بنتلی

فیس‌لیفت جدید بنتلی مولسان

فیس‌لیفت جدید بنتلی مولسان به‌تازگی توسط این خودروساز لوکس بریتانیایی معرفی شده است. همچنین دو عضو جدید در خانواده مولسان به نام‌های «مولسان اسپید» و «مولسان اکستندد ویل‌بیس» ارائه شده‌اند. این لیموزین لوکس، صاحب یک چهره جدید در کنار خلاقیت در تکنولوژی و پیشرانه شده است.

2017 Bentley Mulsanne facelift
۲۰۱۷ Bentley Mulsanne facelift
در جلو، یک جلوپنجره از جنس فولاد ضدّ زنگ استفاده شده که به اندازه ۸۰ میلی‌متر عریض‌تر است و در طراحی خود از بنتلی ۸ لیتر، امبیریکوس و آر-تایپ کانتیننتال در دهه ۱۹۳۰ الهام گرفته است. البته در پشت این پره‌های عمودی، هنوز هم همان جلوپنجره ماتریکسی حاضر است. همچنین یک سیستم «شناور» برای چراغ‌های LED در جلو به کار گرفته شده که از یک تکنولوژی انطباقی بهره می‌‌برند.

چراغ‌های طرف بیرون، در فیس‌لیفت جدید بالا تر آمده‌اند و اکنون در یک خط افقی با چراغ‌های اصلی قرار می‌گیرند. یک سپر یک‌تکه جدید نیز به همراه طرح‌های کرومی جلوپنجره خودنمایی می‌کند. مکمّل این‌ها یک‌ جفت دریچه‌های B شکل هستند که بیشتر به سمت گوشه‌های بدنه متمایل شده‌اند و از طراحی کرومی استفاده می‌کنند.

2017 Bentley Mulsanne facelift
۲۰۱۷ Bentley Mulsanne facelift
در واقع، بخش عمده‌ای از طراحی دوباره ظاهری مولسان، به جلوی خودرو اختصاص داده شده است. با این حال، مولسان در عقب نیز یک سری از چراغ‌های عقب B شکل و یک طراحی جدید در سپر دریافت کرده است. مولسان اسپید و مولسان اکستندد ویل‌بیس از چرخ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی استفاده می‌کنند و این در حالی است که امکان استفاده از یک سری از چرخ‌های ۲۱ اینچ با سه نوع طراحی مختلف وجود دارد.

2017 Bentley Mulsanne facelift
۲۰۱۷ Bentley Mulsanne facelift
سواری مولسان نیز با یک سری نگهدارنده‌های محفظه موتور هوشمند، بوش‌های سیستم تعلیق و بازنگری در طراحی سیستم تعلیق گازی، تحت‌تأثیر قرار گرفته است. مطابق گفته بنتلی، آخرین تکنولوژی‌های جذب نویز در تایرهای این خودرو به کار گرفته شده است. همچنین ساختار پیشرفته فوم باعث شده تا سطح نویز کابین به اندازه ۴ دسی‌بل کاهش یابد.

2017 Bentley Mulsanne facelift
۲۰۱۷ Bentley Mulsanne Speed
در داخل مولسان، یک طراحی چرمی ماهرانه، صندلی‌های بازنگری‌شده، طراحی جدید برای تکیه‌گاه‌های دست و پنل درها جلب‌توجه می کنند. صندلی‌ها در دو استایل ارائه می‌شوند؛ «شیاردار» و «دوخت برجسته». به‌علاوه، ۲۴ رنگ دوخت و طرح یک یا دو رنگ برای این صندلی‌ها درنظر گرفته شده است. برای داشبورد از چوب بلوط یا گردو استفاده می‌شود و این در حالی است که امکان انتخاب ۱۳ نوع چوب مختلف وجود دارد. همچنین یک نمایشگر ۸ اینچی جدید برای سیستم اطلاعات و سرگرمی با ۶۰ گیگابایت حافظه SSD در این مدل ارائه شده است.

2017 Bentley Mulsanne facelift
۲۰۱۷ Bentley Mulsanne facelift
مولسان دارای یک سیستم وای‌فای و ۴G داخلی است. در عقب، سیستم «تبلت‌های سرگرمی بنتلی» که متشکل از یک جفت دستگاه‌های اندروید با نمایشگر ۱۰/۲ اینچی است، در پشت صندلی‌های جلو جاسازی شده‌اند. در این نمایشگر‌ها، امکان دسترسی به برنامه‌های اندروید، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی (با قابلیت ارتقا)، درگاه‌های USB و یک دوربین جلو وجود خواهد داشت.

2017 Bentley Mulsanne facelift
۲۰۱۷ Bentley Mulsanne facelift
از جمله امکانات مختص این مولسان، یک ارتقای Naim برای سیستم صوتی پرمیوم بنتلی است؛ سیستمی که از ۲۰ اسپیکر، ۲۰ کانال، یک آمپلی‌فایر ۲۲۰۰ وات و «سوپر تویترز» تشکیل شده است.

2017 Bentley Mulsanne facelift
۲۰۱۷ Bentley Mulsanne facelift
2017 Bentley Mulsanne facelift
۲۰۱۷ Bentley Mulsanne facelift
در نسخه مولسان اکستندد ویل‌بیس، این لیموزین لوکس به اندازه ۲۵۰ میلی‌متر کشیدگی پیدا کرده و طول کلی از ۳۲۵۵ به ۳۵۱۶ میلی‌متر رسیده است. در نتیجه، فضای بیشتری برای پاها در عقب فراهم شده و یک سری تکیه‌گاه‌های پا مشابه خطوط هواپیمایی استفاده شده‌اند. این تکیه‌گاه به صورت یکپارچه با پایه دو صندلی عقب طراحی شده‌اند. این صندلی‌های با یک کنسول میانی جداسازی شده‌اند که در این کنسول، مواردی چون درگاه‌های USB، نگهدارنده خودکار و فنجان و یک محفظه وسایل با پوشش شیشه‌ای پیش‌بینی شده است.

علاوه بر این، یک سانروف بزرگ با یک سایبان آلکانترا در نسخه کشیده مولسان به کار گرفته شده است. پرده‌های برقی به صورت استاندارد استفاده شده‌اند و در عین حال، این پرده‌ها را می‌توان به رنگ مشکی یا شامپاین و همراه با یک میز جمع‌شونده انتخاب کرد. از دیگر آپشن‌های مدل کشیده مولسان می‌توان به یک طرح رنگ‌آمیزی دوگانه برای بدنه و یک سری چرخ‌های ۲۱ اینچی اشاره کرد.

2017 Bentley Mulsanne facelift
۲۰۱۷ Bentley Mulsanne facelift
در زیر پوسته این خودرو، یک موتور ۶/۷۵ لیتری دو توربوشارژٰر V8 قرار گرفته که با سیستم‌های غیرفعال‌سازی سیلندر و فاز متغیر سوپاپ‌ها همراه است و قدرت خود را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF انتقال می‌دهد. البته در مجموع، خروجی این موتور به همان میزان ۵۰۵ اسب‌بخار و ۱۰۲۰ نیوتن‌متر باقی مانده است. مولسان می‌تواند تنها در ۵/۱ ثانیه، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند و حداکثر سرعتی معادل ۲۹۶ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

2017 Bentley Mulsanne facelift
۲۰۱۷ Bentley Mulsanne facelift
در عین حال، مولسان اسپید، یک خودروی قدرتمندتر نسبت به نسخه‌های دیگر است. موتور V8 در این مدل برای ایجاد قدرت ۵۳۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۱۱۰۰ نیوتن‌متر تنظیم شده است. در نتیجه، مولسان اسپید می‌تواند در ۴/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. همچنین گیربکس ۸ سرعته برای واکنش و انتقال مناسب قدرت، دوباره کالیبره شده است. سیستم‌های اگزوز و تعلیق به صورت اسپورت از دیگر ویژگی‌های این نسخه از مولسان هستند.

2017 Bentley Mulsanne facelift
۲۰۱۷ Bentley Mulsanne facelift
طراحی‌های تیره در چراغ‌های جلو و عقب از مشخصات ظاهری مولسان اسپید هستند. همچنین یک نشان “Speed” منحصراً برای این مدل و چرخ‌های ویژه آلیاژی «اسپید» به صورت ۲۱ اینچی درنظر گرفته شده است. درون کابین این مدل با «طراحی ویژه رانندگی مولینر» همراه است که در آن مواردی چون صندلی‌های با دوخت لوزی‌شکل، شیفتر دنده کنگره‌دار و پدال‌های اسپورت به چشم می‌خورند. ضمن اینکه در صورت تمایل مشتری، امکان استفاده از الگوهای فیبرکربنی نیز وجود دارد.

2017 Bentley Mulsanne facelift
۲۰۱۷ Bentley Mulsanne facelift
از جمله امکانات ایمنی مدل فیس‌لیفت مولسان می‌توان به دستیار نوربالا با سه حالت جداگانه (شهر، حاشیه شهر و پیست مسابقه) اشاره کرد. علاوه بر این، سیستم‌هایی چون هشدار نقطه کور و کنترل پایداری پیشرفته اتوماتیک (ASC) در پکیج ایمنی این خودرو دیده می‌شوند.

2017 Bentley Mulsanne facelift
۲۰۱۷ Bentley Mulsanne facelift
در مورد قیمت مولسان جدید، هنوز اطلاعات خاصی منتشر نشده است؛ با این حال، این خودرو قرار است به‌زودی در نمایشگاه ژنو حضور داشته باشد. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (106 ديدگاه)

    یعنی با کل متریال به کار رفته تو این ماشین میشه 60/70 تا پراید درست کرد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امين٧٧

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    ظاهرش خصوصا جلو پنجرش واقعا بهتر شده اما باید هر چه زودتر نسل جدیدش رو معرفی کنه برا این که باطنا خصوصا از نظر تکنولوژی یارای مقابله با میباخ و رولزرویس رو نداره ؛ اگه به نقد و بررسی های caranddriver و … سری بزنید اونا هم دقیقا به همین موضوع اشاره کردن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    دست شرکت فولکس درد نکنه که با خرید شرکت بنتلی در سال ١٩٩٨ این شرکت از ورشکستگی نجات داد و باعث نشد بنتلی به موزه ها راه پیدا کنه و طرفداراش از نزدیک هم لمسش کنند . ژرمنها گذشتی که برای برندهای کشورهای دیگه دارن برای برندهای خودشون ندارن جالبه. و این نشان از طرز فکر بالاشون و دیدشون نسبت به صنعت داره وکاملا حرفه ای فکر میکنن نه مثل خود انگلیسیها مغرورانه و نژادپرستانه. این ماشین صفر تا صدش توسط آلمانها مدیریت و طراحی میشه ولی همه طرفدارای برندهای انگلیسی فکر میکنن مهندسی خودشونه جالبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      علی خواهشا لینکی که میگه صفر تا صدش توسط آلمانی ها طراحی میشه برای ما بزار اطلاعاتمون عینه شما بالا بره!!!!!!!
      در ضمن تو تاریخ اگه مرور کنی بریتانیایی ها رو به مهندسی برترشون میشناسن.نمونه ی تاریخیش هم بنای(استون هنج) که معلوم شده با اون همه پیچیدگی که این بنا داشته این یه بنای دسته دوم تو بریتانیاست که نمونه درجه ی یکش در حال کشفه.
      بریتانیایی ها مغرور و نژادپرستانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      بریتانیایی ها هر چقدر هم نژادپرست باشن به پای آلمانی ها نمیرسن.
      اینو هیچوقت یادت نره اون موقع که بریتانیایی ها داشتن کل کشورشونو خطوط راه آهن میکشدین آلمانی ها نمیدونستن از چه نژادین!!!!!!
      در مورد اختراعات بیشمار بریتانیایی ها هم نمیگم خودت برو بخون من دیگه خیلی گفتم.
      در مورده این ماشین هم اگه فولکس تواناییشو داشت خودش یه ماشین فوق لوکس میساخت
      نه اینکه برن یه برندی رو بخرن.
      مطمئنا دلشون نسوخته اونا میدونستن که توانایی ساخت ماشین های فوق لوکس فقط کاره بریتانیایی هاست.
      همین مایباخ داره خودشو میکشه که بتونه با بنتلی و رولز رویس رقابت کنه.
      خواهشا یه لطفی بکن این بحث ها رو دیگه تموم کن که باعث نشی جو رو متشنج کنی.
      اگرم از برندهای بریتانیایی بدت میاد نیا تو تاپیک هاشون نظر بده یا اگه نظر میدی تحقیر نکن.
      اینقدر هم مزه نریز چارلی چاپلین-راج کاپور.(تو بخش جگوار)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي

        ۹ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (969 ديدگاه)

        من جوابتو نمیدم تا خوانندگان با عقل و درایت خودشون مطالب توهین آمیزی که راجب آلمانیها نوشتی و غرور و تعصبی که راجب انگلیسیها داری و نوشتی رو سبک و سنگین کنند و خودشون در آخر راجب مطالبی که نوشتیم قضاوت کنند. برای یادآوری فقط اینو یادت باشه آلمانها همیشه تجارت محور بودن و خواهند بود و بصورت استعمار گری با قراردادهای مونوپول ی طرفه مثل …. (چای ، نفت ، معادن) اقتصادشونو سروپا نگهنداشتن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سروش

        ۹ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (35 ديدگاه)

        دوست عزیزم great britain چرا اخه الکی خون خودتو کثیف میکنی تو این که تکنولوژی وصنعت المان بالاست که هیچ شکی نیست اینو یه بچه 4_5 سالم میتونه بفهمه پس هرچقدر هم شما با تعصب الکیه هرچه تمام تر کامنت بزاری و جواب دوستامونو باتندی بدی غیر از این که دیگران از دستت ناراحت میشن که چیزی نیست درست مثل همین کامنتت بعدم هیچوقت هیچوقت نمیشه برندی رو به برند دیگه یا کشورهای طراز اول وقدرتمند جهان از جمله المان وانگلیس و امریکا رو به هم ترجیح داد چون هرکدوم صنعتای بیشمار خودشونو دارن حالا شما باز تا یکی یه چیزی از المان گفت بیا با تندی ودرشتی جوابشو بده بعدم اینطور که شما المانو زیر پا گذاشتی باید بنزوبی ام و وپورشه وفولکسو و…. از ایران خودرو هم پایین تر بدونیم که بقیه صنعتاشم که اصلا هیچ در اخر بهت بگم شما هرچقدرم از خودت تعصب بیهوده نشون بدی باز از صنعت خودروسازی المان کم نمیشه ومحبوبیتش بیشترهم میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Hamid

        ۹ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        خود بچه انگلیسیا و بچه آلمانیا به اندازه ی شماها تعصب ندارن. زشته میفهمن….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. بنتلی

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    علی جان،دوست گرام،همین فولکس رو ی انگلیسی باعث پیشرفتش شد پس فولکس انگلیسیه؟شما نباید شرکتارو ب مرزها محدود کنی،طراح و مهندس هر شرکتی ممکنه از کشورای مختلف باشن،طراح ایرانی بی ام دبلیو،طراح آلمانی هیوندای و… ،مهم هدف سیاست اصول واصالت هرشرکته ک مخصوص خودشه ومهم نیس کارکناش کجایی باشن،هدف بنتلی هم ساخت خودرو فوق لوکس دست ساز با اصالت بریتانیایی و کیفیت بالا هس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      جناب بنتلی اگه اون افسر انگلیسی هم سفارش نمیگرفت بازم فولکس امروز به همین اندازه قدرتمند شده بود هیچ ربطی نداره چون دو سه سال دستشون بود اونم بعد از جنگ که آلمان داغون بود و شرکتاشون برشکست بودن این هنرشون بود که با وامی کمتر از کشورهای دیگه و خرابی هزار برابری بیان الان قدرتمندترین کشور اقتصادی اروپا بشن برای همین اسمشو همون آمریکایی ها یا بقیه گذاشتن معجزه اقتصادی!!! این معجزه نبود این هنر و علمشون بود در مدیریت و نظم ضمنا آره بنتلی و فولکس و آلمانی ها نجات دادن حتی رولزرویسو و مینی و چون اگر این کمپانی های قدرتمند نبودن الان ایناهم میرفتن جز زباله دان تاریخ خودرو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    از نظر فنی باید پیشرفت کنه، وگرنه طبق گفته دوستمون، به هر حال، بعد از چندین و چند سال، فروشش کمتر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      از مدیریت قسمت تحقیق ، پژوهش و نوآوری های بتنلی خبر رسیده
      با پیام حکیمانه احمِد عزیز ما همه تلاش و هم و غم مون را برای پیشرفت سپری خواهیم کرد زین پس …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. بنتلی

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    کسی درمورد کامنتم حرفی نداره؟بعضیا گفتن بعضی شرکتای انگلیسی فروخته شدن منم گفتم آئودی اوپل پورشه مایباخ هم فروخته شدن،گفتن پلتفرم و موتورشون مال آلمانه و خودشون توان ساختشو ندارن گفتم فقط برا کاهش هزینس نه عدم توانایی مث پلتفرم مشترک آئودی پورشه و بنتلی شاسی بلند،پلتفرم بعدی رولزرویس هم کاملا طراحی مهندسای خودشه ک این نشونه تواناییشه،در ضمن ماشین چینی با موتور و پلتفرم ژاپنی باز خودرو چینی حساب میاد،گفتن طراح و مهندساش آلمانین گفتم ممکنه بعضیاشون آلمانی باشن همون طور ک بی ام دبلیو طراح ایرانی داره ممکنه شرکتای آلمانی هم طراح و مهندس انگلیسی داشته باشن،کسی ک موجب پیشرفت فولکس بعد جنگ شد ارتشی انگلیسی بوده،دیگه خسته شدم از بحثای بیخودی.غلی خواهشا دیگه ول کن.شما نه ژاپنو قبول داری نه سوئدو نه انگلیسو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      ارتشی انگلیسی بود؟ اسمه لشکر و تیپشو هم میتونی بگی؟!!!!چقدر بی منطقید شما انگشت شمار انگلیس دوست ها وقتی پای انگلیس میاد وسط همه چی انگلیسیه ولی وقتی یه چیزی که ربطی به انگلیس نداره باز همه چی براتون انگلیسیه!!!!!کی میگه ارتش انگلیس بود اصلا ربطی به ارتششون نداره کلا دو سال دسته یه افسر انگلیسی بود اونم نه برای دلسوزی برای اینکه برای ارتش خود همون انگلیس سفارش بگیره و یه جور استفاده کنه از کارخونه برای منافع خودشون موندم چرا اینقدر بی منطقید شما آخه استاد مغلطه کردینن شما من کی گفتم ژاپن و سوئد و قبول ندارم اتفاقا خیلی هم قبولشون دارم ژاپن که هیچ مطمئنم حتی سوئد از لحاظ ساخت اتومبیل خیلی بالاتر از انگلیسه ضمنا موتورهای بنتلی ساخته فولکسه یعنی برند فولکس روش خورده یعنی آلمانیه یعنی اینکه اکثر مهندسینش آلمانین تو با اون دوستت انگلیس هیچ فرقی نداری مغلطه گر درجه یکی ب ام و مهندس آلمانی داره کلا یه مهندس ایرانی -آلمانی داره که در یه بخش داره کار میکنه نه اینکه همشون ایرانی باشن (شاید باشن و مطرح نباشن)وقتی یه کمپانی ماله یه کشوریه بیش از 90 درصد تمامی کارکنانشونم برای همون کشور هستن ممکنه لا به لاشون چند تا خارجی هم باشن که برای تمامیه شرکت های بین المللی و بزرگ وجود داره و باید باشه چون صادرات جهانی دارن باید با سلایق بقیه آشنا بشن و نوابغو جذب کنن اینجا یه سری از آلمان نفرت دارن به هرروشی هم میخوا بکوبنش ولی اونقدر صنعت اتومبیل سازیش بزرگ و گسترده هست که از ده برند برتر اتومبیل دنیا نصفش ماله ایناست پس زور اضافی نزنید با حرفای شما آلمان محبوب تر میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علي

      ۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (969 ديدگاه)

      خنتلی جان من ی انسانم با دیدگاه خودم و همینطور خودت و دیگران. یبار هم گفتم من عاشق انتقاد و نقد مخالف خودم البته به واقعیت و ادب نزدیک باشه هستم. از اینکه من و تو دو دیدگاه مخالف هم هستیم ناراحت نیستم. ولی میبینم بیشتر موقعها نقدهات گرایش به تمایلات و تعصبات شخصیت نزدیکه فقط طوری توضیح میدی و چراغ خاموش مسائل رو به نفع انگلستان سوق میدی که شاید خیلیها متوجه نشن.وقتی بنتلی مجبور میشه به حراج گذاشته بشه یعنی اوضاع جالب نیست . اگر به قول خودت بخاطر کم کردن هزینه هاست میتونه وام بگیره تا کارش راه بیافته و سر فرصت وامشو پرداخت کنه. نه عزیزم شما یادت نمیاد شرکتهای خودرو ساز انگلیسی یکی پس از دیگری ورشکست شدن و کلی بدهی بار اوردن دلیلشم قانع نکردن مشتریان و خریدارها بود یعنی به نوبه ای باید گفت عقب ماندگی از توضیع تکنولوژی نسبت به پول پرداختی در ماشینهاشون. عزیزم ما که نمیخوایم ماشینی بخریم که با چنگال آب بخوریم. خودرو باید کارا و بروز باشه و در ضمن قیمت منطقی داشته باشه. ضمنا بازم میگم خودروهای انگلیسی یه لطف مدیریت و تکنولوژی آلمانی خیلی نسبت به قبل بهتر شدن.و هر ماشین انگلیسی که فروش میره عمده سودش تو جیب مالکان آن یعنی ژرمنها میره. پس لطف کن و غرور و تعصب بیجا نداشته باش و بدون من دوست دارم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. great britain

        ۹ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        علی ببین ربط به تعصب نداره.
        الان دوست داری بگم آلمان از لحاظ نظامی حتی از ترکیه هم عقبتره!!!!!!!
        خب میتونی دلیلشو بگی؟؟؟؟؟؟
        فقط خواهشا نگو نمیزارن به خاطر جنگ جهانی تو نظامی پیشرفت کنن.که من میخندم.
        این ربطی به ناتوانی آلمان تو عرصه نظامی نداره ربط به این داره که تمرکزشون تو بخش نظامی خیلی کمتر از بخش های دیگشونه.
        بریتانیا هم همینطور.منظورم تو بخش خودروست.
        بریتانیا بیشتر به خاطر سیاست های تاچر بود که خودروسازیش به ورشکستگی رسید اینو همه میدونن.
        الان جگوار و لندروور و رنج روور که مالکیت هندی داره میتونی توضیح بدی چطور روز به روز به موفقیت میرسن.لابد به لطف تکنولوژی و مدیریته هندی ها!!!!! یا مکلارن و…
        الان بریتانیا تو عرصه نظامی با بودجه بسیار کمتری که نسبت به آمریکا داره
        (آمریکا نزدیک به 1 تریلیون دلار و بریتانیا نزدیک به 80 میلیارد دلار!!!!!)
        چیزهایی میسازه که حتی آمریکا هم نمیتونه بسازه این یعنی اینکه صنعتشون خیلی جلوست.مثالشم پروژه f-35 و کلی پروژه های بسیار پیشرفته نظامی که حتی بریتانیا برای آمریکا هم میسازه.
        اگه خواستی میتونم برات لینک بزارم.هرچند از این لینک ها خیلی گذاشتم.
        پس خواهشا یه روزه نسخه ی کسی رو نپیچ و نگو عقب ماندگی تکنو لوژی و سوء مدیریت.
        در ضمن اکثره ماشین های المانی به خصوص همین بی ام و به خراب های زیادشون معروفن لابد اینم به خاطر تکنولوژی های بسیار آلمانی هاست.
        حالا شما ژاپن رو مثال میزدی یه چیزی چون هم تکنولوژی بهت میدن ماشیناشون هم درصد خرابی هاشون خیلی کمتره این یعنی تکنولوژی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (969 ديدگاه)

          در دنیای امروز که بر پایه صلح بنا شده و بصورت دیپلوماتیک و گفتگو مشکلات حل میشه مسایل نظامی مفهومی نداره . در دنیای امروز تیم ملی ی کشور و قهرمانی در چمپیون لیگ و داشتن ی خودروی بروز با خدمات گسترده ی برد و قدرت حساب میشه.وقتی صنعت گسترده تولید خودرو داشته باشی میتونی میلیون نفر رو مشغول به کار کنی که نتیجش بیرون دادن محصولیه که آرمشو جوونا با افتخار رو کلاهشون و سینه هاشون نصب میکنن نه اینکه صلاح کشتن هم نژادای دیگررو تولید کنی و با افتخار فریاد بزنی من همانم که زور بازو دارم وهمرو میکشم و با تفرقه افکنی صاحب تمام امتیازهای کشوراشون میشم .من از تکنولوژیه انسانیت صحبت میکنم تو از تکنولوژیه جنگ و خونریزی.اگر این خوشحالت میکنه باشه انگلیس تو همیشه برندست و ما به افتخار کارهای زشتش در گذشتش و حال و آیندش کلاهمونو از سرمون در میاریم و بهش تعظیم میکنیم.فقط امیدوارم همین نقد من که قسمتی از حرفای میلیونها انسان داغ دیده از تفکرات غلط ی کشور بوجود امده ی مقدار به فکر فرو ببرتت و دست از تعصبات تاریک درونی برداری.البته بازم صاحب اختیار تفکرات هستی و این حق مسلمته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. moein

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    فیس لیفت یعنی این آفرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بنتلی

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    داش علی اون اشتباه تایپی بود شما چرا نوشتی خنتلی؟!داداش خیلی سخت نگیر،من گفتم تعصب ندارم،فقط شرکتی ک از همه بیشتر دوسش دارم بنتلیه،همین،و این ب این معنی نیس ک از چیز دیگه ای خوشم نمیاد،البته چن روز قبل عکسای نسل بعدی کانتیننتالو داشتم میدیدم ک زیاد خوشم نیومد،چون ابهت الانشو نداره،من عاشق جلوپنجره و کاپوت بلند،چرخای بزرگ،عرض زیاد،امکانات فراوون و فوق لوکس،موتور حجیم با دوازده سیلندر و طراحی با ابهت هستم،اگه روزی بنتلی اینارو نداشته باشه میرم سراغ ی چیز دیگه،برا همین من اصلا از کانسپت کوپه دو نفره بنتلی خوشم نمیاد البته طراحی داخلشو دوس دارم،قبلا هم گفتم ک قبل این ک مایباخ ادغام بشه خیلی خوشم میومد ازش ،من برام کشور سازنده خودرو مهم نیس چون ب حرف دلم گوش میدم حالا از هرکشوری باشه،در مورد بقیه خودرو های انگلیسی هم تعصب ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بنتلی

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خسته شده عزیز،دوست گرام،من نوشتم ارتشی انگلیسی نه ارتش،ب کسی ک توی ارتشه ارتشی میگن،در ضمن طرف صحبتم توی اون کامنت شما نبودین وگرنه اولش میگفتم اسمتونو،بعضی خودرو های چینی پلتفرم و موتور ژاپنی دارن پس با استدلال شما ژاپنی محسوب میشن؟!و یا پاگانی آلمانی حساب میشه؟ در ضمن شما همه مهندسا وطراح های بی ام دبلیو رو میشناسین ک فقط بجز یکی بقیه آلمانی هستن؟!ی چیز دیگه الان حدود بیس درصد سهام فولکس برا قطر هس البته مطمئن نیستم،جدیدا هم سرمایه گذارای هلندی قراره سهام بخرن پس فولکس با استدلال شما میشه آلمانی هلندی قطری؟ی شرکت چینی هم قراره قسمت کوچیکی از سهام دایملرو بخره پس مطابق حرف شما بنز چینی آلمانی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. fara2001

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    اونجوری که بعضی دوستان دارن با هم میجنگن فک نکنم آلمان انگلیس تو جنگهای جهانی اول و دوم با هم جنگیده باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بنتلی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    علی جان انقد بدم میاد قیافه حق ب جانب میگیری و کباده روشن فکری میکشی،فراموش نکردم کامنتاتو(ولوو دلاور،هوندای دلاور،خودرو رو دس بادکرده مک لارن،ترجیح چرخ پاسات ب تویوتا،چارلی چابلین و…)من تاحالا از هیچ خودرویی جز سانتافه بد نگفتم،بیخودی قربون صدقه انگلیس هم نرفتم اگه دقت کنی فقط ب کامنت بقیه جواب دادم،من عاشق خودرو هستم وکاری ب مسائل نظامی ندارم ولی تو هر کشوری آدم بد و خوب پیدا میشه و پیشرفت نظامی باعث حفظ امنیت میشه،هیلترجنگو شروع کردو ب همه ضرر رسوند آمریکا و انگلیس هم از بمب اتم استفاده کردن ک کار پستی بود،پس بیخودی جانب داری نکن،از طرفی آدم خوب هم پیدا میشه مث ی آلمانی ک ب زلزله زدگان رودبار کمک کرد.توی این جور مطالب اول تو شروع میکنی جو رو متشنج میکنی تا ماهی بگیری.بس کن دیگه.اعصاب نذاشتی برام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمیدرضا

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ابهت از سر و روش میباره لیست امکاناتم که تمومی نداره من که خیلی ازش خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا