پورشهفراریلامبورگینیمرسدس بنز

بازدید از باشگاه 700 اسبی‌ها! (قسمت اول)

این بار می‌خواهیم شما را با خود همراه کنیم تا در کنار یکدیگر به یک بازدید تفریحی از باشگاهی برویم که شاید دلتان نخواهد هرگز این اردوی جذاب به پایان برسد. یادتان باشد هر چقدر بخواهید می‌توانید با خود هیجان، زیبایی، جذابیت، توان، قدرت و هزاران خاطره خوب سوغاتی بیاورید. پس آماده می‌شویم تا گشتی یک‌روزه داشته باشیم در باشگاه ۷۰۰ اسبی‌ها!

the-700-club-promo
the-700-club-promo

زمانی که فورد ماستنگ ۶۲۲ اسب بخاری را ساخت، تصورها این بود که اینجا نقطه آخر قدرت است. این روزها خیلی راحت می‌توانید با یکی از نمایندگی‌ها تماس بگیرید و بهترین ماستنگی که می‌شناسید را تهیه کرده و به راحتی با آن رانندگی کنید ولی یادتان باشد تنها چند کمپانی هستند که محصولاتی با توان بیش از ۷۰۰ اسب بخار را تولید می‌کنند.

Lamborghini aventador lp-720 4 50-anniversario
Lamborghini aventador lp-720 4 50-anniversario

 

در بدو ورود شما به باشگاه یک لامبورگینی اونتادور LP 720-4 50 Anniversario با توان ۷۱۰ اسب بخار با پوششی تمام زرد و چهره‌ای خشن و با ابهت به شما خوش‌آمد می‌گوید. این خودرو که برای جشن ۵۰ سالگی لامبورگینی تولید شده بود با ۱۹ اسب بخار توان بیشتر نسبت به اونتادورهای استاندارد به یک موتور V12 بزرگ ۶.۵ لیتری مجهز شده است که می‌تواند ۷۱۰ اسب بخار توان تولید کند. لامبورگینی معتقد است این نسخه ویژه از اونتادور می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را کمتر از ۳ ثانیه پر کند.

Pagani huayra
Pagani huayra

 

بعد از عبور از قسمت ورودی باشگاه این بار یکی از کارمندان معمولی این مجموعه به نام پاگانی هوآیرا به ما خوش‌آمد می‌گوید. این محصول متولد زمانی است که رابطه ایتالیا و آلمان در بهترین وضعیت خود قرار داشت و طراحی آن مربوط به پاگانی ایتالیا و منبع تغذیه آن برای مرسدس بنز AMG با یک موتور V12 است. Huayra دارای پیشرانه ۶ لیتری توئین توربو V12 با توان ۷۲۰ اسب بخار و گشتاور ۷۳۷ پوند فوت است که قدرت به وجود آمده از سیستم اتوماتیک تک کلاچ ۷ سرعته آن به چرخ‌های عقب خودرو منتقل می‌شود.

2014 Ferrari F12 Berlinetta
۲۰۱۴ Ferrari F12 Berlinetta

 

این بار نوبت به یکی از اعضای کادر اداری باشگاه است که ما را راهنمایی کرده و توضیحاتی درباره خودش و مشخصات باشگاه به ما ارائه کند. شما را با آقای فراری F12 برلینتا آشنا می‌کنیم. ایشان با توان ۷۳۱ اسب بخاری خود کمی با دیگران کارکنان باشگاه تفاوت دارد. این خودرو تنها محصول با توان بیش از ۷۰۰ اسب بخار در فهرست ماست که موتور آن در قسمت جلو و دیفرانسیل عقب است. F12 از یک موتور ۶.۳ لیتری V12 با توان ۷۳۱ اسب بخار و گشتاور ۵۰۸ پوند فوت بهره می‌برد که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. در برخورد ما با این مدل، مشاهده کردیم می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۳.۱ ثانیه بپیماید که برای یک خودروی دیفرانسیل عقب فوق العادست.

2013 Lamborghini Veneno
۲۰۱۳ Lamborghini Veneno

 

ظاهراً پارتی بازی در این باشگاه هم رواج دارد! اکنون نوبت ملاقات با پسرعموی اونتادور یعنی لامبورگینی Veneno (وِنِنو) رسیده است. اگر فکر می‌کنید اونتادور نگهبان این باشگاه محسوب می‌شود، پسرعموی او تحصیلاتش را ادامه داده و اکنون به کمک موتور ۶.۵ لیتری V12 خود می‌تواند ۷۴۰ اسب بخار توان تولید کند که همین امر سبب شده است تا در جایگاه بهتری قرار گیرد. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند به سرعت ماکزیمم ۲۲۱ مایل در ساعت هم برسد.
ولی وقتی داشتیم از این مدل خداحافظی می‌کردیم به نظرمان بهتر است جمله اول خود را پس بگیریم. ظاهراً این خودرو بر اساس شایستگی‌هایش به این جایگاه رسیده نه پارتی‌بازی!
گویی دیگر گذشت زمان را حس نمی‌کنیم و مسحور زیبایی و جذابیت‌های این باشگاه شده‌ایم و دلمان می‌خواهد هر چه زودتر با دیگر مسئولان ارشد این باشگاه آشنا شویم. به سراغ یکی از اتاق‌های این باشگاه می‌رویم تا با خودرویی دیگر آشنا شویم.

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive
Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive

 

بله چهره ایشان کاملاً آشناست. مرسدس بنز SLS AMG Electric Drive یا همان قوی‌ترین خودروی AMG در خط تولید مرسدس بنز که با مشاهده ما از جای خود بلند می‌شود. او توضیح می‌دهد که دارای ۴ موتور الکتریکی ۱۸۵ اسب بخاری با گشتاور ۱۸۵ پوند فوت است که هر کدام به یکی از چرخ‌ها مربوط است. در مجموع با ترکیب ۴ موتور توان این خودروی دوست‌داشتنی که در نسخه محدود تولید شده است ۷۴۰ اسب بخار و گشتاور آن ۷۳۸ پوند فوت است. هرگز دلمان نمی‌خواست از او جدا شده و به قسمت دیگر برویم.

2015 Porsche 918 Spyder
۲۰۱۵ Porsche 918 Spyder

 

نوبت به یکی از مسئولین رده بالای باشگاه می‌رسد که کاملاً این جایگاه از ظاهر و ابهت او مشخص است. بر روی کارت شناسایی او نوشته شده است پورشه ۹۱۸ Spyder. این خودرو یک خودروی هیبرید الکتریکی است که همانند یک خودروی فوق کامل عمل می‌کند. منبع تغذیه این دوست عزیز یک موتور V8 با ظرفیت ۴.۶ لیتر است و دو موتور الکتریکی است که یکی در قسمت عقب خودرو و دیگری در قسمت جلوی آن قرار دارد. نتیجه این خودروی دو دیفرانسیل توان ۸۸۷ اسب بخار و گشتاور ۹۴۴ پوند فوت است که واقعاً جایگاه او در باشگاه برازنده‌ی نام خانوادگی پورشه است.
می‌دانم مشتاقانه انتظار دارید تا مسئولان و مدیران رده بالای باشگاه را ملاقات کرده و با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید ولی اکنون زمان خوردن ناهار فرا رسیده و بهتر است تا زمانی که آن‌ها مشغول نوش جان کردن بهترین بنزین‌ها و سوخت‌های جهان یا مشغول شارژ کردن خود هستند ما هم در گوشه‌ای از این باشگاه ساندویچ‌های کتلت و کالباس خود را بخوریم و ببینیم از صبح تا ظهر در این اردو چه گذشته است.

بازدید از باشگاه ۷۰۰ اسبی‌ها! (قسمت دوم)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

غفاری

غفاری، مهندس مکانیک و علاقه مند دنیای خودرو، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۱۳۹ دیدگاه‌ها

  1. سجادمنتظری

    ۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقای مدیر سایت پس gta spanoکه900اسب بخار قدرت داره وصفر تاصدش کمتر از2ثانیه است کجاست ضمنا ساخت اسپانیاست و375کیلومتر هم سرعتشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. انزو

      ۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      کمتر از 2 ثانیه؟؟؟؟؟مگه پرایده؟اصن ماشین زیر 2 ثانیه نداریم عزیز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Sadjad97

      ۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      Mach 5 شتابش 0.6 شش دهم ثانیه است و به تولید انبوه نرسبده و 5 میلیون دلار قیمتشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. sadegh

      ۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      ماشینی که آقای منتظری بهش اشاره کرد، به نظر من طراحیش مخلوطی از F430 و گلاردو هستش.

      در مورد شتابش هم، فک کنم شتابش 2.9 ثانیه باشه، درواقع زیر 3 هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ياكان

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (74 ديدگاه)

      برادر من، گفتن که اردو هنوز ادامه داره!عجله نکن به اونا هم میرسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mehdy

    ۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    این که باشگاه700اسبی هاست پس پورشه918اینجا چیکار میکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mehdy

    ۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اینجوری که از تو عکسا معلومه مکلارن پی1 هم قراره باشه و به نظر من لافراری هم باید در قسمت بعدی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرزاد

    ۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدیر عامل سایپا :
    ایرانی بهترینه و حقشه که مالک بهترین ها باشه………………..!!!!!
    :| :| :| من دیگه حرفی ندارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسين

    ۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    پدال جان شتاب F12 3ثانیه هستش. لطفا تصحیح کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سجاد

    ۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    باید پورشه 918 هم در قسمت بعدی معرفی میشد اون چیزی از پی 1 و لافراری کمتر نداره اگه نگم سرتر هم هست. بی انصافی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مرتضی

    ۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    لافراری بیاد اینا همه باید بزنن گاراژ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hadi

    ۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دمت گرم پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا