بنتلی

خودروی مرموز بنتلی به ژنو می‌آید…

بنتلی به منظور گرامیداشت جشن یک‌صد سالگی خود در سال جاری خودروهای سفارشی متنوعی را معرفی خواهد کرد. یکی از محصولات سفارشی این شرکت که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ حاضر خواهد بود ظاهراً از یکی از نمادین‌ترین محصولات مسابقه‌ای این شرکت الهام گرفته اما خب فکر نمی‌کنیم هیچ‌کدام از طرفداران بنتلی انتظار چنین خودرویی را داشته باشند.


بنتلی موتورز لیمیتد در دهم جولای ۱۹۱۹ تاسیس شده است. این شرکت که به منظور تولید خودرویی سریع، خوب و بهترین در کلاس خود تاسیس شده بود این اصول کلی را همچنان سرلوحه‌ی کار خود قرار داده و البته در دوران پیش از جنگ جهانی خودروهایی مسابقه‌ای و لوکس تولید می‌کرد.

بنتلی اطلاعات زیادی از خودروی جدید خود منتشر نکرده اما با توجه به تصویر منتشر شده جلوپنجره‌ی مشکی و شماره‌ی ۹ دیده می‌شود. از نظر ما این موارد اشاره مستقیمی به خودروی مسابقه‌ای بنتلی تیم بلوور شماره ۹ دارد که در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۱۹۳۰ مسابقه می‌داد.

طرفداران بنتلی خودروی بلوور شماره ۹ را مشهورترین بنتلی دنیا می‌دانند که بخشی از آن به خاطر تاریخچه‌ی این خودرو مربوط می‌شود. از این خودرو ۴ دستگاه ساخته شد که پشت فرمان یکی از آن‌ها راننده‌ی اسطوره‌ای مسابقات سر هنری تیم قرار داشته است. ظاهراً او به خودروی شماره ۹ علاقه داشته است.


این خودروی مسابقه‌ای از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۴.۴ لیتری سوپرشارژردار استفاده می‌کرده است. رانندگی این خودرو بر عهده‌ی سر هنری تیم و جین شاسان بوده است. این دو راننده ۱۳۸ دور مسابقه را تکمیل کرده‌اند.


شاید انتخاب بنتلی برای الهام از این خودرو کمی عجیب به نظر برسد زیرا این خودرو در لمانز به پیروزی دست نیافته است؛ اما خودروی قهرمان بنتلی در لمانز از پیشرانه‌ی بزرگ‌تر ۶ سیلندر ۶.۶ لیتری استفاده کرده است. البته خودروی شماره ۹ سریع‌ترین زمان طی یک دور پیست را از آنِ خود کرده که برابر با ۶ دقیقه و ۳۸ ثانیه بوده است.


در آن زمان مسابقه‌ی شدیدی بین مرسدس بنز SSK و بنتلی به وجود آمد و سر هنری تیم هم بدون فوت وقت وارد میدان شد.


راننده‌ی مرسدس در خط مستقیم پیست مطمئن شده بود که بنتلی نخواهد توانست از او جلو بزند اما هنری تیم بجای استفاده از استراتژی تصمیم به عبور از روی چمن‌ها در سرعت بسیار بالا گرفت. هنری تیم بجای تلف کردن وقت رکورد طی یک دور پیست را به خود اختصاص داد اما سرانجام لاستیک ترکید و او مجبور به ترک مسابقات شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سال 1930 سوپرشارژر بوده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      چیزه عجیبی نیست
      از اوایل دهه های 1910 هم در بعضی از ماشینها ی مسابقه ای سوپرشارژر استفاده میشده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اون زمان هم مرسدس کابوس خودرو های انگلیسی بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Just bentley continental

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (539 ديدگاه)

    یعنی یه سوپر ایپرت یا یه هایپر اسپرت مسابقه ای از بنتلی می خوایم ببینیم وای????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا