بنتلی

تخت گاز با بنتلی فلایینگ اسپور V8 جدید در اتوبان

آیا یک سدان فوق لوکس و حجیم از بریتانیا واقعاً سریع است؟ خب بیایید نگاهی به عملکرد بنتلی فلایینگ اسپور V8 در اتوبان داشته باشیم، خودرویی که تقریباً به سرعت ۲۸۱ کیلومتر در ساعت می‌رسد. اگرچه این خودرو در نگاه اول سریع به نظر نمی‌رسد اما همه‌چیز فلایینگ اسپور به کابین چرمی و صندلی‌های ماساژوردار خلاصه نمی‌شود.

این خودرو در کرو انگلستان تولید می‌شود اما خب ژرمن‌ها نیز به کمک بریتانیایی‌ها می‌آیند. بنتلی بخشی از گروه فولکس‌واگن بوده و از تجارب و قوای محرکه این غول خودروسازی استفاده می‌کند. مهندسان و طراحان کارکشته بنتلی با دقت بسیار و با دستان هنرمند خود هر دستگاه از فلایینگ اسپور را مونتاژ می‌کنند. در همین اثنا ژرمن‌ها نیز قطعات قوای محرکه را به انگلستان می‌رسانند تا ترکیبی عالی از هنر و دقت شکل گیرد.

بنتلی فلایینگ اسپور از پلتفرم MSB گروه فولکس‌واگن استفاده می‌کند، پلتفرمی که در پورشه پانامرا و بنتلی کانتیننتال نیز بکار رفته است. به این ترتیب فلایینگ اسپور می‌تواند همانند پورشه عمل کرده هرچند وزن بیشتر این خودرو به خاطر ویژگی‌های لوکس بیشتر مانع ثبت زمان‌های مشابه پورشه در پیستی همچون نوربرگ رینگ خواهد شد.

فلایینگ اسپور در بطن خود پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی گروه فولکس‌واگن را جای داده هرچند تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. این پیشرانه در فلایینگ اسپور قدرت ۵۴۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری تولید می‌کند و نیروی خود را از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها می‌فرستد.

بنتلی می‌گوید این کشتی لوکس زمینی حداکثر سرعت ۳۱۸ کیلومتر در ساعتی داشته و می‌تواند در ۳.۹ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. اگرچه در این ویدئو حداکثر سرعت فلایینگ اسپور را ندیدیم اما قطعاً تماشای شتاب گیری چنین محصول لوکس و بزرگی در اتوبان جذابیت‌های فراوانی دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (10201 ديدگاه)

    یکی از دلایلی که عاشقانه بنتلی را دوست دارم اینه که زیر مجموعه فولکس هست و میشه به موتور گیربکسش اعتماد کرد و نه مثل رولزرویس و مینی که رفتن زیر مجموعه bmw که فقط به درد نمایش میخورند و موتورهای bmw ثابت کردن هر چه کیلومترشان بالا میره ، احتمال نشت روغن از جاهای مختلف موتور و گیربکسشان هم بالا میره !

    ای کاش رولزرویس میوفتاد دست یه شرکتی غیر از bmw !
    البته چون زیر پوشش گارانتی هستند و قیمت بالایی دارند و موتورهایشون با سری۷ یکی هست ، پس شرکت ضرر نمیکنه و این کلاهی هست که سر خریدار میره که فقط نامی از رولزرویس را میخرد که دیگر آلمانی به حساب میاد اما نه آلمانی تمام عیاری همچون بنتلی که آوازه‌اَش با موتورهای آئودی شناخته شده هستند و قابل اعتماد !

    موافقم 31
    مخالفم 58
    1. RezaRs

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      من دوس داشتم دس مرسدس بود چون هم بنتلی فنم هم مرسدس

      موافقم 12
      مخالفم 22
    2. Farzad

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      آقا نوید پس با این منطق که میگی ؛ تویوتا سوپرای جدید هم باید از جاهای مختلف موتورش روغن نشت کنه و همچنین تمام خودروهای کمپانی های مختلف که از انجین BMW استفاده میکنن !
      این هم که میگی در خرید رولزرویس کلاه سر خریدار میره کاملا مخالفم‌.

      موافقم 43
      مخالفم 15
      1. Rman

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (108 ديدگاه)

        فرزاد نوید این کامنت ها رو فقط برای یه نفر می نویسه. چون من ظهر و اخر شب ها میام که تقریبا بحث ها ساکن شده یه ارتباطی رو کشف کردم. هر روزی که اون کاربر یه عکس از ماشین هاش می گذاره نوید بعدش در مورد روغن ریزی بی ام و شروع می کنه به کامنت گذاشتن.
        این همه بی ام و سوار تو سایت هست. این همه ماشین تو شهر می چرخه. مدیرهای شرکتی که من توش کار می کنم دو تا داداش هستن که هر دوتاشون سری 7 دارن. یه کله با ماشین میرن اهواز و برمی گردن یا میرن ترکیه برای واردات لاستیک. هیچ کدوم از این مشکلاتی که نوید میگه ندارن. دیگه فرض کن بخواد رولزرویس روغن ریزی داشته باشه. صاحب ماشین رسوا می کنه کمپانی رو.
        فقط نمی دونم چرا اون کاربره جواب نوید رو نمیده؟ ???

        موافقم 26
        مخالفم 15
        1. Rman

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          ماهان جان شرکت ما کارش واردات لاستیک های میشلن و بریجستون بود. تو این مدت که واردات خیلی کم شده بود ولی کم کم قراره دوباره شروع کنیم.
          میکی تامسون رو کوپر خریده که چون جفت شون امریکایی هستن فقط قاچاق میاد. شرکت ما چون نمایندگی میشلن بود قراره این دفعه بی اف گودریچ هم بیاره که کارخونه میشلن خریده اون رو.

          پیرلی لاستیک خیلی خوبیه منتها چون ران فلت هست خیلی احتمال پارگی دیواره داره. از اون طرف هم خیلی سفته چون دیواره اش قراره ران فلت باشه. اصلا پیشنهاد نمی کنم تو ایران بخری. اکثر بنز و بی ام سوارهایی که اومدن پیش ما و میشلن انداختن زیر ماشین شون همه مشتری شدن. لاستیک فاق کوتاه هم دستگاه مخصوص داره برای جا انداختن. خیلی جاها با زور جا میندازن که رینگ اسیب می بینه.

          شرکت تو بازه های مختلف کلی جشنواره خوب داشت که بازم احتمالا بگذاره. من اینجا میگم که بچه ها ازش استفاده کنن و حالش رو ببرن. به نظر من لاستیک سایز بالای 17 فقط میشلن. اگر افرودر می خوای فقط گودریچ. حتی بریجستون هم پیشنهاد نمی کنم. زیر 17 میشلن زیاد با بقیه تفاوت نداره ولی قیمت اش خیلی بیشتره. زیر 17 خودم به همه کومهو و نکسن رو پیشنهاد میدم. زیر مجموعه کومهو که میشه مارشال و هم اسم نکسن هم که میشه رودستون هم خوبن. تو بازار چون ناشناخته هستن با قیمت پایین تر گیر میان.

          موافقم 8
          مخالفم 12
        2. mahan

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          از پاسخگوییت ممنونم ارمان جان.ایکاش زودتر میفهمیدم دیروز لاستیک هایی که گرفتم چون اشنا بود داد جفتی 24 تومن.میدونستم مزاحم شما می شدم.برای 730 قبل عید جفتی 28 تومن شده بود.خودت در جریان قیمت ها هستی جالبه پیرلی هم کم پیدا هست و هم گرونتر.من همیشه ران فلت مینداختم.برای بی ام و ولی برای بنز e350 رو میشلین انداخته بود که خیلی نرم بود.فک کنم میشلین از بریجستون بهتره درسته؟اصولا برای سواری یا میشلین مینداختم یا پیرلی.ولی حالا که اشنا داریم شما لطف بکنید ادرس بدید ما ازین به بعد مزاحم شما بشیم.چندتا ماشین داریم باید فک کنم تابستون عوض کنم.
          میکی تامپسون و کوپر رو درسته قاچاقی میارند.توی دلفان افرود یکی هست کارش همینه لطف می کنه میاره ازش میگرفتیم.بی اف گودریچ هم کم پیدا میشه ولی اگه شما نمایندگیش رو داشته باشید که عالیه یکی از انتخاب های من هست.اینا برای بیرون شهری هست برای داخل شهری من زیر لندکروز دانلوپ میندازم و راضی هستم اتفاقا باید کم کم عوضش کنم اون رو هم بی اف گودریچ بیارم بندازین یا لاستیک بهتری سراغ دارید که توی شهر هم نرم باشه هم سرعت ماشین رو نگیره.چون من معتقدم هر وقت افرود میرم لاستیک افرودی میندازم زیرماشین وقتی تو شهر دور میزنم لاستیک شهری میندازم اکثرا دانلوپ که هم نرمتره هم نفس و سرعت ماشین رو نمیگیره و هم رو بنزین تاثیر داره حالا بنزین اصلا مهم نیست.
          راستی برای ماشین های کارخونه عمدتا وراکروز و جنسیس و اسپورتیج چی بندازم بهتره.من همیشه میگفتم کومهو بندازن و همه راضی بودن.هم قیمتش خوبه هم نرمه و اوکی هست.شما چی پیشنهاد می کنید.خب این طور باشه اگه داشته باشید میاریم شرکتتون یک چایی هم باهم میخوریم?

          موافقم 4
          مخالفم 7
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (10201 ديدگاه)

        دوستان ، چقدر عکس میخواهید از تمام خودروهای لاکچری بازار که سال ۲۰۰۵ ورودشان به کشور آزاد شد برایتان بگذارم و به دروغ ادعای مالکیتشان را کنم ؟!

        اون‌هایی که باید من را بشناسند ، میشناسند و دلیلی نداره که بخواهم در این حباب مجازی برای شما و دیگران کلاس بگذارم یا اینکه بزگنمایی کنم !

        خداشاهده یک روز از دانشگاهم را با اتومبیل خارجی نرفتم تا مبادا دل کسی رنجان شود از خانواده یا پدری که درآمد پائینی داره !

        من متنفرم از انسان‌هایی که خودرو را وسیله‌ای میدانند جهت پُز دادن و خودنمایی !
        مثلاً چی را باید ثابت کنند !
        اصلاً در این پدال ، کامنت‌های من یا شما به کجای زندگی ما بر میخورد که اینقدر جلفش میکنید !

        موافقم 19
        مخالفم 20
        1. Rman

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          پدال کامنتمو رو منتشر کن. با تشکر.

          موافقم 4
          مخالفم 11
        2. بهراد

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (753 ديدگاه)

          ١-اسم شرکتتون چی هست؟
          ٢-لاستیک ماشین ایرانی سایز ١۴ وارد می کنید؟سایز١۴ ران فلت دارین؟ جفتی چقدر درمیاد؟
          ٣-چی پیشنهاد می کنین برای سواری راحت و چسبندگی در آب و هوای بارانی هم خوب باشه و داخل ایرانم موجود باشه.
          ۴-در آخر رینگ آلومینیومی شنیدم لبه ی لاستیک درست قرار نمیگیره و میکوبه و میگن فولادی بهتره.نظرتون چیه؟

          موافقم 5
          مخالفم 7
        3. Rman

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          چرا من هر چی پست میزارم میره برای تایید؟ چرا تایید نمی کنین؟ هر کی هر چی دوست داره می نویسه. طرف از فحش دادن به دیگران تا یه کشور می نویسه. کامنت هاش هست که هیچ تازه میاد به دیگران میگه دوست ندارین نیاین. بعد من یه پست ساده که توهینی توش نیست رو نوشتم که این وضعیت رو دو طرف تموم کنن شما تایید نمی کنین؟ دیگه گند حمایت از نوید رو دارین درمیارین ها. با همین فرمون برین دیگه کسی نمیاد تو بخش کامنت ها
          اگر قرار باشه حرف های بدون توهین من تایید نشه من عین خیلی های دیگه نمیام. شما بمونین و حوض تون

          موافقم 7
          مخالفم 8
      3. Farzad

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        آرمان در جریان هستم .
        کسی که با یه نفر مشکلی داره باید بره مستقیم با خودش حل کنه ، نه اینکه شروع کنه به هیت کردن یه برند اونم به صورت غیر منطقی ، اونم نه یک بار بلکه صدبار و زیر هر پست باربط و بی ربط !

        موافقم 19
        مخالفم 10
        1. Rman

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          این زورش به اون نمی رسه. اونم جواب این رو نمیده. اینم داره این طوری تلافی می کنه.

          موافقم 8
          مخالفم 8
    3. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (160 ديدگاه)

      نمیدونم که اطلاعات خودروییت در چه حده ولی اینو میدونم که قطعا اون مدیر عامل شرکت ها و میلیونر و میلیاردر هایی که مشتری های ثابت رولز رویس هستن از شما کاربر پدال که نشستی تو خونه پا گوشی درموردشون نظر میدی بیشتر میدونن و میفهمن که میرن رولز میخرن.حتی اون کارشناس هایی که سالانه جوایز خودرویی رو اهدا میکنن و بهترین انجین های سال رو مشخص میکنن هم بیشتر از شما اطلاعات دارن.
      و همچنین شرکت هایی که زیرمجموعه بی‌ام‌و هستن و با بی‌ام‌و همکاری میکنن هم بیشتر میدونن از شما.
      آقا نَوید

      موافقم 24
      مخالفم 7
    4. علی turbo s

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (279 ديدگاه)

      اقا نوید چند وقته هر چی از دهنت درمیاد داری به bmw وانجین هاش میگی .(البته من سهامدار bmwنیستم )اما حرف های فرافکنانه شما خیلی میره رومخ.
      عزیز این حرف ها که میزنی باامار فروش متضاده.
      تویوتا شما که معروف به کم استهلاکی (البته کاری ندارم که این کم استهلاکی باحذف چه چیزایی به دست میاد ) رفته از انجین های ناب bmwاستفاده میکنه .
      انجین های ناب bmwهمیشه زبانزد بوده.

      موافقم 18
      مخالفم 5
  2. GT

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    چه با ابهت این ماشین ?
    ولی مدل W12 سریع تر و قدرتمند تره❤️❤️❤️

    موافقم 14
    مخالفم 6
  3. Ramin

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ?
    بسیار سریع بود. با اینکه 2.5 تن وزنشه و تازه موتورش V8 هست ولی شتاب سریعی داشت.
    ولی اون کسی که داخلش رو شخصی سازی کرده و در آخر رفته خریدتش واقعا خیلی بی سلیقه بود. چرا همش طوسی بود ؟ این همه رنگ خوب و جذاب داریم.
    بعضی ها واقعا بی سلیقه هستن. ?

    بنتلی تو لیست خودرو مورد علاقه من رتبه 1 رو داره چون:
    اولاً نسبت به تمامی رقبا لوکس سازش خیلی خودرو های ارزونی تولید میکنه.
    ثانیاً طراحی بسیار ساده ولی شیک و اسپرتی داره
    ثالثاً اشرافیت از سر و بالش میباره
    رابعاً وقتی میخواهی شخصی سازی کنی هر چیزی هم که بزاری قیمت خودرو در هیچ حالت فراتر از 300 هزار دلار نمیرسه ( مولسان و بکلار رو نمیگم )
    خامساً آپشن های بسیار ارزان نسبت به رقبا لوکس سازش داره.
    سادساً قدرت بسیار بالا و شتاب سریع با اینکه وزن سنگینی داره.
    سابعاً ارزش اون ساعت داخل خودرو تقریبا چیزی حدود 2/3 ( دو ، سوم ) قیمت خودروس. ولی باز بنتلی خودرو ارزانی نسبت به دیگران تولید میکنه.
    و…

    دلایل زیادی هست که بنتلی رو دوست دارم. اما اگه 3 ملاک رو قرار بدم میشه : قیمت ارزان نسبت به دیگر برند های لوکس ساز // قدرت بالا اما وزن بسیار زیاد ولی شتاب بالا // اشرافیت بالا

    در واقع اکثر خودرو لوکس اینگونه طراحی شدن فقط بشینی صندلی عقب. و ردیف جلو زیاد خوب طراحی نشده و حس لوکس بودن نمیده اما بنتلی اینجوری نیست. چیز های زیادی تو آستین داره هم رانندگی باهاش لذت بخشه. هم نشستن پشت صندلی های عقبش.

    هرچی از بنتلی بگم کم گفتم. ❤

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم 18
    مخالفم 8
    1. RezaRs

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      لذت رانندگی یه استون در وقار و لوکسی یک رولز رویس

      موافقم 18
      مخالفم 6
    2. سهند

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      نقاط ضعف بنتلی: در بخش صندلی های عقب، یخچال کوچکتری نسبت به رولز رویس و میباخ وجود دارد و فقط بطری آب معدنی جا میشود و همچنین لیوان شامپاین وجود ندارد و در بنتلی فلایینگ اسپور در مدل های قبل از ۲۰۲۱ فقط صندلی های ۵ نفره وجود داشت و جا لیوانی هایش گرم شونده و سرد شونده نیست.

      نقاط ضعف رولز رویس: رولز رویس تکنولوژی و امکانات کمتری نسبت به رقبا دارد و همچنین بسیار دیر نسل عوض می کند و سیستم اطلاعات و سرگرمی قدیمی دارند.

      نقاط ضعف مرسدس میباخ: میباخ ها نسبت به بنتلی و رولز رویس تنوع چرم و چوب بسیار کمتری دارند و دست ساز نیستند و فقط چرم و چوبی که مرسدس ارائه میکند قابل انتخاب هستند و برخلاف رولز رویس و بنتلی امکان شخصی سازی زیاد وجود ندارد.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. BenzSLR

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    تو لیست آرزوی خیلیا هست.

    موافقم 18
    مخالفم 6
  5. david

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    بد آموزی داشت.بستن کمربند رو نشون نداد:-)

    موافقم 8
    مخالفم 3
  6. گربه سرابی

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اگه V8 اینقدر سریع باشه پس V12 دیگه چیه ?

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. Ramin

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      ??
      اقای سرابی
      تا جایی که من میدونم بنتلی موتور V12 نداره. اون W12 هست ??

      البته موتور V6 هم داره که با موتور برقی اشتراک پیدا میکنه. مدل V6 فقط برای هیبرید استفاده میشه.
      V8 هم برای اونایی هست که پول W12 رو ندارن.
      W12 هم آخر مهندسی هست.

      موافقم 11
      مخالفم 7
      1. گربه سرابی

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (47 ديدگاه)

        منظورم همون بود آقا رامین ?

        موافقم 7
        مخالفم 4
  7. OMID-LAMBO

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (414 ديدگاه)

    چرا بعد از تعویض دنده دور موتور یکم کم میشد و بعدش شروع میکرد به بالا رفتن ؟

    موافقم 3
    مخالفم 3
  8. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    میتونم بگم یکی از بهترین گرند تورر های هست که ساخته شده در تاریخ صنعت خودرو سازی از همه لحاظ عالیه
    لوکس بودن ، سریع بودن ، اسپرت بودن ، اپشنال بودن ، از لحاظ موتوری ، از لحاظ ظاهری ، از لحاظ زیبایی ، از لحاظ امنیتی و …
    واقعا ماشین عالیه
    خداوکیلی دیدید موقع شتاب گرفتن با اون سرعتش چقدر میزان اومدن صدای موتور به کابین کم بود

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. امین

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (578 ديدگاه)

      شرمنده
      سدان هست. این گرند تور نیست. کانتیننتال گرند تور است

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. ""new ""RAMIN

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      گرند تور !!؟؟؟؟؟
      فلاینگ اسپور گرند تور !!!!!

      ???

      موافقم 6
      مخالفم 0
  9. عارف

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (322 ديدگاه)

    این راننده برای تست سرعت شجاعت لازم و نداره . قبل از این هم یک ماشین دیگه تست کرده بود و نتونست حداکثر سرعت و از ماشین بگیره

    موافقم 7
    مخالفم 4
  10. mahan

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    مگه میشه از بنتلی گذست مخصوصا فلایینگ اسپور که مدل محبوب من هست.مشکیش خیلی گنگه

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. mahan

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      رنگ بریتیش ریسینگ گرین که خیلی به رنجروور و جگوار و بنتلی میاد مخصوصا وقتی تزئینات کروم مشکی باشه یا برنز!ولی بیشتر برای کانتیننتال جی تی میپسندم برای فلایینگ اسپور مشکی و (نقرهای_خاکستری)یک رنگ خاصی مابین این دو هست که هم متالیک و هم مات براقش جذابه

      موافقم 3
      مخالفم 3
    2. RezaRs

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      اقا ماهان خدایی مولسان ۴ ۵ تن گنگ تر بود

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        رضا جان مگه ماشینی جایی مولسان رو میگیره؟مولسان مثل اثار داوینچی میمونه.
        منظورم توی خودرو هایی که تولید میشه بود وگرنه مولسان مشکی خدای گنگ بودنه

        موافقم 1
        مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا