مرسدس بنز

نمایش توانایی‌های افسانه‌های آفرود مرسدس، یونیماگ و G کلاس

مرسدس بنز G کلاس که ریشه‌های نظامی دارد، بیشتر از آنکه یک خودرو باشد به یک سبک زندگی تبدیل شده است. این اس‌یووی نمادین به همان اندازه‌ای لوکس است که از خودرویی با نشان ستارهٔ سه پر مرسدس انتظار می‌رود و درعین‌حال در آفرود هم توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. با دیفرانسیل ضریب سنگین و قفل دیفرانسیل صددرصدی، مرسدس می‌گوید G کلاس می‌تواند تقریباً به هرجایی برود.

علاوه بر این، واقعیت جالبی که توسط مرسدس منتشر شده است، قابلیت اطمینان و کیفیت ساخت بالای این اس‌یووی افسانه‌ای را نشان می‌دهد زیرا گفته شده ۸۰ درصد از تمام G کلاس‌هایی که تاکنون ساخت شدند هنوز هم در جاده‌های سراسر جهان در حال حرکت هستند. خودروهایی که اکثر آن‌ها در کارخانهٔ گراتس اتریش تولید شده‌اند. حال چهلمین جشن سالگرد تولد G کلاس است و به همین مناسبت، مرسدس آن‌را در کنار یونیماگ قرار داده و نمایش جذابی از توانایی‌های آفرود این دو اعجوبه ارائه کرده است.

هرچند یونیماگ خیلی بزرگ‌تر از G کلاس است اما آن‌هم یکی دیگر از نمادهای آفرود مرسدس محسوب می‌شود. پیشینهٔ این ماشین به سال ۱۹۴۶ بازمی‌گردد یعنی زمانی که اولین پروتوتایپ آن به‌عنوان وسیلهٔ نقلیه‌ای چندمنظوره برای کشاورزی ساخته شد. هرچند یونیماگ اولیه تنها ۲۵ اسب بخار قدرت داشت اما با حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت، دو برابر سریع‌تر از وسایل نقلیهٔ کشاورزی معمولی آن دوران بود و نوآوری‌های متعددی مثل سیستم چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل‌های عقب و جلو، کابین بسته با دو صندلی، تجهیزات قابل اتصال مختلف و… در آن ارائه شده بود.

پروتوتایپ یونیماگ به لطف برخورداری ویژگی‌هایی مثل توانایی‌های آفرود چشمگیر، واکنش‌های بسیار مثبتی را دریافت کرد که این موجب شد سه سال بعد تولید انبوه آن آغاز گردد. این کامیون سرسخت به‌سرعت محبوب شد و به همین دلیل در سال ۱۹۵۱ تولید آن از کارخانهٔ گپینگن به کارخانهٔ گاگناو منتقل شد. از آن زمان تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه از این هیولای همه‌جارو ساخته شده است.

نسخه‌های کنونی یونیماگ همچنان چشمگیرترین توانایی‌های آفرود دنیا را ارائه می‌کنند. این کامیون می‌تواند از شیب‌هایی تا ۴۵ درجه بالا رود و تا ۱.۲ متری آب حرکت کند. یونیماگ به‌صورت استاندارد به محورهای پورتال مجهز است و از سطح زمین ۴۰ سانتیمتر فاصله دارد. این افسانهٔ آلمانی در حال حاضر در سراسر جهان در کاربری‌های بسیار متنوعی از آتش‌نشانی جنگلی در فرانسه گرفته تا خودروی حمل توریست‌ها در مناطق کوهستانی سیسیل و سرویس جستجو و نجات دریایی آلمان خدمت می‌کند.

حال این دو نماد آفرود تاریخ مرسدس باهم دیدار داشته‌اند که سازندهٔ آلمانی آن‌را اجلاس غول‌های آفرود توصیف کرده است. مرسدس بنز برای نشان دادن توانایی‌های این دو اسطورهٔ آفرود اقدام به ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی کرده است که در آن یونیماگ و G کلاس از خشن‌ترین مسیرها عبور می‌کنند. در ادامه می‌توانید این ویدئوی جذاب را تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Infinite

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (452 ديدگاه)

    Giants…

    موافقم 5
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    جی کلاس سالها همینقدر زیبا و عالی بوده و کلید موفقیتش همین اصالتشه
    خودوری اصیل هرچقدر هم گرون باشه بازهم ارزش داره

    موافقم 9
    مخالفم 1
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    چیزی که من خودم دیدم در زمان سربازی و کمتر رسانه ای به اون پرداخته و شاید هم جرئت پرداختن به اون را ندارند ،.
    اما من یونیماگ زرد تقریباً صفر کیلومتری که در یکی از پادگانهای کوچک اما صعبالعبور استفاده میشد را دیدم و به عظمتش پِی بردم .
    در اُرگانهای نظامی کشور خودمون ، بهترین ماشینها را استفاده میکنند که هیچگاه کسی از آنها با خبر نمیشه ، چرا که شاید به غیر از موارد ضروری از پایگاه ها خارج نشوند .
    مثل انباری پر از تویوتاهای صفر کیلومتر سری ۷۰ تا ۷۹ و هایلوکسها ، خودروهای روسی سنگین نظامی گردن کُلُفتی مثل کاماز ، ایویکوهای ایتالیایی ، موتورهای نو و آکبند تمام خودروهای مورد استفاده در ارگانهای نظامی ، آغشته در گیریس .
    خودم به شخصه وقتی در زمان خدمت به یکی از انبارها وارد شدم ، از دیدن این همه هایلوکس و سری ۷۹ خشکم زد و اصلاً کلاً دیگه سرباز بودن یادم رفته بود ، فقط دوست داشتم لابلای اون همه تویوتاهای صفر کیلومتر بچرخم و داد بزنم ، اما جالب بود که هایلوکس مورد استفاده فرماندهی ، مدل ۲۰۰۷ بود و حدود ۷۰۰هزار تا کار کرده بود ، اما هنوز فرمانده با مدل جدید تعویضش نکرده بود یا شاید نیازی به تعویض نمیدید .
    البته که خودروهای کارکرده و صفر نظامی هر چند سال یکبار به مزایده گذاشته میشوند و خودر های جدید جایگزین .
    فقط ای کاش یک روزی متوجه مزایده بِشَوَم . و بتونم یه سری ۷۹ دوکابین عروسک بخرم و تا آخر عمر نگهش دارم ، از بَس که دوست داشتنیه این ماشین آفرودر واقعی سگ جون و دوست داشتنی .

    هنگام خرید تویوتا سری ۷۰ ، برام جالبه که در اِمارات و شهر دوبی یا ابوضبی باید جواز خرید داشته باشین یا پارتی کُلُفت که بتوانید این خودرو را بخرید اما برای بنز g کلاس سه محور یا رپتور با اون همه تجهیزات آفرودی نیازی به جواز و این حرفها نداری .

    تو ایران خودمون بسیار انگشت شمار پلاک شده صفر کیلومتر هست که در اینستاگرام دیدم ، که قیمتهای بالای یک میلیارد داره . و از همه جالبتر به سختی بتوانید صاحب این خودروها را مُجاب به فروش بکنید .

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ali

      ۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (969 ديدگاه)

      دوست عزیز این مدلو تو دبی با مجوز خرید نمیفروشن. این مدلو برا لایندگی که داره تنها به افراد خیلی کمی میفروشن اونم به اشخاصی که باید مجوز بگیرن نشون بده به این ماشین نیاز دارن. مثلا به شرکتای نفتی یا کارکنان شرکتای نفتی و معدنی و ساختمون سازی. چیز خاصی نیست.
      تو کشورای غربی هم ماشینایی که قدیمی ان یا موتور قدیمی رو مدل جدید میزارن رو باید مجوز خاصی بگیری.
      ولی کار عجیبو جی کلاس میکنه که هم زیر سه و نیم تنه هم همون قابلیتای تویوتا رو ارائه میده با الایندگی کمتر که نیاز به مجوز رو از بین میبره

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (10179 ديدگاه)

        جالب بود
        ممنون
        نمیدونستم
        اما این دفعه رفتم دلیلش را میپرسم

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. علی

      ۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (969 ديدگاه)

      اینم بگم اکثر لندکروزای نظامی و دو در در واقع کمکهای خارجی ژاپن بودن. حتی براش پول هم نگرفتن. زمان جنگ و بعدش ۲۰ میلیون کمک غیر نظامی برامون اومد اونم تنها از ژاپن. ولی ما هنوز که هنوزه به ژاپنیا میگیم چشم بادومی. یادتون باشه برا یه شرقی چشم بادومی یه کلمه توهین امیزه. درسته برا ما شاید چون بادوم دوست داریم بگیم لفظ قشنگیه اما براشون خیلی توهین امیزه. مثل اینه یکی دیگه به ما بگه دماغ موزی. درسته دماغمون بزرگه و شبیه موزه و شاید طرف موز دوست داشته باشه ولی برا ما توهین حساب میشه
      درسته ژاپنیا و بقیه کشورای شرقی فرهنگشو دارن و نمیان بگن ولی ما باید اونقدر عقلمون برسه براشون از این الفاظ استفاده نکنیم.
      بارها تو سایتهای رسمی و روزنامه های رسمی کشور دیدم از لفظ چشم بادومی استفاده میکنن. بدونه شوخی کم کم وقتشه مثل بقیه ادمای دنیا رفتار کنیم

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. امیر

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    بنظرم اگه رقابت بین رانگلر و یونیماگ باشه خیلی جذاب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. " Swedish Arrogant Tiger"

      ۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      دوست عزیز سطح آفرود رنگلر در حد یونیماگ نیست که بشه مقایسه کرد .
      برای مثال به عنوان رقیب برای یونیماگ میشه گاز 66 رو معرفی کرد.
      بنظرم رقابت بین این دوتا میتونه جذاب باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohammad FM480

      ۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      دوست عزیز سطح آفرود رنگلر در حد یونیماگ نیست که بشه مقایسه کرد .
      برای مثال به عنوان رقیب برای یونیماگ میشه گاز 66 رو معرفی کرد.
      بنظرم رقابت بین این دوتا میتونه جذاب باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        میدونم در یه سطح نیستن ولی باید جالب بشه
        مثل رقابت جیمنی و جی کلاس
        حداقل برای من جذاب بود و توی سایتای دیگه دیدم رقابتشونو

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mad.z.Max

          ۹ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          جیمنی و جی هردو خودروی suv آفرودی هستن و مربوطن به هم. سوای سایز و قیمت و لوکس بودن یکیشون، بازم هردو اس یو وی..
          ولی یونیماگ با رنگلر و رپتور : )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    دیدار ابر آفرودر های جهان…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهرداد كمال

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    این ادمایی که الکی دیسلایک میدن مثلا به ادوستایی که میان اطلاعات قشنگی ارائه میدن دیسلایک نشون میدن واقعا فازشون چیه؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Genius

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    هیچی G.Class نمیشه!هم کابینی لوکس در حد و اندازه S.Class هم توانایی آفرود در قواره یونیماگ!خداوکیلی من اگر یک روز به آخر عمرم هم مونده باشه و دستم به یک دستگاه G63AMG برسه عمرم تلف نشده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Genius

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    هر وقت هر جای عالم ی G.Class می بینم دلم آتش میگیره واسه اینکه G.Class سهم ارتش ایران از خرید سهام کمپانی مرسدس بنز توسط شاه بود ولی الآن ارتش های غربی و عربی دارن ازش بهره میبرن و ارتش ما هنوز که هنوزه وانت پیکان و نیسان گاوی داره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Jamshid

      ۲۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (893 ديدگاه)

      نترسس هایلوکسس بیستت بیست و دوو دارنن تو انبار خاکک میخوره فامیلامون رفتهه بود کارت پایان خدمت بگیره می‌گفت سی تا هایلوکس خشکک صففر آورده بودن با ده تا هم لند کروزر اتاق دویست
      فکررر می‌کنی آقا زاده هاشون گاری های ایرانخودرو سوار میششنن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Jamshid

    ۲۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (893 ديدگاه)

    دنبال طبع واقعی جی کلاس هستید نسخه ۲۰۱۲ بخرید
    و اگر هم دوست دارید میتونید باهاش لباس پلیس ویژه رو بپوشید و برید برا خودتون با کلاشینکف ها عشق بازی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا