بنتلی

فرایند مونتاژ پیشرانه 12 سیلندر بنتلی، همکاری انسان و ماشین!

پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربویی که اکثر شما با آن آشنا هستید سال‌های سال است که در بطن محصولات متنوع بنتلی، فولکس‌واگن و آئودی می‌تپد. اخیراً ویدئویی جالب از مراحل مونتاژ این نیروگاه قدرتمند منتشر شده که دیدنش خالی از لطف نخواهد بود. این کلیپ با بلوکی خام شروع شده و با ساب فریم کامل جلو که شامل گیربکس، بخش‌هایی از سیستم تعلیق و ترمزها می‌باشد به پایان می‌رسد.


پیشرانه ۱۲ سیلندر موردبحث موجودیت خود را تا حدی مدیون پیشرانه VR6 مشهور فولکس‌واگن می‌باشد. پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر اولیه از سه بخش چهار سیلندر استفاده می‌کردند اما بنتلی از ۴ بخش سه سیلندر و دو سرسیلندر استفاده کرده بود. به منظور میسر شدن چنین طراحی‌ای، یک پیشرانه VR6 در هر طرف طراحی V اصلی وجود داشت. این امر باعث ایجاد حجم کلی بالا برای پیشرانه اما ابعاد فیزیکی نسبتاً کوچک می‌شد.


مراحل اولیه مونتاژ پیشرانه اکثراً با دستان کارکنان بنتلی صورت می‌گیرد اما خب واضح است که برای سهولت در انجام کار به برخی ماشین‌آلات نیاز است. بلوک روی استند قرار گرفته و یک تکنسین میل‌لنگ را در جای خود قرار می‌دهد. از اینجا به بعد است که دو کارمند کمپانی باهم برای نصب ۱۲ پیستون همکاری می‌کنند. سپس سر سیلندرها در جای خود قرار می‌گیرند. زمانی که توربوها و تمامی بخش‌های موردنیاز نصب شدند مرحله بعد فرا می‌رسد.


این ویدئو مراحل مونتاژ گیربکس را نشان نمی‌دهد اما با توجه به زمان چیزی که می‌بینیم باید گفت گیربکس قبلاً کامل شده است. انسان و ماشین برای نصب این دو عنصر مهم خودرو باهم همکاری می‌کنند.

قدم بعدی نیز ورود پیشرانه و گیربکس به بخش دیگر برای نصب ساب فریم جلو و قطعات مختلف آن است. زمانی که همه‌چیز کامل شد قطعات آماده‌ی نصب در کانتیننتال GT، فلایینگ اسپور و بنتایگا خواهند بود. البته یک مرحله دیگر هم وجود دارد و آن نیز بررسی پیشرانه روی داینو است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    زنده باد V۱۲ های دوست داشتنی ??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فوق العاده بود
    از این کلیپ ها زیاد بزارید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    موتوری قوی برای ماشینی دوست داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرزاد

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    حالا باز بیاید بگید بنتلی انگلیسیه جالبه نوبت به بوگاتی که میرسه بوگاتی فرانسوی نیست و المانیه ولی نوبت به خودروهای انگلیسی که میرسه صدرصد میشه بریتانیایی اصل و فولکس واگن و بی ام و هیچ نقشی توش ندارن خخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا