مرسدس بنزهفته نامه

مرسدس همچنان می‌تازد!

آمار فروش مرسدس بنز در ماه گذشته نشان دهنده رشد ۱۱ درصدی بود. تقاضای رو به رشد برای نسل جدید E کلاس و همچنین شاسی‌بلندهای این شرکت باعث شده تا فروش کمپانی به ۲۰۹,۳۰۹ دستگاه در ماه پیش برسد.


در مقام مقایسه باید گفت فروش ب‌ام‌و در ماه ژوئن تنها با رشد ۲ درصدی مواجه و به ۱۹۲۸۷۳ دستگاه رسید. آئودی نیز رشد ۱ درصدی داشته و در این ماه توانست ۱۷۰۶۵۰ دستگاه از محصولات خود را بفروشد؛ اما اختلاف مرسدس و ب‌ام‌و در نیمه اول سال جاری چشمگیرتر بوده به گونه ای که ب‌ام‌و ۱۰۶۲۴۴ دستگاه خودرو کمتر از رقیب سنتی خود فروخته است.

یکی از تحلیلگران صنعت خودرو می‌گوید:

مرسدس موقعیت بهتری دارد زیرا مدل‌های نسبتاً زیادتر و به‌روزی را عرضه می‌کند. در سال‌های آینده قطعاً شاهد رقابت سفت و سختی خواهیم بود و حتی آئودی نیز فرصت را از دست نخواهد داد اما امسال مرسدس در رتبه اول باقی خواهد ماند.


فروش E کلاس در نیمه اول سال ۲۰۱۷ رشد قابل توجه ۶۸ درصدی داشته و از طرف دیگر تقاضا برای شاسی بلندهای مرسدس نیز رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد؛ اما یکی از خودروهای جدیدی که بیشترین نقش در رشد فروش ب‌ام‌و را داشته کراس اوور X1 است.

مرسدس از زمانی که گوردون واگنر در ۵ سال پیش به عنوان طراح در کمپانی انجام وظیفه کرده روزگار خوشی را می‌گذارند. این طراح چیره‌دست با طراحی‌های خود محصولات اسپورت‌تر و در عین حال ظریف‌تر از قبل را خلق کرده است.


طراحی‌های ب‌ام‌و در سال‌های اخیر محافظه‌کارانه‌تر بوده اگرچه که مدیرعامل کمپانی برنامه‌هایی برای سبقت از مرسدس دارد. او گفته در دو سال آینده ۴۰ مدل جدید عرضه خواهد شد که شامل شاسی‌بلند کامپکت X2 و کراس اوور فول سایز X7 می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Amir Schumacher

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ((( مرسدس از زمانی که گوردون واگنر در 5 سال پیش به عنوان طراح در کمپانی انجام وظیفه کرده روزگار خوشی را می‌گذارند. این طراح چیره‌دست با طراحی‌های خود محصولات اسپورت‌تر و در عین حال ظریف‌تر از قبل را خلق کرده است )))

    گوردون واگنر همون کسیه که سال ۱۹۹۸ ( ۲۰ سال پیش) هایپرکار « مرسدس-مک‌لارن SLR » رو طراحی کرد که به اعتقاد بسیاری از صاحب ‌ نظران در مقوله‌ی طراحی زیباترین اتومبیل تاریخ هست.

    بدون تردید وجود چنین شخصی در بخش طراحی یک نعمت بزرگه و در سال های اخیر کمک بسیار بزرگی به امپراتوری دایملر کرده.

    حرف آخر :

    The
    Best

    Or

    Nothing
    .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khosrow

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2282 ديدگاه)

      فقط– اس ال ار –رو هستم که شاهکاره بشره/ فروش زیاد مرسدس یعنی از خاص بودن رفته به سمت عام پسندی / هیچ کدوم از این مدلهای اقای واگنر جاودانه نخواهند شد / وای که اگر الان برونو ساکو اون طرحهای ناب شو با متد امروزی پیاده میکرد / طرحهای جدید مرسدس بد نیستند افتضاح هستند ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    اصلا هم کار مهمی نکرده مگه فروش بیشتر چیه؟
    پرایدم پر فروشه و کار خاصی نکرده .
    ?منطق المانی بر ضد المانی?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Schumacher

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز ماشینی که کم خرج و نسبتا ارزون تره پرفروش بودنش ارزش چندانی نداره.
      وقتی بنز با وجود قیمت بیشتر و آپشن های بسیار زیاد و هزینه ی نگهداری بالاتر که گاهی اوقات با این آپشن ها قیمت یک اتومبیل ۱ و نیم برابر مدل پایه میشه فروشش از لکسوس در ژاپن بیشتره اینه که ارزش داره.

      هر وقت در یک سگمنت یک ماشین گرون از رقیب ارزونش در فروش جلو افتاد این نشون دهنده ی شایستگیشه.

      مردم لکسوس میخرن تا خرج نکنن
      عده ای خرج میکنن تا بنز بخرن‌.

      این دو تا جمله رو خوب حلاجی کن تا متوجه ارزش کار بنز بشی.

      متنفرم که متعصب یا بیگانه پرست باشم. عاشق ماشین آلمانی هستم اما برده نمی‌شم که عمر و وقت خودم رو تلف کنم و الکی از یک خودروساز ( که اصلا براش مهم نیستم) مجانی دفاع کنم.

      حرفی که به نظرم درسته رو می‌زنم.

      در مقابل رقبای آلمانی در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ بدون تعارف LFA رو یک شاهکار می‌دونم.

      چون با قیمت LFA میشد ۲ تا ۹۱۱ خرید. اما ارزش LFA وقتی مشخص شد که تمام مدل هاش قبل از خروج از خط تولید پیش فروش شدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        داداش تو فوق العاده ای. منطقت بی نظیره. اونجا که تو دوست داشته باشی فروش بیشتر نشونه برتر بودنه اونجا که برخلاف میلت باشه هیچ ربطی به برتر بودن نداره. پس خیلی اشتباه میکنی دفعه بعد فروش بیشتر تویوتا رو نشونه برتر بودن ندونی. چون طبق نظر خودت تویوتا تو غیر لوکس ها جزو گرونترین هاست نسبت به رقیباش. پس طبق حرف خودت نتیجه میگیریم تویوتا بهترین برند غیر لوکسه. البته نه. صبر کن. یه لازمه ی دیگه هم داره از نظر شما. اونم پرخرج بودنه. از دید شما پرخرج بودن یکی از نشانه های برتریه!!! پس تویوتا چون کم هزینه ترین برنده نمیتونه بهترین برند باشه. خیلی عذر میخوام!!
        ضمنا شما کی باشی که در مورد خرید دیگران نظر میدی؟ از کجا میدونی همه لکسوس رو فقط به خاطر کم خرج بودنش میخرن؟ چرا توهین میکنی به دیگران؟ آره خیلیا به خاطر کم دردسر بودن و قابلیت اطمینان بالای لکسوس میخرنش که درود برشون. چون مهمترین فکتوره براشون. اما مطئن باش خیلیا هم دلایل دیگه ای دارن. خیلیا لکسوس رو زیباتر از بنز میدونن. خیلیا به خاطر کیفیت بالاتر میرن سراغ لکسوس. خیلیا از سواری با لکسوس لذت بیشتری میبرن. بله این طوریاس. زیاد توهم برت نداره که تنها برتری لکسوس کم خرج بودنشه که اتفاقا همین کم خرج بودن یکی از مهمترین فاکتورهاست که برای شما بی اهمیته. اون که برای پولش زحمت کشیده این چیزا براش مهمه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بنزما

          ۲۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (505 ديدگاه)

          داداش گلم شما هر کاری کنی بزرگترین امتیاز تویوتا کم خرج بودن و اصطلاک پایینشه و بیشتر مردم جهان هم چون این قضیه واسشون بزرگترین فاکتور دنبال تویوتا زیاد میرن
          مخصوصا مردم امریکا و کشورهایه اسیایی و افریقایی که شرایط اب و هوایی سخته
          حالا شما هم طرفدار تویوتایی کاملا نظرت محترمه و بقیه دوستان تویوتا دوست
          توی ایران هم چون مردم اکثرا با ماشین های پر اصلاک و پر خرج و کم کیفیت درگیر بودن تویوتا جایگاه ویژه ای داره و این عقده روانی رو تو مردم ایجاد کرده که تویوتا تهشه
          ولی وقعیت اینه که محصولات تویوتا و لکسوس از نظر سطح و لذت رانندگی برای رانندگان حرفه ای خیلی تو سطح پایینتری از رقبا قرار میگیرند
          من به عنوان کسی که همیشه دستی بر پیست داشته خدمت شما عرض میکنم کرولا پر فروش ترین محصول اون واقعا از لحاظ حس رنندگی از اکثر رقبا در سطح پایینتری قرار میگیره حتی مزدا 3 دو نسل قبل .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فقط تویوتا و هوندا

          ۲۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          مشکل شمایید که فکر میکنید ماشینی خوبه که فقط لذت بالاتر و هندلینگ بیشتری داشته باشه. عزیز من تویوتا کرولا یه ماشین خانوادگیه. ماشین خانواگی باید نرم و آرامش بخش باشه. شما که به گفته خودت تجربه داری پس حتما اینو میدونی که کرولا چه قدر ماشین نرم و بی سر و صداییه. فلسفه تولیدش هم همینه. اکثر ماشینای تویوتا همینه. تویوتا بعضی ماشیناش خانوادگیه. مثل کرولا و کمری و … . پس ویژگی نرمی و آرامی و صلابت تو رانندگی برای سرنشینا باید داشته باشن که دارن.
          بعدشم شما همچین میگی بزرگ ترین امتیازش فقط کم خرج بودنه، انگار این موضوع زیاد مهم نیست. عزیز من قطعا اینقدر مهم هست که تویوتا پرفروشترین برنده. ولی توجه کن که فقط این نیست. تویوتا :
          1- نگم با کیفیت ترین ولی قطعا یکی از سه برند با کیفیت غیر لوکسه
          2- قابل اعتمادترین برند غیر لوکس
          3- کم هزینه ترین برند. حتی برند لوکسش یعنی لکسوس هم از همه برندهای لوکس و غیر لوکس کم هزینه تره و فقط از خود تویوتا هزینش بیشتره.
          3- برندی که ایمنی محصولاتش فوق العاده بالاست. طوری که تو سایت IIHS تویوتا بیشترین تعداد نماینده رو داره برای امتیاز +TSP
          4- تو بحث آفرود قطعا یکی از برترین هاست.
          5- محصولاتش شاید طراحی نسبتا ساده ای داشته باشه اما موندگاری در طراحیش خیلی بالاست. البته که جدیدا تویوتا وارد فاز جدیدی از طراحی شده با ماشینایی مثل CHR و کمری جدید و… که مطمئنا دیگه الان یکی از بهترین طراحی ها رو تو سگمنت خودشون دارن. ماشینایی مثل لندکروز و پرادو و وانت هاش هم که همیشه زیبا بودن و هستن.
          6- تو بحث مصرف سوخت یکی از بهترین هاست. نه صرفا به خاطر اعداد اعلامی بلکه چون تو واقعیت هم مصرف سوختش تقریبا مشابه اعداد اعلامیه. داریم که میگم. خواستی شماره میدم بیا بررسی کنیم. جند تا ماشینشم بررسی کنیم. نه مثل بعضی شرکت ها مثل هیوندای که گاهی تا 50 درصد هم از اعداد اعلامی بیشتره مصرفش وخیلی شرکت های دیگه
          7- با ارزش ترین برند خودرویی دنیا. یکی از 3 برند خودرویی معتبر دنیا. از لحاظ وجهه ی برند تو دنیا در کنار بی ام و و بنز برترین هستش. یه برند غیر لوکس کنار بنز و بی ام و اسمش بیاد نشونه ی عظمتشه. البته این مورد خیلی ربطی به خریداران و برتر بودن ماشین نداره. ولی از این جهت که سوار تویوتا میشی و آرم معتبرشو میبینی لذت فوق العاده ای به آدم دست میده. طبق مطلب که چند وقت پیشم گذاشت پدال، جوون پسندترین برند غیر لوکس هستش تویوتا.
          8- بهترین و قابل اعتمادترین برند تو زمینه ی ماشینای هیبریدی.
          بازم بگم یا قانع شدی؟ نه داداش اشتباه میکنید شماها. فکر میکنید تنها ملاک برتری خودرو هندلینگ و لذت رانندگی بیشتره. درحالیکه همین هندلینگ بالاتر بی عیب نیس. هندلینگ بالاتر نمیتونه نرمی و آرامی زیاد رو به ارمغان بیاره. تویوتا هدفش دومیه. همونطور که بنز اینطوریه. نرمی زیاد یه خوبی داره یه بدی. هندلینگ بالاتر هم خوبی داره و بدی. ولی ماشین خانوادگی باید نرم باشه. اینو یادت باشه. پس به لذت رانندگی سر پیچ کرولا دیگه گیر نده. در کنارش بیا بگو چه قدر ماشین نرم و راحتیه. فلسفه ی تولید کرولا اینه. ولی ظاهرا امثال شماها اینو نمیفهمید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ونوم اف ۵

          ۲۸ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          نظرات و دلایل تویوتا و هوندا خیلی بنظرم منطقی هست و اکثرا از روش های حریف بر ضد خودش استفاده میکنه من که اکثر نظراتش رو قبول دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. #ali.m#

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        Ali Msv:
        دوست عزیز شما یه جا میگی استهلاک و خرج ماشین واسه صاحب برند لوکس مهم نیست یه جا هم کاملا عکسش رو میگی
        کی گفته قیمت بنز بالا تر از لکسسه؟
        قیمت های هر دو رو میذارم از سایت truecar.com هست مقایسه کنید .
        لکسس rx تقریبا 44هزار دلار
        لکسس lx حدود 90 هزار دلار
        و لکسس nx حدود 36هزار دلار
        مرسدس glc حدود 40هزار دلار
        مرسدس gle حدود 52هزار دلار
        مرسدسgls حدود 70هزار دلار
        Ali Msv:
        پس میبینی که خیلی از ماشینای لکسس ارزون تر که نیستن هیچ گرون تر هم هستن پس لطفا اطلاعات غلط ندید به خورد بقیه .
        حتی اگر اختلاف قیمتی هم وجود داشته باشه خیلی ناچیزه پس ممنون میشم با تعصب نظر ندید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۲۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          اون ali msv های وسط متن هم به خاطر اینه که برای کامنت گذاشتن مشکل دارم و مجبورم یه جای دیگه بنویسم و کپی کنم اینبار از تلگرام کپی کردم و یادم رفت اون قسمت رو پاک کنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amir Schumacher

          ۲۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز این قیمت هایی که شما برای مدل های بنز نوشتی بدون هیچ گونه آپشنی محاسبه شدن و ماشین در این حالت بسیاری از امکانات اولیه رو هم حتی نداره.
          ماشین های آلمانی همگی موقع خرید خرجی بسیار بیشتر از قیمت اولیه روی دستت میذارن.
          چون امکاناتی که بسیاریشون در ماشین های ژاپنی و امریکایی به صورت استاندارد نصب شدن ، در لیست آپشن های پورشه ، بنز ، ب‌ام‌و و آئودی قرار دارند و خیلی هاشون برای یک ماشین لوکس به حدی لازم اند که هیچ کس بدون سفارش اون ها ماشین رو تحویل نمی‌گیره.
          چند تا مثال برات می‌زنم تا بهتر متوجه بشی.

          در GLC شما باید برای هر رنگی غیر از سفید و سیاه 720 دلار پول بدی در حالی که لکسوس RX رو با 10 رنگ استاندارد عرضه می‌کنه. سیستم جهت یابی ۸ اینچی لکسوس 1690 دلاره در حالی که بنز این سیستم چسپونده به چند آپشن دیگه و تحت عنوان package های مختلف تا 7200 دلار برایش در می‌گیره !!!!
          سقف پانوراما جزو آپشن های لکسوس نیست اما در بنز باید 1500 دلار برایش پول بدی.
          دستیار پارک در RX قیمتش فقط 480 دلاره در حالی که همین سیستم در GLC قیمتش 1500 دلاره.

          RX رو میشه بدون هیچ آپشنی خرید و ازش استفاده کرد چون بیشتر آپشن ها جنبه ی زیبایی دارند اما در GLC شما با کوهی از آپشن روبه‌رو هستی که بدون وجود خیلی هاشون ماشین ناقص به نظر میاد.

          دقیقا مثل قضیه ی گوشی میمونه. شما بری بپرسی بهت میگن گلکسی اس‌سون مثلا ۲ میلیون تومن. اما موقع خرید این گوشی برای هزینه ی قاب محافظ ، SD card ، سیم‌کارت ، و … باید حدود ۲/۵ میلیون خرج کنی.

          یک مورد دیگه اینه که فقط قیمت موقع خرید مهم نیست و در آمریکا هزینه های یک ماشین تازه موقع خرید شروع می‌شوند و تمام دنیا می‌دونن از نظر هزینه های کمرشکن مالکیت لکسوس با برند های مردمی و ارزون مثل مزدا رقابت می‌کنه در حالی که بنز یکی از گرون ترین هاست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Amir Schumacher

          ۲۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          این قیمت هایی که شما نوشتی رو یک‌ پسر بچه ۱۲ ساله عشق ماشین هم میتونه با یک‌سرچ ساده از اینترنت پیدا کنه. از شما که در یک سایت تخصصی بحث می‌کنی و اطلاعاتت بالاتر از خیلی هاست انتظار می‌ره در سطح بالاتری حرف بزنی.
          از نظر هزینه و به خصوص آپشن ها شاید بشه گفت لکسوس خیلی صادقانه تر با مشتری برخورد می‌کنه و همون اول قیمت واقعی رو به مشتری اعلام می‌کنه اما بنز با یک قیمت نسبتا مناسب مشتری رو تا پای میز معامله می‌کشونه و بعد به بهانه های مختلف قیمت رو بالا می‌بره.
          مثال موبایل رو زدم تا حس این موقعیت رو بهتر درک کنی.

          از این نظر ماشین های ایتالیایی و انگلیسی باز بدتر از آلمانی ها هستن. فراری کالیفرنیا برچسب‌ قیمت 205 هزار دلاری داره اما قیمت خریدش از ۲۵۰ هزار تا شروع میشه.
          اونتادور 380 هزار دلار بود اما خرید یک اونتادور 500 هزار دلار پول احتیاج داره.
          میانگین پولی که مشتری های رولزرویس برای مدل فانتوم پرداخت کردن بالای 600 هزار دلار بوده در حالی که قیمت نسخه ی استاندارد فانتوم حدود 400 هزار تاست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. #ali.m#

          ۲۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          مجید من نگفتم حرفتو قبول دارم
          فقط یه مثال برات اوردم که نشون بده اشتباه میکنی .
          شما کلا دلایلت منطقی نیست
          خب شما از کجا میدونی چند درصد از ماشین های بنز با امکانات پایه فروخته میشن چند درصد سفارشی؟
          این چه دلیلیه؟
          اگه اماری هست که اینو بیان کنه بگو تا قبول کنم .
          تو عالی بودن مرسدس و تو اینکه بهترین لوکس سازه هیچ شکی نیست مساله اینجاست که شما فقط المانو قبول داری کاریشم نمیشه کرد
          یه جا مساله فروش رو مطرح میکنی یه جا مساله قیمت .
          اما دلایلت قانع کننده نیست
          اختلاف قیمت مرسدس و لکسس تا 20هزار تا هم میرسه حالا فرض کنیم که با تمام امکانات برسه به 90هزار تای لکسس خب پس طبق منطق شما لکسس یدونه هم نباید بفروشه .
          اما واقعیت اینجوری نیست .پس یکی از مزیت های لکسس کم خرج بودنشه ولی تنها مزیتش نیست .
          در مورد موبایل هم اتفاق مثال خوبی زدی ایا کسی شما رو مجبور میکنه چیزای اضافی رو بخری؟
          نه خودت دوست داری وگرنه میتونی نخری .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Amir Schumacher

          ۲۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          درسته که هیچ کس آدم رو مجبور نمیکنه اما چند درصد رو‌ میشناسی که گوشی بدون SD یا محافظ بخرن.
          شرکتی مثل بنز ۱۳۰ ساله داره ماشین می‌فروشه و مطمئن باش در این ۱۳۰ سال تمام اصول فروش ماشین هاش و پول گرفتن از مشتری رو به خوبی تمرین کرده.
          در مورد بنز جی‌ال‌اس هم بگم اونی که شما گفتی ارزون ترین تیپ این ماشین بود در حالی که نسخه ی پایه ی GLS با موتور قوی تر ۹۷۰۰۰ دلار قیمت داره در حالی که ال‌ایکس در گرون حالت هم از ۹۰۰۰۰ دلار ( نسخه ی پایه) عبور نمیکنه.
          به نظر من و‌ طبق تجربه ای که دارم هزینه ی خرید و مالکیت بنز خیلی بیشتر از لکسوسه و وقتی کسی حاضر میشه این هزینه ی اضافی رو تقبل کنه حتما برتری های در بنز دیده.
          لکسوس هم خودروساز بسیار خوبیه و اندازه ی بنز قبولش دارم اما هیچ وقت نمیشه قبول کرد ارزون تر از بنز باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. #ali.m#

          ۲۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          به هر حال مجید این بحثا فایده ای نداره نه من میتونم تو رو قانع کنم نه تو منو .
          باعث بالا رفتن اطلاعاتمونم نمیشه .
          پس بیخیال هرکی میخره خوش به حالش هرکی هم سود ب جیب میزنه دمش گرم .
          ایشالا تو مطالب دیگه ما از شما و بقیه چیز یاد بگیریم .که یه سودی هم توش باشه .
          مخلص✋

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Amir Schumacher

          ۲۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ???
          راست میگی والا چرا خودمون رو اذیت کنیم ???
          منم نمی‌خواستم ادامه بدم ‌
          مشخصه هر دوتامون نمی‌خوایم کم بیاریم !

          .

          عزیز دلی … ‌.
          من که تا الان خیلی چیزا از شما یاد گرفتم و مطمئنم هنوز خیلی چیزای دیگه هم می‌تونم یاد بگیرم.
          ان‌شاءالله در آینده بحث های مفید تر می‌کنیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      دقیقا میخواستم همینو بگم. فروش بیشتر بنز نشونه ی برتر بودنشه ولی فروش بیشتر تویوتا و لکسوس نه!!! منطق یه عده دوستانه دیگه. جالبه دوست عزیز جناب امیر هی میگن این بنز چیه کیه ژاپنی ها بیشتر از لکسوس میخرنش. فروش بیشتره بنز تو ژاپن نشونه ی برتر بودنشه ولی فروش بیشتر تویوتا تو دنیا و آمریکا یا خیلی از مدل های لکسوس هیچ ربطی به برتر بودن نداره!!! منطق در حد لالیگا :) البته من نمیگم الزاما فروش بیشتر نشونه برتر بودنه ولی میگم یه عده اگه فروش بیشتر یه برند رو نشونه برتر بودن میدونن در مورد همه ی برندها هم همین نظرو داشته باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فيصل

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (350 ديدگاه)

        یه مغلطه دیگه تو کامنتا: وقتی خبر اول بودن گروه فولکس میاد (٨ برند با هم): کامنت: چه استراتژی خفنی داره این فولکس و چه محصولات بی نظیری داره که اول میشه تو دنیا.
        خبر بعدی پدال: از لحاظ فروش برند تویوتا همچنان رتبه اول را دارد: کامنت: فروش بیشتر نشانه برتری برند نیست اصلا و ابدا?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ونوم اف ۵

          ۲۸ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          تو بازار ازاد فروش بیشتر نشانه ی برتری هست چون حق انتخاب هست ولی بازار بسته مثل ایران نه چون مشتری انتخاب دیگه ای ندا ره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Amir Schumacher

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        دوست عزیز اینقدر سطحی فکر نکن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. BMW

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (577 ديدگاه)

      اونی که مثال پرایدو زده من بودم خواهشا بدونید کی بوده و با همون شخص بحث کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mohammad_fm480

      ۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      اقای ali.m حرفت کاملا غیر منطقیه.مگه غیر از اینه که هر خودرویی تو رنج قیمتی و کلاس خودش بیشترین فروش از نظر رشد رو داشته باشه بهتره؟.راجب پراید هم بگم که مردم ایران انتخاب دیگه ای ندارن تو این قیمت و مجبورن بخرن.ولی رقبای مرسدس زیاد هستن ولی یارای مقاومت با بنز رو ندارن?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mehran911

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    مرسدس مثل همیشه عالی
    .
    مرسدس تنها خودروسازی در دنیاست که در تمام کلاس ها خودروهاش در بالاترین سطح رقابت میکنن
    .
    راستی دیروز هم طبق معمول پورشه در رقابت ۶ ساعته nurburgring مقام قهرمانی و مقام دومی رو کسب کرد و باز هم طبق معمول خودرو ی شماره ۸ تویوتا با مشکل فنی مواجه شد
    و کوبایاشی هم نتونست مقامی بهتر از سومی کسب کنه !
    .
    در کلاس gte pro هم فراری با اختلاف یک هزارم ثانیه اول شد و خودروهای پورشه در مقام دوم و سوم قرار گرفتن خودرو های فورد هم پنجم و ششم شدند
    .
    در کلاس gte am هم پورشه مقام قهرمانی رو کسب کرد
    .
    در مجموع آلمانی ها درموتوراسپرت فوق العاده اند
    .
    ever ahead

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی آقا

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (571 ديدگاه)

    بر خلاف متن من اصلا با طراحی واگنر حال نمیکنم.
    الان همین Eکلاس جدید رو بذارید کنار Eکلاس 2 نسل پیش (هموم بنزای 4 چراغی پلیس خودمون). من اون نسل رو خیلی بیشتر دوست داشتم.
    الانم همسایه مون یکی از همون E کلاس ها رو داره هر روز وقتی از سر کار میرم خونه،‌ تو پارکینگ یه دستی رو سروگوشش میکشم و میرم!
    اما مدل های جدیدش با اون ظاهر دقیقا مثل همه مدل های بنز (دیگه خیلی فرقی بین طراحی E و C و S نیست به جز اندازه بدنه و احتمالا کیفیت متریال) و اون چراغای یکپارچه مستطیل شکل دیگه کمتر حس بنز رو بهم میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      از نظر من زمانی که بنز به سمت چراغ های گرد و کلیوی رفت کمی راهش را تو طراحی گم کرده بود و اگه آمار را ببینین این دقیقا جایی بود که بی ام و بنز را پشت سر گذاشت چون طراحی ناب تری داشت ولی الان دوباره بنز خودشو پیدا کرده و آمار هم داره این مطلب را تایید میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    قطعا تو لوکس ها کسی یارای رقابت با بنز را نداره و هر چند بی ام و و آئودی هم عالی هستن ولی اونا در عین زیبایی منحصر بفردشون حس لوکس بودن مرسدس را القا نمیکنن برا همین کسی که داره بعضا بالای ۷۰ هزار دلار پول میده میخواد چیزی داشته باشه که اشرافیت و لوکس بودن توش باشه نه اسپرت بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    بنز همیشه بعنوان یکی از بزرگترین بازیگرهای این صحنه قابل بالاترین احترام هاست و من بی نهایت دوسش دارم حتی اگه ترول های آلمانی دوست با رفتاراشون تمام همتشون رو بذارن این تصویر رو خراب کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Schumacher

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      خوبه که سایت کامنتشون رو حذف کرد تا من به عنوان طرفداران خودروهای آلمانی شرمنده ی دوستان علاقمند به ماشین های ژاپنی نباشم.
      من به شخصه هیچ وقت قصد تحقـیر رقبا رو ندارم چون اولا این کار به شخصیتم نمی‌خوره ثانیا می‌دونم تاثیر عکس داره و باعث نـفرت بقیه از چیزی که من طرفدارشم میشه.
      به لکسس هم احترام میذارم و از دیدن ماشین هاش لذت میبرم . اگر هم حرفی میزنم بیشتر برای بحث و تبادل نظره ‌ .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Omid622

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا همه چی عجیبه
    قبلنا طراحی داخلی بی ام و چنگی به دل نمی زد اما فروش محصولاتش زیاد بود حالا طراحیش خوب شده فروش کم
    از جنبه دیگر به فروش بنز نگاه کنیم کل بازار به طراحی خارجی بنز ایراد میگیرن که همه کلاس ها یه طرح خارجی دارن و خیلی به هم شبیه شدن
    اما اونور قضیه الان فروش بیشتری داره اما از حق نگذریم طراحی داخلی کل محصولات بنز رو دست نداره چندین طرح جداگانه ای رو برای داخل ماشین ها داره چه سدان چه هاچبک چه شاسی بلندها
    و تنوع محصولات بنز هم خیلی زیاده به نسبت رقبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ونوم اف ۵

    ۲۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    بی ام و باید زودتر بجنبه خیلی عقب نیفته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا