بنتلیمرسدس بنز

نبرد سلاطین، مرسدس G63 در برابر بنتلی بنتایگا

هنگامی‌که بحث اس‌یووی‌های فوق لوکس مطرح می‌شود، تقریباً تصور همه این دو خودرویی خواهد بود که در اینجا باهم به رقابت پرداخته‌اند. مرسدس بنز G کلاس همواره یکی از جسورترین و مشهورترین شاسی‌بلندهای دنیا بوده است. ریشه و پیشینهٔ این افسانهٔ آلمانی به اواخر دههٔ ۷۰ میلادی و خودرویی نظامی بازمی‌گردد که به درخواست محمدرضا شاه پهلوی برای ارتش شاهنشاهی ایران ساخته شد. البته هرچند G کلاس همچنان ظاهر جعبه‌ای شکل و نمادین خود را حفظ کرده اما در طول دوران حیات خود اصلاحات و به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی را تجربه نموده است.

در این رقابت جدیدترین نسخهٔ این ماشین یعنی G63 AMG حضور دارد که درحالی‌که در ظاهر همچنان به نسل اول خود پایبند است اما از پیشرانهٔ جدید، شاسی جدید و کابین جدیدی برخوردار شده و به همین دلیل این اس‌یووی چهل‌ساله می‌تواند با بهترین و مدرن‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس حال حاضر بازار به رقابت بپردازد. در سمت دیگر میدان اما رقیب قدرتمندی بنام بنتایگا قرار دارد یعنی خودرویی که چند سال پیش به‌عنوان اولین شاسی‌بلند بنتلی به بازار آمد. این اس‌یووی بریتانیایی در نسخهٔ V8 خود با قیمت بالا، عملکرد قدرتمند و استایل منحصربه‌فرد، نزدیک‌ترین رقیب G63 محسوب می‌شود. برای پیروزی در این رقابت، هریک از این اس‌یووی‌ها باید امتیازات بالایی در قسمت‌های مختلفی مثل طراحی، راحتی، کارایی و تکنولوژی کسب کنند.

مرسدس G63 AMG

نسل جدید مدل پرچم‌دار G63 AMG رقیب جدیدی در بازار اس‌یووی‌های لوکس محسوب می‌شود و کسانی که خواهان یک آفرودر با راحتی و عملکرد بالا هستند باید به آن توجه داشته باشند؛ اما آیا G63 ارزش پرداخت ۱۴۳,۳۷۰ پوند را دارد؟

طراحی و مهندسی

هرچند ممکن است G کلاس در ظاهر چندان با پیشینیان خود متفاوت به نظر نرسد اما در زیر پوست خود تغییرات بزرگی را تجربه کرده است. البته بدنهٔ G کلاس هنوز هم از شاسی جدا است و از تعلیق مستقل جلو با کنترل بادی سه‌حالته استفاده می‌کند. در زیر کاپوت این ماشین نیز پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که برای G63 موتور کاملاً جدیدی محسوب می‌شود. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

به لطف مهندسی جدید، وزن این خودرو ۱۷۰ کیلوگرم کمتر از نسل قبلی شده است اما هنوز هم با ۲۵۶۰ کیلوگرم وزن، خودروی سنگینی بوده و ۱۷۲ کیلوگرم وزن بیشتری از بنتلی دارد. البته هیچ‌کدام از این دو خودرو سبک‌وزن نیستند اما وزن اضافی G63 کاملاً احساس می‌شود و ۲۳ سانتیمتر ارتفاع بیشتر از بنتایگا نیز این موضوع را تشدید می‌کند. از سوی دیگر، این اس‌یووی آلمانی هنوز هم از تمامی قابلیت‌های آفرودی که از یک G کلاس انتظار می‌رود برخوردار است اما این خودروها بیشتر وقت خود را روی جاده‌ها سپری می‌کنند و به همین دلیل کابین خودرو به‌طور کامل بازطراحی شده است.

کابین G63 با دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر و مقدار زیادی چرم نرم، نمای آشنای یک مرسدس بنز را دارد. در داخل این اس‌یووی لوکس ۱۴۳ هزار دلاری تقریباً پلاستیک‌ها جایی ندارند اما برخی سطوح و قسمت‌های پایینی آن ناامیدکننده است. البته G63 از تجهیزات بسیار خوبی مثل اپل کارپلی، اندروید اتو، چراغ‌های تمام LED، کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای پارک و دوربین دید عقب برخوردار است و همان‌طور که از خودرویی با چنین قیمتی انتظار می‌رود، صندلی‌های جلو و عقب چرمی با گرم‌کن، رنگ‌های متالیک و تکنولوژی‌های ایمنی مدرن را هم ارائه می‌کند.

رانندگی

مهم نیست G63 چقدر بزرگ و سنگین است زیرا هنگام فشردن پدال گاز هرگز وزن زیاد آن احساس نمی‌شود. پیشرانهٔ V8 توئین توربوی AMG یک شاهکار است و شتاب شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کند به‌گونه‌ای که G63 ظرف تنها ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۲ سریع‌تر از بنتلی است. گیربکس خودرو نیز خوب است و در حالت اتوماتیک تعویض دنده‌های آن تنها کمی بیشتر از آنچه انتظار می‌رود صورت می‌گیرد. البته امکان تعویض دنده در حالت دستی از طریق پدال‌های پشت غربیلک فرمان که از جنس فلز واقعی بوده و نازک‌تر از پدال‌های پلاستیکی بنتلی هستند هم وجود دارد.

عملکرد G63 در خط مستقیم بدون مشکل است اما پویایی دیگر قسمت‌های آن کمی محدودتر است زیرا شاسی با عملکرد باورنکردنی پیشرانه مطابقت ندارد. فرمان خودرو نیز کند بوده و تقریباً با بنتلی قابل‌مقایسه است اما بادی رول (حرکات گهواره‌ای بدنه) در G63 زیاد است. البته با قرار دادن کمک‌فنرها روی سفت‌ترین حالت می‌توان این ویژگی را کاهش داد اما بااین‌حال سواری خودرو هنوز هم مواج احساس می‌شود؛ بنابراین بهتر است این اس‌یووی بزرگ در حالت راحت باقی بماند. درمجموع G63 شخصیت قدرتمند و جذابی دارد اما این موجب نمی‌شود که از نقاط ضعف آن چشم‌پوشی کنیم.

کارایی

بدنهٔ بزرگ G کلاس می‌تواند به این معنا باشد که حداقل از لحاظ کارایی و فضای داخلی مشکلی وجود نخواهد داشت؛ بنابراین جای تعجب نیست که در کابین این ماشین فضای سر زیاد و فضای پای فراوانی برای سرنشینان عقب وجود دارد درحالی‌که در جلوی کابین نیز تعادل خوبی بین راحتی و فضا برقرار شده است. فضای بار G63 نیز با ۶۶۷ لیتر حجم که ۱۸۳ لیتر از بنتایگا بیشتر است خوب بوده و بسیار قابل‌استفاده است. البته درب صندوق بار که به سمت چپ باز می‌شود برای بازار بریتانیا اشتباه بوده و دسترسی به صندوق بار را کمی دشوار می‌کند.

هزینه‌های نگهداری

با وجود چنین وزن و قدرت بالایی در G63، تعجب‌آور نیست که خودروی چندان دوستدار محیط‌زیست و پاکی نباشد. G63 در آزمایش‌ها به‌طور متوسط مصرف ۱۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر را به ثبت رساند که این یعنی سالانه با فرض پیمودن ۲۰ هزار کیلومتر، هزینهٔ سوختی معادل ۳۷۷۳ پوند را به مالک تحمیل خواهد کرد. از سوی دیگر اما بنتلی با مصرف ۱۴ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر اوضاع بهتری دارد و هزینهٔ سوخت سالانهٔ آن با پیمودن مسافت مشابه به ۳۳۴۱ پوند می‌رسد؛ بنابراین هرچند هردوی این خودروها قیمت گرانی دارند اما پس از پرداخت اولیه، مالک بنتلی برای استفاده از خودروی خود هزینه‌های کمتری نسبت به مرسدس پرداخت می‌کند.

بنتلی بنتایگا V8

عرضهٔ بنتایگا به بازار حرکت شجاعانه‌ای از سوی بنتلی برای ورود به بخش جدیدی بود تا به تقاضا برای شاسی‌بلندهای لوکس پاسخ دهد. نسخهٔ هشت سیلندر این اس‌یووی بریتانیایی با قیمت ۱۳۸,۳۹۰ پوندی مستقیماً رودرروی مرسدس G63 قرار می‌گیرد.

طراحی و مهندسی

بنتایگا در ابتدا با یک پیشرانهٔ W12 بنزینی توئین توربو به بازار عرضه شد و بعداً یک موتور V8 دیزلی هم برای آن ارائه شد. البته به دلیل مشکلات خودروهای دیزلی در اروپا، از اواخر سال گذشته عرضهٔ موتور دیزلی در بازار اروپا پایان یافت اما در عوض یک موتور بنزینی V8 برای بنتایگا ارائه شد. این پیشرانهٔ آشنا که متعلق به گروه فولکس‌واگن است، دقیقاً مثل G63 از نوع ۴ لیتری توئین توربو است اما از لحاظ خروجی با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور در پس حریف آلمانی قرار می‌گیرد.

ساختار مکانیکی بنتایگا نیز آشنا است زیرا روی پلت‌فرم MLB evo گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با پورشه کاین، فولکس‌واگن توآرگ، لامبورگینی اوروس و آئودی Q8 مشترک است. در این اس‌یووی بریتانیایی یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نیروی پیشرانه را به هر چهارچرخ می‌رساند؛ اما برخلاف G63، ساختار بنتایگا از نوع یکپارچه بوده و بنابراین تعلیق، گیربکس و موتور بجای آنکه روی شاسی مجزا نصب شوند، به‌طور مستقیم به بدنهٔ خودرو متصل شده‌اند. همچنین درحالی‌که تنظیمات مرسدس برای آفرود مناسب است، بنتلی سواری و هندلینگ بهتری دارد.

هرچند بنتایگا کوچک‌تر از G63 است اما هنوز هم عریض‌تر احساس می‌شود و از کابینی بزرگ و لوکس با تجهیزات فراوان و متریال پریمیوم برخوردار است. در اینجا اکثر قسمت‌ها با چرم پوشیده شده و برخلاف G63 از پلاستیک استفاده نشده است. بااین‌حال سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بنتایگا که از طریق یک نمایشگر هشت اینچی ارائه می‌شود چندان پیشرفته نیست و صفحه آمپر آن‌هم از نوع آنالوگ است که تنها یک نمایشگر دیجیتالی در میانهٔ آن قرار دارد. اما همان‌طور که از یک بنتلی ۱۴۰ هزار دلاری انتظار می‌رود، بنتایگا صندلی‌های چرمی با گرم‌کن، کروز کنترل، تکنولوژی‌های ایمنی خوب و سیستم صوتی عالی را به همراه تعداد شگفت‌انگیزی از آپشن‌ها ارائه می‌کند.

رانندگی

بنتایگا خودروی آرام‌تری نسبت به G63 احساس می‌شود که بخشی از آن به خاطر پیشرانه است. همچنین حتی در حالت اسپرت نیز سیستم اگزوز خودروی فاقد صدایی به بلندی و جذابیت رقیب آلمانی است. بنتایگا ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۲ کُندتر از مرسدس است اما با وجود قدرت کمتر، به لطف وزن سبک‌تر، در شتاب ‌گیری در دنده‌ها و سرعت‌های بالاتر بهتر از شاسی‌بلند آلمانی‌ها عمل می‌کند. بنتایگا اما در هندلینگ کاملاً برتر میدان بوده و هرچند کمی بادی رول در آن دیده می‌شود اما بسیار کمتر از مرسدس است که این ویژگی در ترکیب با فرمان سریع‌تر و پاسخگوتر، چسبندگی بیشتری را به همراه دارد.

سرعت بنتایگا در پیچ‌ها بالاتر بوده و آرامش بیشتری هم دارد. البته در اس‌یووی‌های لوکسی مثل این دو خودرو، راحتی بیشترین اهمیت را دارد و بنتلی از این لحاظ نیز بر مرسدس برتری دارد. در حالت راحت، کمک‌فنرها بهتر بدنه را کنترل کرده و دست‌اندازها را با احساس نرمی بیشتری جذب می‌کنند. در حالت اسپرت اما کنترل بدنه سفت می‌شود که راحتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین بهترین حالت بنتایگا حالت راحت است زیرا در اکثر شرایط بیشتری راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. البته وجود رینگ‌های ۲۲ اینچی موجب شده سواری خودرو کاملاً بدون نقص نباشد. درکل به لطف پویایی بهتر بنتایگا، رانندگی با آن اعتمادبه‌نفس بیشتری دارد و احساس سبک‌تر بودن آن نیز به‌راحتی و چابکی خودرو کمک کرده است درحالی‌که هنگام ترمز گیری نیز عملکرد بسیار قابل‌توجهی از خود نشان می‌دهد.

کارایی

بخش عقبی کابین بنتایگا بیش‌ازحد نیاز بزرگ است و فضای پای بیشتری نسبت به G63 ارائه می‌کند. بخشی از این فضای بیشتر به خاطر صندوق بار کوچک‌تر آن است اما با ۴۸۵ لیتر حجم برای حمل چمدان‌های خانواده کافی به نظر می‌رسد. این ماشین همچنین از ویژگی‌هایی کاربردی مثل امکان کاهش ارتفاع تعلیق برای ورود و خروج آسان‌تر، درب صندوق بار برقی و درهای آرام بسته شو هم برخوردار است. به خاطر اندازهٔ بزرگ، مانوردهی با هیچ‌کدام از این دو خودرو آسان نیست اما دایرهٔ چرخش کوچک‌تر بنتلی به افزایش مانور پذیری آن کمک کرده درحالی‌که دوربین دید ۳۶۰ درجه در هردو خودرو نیز امکان پارک راحت را فراهم می‌کند.

هزینه‌های نگهداری

وجود پیشرانه‌های بزرگ و سنگین V8 در بدنه‌های سنگین یعنی این‌های خودروهای گران‌قیمتی هستند به‌گونه‌ای که برای خرید آن‌ها باید بیش از ۱۰۰ هزار پوند پرداخت کرد. دراین‌بین بنتایگا V8 در قیمت پایه حدود پنج هزار دلار از G63 ارزان‌تر است اما در حفظ ارزش خود ضعیف‌تر عمل می‌کند به‌گونه‌ای که پس از سه سال استفاده و پیمودن ۵۸ هزار کیلومتر، ۵۱.۹ درصد از ارزش اولیهٔ خود را حفظ می‌کند که این به معنای کم شدن ۶۶ هزار دلار از قیمت آن خواهد بود. از سوی دیگر مرسدس از این لحاظ کمی بهتر عمل کرده و ۵۵.۹ درصد از ارزش اولیهٔ خود را حفظ می‌کند اما قیمت اولیهٔ آن گران‌تر است.

نتیجه

رتبهٔ اول بنتلی بنتایگا V8

بنتلی بنتایگا V8 به همان اندازهٔ G63 سریع و تقریباً کاربردی است اما سواری بهتر و پالایش بیشتر آن در این رقابت پیروزی را برای این اس‌یووی لوکس بریتانیایی به ارمغان آورد. هرچند فناوری‌های داخلی بنتایگا می‌توانست بهتر باشد اما از لحاظ کیفیت به‌راحتی بر G63 برتری دارد. علاوه بر این، بنتایگا V8 کمی هم ارزان‌تر است که این هم امتیاز دیگری برای آن محسوب می‌شود هرچند که بعید است برای بسیاری خریداران مهم باشد.

رتبهٔ دوم مرسدس G63 AMG

مرسدس G63 AMG پیشرانهٔ بسیار خوبی دارد اما رانندگی آن خوب نیست و هندلینگ تیز و دقیقی ندارد. همچنین این خودرو حتی با وجود اینکه از تکنولوژی‌های مدرن‌تری برخوردار است اما احساس لوکس و کیفیت بالای بنتایگا را ندارد؛ و نهایتاً با وجود مهندسی جدید، G63 به‌سختی کارهایی را انجام می‌دهد که از یک G کلاس انتظار می‌رود.

 

مشخصات فنی

بنتلی بنتایگا V8

مرسدس G63 AMG

قیمت پایه ۱۳۸,۳۹۰ پوند ۱۴۳,۳۷۰ پوند
قیمت تست‌شده ۲۰۵,۵۵۰ پوند ۱۴۸,۰۷۰ پوند
پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۵۰ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
طول ۵.۱۴ متر ۴.۸۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۹ متر ۲.۸۹ متر
وزن ۲۳۸۸ کیلوگرم ۲۵۶۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۴۸۴ لیتر ۶۶۷ لیتر
ظرفیت باک ۸۵ لیتر ۱۰۰ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۱ ثانیه ۳.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت
ترمز از ۹۶ کیلومتر ۳۴.۴ متر ۳۵.۹ متر
مصرف سوخت اعلامی ۱۱.۴ لیتر ترکیبی ۱۵.۰ لیتر ترکیبی
مصرف سوخت آزمون ۱۴.۰ لیتر ترکیبی ۱۵.۸ لیتر ترکیبی

 

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مرسدس G63 رو خیلی دوست دارم از هر لحاظ از جمله ظاهر جذاب و خاصش.
    بنتلی سدان و کوپه اش خیلی جذابتر هست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    هرچی فکر میکنم ، از هر نظر بنز G ،خاصتر و با پرستیژتر نسبت به بنتایگا به چشم می آید ، ولی بنتلی هم یک سوپر شاسی بلند لوکس به حساب میاد که نسبت به رولزرویس کولینان پایینتر و از بنز G بالاتر در خصوص(( لوکس )) بودن به نظر می آید .

    اما بنز G اِحساسی به مراتب قویتر و عظلانی تر به چشم مخاطب میرساند که بنتلی با تما ضرافتهای بالا ، نداره .

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. هژبر

      ۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (75 ديدگاه)

      درود
      وقتی ب جای gls جی کلاس رو با بنتایگا مقایسه کنی همین میشه

      موافقم 1
      مخالفم 2
  3. Amirferrari

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    مرسدس G63 AMG پیشرانهٔ بسیار خوبی دارد اما رانندگی آن خوب نیست و هندلینگ تیز و دقیقی ندارد. همچنین این خودرو حتی با وجود اینکه از تکنولوژی‌های مدرن‌تری برخوردار است اما احساس لوکس و کیفیت بالای بنتایگا را ندارد؛ و نهایتاً با وجود مهندسی جدید، G63 به‌سختی کارهایی را انجام می‌دهد که از یک G کلاس انتظار می‌رود!!!! وقتی نگارنده انگلیسی باشه بایدم همچین دیدی نسبت به بهترین شاسی بلند دنیا داشته باشه،جالب اینجاست حتی یک بار هم به قابلیت های آفرود جی کلاس اشاره نشده،شما فقط وزن و شتاب g63 رو ببینی به مهندسی بی نقصش پی می‌بری دیگه قابلیت های آفرودش بماند…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      ربطی به انگلیسی بودن نگارنده نداره، این ما ایرانی‌ها هستیم که تا نتیجه‌ای باب میلمون نباشه سریع اعتبار اون مرجع رو زیر سوال میبریم، من بارها مقایسه‌هایی از اتو اکسپرس دیدم که ماشین‌های انگلیسی رو در رتبۀ آخر قرار داده.
      اتفاقاً بنظر من این نتیجه کاملاً درسته، بله در عالی بودن G کلاس هیچ شکی نیست ولی باید به کلاس این ماشین‌ها توجه کرد، اسمش روشه، شاسی‌بلند فوق لوکس، یعنی تو این کلاس بیش از هر چیزی راحتی سرنشینان اهمیت داره و توانایی آفرود حتی شاید در اولویت سوم یا چهارم باشه
      بله اگه بحث آفرود باشه کمتر ماشینی هست که حریف G کلاس بشه اما بنظر من تو این کلاس قابلیت آفرود اهمیت بالایی نداره و به همین دلیل تو این مقایسه هم اشاره‌ای بهش نشده
      مثلاً یه تاجر ثروتمند که میخواد با شاسی‌بلندش به یه جلسۀ کاری بره چه نیازی به توانایی آفرود داره؟ اون بیشتر از همه چیز راحتی و لوکس بودن میخواد که بنتلی به بهترین شکل این ویژگی‌ها رو فراهم کرده و در عین حال توانایی عبور از مسیرهای ناهموار نه‌چندان خشن رو هم داره اما G کلاس راحتی رو قربانی توانایی‌های آفرود کرده، کسی که توانایی آفرود بخواد کارش با یه رانگلر 30 هزار پوندی هم راه میفته
      ضمناً وقتی بنتلی مالکیتش فولکس‌واگنه، پلت‌فرمش مال فولکس‌واگنه و موتورش هم از فولکس‌واگن گرفته شده، کجاش انگلیسیه که اتو اکسپرس بخواد ازش جانب‌داری کنه؟

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. مانی

        ۲ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2485 ديدگاه)

        اتفاقا دقیقا به انگلیسی بودن ربط داره
        چندتا از مقایسه های محصولات جاگوار با رقبا رو بخون جایی که
        نویسنده انگلیسی باشه و حریف آلمانی
        اگه نظرت عوض نشد حرفت قبوله

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Just bentley continental

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (539 ديدگاه)

      بله شما درست میگی
      منبع معتبر ایرانیای طرفدارن بنزن که تو پدالن نمیدونم چرا از اونا نمی پرسن واقعا!!!جی کلاس به جز شتاب فقط صفر تا صد دیگه برتری نسبت به بنتلی نداره.
      قیافه هم که کاملا صلیقست.
      جی گلاس نقطه قوتش افرودشه که این جا ملاک لوکس بودنه بیشتر تا افرود بله اگه تست افرود بود برتری با جی کلاسه تازه بنتایگا هم میگن افرود عالی داره.
      بازم میگم در عالی بودن جی کلاس حرفی نیست ولی متعصب بودن حدی داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Seyed.AMG

        ۲ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (75 ديدگاه)

        منم کامنت های زیر این پست تو اوتواکسپرس رو خوندم ، بیشترشون به مقایسه ایراد گرفته بودن . کیفیت سواری G کلاس به دلیل فرم جعبه ای زیاد خوب نیست ، اما بیشتر تو سرعت های خیلی بالا به چشم میاد و من از خیلی ها شنیدم تو نسل جدید تا حدی این مشکل حل شده .
        پرفورمنس G کلاس خیلی بهتر از بنتایگاست با اینکه حدود ۲۰۰ کیلو سنگین تره !! و خود نویسنده گفته فضای بار و تکنولوژی های خیلی بیشتری داره ، اما احساس میکنه که کیفیت خوبی نداره !! فکر کنم باید خودش رو به یک دکتر نشون بده حسش رو درست کنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. منوچهر

        ۲ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (26 ديدگاه)

        بدون انگلیسی ها چقدر بد و بد ذاتن نزد ایرانی ها حداقل که ایرانی ها به بنز رای میدن تازه اون رسانه ها هم دست انگلیسه و کلی تبلیغم دارن رو خودشون. اینو بدون یه کشور الکی و ‌دیمی محبوب یا منفور نمیشه برای جفتش زحمت کشیده شده!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Iman67

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با توجه به متن برداشتم از فلسفه دو خودرو این هست که با دو هدف و اولویت های متفاوت ساخته شدن
    بنز هدفش این بود که لوکس بودن و اسپرت بودن رو حفظ کنه و در نسل جدید ارتقا بده که این باعث شد مثلا در هندلینگ پایین تر از بنتایگا و در سرعت و افرود بالاتر از اون باشه
    و بنتلی هم میخواست صرفا شاسی بلندی لوکس تولید کنه
    هر دو تونستن به بهترین شکل به هدفشون برسن و دو خودرو فوق العاده تولید کردن
    اما شخصا بنز جی کلاس رو انتخاب میکنم به این دلیل که ترکیب لوکس و اسپرت رو بیشتر میپسندم و حس میکنم أبهت و خوف بودن و قدرتی که بنز جی کلاس داره ( بخصوص در نسخه جی ۶٣) هیچ ماشینی نداره،و شاید برای همین هم در کشورهای مافیایی،مافیا خودروشون معمولا جی کلاس هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. منوچهر

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خب مشخصه انگلیسیه میخواستی بنتلی رو بازنده کنه حتی دشمنان المان و مرسدس هم به قدرت و برتری جی کلاس اذعان دارن حالا … انگلیسی هرچی میخوان بگن اصلا مهم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (157 ديدگاه)

    با سلام
    نهایتاً با وجود مهندسی جدید، G63 به‌سختی کارهایی را انجام می‌دهد که از یک G کلاس انتظار می‌رود.
    من معنی این جمله رو تفهمیدم هر کی فهمید به منم بگه.این دو بسته داره از نظر بهشون نگاه کنیم اگه صرفا یه سواری لوکس می خایم که بیشتر رو آسفالت باشه بنتلی انتخاب می شه ولی اگه به این موارد پکیج آفرود اضافه بشه می شه جی کلاس.اون به خاطر تواناییهای آفرودش قسمتی از سواری لوکسش رو فدا کرده .این ایرادی نداره بلکه به قول دوستان هدف از خرید اینها با هم متفاوته.من که خودم طرف جی کلاس هستم چون همه چی داره هم لوکس بودن هم جان سخت بودن تو آفرود و آفرود قوی و ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ali

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چیزی که جالبه حرف از قیمت G جی کلاس هستش که گفته شده گرانتره در حالی قیمت مورد تست به مراتب گرانتره. این مقاله سرشار از تناقض هستش بالاخره جی واگن گرانتره یا ارزانتر؟؟ در مورد راحتی ممکنه بنتلی بهتر عمل کرده باشه ولی وقتی بحث یه پکیج پیش بیاد جی واگن کاملاترین پکیج یه شاسی بلند لوکس هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رنو 5 زرد قناری

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    مرسدس همجوره سرتره هم تو مشخصات فنی و هم به لحاظ کیفیت اما بنتلی هم عالیه چون توسط مهندسین گروه فولکس واگن ساخته شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. iman

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    با وجودی که علاقه خاصی به برند مرسدس ندارم ولی بین این دو تا مرسدس رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    جای رنج‌رور اس وی اتوبیوگرافی لانگ، شدیدا تو این مقایسه خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آخه وقتی یه کراس اور رو با یه اس یو وی مقایسه میکنه که این چیزا بدیهیاته قبل از تست هم میشد اینا رو فهمید فلسفه ساخت اینا با هم فرق میکنه اگه بخوان رقیب هم کلاس بنتلی بنتایگا رو از مرسدس انتخاب کنن به نظرم gls بهتره چون برای راحتی و لوکس بودن طراحی شده جی کلاس برای آفرود طراحی شده ذاتش اینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. کاوه

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (61 ديدگاه)

    نویسنده شیطون این مطلب نسخه ۲۰۵ هزار پوندی بنتلی را مقابل مدل پایه مرسدس گذاشته بعد برای ما ژست انگلیسی هم می گیرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Khosrow

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    زیبایی و نهایت تو مرسدس موج المانی میزنه ..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. mohammad FM480

    ۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    با خوندن همون چند خط اول نتیجه کاملا مشخص بود میخوان رتبه اول رو بنتایگا بدن… چیزی که از این مقایسه دستگیرم شد این بود که مانور نویسنده فقط رو نرم بودن خودرو و پیچ گیری هست .شاید چون بنتایگا تو همین دو تا فاکتور بهتر از جی کلاس باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مانی

    ۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2485 ديدگاه)

    نویسنده کلا صحبت از قیمت و آپشن کرده
    تو آپشن مدل فول بنتلی رو در نظر گرفته تو قیمت مدل پایه
    بماند که پلتفرم متفاوت و توانایی آفرود بالا کلی به قیمت اضافه میکنه
    وقتی پلتفرم بنتلی با فولکس یکیه کلی صرفه جویی میشه
    نظر من اینه که قیمت مرسدس تقریبا مناسبه و اگه تو قسمتهایی که هیچوقت دیده نمیشه
    مواد بهتری استفاده میکرد خیلی خیلی خوش قیمت میشد
    و اینکه بنتلی کاملا داره گرون فروشی میکنه
    بالای 200هزار پوند!!!این پول ماشین دستساز و کم تولید مثل مکلارنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. peiman56

    ۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (137 ديدگاه)

    خلاصه کلام اینکه هردو ماشین رو دوس دارم.ولی نکته مهم اینه که کلاسGبه سفارش شاه ایران وباری ارتش ایران تولید شد.وقتی اماده تحویل بود انقلاب شده بود و ماشینا که حدود 2 یا 3 هزار تا بود رو دست بنز موند.اونقت تصمیم گرفتن اون رو به امریکا صادر کنن.فکرشم نمیکردن این ماشین تولیدش ادامه دار شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. MAHDI

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    البته مجلات انگلیسی وقتی یه سررقابت خودرویی انگلیسی باشه شیطنتشون گل میکنه.
    درکل چه بنزGکلاس وچه بنتلی بنتایگا حرف ندارن.
    بعدشم نمیشه یه ماشین رو طبق نظرفقطیه مجله برتر دونست.چون صدها رقابت وجود داره.ونمیشه بانتیجه یه رقابت ماشین برتر رو انتخاب کرد.بیشتر بررسی های تکی یک خودرو عملکرد اون ماشین رو بهتر نشون میده که بنزGکلاس جدید عملکرد خیلی خوبیداشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا