بنتلی

شاسی‌بلند پرچم‌دار بنتلی جایگزین مولسان می‌شود؟!

پنج سال پیش بود که بنتلی با عرضه شاسی‌بلند میان سایز و لوکس بنتایگا وارد میدان شد.

هم‌اکنون به نظر می‌رسد این خودروساز بریتانیایی در حال برنامه‌ریزی برای گسترش سبد محصولات شاسی‌بلند خود بوده و یک قدبلند پرچم‌دار را تولید خواهد کرد تا این خودرو جای مولسان را پر کند.

اتوکار شانس مصاحبه با آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی را درباره برنامه‌های آتی شرکت داشته است. هالمارک به احتمال تولید یک شاسی‌بلند جدید در جایگاهی بالاتر از بنتایگا اشاره کرده و گفته که شاید نسخه‌های دیگری از این خودرو نیز برای جلب نظر مشتریان خاص تولید شود.

این مدیر ارشد گفته است:

هدف ما پر کردن فاصله قیمتی مولسان است. محصول جدید بنتلی خودروی اسپورتی نخواهد بود زیرا ما خودروی اسپورت نخواهیم ساخت. وضعیت مشخص بازار این است که مشتریان شاسی بلندهای لوکس را گزینه‌ی جذاب‌تری می‌دانند و ما نیز در این بخش ظرفیت‌هایی را مشاهده می‌کنیم. من قطعاً فضای خوبی برای تولید نسخه‌های بیشتر از بنتایگا و فرصت‌های دیگری برای تولید شاسی‌بلندی جدید می‌بینم.

بنتایگا از پلتفرم بسیار منعطف MLB گروه فولکس‌واگن که در خودروهای دیگری همچون توارگ، Q7، کاین و اوروس بکار رفته استفاده می‌کند و یکی از گران‌ترین شاسی بلندهای دنیا می‌باشد. نسخه لوکس‌تر و یا حتی خودرویی جدید می‌تواند بنتلی را در رقابت با خودرویی همچون رولزرویس کولینان یاری دهد. کولینان ۲۰۰ میلی‌متر طویل‌تر از بنتایگا بوده و فاصله بین محوری آن نیز ۳۰۳ میلی‌متر بیشتر است.

بنتلی بنتایگا اسپید

البته با توجه به وضعیت کنونی جهان و احتمال وقوع یک رکود اقتصادی بزرگ شاید بنتلی برنامه‌های خود برای تولید شاسی‌بلند جدید را به تعویق بیندازد. با این وجود بنتایگا تا چند سال آینده در میدان حضور خواهد داشت زیرا یک گاو شیرده برای بنتلی محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    اولاً هیچی جای مولسان رو پُر نمیکنه
    ثانیاً بنتلی برای رقابت با RR به یک شاسی بلند رده بالاتر از بنتایگا احتیاج داره
    همیشه رقابت این دو سوپر لوکس ساز رو دوست داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. amg 63

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    هرچی که میخواد جاشوپرکنه بنتلی عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    با این ارتفاعی که از زمین گرفته پرچم رو بدین دستش کافیه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا