بنتلی

بنتلی بنتایگا اسپید، جانوری کاملاً متفاوت!

از زمان معرفی در حدود ۲ سال پیش، اولین شاسی‌بلند بنتلی با پیشرانه ۱۲ سیلندر خود سر و صدای زیادی به پا کرده است. مشتریان پولدار می‌توانند بنتایگا را با پیشرانه ۸ سیلندر بنزینی و یک قلب آهنین دیزلی نیز بخرند و حتی نسخه ۶ سیلندر الکتریکی شده آن نیز در دسترس است. این خانواده در آینده پرجمعیت‌تر نیز می‌شود زیرا نسخه متفاوتی از قدبلند گران‌قیمت بریتانیایی نیز در راه است.

رندر بنتلی بنتایگا اسپید کوپه
مدیر طراحی بنتلی تولید نسخه سریع‌تر از بنتایگا با نام اسپید را تأیید کرده است. این خبر اساساً سال ۲۰۱۶ به بیرون درز کرده بود اما هم‌اکنون می‌دانیم شاسی‌بلند پرفورمنس و لوکس بنتلی در حال توسعه بوده و از نظر طراحی تغییرات بزرگی خواهد داشت. این مدیر ارشد می‌گوید بنتایگا هم چنین تغییرات مورد انتظار از مدل‌های اسپید را به همراه خواهد داشت.


البته Stefan Sielaff به این نکته اشاره نداشته که پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری بای توربو قدرت بیشتری نسبت به خروجی ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری فعلی خواهد داشت. این افزایش قدرت باعث خواهد شد شتاب بنتلی بنتایگای اسپید در مقایسه با رکورد ۴.۱ ثانیه‌ای فعلی بهبود یابد. همچنین افزایش اندک سقف سرعت نیز محتمل است بنابراین انتظار داریم نسخه قوی‌تر بنتایگا به راحتی از حداکثر سرعت ۳۰۱ کیلومتر در ساعتی نسخه استاندارد ۱۲ سیلندر عبور کند.


هنوز مشخص نیست که پرچم‌دار جدید بنتایگا را چه زمانی خواهیم دید اما با عرضه دو نسخه بنزینی ۸ سیلندر و پلاگین هیبریدی در سال جاری، احتمالاً نسخه اسپید حداقل تا سال آینده در دسترس نخواهد بود. دیگر محصولات بنتلی پیش از پایان دهه میلادی جاری معرفی خواهند شد. این خودروها شامل نسل بعدی کانتیننتال GTC و فلایینگ اسپور هستند. همچنین گفته شده نسل جدید مولسان اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شود و شاید از پیشرانه احتراق داخلی عادی استفاده نکند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. سعید(تهران)

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (496 ديدگاه)

    هرچند دهه ۶۰ و اوایل ۷۰ بسیار خاطره انگیز بودن اما من فکر میکنم الان در بهترین دوران خودرویی هستیم و اگر کسی مشکل مالی نداشته باشه دهها انتخاب جذاب و هیجان انگیز پیش رو داره در همه سگمنت ها، قدرتهای دیوانه وار و هرچی که بخوای که گاهی انتخاب رو برای من عاشق سخت یا غیر ممکن می‌کنه، البته واضحه که منظورم ایران نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Reza

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (25 ديدگاه)

    شاسی بلند ٣٠٠ تا؟؟؟!!!!!چه خبره مگه؟؟پیشنهاد میکنم اون فیلم که یارو بایه فراری سوپر فست تو اتوبان آلمان داره ٣٠٠تامیره یک باره دیگه نگاه کنید(مخصوصا اون قسمتش که به این سرعت میرسه)،حالا تصور کنید همون سرعتو بایه شاسی بلند رفت!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا