بنتلی

تجسم خودروی لوکس بنتلی در سال 2050

تصویر آینده‌ی خودرو یک مسئله است اما فکر کردن درباره‌ی یک خودروی لوکس متعلق به سی و اندی سال دیگر یک موضوع کاملاً متفاوت می‌باشد. با وجود خبرهای زیادی که درباره تکنولوژی‌های خودران و الکتریکی منتشر می‌شود، سؤالی که پیش می‌آید تغییرات خودروهای لوکس در آینده می‌باشد. بنتلی یکی از مشهورترین لوکس سازان بریتانیایی است که این سؤال را از دانشجویان هنر کالج سلطنتی پرسیده و دانشجویان هم پاسخ‌های قابل‌توجهی داشته‌اند.


مدیر طراحی بنتلی می‌گوید:

برند ما همیشه پیشتاز کلاس خودروهای لوکس بوده و ما به تازگی از دانشجویان درباره دیده آن‌ها به آینده سؤال پرسیده‌ایم. ما خواهان ایده‌ها و کانسپت هایی بوده‌ایم که می‌توانند ما را به جهت جدید و جالبی هدایت کنند. این دانشجوهای سال دومی افرادی هستند که خودروهای آینده را طراحی می‌کنند. به همین دلیل است که نتایج این چالش بسیار جذاب و هیجان‌انگیز می‌باشند.


اعضای تیم طراحی بنتلی از بین ۲۴ طرح ارائه شده ۴ مورد را انتخاب کرده‌اند. این طرح‌ها عبارت‌اند از: Luxury Soundscapes حاصل تلاش‌های آیرین چیو، Material Humanity طراحی شده توسط کیت نام گونوگ، Stratospheric Grand Touring اثر جک واتسون و نهایتاً Elegant Autonomy اثر انوجی چوی.


این ایده‌های رادیکال برای خودروهای آینده چیزهایی هستند که حتی هنوز تصورشان نمی‌کنیم. البته آن‌ها با دنیای کانسپت ها بیگانه نیستند. از آنجایی که آینده به خودروهای الکتریکی و خودران تعلق دارد بنابراین رابطه‌ی ما با خودروها نیز تغییر خواهد کرد؛ اما باز هم خودرو برای اکثر افراد نماد آزادی و شخصیت بوده و ویترینی کامل از خصوصیات مالک می‌باشد.


کانسپت نام گونوگ جذاب‌ترین خودرو است زیرا همانند محصولات واقعی در آینده به نظر می‌رسد. این دانشجوی جوان می‌گوید اشرافیت آینده انتخاب بین راندن یک خودروی الکتریکی و یا همگام شدن با دنیا در استفاده از محصولات کاملاً خودران و الکتریکی خواهد بود. اگر پیشرانه‌های احتراق داخلی بازنشسته شوند به نمونه‌هایی نوستالژیک تبدیل خواهند شد و اکثراً افراد ثروتمند خواهند توانست گاه‌وبیگاه غرش پیشرانه‌های ۸ سیلندر را به خیابان‌ها بیاورند.


طرح چیو هم درباره‌ی دگرگونی یک خودروی خودران به محلی برای ریلکس کردن و استفاده از صدا برای تأثیر روی سلامتی و ارائه‌ی تجاربی خاص برای سرنشینان است. پروژه‌ی انوجی نیز درباره‌ی خودروهای بدون راننده در شهرهای هوشمند و البته حفظ ظرافت یک بنتلی است. خودروی واتسون هم به سفرهای تجاری بین‌المللی مربوط می‌شود که در آنجا می‌توانند فضایی لوکس و پایدار را شاهد باشند.


ما نمی‌دانیم آینده‌ی انسان‌ها و خودروها چگونه رقم خواهد خورد. فقط به یاد داشته باشید که حالت‌های لوکسی نیز برای حمل‌ونقل وجود خواهد داشت بنابراین بنتلی می‌تواند راه‌هایی برای تمایز خود از دیگر خودروسازان در دنیا پیدا کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۱۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (539 ديدگاه)

    من عاشق بنتلی هم
    ولی هیچ وقت دوس ندارم ماشینای دنیا این شکلی بشن
    اصلا زیبا نیستن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Omid

    ۱۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    اینا بیشتر به ماشینای فیلمای اخرالزمانی میخورن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا