مرسدس بنز

الزامی‌ترین تکنولوژی‌های مرسدس از زبان خود کمپانی!

مرسدس بنز در یوتیوب، سری ویدئوهای جالبی را منتشر می‌کند. قبلاً شاهد معرفی لوکس‌ترین محصولات این کمپانی و البته ناگفته‌ترین داستان‌های مرسدس بوده‌ایم و هم‌اکنون نیز لیست ۵ تایی از الزامی‌ترین تکنولوژی‌های ستاره سه پر اشتوتگارت منتشر شده است. این لیست به اندازه ویدئوهای قبلی هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسد اما هنوز جزئیات پنهان شده‌ای وجود دارند. اگر این لیست را کنار یکدیگر قرار دهید یک پیشرانه AMG را خواهید داشت!


پنجمین تکنولوژی الزامی مرسدس صندلی‌های ویژه چند وضعیتی می‌باشند. نیازی به گفتن نیست که راحتی سرنشینان چقدر برای این خودروساز مهم است.


پس از این صندلی‌ها باید به دستیار باد مخالف اشاره کرد. سیستم مورد نظر برای محصولات بزرگ‌تر این کمپانی همچون ون اسپرینتر طراحی شده تا در زمان‌هایی که باد شدیدی در جاده می‌وزد راننده کنترل بهتری روی خودرو داشته باشد.


سومین ویژگی الزامی از نظر خود مرسدس، کابین بدون آلرژی می‌باشد. ژرمن‌ها از فیلترهای کابین گوناگون به منظور جذب ذرات آلرژی‌زا استفاده می‌کنند. اگر به ذرات گوناگون آلرژی داشته باشید قطعاً این ویژگی را خواهید ستود.


دومین ویژگی الزامی مورد بحث هم کنترل سواری جادویی است. این سیستم جاده پیش‌رو را اسکن کرده و سپس داده‌های به دست آمده را به سیستم تعلیق می‌فرستد بنابراین سواری خودرو نرم‌تر می‌شود.


و اما الزامی‌ترین تکنولوژی مرسدس Fit and Healthy نام دارد. این سیستم با استفاده از حسگرهای گوناگون روی فرمان علائم حیاتی راننده را کنترل می‌کند. شاید این سیستم کمی در کارها دخالت کند اما یک راننده سالم حتماً راننده‌ای ایمن خواهد بود.


همه‌ی لیست‌ها جذاب و هیجان‌انگیز نیستند. در کل این‌گونه ویدئوها نه تنها باعث افزایش اطلاعات عمومی درباره تاریخچه کمپانی‌ها می‌شوند بلکه نشان دهنده برخی جزئیات جذاب نیز هستند. سرگرمی و اطلاعات عمومی ترکیب فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (124 ديدگاه)

    the best or nothing….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. تورج

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    خیلی از تکنولوژیها، قطعات و خطوط ریز طراحی رو که بنز به صورت استاندارد در ماشینهاش بکار می بره، بقیه کمپانیها با عنوان آپشن و چند سال بعد که به اون تکنولوژی دست پیدا کردند، ارائه می کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جنوب

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (322 ديدگاه)

    درود بر شرف ژرمن ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    من شخصا بیشتر خودروهارو امتحان کردم و به نکته جالبی دست یافتم و اونم این بود که در ایران میگن ماشینهای کره ایی و ژاپنی بیشترین آپشنو دارم و حتی بیشتر از ماشینهای ساخت آلمان و با این ترفند فروش خوبی هم پیدا کردن((( البته از بحث قیمتی و رانت هم نباید بگذریم))) ولی در عمل وقتی ی خودروی آلمانی فول آپشن میخری تازه متوجه میشی نهایت آپشن یعنی چی و چه جزئیاتی داره و ما ی عمر در خواب خرگوشی به سر میبردیم . و یک چیز دیگه هم که متوجه خواهید شد روند بکارگیریه تکنولوژیه استفاده شده در خودروهاست که از خودروهای آلمانی شروع و به دیگر خودروها ختم میشه .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      خودرو های ژاپنی بیشترین اپشن رو دارن؟???و با این ترفند فروش خوبی دارن؟????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیر.عارف

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    وقتی برای یک صنعت همه چیز مهیا باشه، و یکی از آن همه مدیر باسواد و پاکدست هست . اون صنعت بخودی خود با شتاب بسوی پیشرفت حرکت میکنه ولی اگه نباشه میشه مثل ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرهاد كرمستجی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    تا اونجا که یادم میاد ژاپنی ها کم اپشن ولی با دوام هستن: از این حیث با امریکایی ها تقریبا میشه مقایشه کرد ولی المان ها که خوراکشون آپشنه برای همین منظور هم هست که انصافا در کنار بریتانیایی ها خودرو ساز های لوکس سازی محسوب میشن. امریکایی ها هم که خوراکشون جون سخت بودن و قدرته، لامصب امریکایی ها یجوریی قدرت از موتور می کشن که وقتی می خونی احساس می کنی ماشین ارزون شده:)) 400 اسب نا قابل رو مفت میددن بری اسفالت رو شحم بزنی:)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا