بنتلی

بنتلی مولسان W.O. ادیشن مولینر، نهایت دقت و ظرافت!

در سال ۱۹۱۹ آقای والتر اوون (W.O.) بنتلی کمپانی خود را با هدفی واضح تأسیس کرد: ساخت خودرویی سریع، خوب و بهترین در کلاس خود.


خب به امروز می‌رسیم که بنتلی زیر چتر حمایتی گروه خودروسازی فولکس‌واگن برخی از بهترین خودروهای دنیا را می‌سازد؛ و این خودروساز بریتانیایی برای گرامیداشت یک صدمین سالگرد تأسیس خود برنامه‌های ویژه‌ای دارد.


اولین قدم در این جهت معرفی مولسان W.O. ادیشن مولینر است. این خودروی فوق لوکس تنها به تعداد ۱۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد و ادای احترامی به مؤسس کمپانی خواهد بود. بنتلی می‌گوید بخش ویژه‌ای از تاریخچه کمپانی را در هر خودروی خود بکار می‌گیرد.


اما اشاره‌ی آن‌ها به بخش ویژه در واقع میل لنگی است که از خودروی لیتر ۸ خود والتر اوون گرفته ‌شده است. این قطعه داخل مولسان به نمایش درآمده است. این قطعه را می‌توان در استراحت گاه دست مرکزی صندلی عقب مشاهده کرد. یک پلاک ویژه نیز تاریخچه قطعه یاد شده را شرح می‌دهد.

بنابراین کابین این خودروی سفارشی فوق‌العاده خاص بوده و در آن می‌توان متریال لوکس، پرده‌های شخصی در بخش عقب، سیستم اطلاعات سرگرمی صندلی‌های عقب و… را مشاهده کرد.

بنتلی مولسان W.O. ادیشن مولینر رنگ بدنه اونیکس را داشته هرچند مشتریان می‌توانند رنگ‌های دیگر را نیز سفارش دهند. نوار کرومی روی کاپوت و نماد B شرکت نیز روی رادیاتور کرومی سفارشی و جلوپنجره می‌نشیند. همچنین باید نشان W.O. را نیز ذکر کرد که روی بخش پایینی سپر قرار گرفته است.

جدیدترین محصول سفارشی و خاص بنتلی در هفته خودروی مونتری به نمایش درخواهد آمد و درست همانند نسخه استاندارد مولسان به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Centenario

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    ماشین فوق العادیه و خیلی خاصه
    اما متاسفانه هم این و هم محصولات میباخ نتونستن به موفقیت رولزرویس برسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۲۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      به جان داداش رولس رویس فقط برنده و در ضمن یکی از دلایلش قدمت بیشتری که داره ( تقریبا 110 سال) اما اینو بدون که دو سری رولس رویس توسط همین برند نزدیک بوده ورشکسته بشه ( سالهای دور ) و واقعا چیزی تو رولس رویس نیست که تو این نباشه این یک سیاسته که یه جنس یا ماشینو نجومی گرون میکنند و بعد که جا افتاد یه عده واسه نشون دادن حساب بانکی میرن میخرنش ( البته انقدر با هم فرق ندارن این دو ) و این به سیاست انگلیسی معروفه ( مثل همون داستان دسر پیاز تو امریکا که الان خیلی لاکچریه ؛خیلی ولی فقط پیاز سرخ شدس اتفاقا صاحب اون رستورانم انگلیسی بوده ) ولی المانها خیلی کاربردی تر و هستند مثلا رولس رویس صندلی هاش نمیخوابه ولی میباخ تقریبا صاف میشه یا مثلا تکنولوژی به روز a8 رو تو هیچ کدوم نمیبینیم اما به دو دلیل بالا رولس رویس از همه اشرافی تره ولی بنتلی کامل تر از بقیه هست نسخه مولسان یه تلوزیون سقفی هم داره که رولس رویس نداره یا یه سا عت خیلی گرون یا مثلا تنظیمات بیشتر ولی دلیل بعدی و اخری که باعث برتری رولس رویس شده توجه بی اندازه به جنس و متریال هست و ظریف کاری های بی اندازه و کل فرایند دست سازی این ماشین ( حتی پیچ ها هم با بکس بادی سفت نمیشن !!!) یه کلیپ داشتم میدیدم که نشان R چرخ رولس رویس ثابته و داشت از هزینه های هنگفت این پروژه میگفت یا مثلا نشان رو کاپوت یا اون چتری که با جریان هوای داغ خشک میشه ! اینا باعث گرونی بیشتر این ماشینند اما ابهت و وقار رولس رویس تو هیچ کدوم نیست مخصوصا سری 8 اش ولی من اگه یه روزی دستم میرسید حتما بنتلی رو میخریدم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Centenario

        ۲۳ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (101 ديدگاه)

        دادا حرفت کاملا درسته
        منم نگفتم رولزرویس بهتره
        میباخ و آئودی واقعا عالین ، و متریالی که داخلشون به کار رفته واقعا بینظیر و قیمتشون خیلی کمتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. s.h

          ۲۳ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (712 ديدگاه)

          صفا باشه برار

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. shirko

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    هر چند بنده طرف دار پر و پا قرص ماشینهای المانیم ، ولی به جرات می تونم بگم ماشین های انگلیس دارای پرستیژ و اعتبار بالاترین !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رولزرویس وبنتلی اوج اشرافیت هستن.مخصوصا رولزرویس.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    لوکس و شرور
    ماشین پدرخواندس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا