مرسدس بنز

احتمال تولید مرسدس بنز آلترین 4×4

درحالی‌که بیش از یک هفتهٔ پیش مرسدس بنز E کلاس آلترین ۴×۴۲ به نمایش درآمد، هنوز هم شبیه به رندر بسیار جذابی است که توسط یکی از علاقه‌مندان مرسدس بنز با توانایی فتوشاپ بالا ایجاد شده است؛ اما این استیشن آفرود، خودرویی واقعی است که توسط یکی از مهندسان بخش توسعهٔ E کلاس در مرسدس بنز بنام «Jürgen Eberle» ساخته شده است؛ اما درحالی‌که از این خودرو تنها یک دستگاه ساخته شده است، حالا خبر رسیده که احتمال دارد آلترین ۴×۴۲ در تعداد محدودی به تولید برسد.

این خبر توسط همان مهندس مذکور در مصاحبه با مجلهٔ استرالیایی Motoring اعلام شده است. این مهندس ماهر مرسدس بنز گفته است که برای ساخت این استیشن آفرود، از ترکیب محورهای پورتال با تعلیق چند اتصالی E کلاس آلترین استاندارد استفاده شده است؛ بنابراین آلترین ۴×۴۲ همچنان از همان تعلیق چند اتصالی E کلاس استیشن استفاده می‌کند اما در آن چرخ‌هایی بزرگ و فاصلهٔ بسیار زیادی از زمین قابل‌مشاهده است که پیش‌ازاین در G500 4×4۲ دیده بودیم.

اما فرایند پیچیدهٔ ساخت این خودرو کار یک نفر نبوده است چراکه تعدادی از همکاران Eberle در این پروژه به او کمک کرده‌اند و بودجهٔ ساخت آن نیز از تیم مدیریت دریافت شده است؛ بنابراین جمع این عوامل موجب ساخت چنین خودرویی شده است به‌گونه‌ای که برای ساخت این آلترین ۴×۴۲ حدود ۲۴ نفر از تمامی دپارتمان‌های مرسدس بنز با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

پس از واکنش‌های بسیار مثبتی که از سوی نمایندگی‌های مرسدس بنز در چندین کشور به این خودرو صورت گرفت، Eberle طی مصاحبه‌ای گفته است از لحاظ فنی امکان تولید این استیشن آفرود وجود دارد و تنها چیزی که برای این کار موردنیاز است، مُهر تأیید رئیس Eberle بر پروژۀ تولید آلترین ۴×۴۲ است. این در حالی است که مهندس سازندهٔ این خودروی منحصربه‌فرد، معتقد است که نهایتاً چراغ سبز تولید را برای آن دریافت خواهد کرد.

در این صورت، به خودروهای خارق‌العادهٔ اخیر مرسدس بنز یعنی G63 6×6، G500 4×4۲ و G650 لانداولت، عضو دیگری هم اضافه خواهد شد. البته نیاز به گفتن نیست که مطمئناً آلترین ۴×۴۲ ارزان‌تر از این سه خودروی مذکور خواهد بود. این خودرو ۴۲ سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارد، فاصلهٔ عرضی محورهای آن ۲۰ سانتیمتر بیشتر شده و از سخت‌افزارهای G کلاس در آن استفاده شده تا بر تمامی استیشن‌های آفرود دنیا حکومت کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. کوروش

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    می دانم قیافش مزخرفه ولی من کلا ازش خوشم امد ۴۲ سانت هم ! ارتفاع داره موتور دیزلی خوب و با گشتاورمناسبی هم توی مقاله قبل نوشته بود داره اگر قیمتش مناسب باشه بعید می دانم خودروی بدی در بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Kamran

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    همین رو به کل افرودر های ژاپنی ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      شاسی بلندهای واقعی تو کمپانی های آمریکا ی و ژاپنی و تو اروپایی هایی لندرور ساخته شده بود و خواهد شد بقیه کمپانی ها دنبال رو هستن تو ضمینه شاسی بلند های آفرودی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (146 ديدگاه)

        بنز جی کلاس خودش یه الگو هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Fit Demon

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    دیگه بعضی از کمپانی ها هم شورشو دراوردن
    یه خودروی استیشن آفرود، مثل پراید با رینگ 16 و لاستیک 225 میمونه
    یکمی موزون بودن هم خوبه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Kaveh

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    ماشین خوبیه
    فقط انگار یکم ارتفاع بدنه کمه
    البته نه از سطح زمین
    خود بدنه کم ارتفاعه
    انگار بچه ایه ک کفش بزرگترشو پاش کرده
    ولی درکل مرسدس باشه و بد باشه؟»?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    فوق‌العادست، خیلی از این دیوونه بازیای بنز خوشم میاد، به استانداردها قانع نمیشه و میخواد قابلیت هر کلاسی رو به نهایتش برسونه، مطمئنا وقتی آئودی مدل استیشن کواترو رو طراحی میکرد فکرشو هم نمیکرد که این کلاس اینجوری به چالش کشیده بشه، فکر نمیکنم شرکتی باشه که به اندازه بنز ریسک پذیر باشه و دائماً کلاس ها استانداردهای جدیدی رو تعریف کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی بدنه به شاسی و تایر ها و ارتفاع نمیخورد
    از مهندسین بنز بعید بود
    بدنه هایی شبیه 6*6 بهتر میامد بهش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اینکه بخوایم هر کلاسی رو آفرود بکنیم که هنر نیستش. این کاری که بنز کرده مثل اینه که دوج دیمن رو چون موتور خوبی داره لاستیک آفرود بذاریم زیرش و ارتفاشو ببریم بالاتر. اصلا کاملا این ماشین ناهماهنگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sevlan

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    دمت گرم مرسدس ، که هر چیزی رو امتحان میکنه و اگه مقبول شد تولید میکنه ،خاصه ،منو یاد اژدهای کومودو میندازه ، شبیه خزنده هاس ، هیولایی شده واسه خودش ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sevlan

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    اتفاقاًبنظر من همین ارتفاع کم خودرو(از کف تا سقف)خاص ترش کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شاهین پسر

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    دوستانی که میگن این مدل اتفاقا واس آفروده … اگه واقعا آفرود شناس باشید از عکس چهارم میشه فهمید این ماشین مال آفرود نیست.اصلا کش و قوص نداره این ماشین فقط ارتفاع داره و بس.سر همین کمکاری توی سیستم تعلیقش بهتون قول میدم زود چپ میکنه به همین راحتی.فنربندی خشکی بنظر داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا