با تنظیم مجدد ECU، قدرت پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V8 توئین توربوی مولسان را از ۵۱۰ اسب بخار به ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور آن‌را از ۱۰۲۰ نیوتن متر به ۱۱۰۰ نیوتن متر افزایش داده است؛ بنابراین حالا مولسان کوپه به لطف کاهش وزن و همین‌طور افزایش قدرت، اسپرت‌تر از مولسان سدان هم شده است. این در حالی است که Ares Design برای تکمیل کار خود، مولسان کوپه را به تعلیق اسپرت هم مجهز کرده که ارتفاع خودرو را ۲ سانتیمتر نسبت به نسخهٔ استاندارد کاهش داده است.

البته مولسان کوپه پیش‌ازاین توسط Ares Design معرفی و به بازار عرضه شده است اما حالا این خودروی منحصربه‌فرد برای اولین بار در ایالات‌متحده در گردهمایی پبل بیچ به نمایش درآمده و به اولین خریدار آمریکایی تحویل داده شده است. Ares Design هزینهٔ تبدیل مولسان سدان به کوپه را ۳۹۵ یورو (نزدیک به ۴۶۰ هزار دلار) اعلام کرده که این مبلغ شامل قیمت خود مولسان سدان نمی‌شود. فرایند تبدیل نیز بسته به سطح سفارشی‌سازی، حدود ۲۴ هفته طول می‌کشد. البته Ares Design اعلام کرده است که برای حفظ انحصار واقعی مولسان کوپه، تعداد بسیار کمی از آن‌را تولید خواهد کرد ولی بااین‌حال این شرکت گفته است تا زمانی که بنتلی این کار را انجام ندهد، ما به ساخت مولسان کوپه ادامه خواهیم داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. m4

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (294 ديدگاه)

    600 اسب بخار چه هیجانی داره با این جسه بزرگ :)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      1100 نیوتن متر چی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      بچه یه سوال بی ربط!!
      شما هم مثل من احساس ناامیدی میکنید نسبت به حال و اینده وضعمون؟
      اره=لایک
      نه=دیس لایک

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        تاببینیم منظورت از نا امیدی چی باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مزدا

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2029 ديدگاه)

          داداش مهدی منظورم به این وضع گرونی و بیکاری و دسترسی نداشتن به ماشین به روز با قیمت منطقی و دسترسی داشتن به کالا های چینی و تقلبی و …روز به روز هم بدتر میشه
          منکه کلا با این وضعی که پیش میره به اینده خوش بین نیستم.دولت هم همه چیز رو ول کرده یه برخورد قاطع نمیکنه

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. emad1990

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        اقا مزدا مملکت خیلی وقته به **رفته
        نسل ما که سوخت ولی اوضاع نسل بعد خوب میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    چشممون بلاخره به جمالش روشن شد
    عجب استایلی داره دمش گرم
    در حد نام بنتلی ??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Just bentley continental

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (539 ديدگاه)

    معرکه?
    بنتلی منو دیوونه خودت می کنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خیلی عصا قورت داده
    هر چند دست ما هم کوتاهه از این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    کوپه ی لوکس فقط و فقط Maybach Xenatec ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یاس ی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    مزدا جان همین را بدون که دولت هیچ برنامه جدی نداره که بتونه این اوضاع را درست کنه، این که میگم را یکی از دست اندرکاران خود بدنه دولت میگفت. افسار کار از دستش در رفته. شما یدونه برنامه از دولت فعلی دیدی که بتونه بحران قیمت را کنترل کنه؟
    منظور از قیمت قیمت تمامی اجناس هستش ، مثل دلار ، ماشین ، لبنیات ، سبزی و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Armin

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اینجا باید چهار سال کار کنی که یک پراید بخری اونجا با یک ماه حقوقت می تونی ماشین اخرین سیستم سوار شی.?
    البته این که میگم با پول خودت نه با پولای باباهه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا