بنتلی

فروش یک بنتلی آرناژ مدل 2007، اشراف‌زاده‌ای با قیمت مناسب!

پیش از معرفی مولسان در سال ۲۰۱۰، آرناژ سدان پرچم‌دار بنتلی بود. این خودرو بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۹ تولید شد و در طول این سال‌ها چندین به‌روزرسانی را تجربه کرد که یکی از آن‌ها بهبود قوای محرکهٔ آن دو سال قبل از خاتمهٔ تولید بود. در این سال یعنی ۲۰۰۷، حجم پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V8 سنتی بنتلی که زیر کاپوت آرناژ قرار داشت کمی افزایش یافت و توربوشارژرهای گارت آن‌هم با نمونه‌های میتسوبیشی جایگزین شدند.

به لطف این تغییرات، خروجی پیشرانه به ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور رسید. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های عقب نیز یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ZF جدید جایگزین نمونهٔ قبلی شد. به ادعای بنتلی، آرناژ مدل ۲۰۰۷ می‌توانست ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که حتی امروزه هم اعداد چشمگیری هستند.

حال یک دستگاه آرناژ مدل ۲۰۰۷ برای فروش ارائه شده است. قرار است این خودرو ۵ فوریه در حراجی RMSothebys در پاریس به حراج گذاشته شود. قیمت تخمینی این سدان فوق لوکس بریتانیایی چیزی بین ۶۰ تا ۸۰ هزار یورو اعلام شده است. برای مقایسه، هم‌اکنون با این مبلغ در اروپا می‌توان یک آئودی S6 نو با موتور ۳ لیتری V6 توربودیزل ۳۵۰ اسب بخاری خریداری کرد. همچنین ارزان‌ترین سدان بنتلی یعنی فلاینگ اسپار نیز هم‌اکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار یورو قیمت دارد.

این آرناژ مدل ۲۰۰۷ بخش زیادی از عمر خود را در ایالات‌متحده گذرانده و حدود چهار سال پیش راهی سوئیس شده است. البته احتمالاً در طول حضور این آرناژ در آمریکا کیلومتر شمار آن ریست شده اما بااین‌حال گفته می‌شود کارکرد واقعی آن زیر ۳۲ هزار کیلومتر است. وضعیت کلی خودرو نیز بر این ادعا صحه می‌گذارد زیرا همه‌چیز آن از رنگ مشکی رویال بدنه گرفته تا تودوزی چرمی قهوه‌ای در شرایطی عالی قرار دارند.

همچنین بخش سفارشی‌سازی بنتلی یعنی مولینر نیز ویژگی‌هایی مثل دوخت لوزی شکل صندلی‌ها و رو دری‌ها، پدال‌های سوراخ‌دار، تریم و میزهایی از چوب گردو و… را به این آرناژ اضافه کرده است. این سدان لوکس از تجهیزات فراوانی مثل گرم‌کن و تنظیم برقی صندلی‌های جلو و عقب، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب و کنترل تهویهٔ چند منطقه‌ای هم برخوردار است. علاوه بر این، در آرناژ از مقادیر زیادی عایق صوتی استفاده شده که سرنشینان را به‌طور کامل از دنیای بیرون جدا می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. HR3

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    طراحی خارجیش حتی با چاشنی کلاسیک هم قابل توجیه نیست
    ولی طراحی داخلیش آرام و وسوسه کننده است
    در کل چنین پولی رو میشه صرف خرید یه خودروی لوکس آلمانی مدل 2020 کرد

    موافقم 2
    مخالفم 2
  2. Farzad

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اون بی ام و سری ۸ آلپینا ۱۹۹۳ که دیروز مطلبشو گزاشین هم
    همین مکان پارک شده بود دقیقا . فک کنم نمایشگاهی چیزی باشه نه . به هر حال این جور ماشینا خریدار زیاد داره .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. آریا ماشین

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    اگه این مقدار پول داشتم مدل پرچمدار آئودی A6 پلاگین هیبرید یعنی A6 55 TFSI E رو میخریدم

    موافقم 0
    مخالفم 2
  4. مانی

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    کافیه فرمون این ماشین رو با مولسان ۲۰۲۰ عوض کنی‌
    اونوقت توی ماشین از تمامی بنتلی‌های ۲۰۲۰ قشنگتره
    و اینکه بنظر میاد پدال اسم این ماشین رو با تلفظ فرانسوی نوشته
    لطفا استاندارد سازی کنین و از تلفظ انگلیسی استفاده کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا