بنتلیتجربه و آزمایش

اولین تجربه‌ی رانندگی با بنتلی بنتایگا 2017

بنتلی می‌گوید که بنتایگا سریع‌ترین، قدرتمندترین، لوکس‌ترین و خاص‌ترین شاسی‌بلند حاضر در جهان است. این ادعای بزرگی است و به‌جز قسمت “قدرتمندترین” در باقی بخش‌ها حق با بنتلی است. به نظر می‌رسد که این کمپانی بریتانیایی یک گزینه را از یاد برده است: مرسدس AMG G65!

2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
۶۲۱ اسب بخار مرسدس بر ۶۰۰ اسب بخار بنتایگا می‌چربد اما اگر شما در پشت چراغ‌قرمز بایستید، به‌زودی خواهید فهمید که اسب‌های AMG به چراگاه رفته‌اند! بنتلی در مدت ۳.۵ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، یعنی ۱.۹ ثانیه سریع‌تر از بنز.

2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
در حقیقت، بنتایگا سریع‌ترین شاسی‌بلند بنزین سوزی است که ما تابه‌حال تست کرده‌ایم. با این شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، بنتایگا خودروهایی همچون شورلت کوروت ZR1، لامبورگینی مورسیه لگو، فراری F12، مرسدس-مک لارن SLR، پورشه کررا جی تی، دوج چارجر هلکت و بسیاری دیگر را در گردوخاکی عظیم محو خواهد کرد. بنتایگا به‌صورت دیوانه‌واری سریع است. (خب شاید هم سریع‌ترین نباشد! تسلا مدل X P90D که در همان روز آزمایش شد، بنتلی را در شتاب صفرتا ۹۶ شکست داد. این شاسی‌بلند تسلا شتابی برابر با ۳.۲ ثانیه ارائه می‌دهد! تست یک‌چهارم مایل نیز در ۱۱.۷ ثانیه صورت می‌گیرد که ۲ دهم ثانیه سریع‌تر از بنتایگا است.)

2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
در دنیای شاسی بلندهایی با پیشرانه‌ی احتراق داخلی، تنها BMW X5 M/X6 و مرسدس GLE63 AMG S Coupe می‌توانند شتابی در حوالی ۳ ثانیه داشته باشند (۳.۷ و ۳.۹ ثانیه) و با حداکثر سرعت ادعایی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، بنتایگا در اتوبان حریفی ندارد.
در نمایشگاه‌های خودرو هم رقیبی وجود ندارد! به لطف قیمت پایه‌ی ۲۲۹۱۰۰ دلاری، دوباره جی کلاس ۱۲ سیلندر در سایه قرار می‌گیرد (قیمت پایه‌ی جی کلاس ۲۱۸۸۲۵ دلار است). بنتایگای بنفش حاضر در این تست از برخی تجهیزات اضافی برخوردار است که قیمت آن را تا حد شگفت‌انگیز ۲۷۵۲۹۰ دلاری بالا می‌برد. افسوس! بنتلی ادعای “خاص‌ترین” را می‌کند که درواقع همان معنی “گران‌ترین” را می‌دهد.

2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
حال کمی درباره‌ی بخش لوکس خودرو حرف بزنیم. خودروی حاضر در تست متأسفانه از نمای داخلی تماماً مشکی عبوسی استفاده کرده که کمی از رویای بنتلی به دور است و آن حسی را که با وارد شدن به داخل یک بنتلی به شما دست می‌دهد اینجا کمتر دارید. داشبورد، فرمان و درها دو رنگ نیستند و هیچ کنتراستی وجود ندارد. حتی چوب داخل کابین هم به‌صورت مشکی براق درامده است. چوب زیبا یکی از مواردی بوده که بنتلی در استفاده از آن استاد است اما پوشاندن این چوب مرغوب با رنگ سیاه گناهی است بس بزرگ.

2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
با باز کردن درب خودرو رایحه‌ی دل‌نشین چرم مشام را می‌نوازد. همه‌چیز ازجمله پوشش سقف با چرم پوشیده شده است و بسیاری از دکمه‌ها از پوشش کرومی و براق برخوردار هستند. هرکسی که آئودی Q7 را رانده باشد احساس می‌کند که اینجا خانه‌ی خودش است.

2017 Bentley Bentayga cockpit
۲۰۱۷ Bentley Bentayga cockpit
در حقیقت هرکسی که آخرین نسخه‌ی Q7 را رانده باشد حس آشنایی نسبت به بنتایگا خواهد داشت با این تفاوت که در Q7 بوی چرم کمتری را می‌توان حس نمود. بنتایگا از مهندسی پیشرفته‌ی فولکس‌واگن بهره می‌برد و البته باید گفت که راه جنرال موتورز در دهه‌ی ۸۰ میلادی را طی نمی‌کند. زمانی که فقط نشان‌های شورلت و کادیلاک با هم تفاوت داشت و دو مدل درواقع یکی بودند. اما اینجا بنتلی ذاتاً متفاوت از Q7 است.
آرزو داشتیم که این شاسی‌بلند بر پایه‌ی مولسان بنا می‌شد. چشم‌های خود را چپ کنید و به خودرو نگاه کنید، بله دو انتهای خودرو از کانتیننتال الهام گرفته است و این قضیه کاملاً مرسوم است. در تناسبات طراحی هم بنتایگا قرابت زیادی با فولکس‌واگن توارگ دارد که البته عجیب هم نیست چون توراِگ هم پلت فرم مشابهی را با Q7 به اشتراک می‌گذارد.

2017 Bentley Bentayga Interior
۲۰۱۷ Bentley Bentayga Interior
چه از کنترل‌ها سر دربیاورید یا نه، از صندلی راننده گرفته تا باقی موارد تجربه‌ی Q7 را دارند.Q7 در کل بهترین شاسی‌بلند ازنظر سواری است و در سال گذشته به‌عنوان شاسی‌بلند سال انتخاب شده است.
در مورد بنتایگا باید گفت که داخل کابین به‌طور شگفت‌انگیزی ساکت است. دید بیرونی وسیع بوده و موقعیت راننده عالی است. ارگونومی خودرو در سطح بالایی قرار دارد و با سیستم صوتی عالی، هدآپ دیسپلی واضح و نشان‌دهنده‌های آنالوگ جذاب تکمیل‌شده است.

چرخ‌های ۲۱ اینچی بزرگ با لاستیک‌های دیواره کوتاه ضربات تندی را به نشیمنگاه سرنشینان وارد می‌کند. این ضربات تقریباً قابل‌توجه هستند که تنها دلیل آن به فقدان نیروهای دیگر بازمی‌گردد. پس از مدتی رانندگی با بنتایگا شما درمی‌یابید که کابین خودرو چگونه همانند پیله‌ی ابریشم ایزوله شده است. صدای جاده تنها به این خاطر شنیده می‌شود که نویز باد وجود ندارد! صدای پیشرانه هم به‌طور عالی به درون نفوذ نمی‌کند و تنها زمانی قابل‌شنیدن است که با سوپرکارهای دیگر کل‌کل کنید و فرمان با کمک الکتریکی هم هیچ‌گونه لرزشی را منتقل نمی‌کند.
گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک ساخت ZF تعویض‌های نرم و روانی دارد اما قدری کند نشان می‌دهد. اخبار مهم درباره‌ی پیشرانه این است که حالا این غول ۱۲ سیلندری عاری از خطا است. نسخه‌های پیشین این پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندری از تأخیرهای مشقت‌بار توربو در سرعت‌های پایین رنج می‌بردند و طوری به لرزه می‌افتادند که انگار می‌خواهند از هم بپاشند. این نسخه‌ی جدید از روان‌ترین نمونه‌های موجود در بازار است. تأخیرهای توربو قابل‌مشاهده است اما در رانندگی عادی قابل‌توجه نیست. صدای اگزوز هم لذت‌بخش است و باعث اشتیاق بیشتر راننده برای فشار پدال گاز می‌گردد. درمجموع پیشرانه بالانس عالی‌ای از اسپورت بودن و ظرافت را به نمایش می‌گذارد.

2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
بنتایگا مصرف سوخت خوبی را به نمایش می‌گذارد. مصرف ۱۴.۷ لیتری در صد کیلومتر برای خودرویی ۲.۵ تنی با پیشرانه‌ی ۶ لیتری نمایشی بسیار خوب محسوب می‌شود. سیستم تزریق مستقیم جدید و تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندرها و که می‌تواند در شرایط مخصوص ۶ سیلندر را از دور خارج سازد، قطعاً به این مصرف کم ‌کمک می‌کند. در شرایط آزمایش هیچ‌گونه لرزشی را در پیشرانه حس نکردیم که یا سیستم کلاً فعال نبوده و یا آن‌قدر خوب بوده که این حس را نداشته‌ایم. حدس می‌زنیم که گزینه‌ی دومی درست باشد.

2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
در مقایسه با دیگر مدل‌های حاضر در این سگمنت، ابعاد داخلی بنتایگا کمی کوچک است. پهنای زیاد بنتلی کوپه و سدان در این خودرو قابل‌مشاهده نیست و صندلی‌های عقب که همانند صندلی‌های جلو هستند راحتی خوبی را ایجاد می‌کنند اما باید خاطرنشان ساخت که حس لوکس بودن فرست کلاس‌ها را ایجاد نمی‌کنند. یکی از آپشن های قابل‌توجه بنتایگا تبلت های ۷۱۵۵ دلاری هستند که در پشت صندلی‌های جلو نصب‌شده‌اند و به ‌صورت سرنشینان عقب بسیار نزدیک هستند و حس کلاستروفوبیا را ایجاد می‌کنند، البته این تبلت ها به آسانی قابل جابجایی هستند.

2017 Bentley Bentayga Engine W12
۲۰۱۷ Bentley Bentayga Engine W12
قدرت این پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندری بدون سرنشین‌های اضافه بهتر حس می‌شود هرچند که بنتایگا نیروی جی جانبی جالبی را ارائه نمی‌کند. با ترمز کردن، دماغه‌ی جلو به‌طور قابل‌توجهی دایو می‌کند. این شیرجه زدن و فرورفتن در حالت اسپورت کمتر دید می‌شود. دلیل این موضوع به کاهش ارتفاع سیستم تعلیق و سخت شدن دامپرها در حالت اسپورت بازمی‌گردد.
سیستم‌های آنتی رول فعال قبلی به‌صورت هیدرولیکی بکار می‌افتادند اما در بنتایگا به‌صورت کاملاً الکتریکی فعال می‌شوند.
این سیستم بی‌وقفه کار می‌کند و بنتایگا را در پیچ‌ها تقریباً به‌صورت تخت نگه می‌دارد. هندلینگ خودرو به‌صورت دلپذیری با بازی کردن پدال گاز تغییر نمی‌کند اما درمجموع چسبندگی خودرو چندان چشمگیر نیست. حداکثر شتاب جانبی که برای بنتایگا ثبت شد ۰.۸۲ جی بود که این خودرو را تقریباً در رده‌های آخر لیست خودروهای گروه قرار می‌دهد، حتی آئودی Q7 شتاب جانبی ۰.۸۵ جی را ثبت کرده است. مسئله‌ی مهم‌تر این است که چرا بنتلی در پیچ‌ها حالتی تخت دارد اما در زمان شتاب گیری و ترمز کردن مقادیر زیادی دایو رخ می‌دهد.

2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
بنتایگا ممکن است که سریع‌ترین شاسی‌بلند احتراق داخلی باشد اما همانند توانایی حمل ۷ سرنشین (که به‌عنوان آپشن می‌تواند سفارش داده شود)، حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو هم یک ابزار بازاریابی است که اکثر افراد از مزیت‌های آن برخوردار نخواهند شد. واقعیت آن است که بنتایگا به خاطر رفتارش در پیچ‌ها نخواهد فروخت بلکه به خاطر قیمت خاص و چهره‌اش خریدار خواهد داشت.
بله چهره‌ی بنتایگا. ما بنتایگا را زشت نمی‌نامیم زیرا زیبایی در چشم‌های بیننده است. ممکن است که این خودرو را دوست داشته باشید و ممکن است که در این موضوع تنها نباشید.

2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
کمپانی برنامه‌ریزی کرده در اولین سال ورود این خودرو به بازار ۵۵۰۰ دستگاه از بنتایگا را تولید کند و به نظر می‌رسد که راه برای افزایش تولید هموار باشد.
این تعداد ساخت برای یک شاسی‌بلند با این قیمت شگفت‌انگیز است چون کافی است که نگاهی به خودرویی بی اندازید که می‌توانید با نصف قیمت بنتایگا خریداری کنید. بله رنجروور را می‌گوییم که در نسخه‌ی ۸ سیلندر قطعاً به حد کافی سریع است (صفرتا صد در ۴.۴ ثانیه) و تقریباً به همان حد هم لوکس است. البته رنجروور به‌اندازه‌ی بنتایگا در بورلی هیلز یا دوبی درخشان نخواهد بود.

2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
مشخصات بنتلی بنتایگا ۲۰۱۷ (مشخصات نسخه‌ی اروپایی)
قیمت پایه: ۲۲۹۱۰۰ دلار
قیمت در هنگام تست: ۲۷۵۷۹۰ دلار
مشخصات خودرو: پیشرانه در جلو، چهارچرخ متحرک،۴ درب شاسی‌بلند
پیشرانه: ۱۲ سیلندر/۶ لیتری/۶۰۰ اسب بخار قدرت/۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور/توئین توربو/۴۸ سوپاپ
گیربکس: ۸ سرعته ی اتوماتیک
طول/عرض/ارتفاع: ۵.۱۴/۱.۹۹/۱.۷۴ متر
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر: ۳.۵ ثانیه
تست مسافت ۴۰۰ متر: ۱۱.۹ ثانیه با سرعت ۱۸۸.۴۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی: ۰.۸۲ جی
مصرف سوخت EPA: اندازه‌گیری نشده

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    فکر کنم دیدن جای بشقاب و قاشق چنگالا بدجوری صدای مردم و در آورده و همه لقب آشپزخانه متحرک به این ماشین داده بودن ی جورایی حذفش کردن .در کل ماشین سوسولاست.به درد کوه و دشت نمیخوره بر عکس عکساش .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ارش

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (72 ديدگاه)

      دوستان میتونید توضیح بدید فرق بین مدل تست شده و مدل پایه چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (969 ديدگاه)

        ی آپشن اضافی بصورت یک دست کامل استکان نعلبکی با آرم چارلی چاپلین بیشتر داره. وام جهیریه هم روش هست????

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. احسان(احسان سابق)

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      تبلت 7 هزار دلاری عقب…ایپد با لعاب طلا نصف این قیمت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان(احسان سابق)

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        بنتلی فقط و فقط وفقط برای کسب سود بیشتر این رو ساخته.حاشیه سود بالای برند لوکس و شاسی بلند و اپشن های عجیب غریب که سالی 5500 تا ازش تولید میشه که یعنی 30 تا 40 درصد افزایش تولید برای این شرکت.البته از اونجایی که فولکس واگن باید جریمه هاش رو صاف کنه نمیشه بهش خرده گرفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امير علي

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    یه دونه تو دبی بود قیمتش رو زده بود 1800000درهم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      ی صفر اضافه نوشتی دوست عزیز. با اون پول میشه ی بوگاتی خرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    این پیام کانال تلگرام پدال هم خیلی رو مخه ها
    هر صفحه که باز میکنم یه پیام میاد به عنوان کانال تلگرام پدال
    مگه زوریه ؟؟؟
    خیلی وقت پیش عضو شدم های ولی هر صفحه بازمیکنم این پیام میاد :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      ب هر حال جاداره از مدیریت برای چنل تلگرام تشکر کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. نوید جهرمی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    فعلا که بی رقیبه.
    من که طراحیش رو دوس دارم. البته با تودوزی سفید و چوب کرمی روشن :)
    حالا مهندسی آلمانی یا هنر انگلیسی خیلی مهم نیست. مهم اینه که پیکره ی خوبی تراشیده شده که توی پارکینگ هر لوکس سواری قرارخواهدگرفت.
    البته میتونستن مثل مک لارن یا فورد جی تی تولیدش رو محدود کنن یا مشتری های کمی رو برای خودشون گلچین کنن.جاداره از این که شانس داشتن این ماشین کم نشده هم تقدیربشه. :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. king 918

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خوشم اومد 3.5 ثانیه خوبه کاین رو زیر سایه قرار داده
    هر چند فکر نمیکنم پورشه یا بی ام و به فکر قوی تر کردن suv هاشون باشن تا مدت ها کم رقیبه این بنتلی …………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امير علي

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    یک میلیون و هشت صد هزار درهم دوست عزیز صفراشم درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      من باشم با این پول ی مرسدس بنزمدل S 2016 و ی پورشه کاین توربو میخرم و ی بی م وه ۳۲۸ برای دم دست .اینجوری به خودم میبالم پولم رو برای ی آشپزخانه متحرک ندادم و از پولم نهایت استفاده صحیح میکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. H|>i

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    «« اما اگر شما در پشت چراغ‌قرمز بایستید، به‌زودی خواهید فهمید که اسب‌های AMG به چراگاه رفته‌اند! »»
    بسیار زیبا بود افرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی 911

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (459 ديدگاه)

      لازم نیست پشت چراغ همه رو متعجب کنه بنتلی یه شاسی بلنده وباید تو بیابان هنر نمایی کنه که عمرا به پای جی 65 برسه شاید تو شتاب سریعتر از بنز باشه ولی در افرود نه 221000 دلار برای این با شتاب 3/6 خب ادم اگه بخواد از شتاب لذت ببره میره کمتر از 200000دلار میده 911توربو اس با شتاب 2/5 میخره من بهعنوان یه شاسی بلند جی65 رو خیلی بهتر میدونم نویسنده این مقاله یه متعصب انگلیسیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی 911

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (459 ديدگاه)

      توبیابان مشخس میشه بنتلی اسباش کجا میرن مسلمه جی65 در بیبان میخوردش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ارمان

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    یه حسی میگه RR اعصابش خرابه
    بنتلی کار جالبی کرده هم میتونه پشت چراغ قرمز از همه لوکس تر باشه و هر وقت چراغ سبز شد از همه جلو تر. کلا رو موخه بقیست ?ص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، باید قبول کرد که به اندازه قیمتش، نه از طراحی خیلی خوبی برخورداره(بیرونی و داخلی) و نه اونقدر جذاب هست، ولی خب دردنیای امروزی، خاص بودن و متفاوت بودن، مثل اینکه بیشترین اهمیت رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بنتلی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    علی جان شما برو تو نت آفرود بنتایگا رو سرچ کن،بنتایگا توانایی زیادی تو آفرود داره،درضمن در خودرو های لوکس وجود لیوان با آرم شرکت سازنده عجیب نیس،حتی بنز هم لیوان های مخصوص خودشو داره،توی اکثر خودرو های فوق لوکس یک محفظه بین دو صندلی جهت قرارگیری لیوان هس ک توش معمولا دوتا لیوان قرار داره،معمولا خریدارای خودرو لوکس دوس دارن همه چیو ست کنن،فروش لوازم جانبی با آرم همون خودروساز درکنار فروش خودرو ی چیز طبیعی هس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      حاج بنتلی عزیز من منظورم به لیوان و جا لیوانی نبود. اینی که گفتی همه خودروها جای لیوانی دارن و لیوان مخصوص هم چیز خاصی نیست. خودتم میدونی منظور من به چی بود پس لطفا به اون راه نزن ممنون.اون عکسای سری اولشو یادت رفت ی دست سرویس چینی و کاردو چنگال پشت ماشین بود؟ خدا چارلی چاپلینو بیامرزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. فقط آمریکا ، فقط کادیلاک

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    دیروز دیدم که جیپ میخواهد.گرند کروک 3.3 را تولید کنه پس اون وقت از ای سریع تر میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. American and japan

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (199 ديدگاه)

      من نفهمیدم چی گفتید.شاید منظورتون گرند چروکیه.اگر میشه لینکی از این خبر بدید ممنون میشم.
      راستی ماشین ظاهر ضایعی داره.اگر ظاهرش رو در نظر نگیریم عاااالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. mohsen

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    به جز شتابش چیز دیگش حال نداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان(احسان سابق)

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    هر مقاله ای در مورد سریعترین و حرفه ای ترین و زیباترین و پیشروترین و پیشرفته ترین و … خودرو باشه اسمی از تسلا هم برده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بهنام طیبی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    طراحی بنتلی خیلی دوس دارم مخصوصا از جلو خیلی زیبا نشان داده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Danial

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (466 ديدگاه)

    حقیقتاً من زیاد باهاش حال نکردم مخصوصاً عقب ماشین یهجوریه به دل نمیشینه به هر حال احتمالاً اگه میلیاردر بودم حتماً یدونه میخریدم که چشم بقیه رو کور کنم خخخخخخخخخ البته با همون چندتا بوگاتی که دارم الان همین کارو میکنما ولی خب اینم میخریدم… D:

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      میلیاردر خوب اومدی افرین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. continenntal

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این بنتلی واقعا یه شاهکاره بنتلی سنگ تموم گذاشته رو این ماشین از گران ترین و باکیفت ترین لوازم داخلش استفاده شده و به نطرم لوکس ترین شاسی بلنده ومی رسیم به عملکرد بی نظیر این ماشین با قدرت 600 اسب بخار و وزن بالای دو هزار و سیصد کیلو صفر تا صد تو 3.5 ثانیه می زنه یعنی شتاب لامورگینی گالاردو واقعا این بنتلی یه ماشین لوکس و سریع هست و هیچ رقیبی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا