مرسدس بنز

بازگشت نشان 73 مرسدس و نقش بستن روی محصولات اسپورت AMG

دورانی که را نشان‌های روی خودروها معنای خاصی داشتند را به یاد می‌آورید؟ خودروی جوان‌مرگ SL 73 AMG در سال ۱۹۹۹ تولید شد و همان‌گونه که نامش نشان می‌داد در بطن خود پیشرانه ۷.۳ لیتری را جای داده بود. این رودستر ۱۲ سیلندر قوی‌ترین محصول ژرمن‌ها در زمان عرضه محسوب می‌شد و قدرت قابل‌توجه ۵۱۸ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری تولید می‌کرد.

برسیم به سال ۲۰۲۱ که مرسدس می‌خواهد دوباره گردوغبار را از روی نشان ۷۳ زدوده و آن را دوباره برای طیف جدیدی از محصولات پرفورمنس AMG بکار ببرد. ستاره سه پر دنیای خودرو این نام را در سال ۲۰۱۸ ثبت کرده است. اتوکار مدعی است به اطلاعات جدیدی از خودروهای ۷۳ مرسدس-ای ام جی دست پیدا کرده است.

محصولات ۷۳ این خودروساز با پسوند e همراه خواهند شد و دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو و واحدی الکتریکی خواهند بود. گفته شده این پیشرانه الکتریکی از کراس اوور الکتریکی مرسدس EQC و ون EQV گرفته خواهد شد. ظاهراً پیشرانه الکتریکی قدرت ۲۰۱ اسبی و گشتاور آنی ۳۶۳ نیوتون متری تولید خواهد کرد.

این واحد الکتریکی با همراهی پیشرانه ۸ سیلندر قدرتی قابل‌توجه تولید خواهند کرد. در واقع شنیده شده خودروهای ۷۳e مرسدس-ای ام جی حداقل قدرت ۸۰۵ اسب بخاری مشابه کانسپت AMG GT سال ۲۰۱۷ خواهند داشت. گشتاور ترکیبی این مجموعه می‌تواند کوه‌ها را جابجا کند و مجله بریتانیایی ادعا می‌کند محصولات الکتریکی شده AMG گشتاور ترکیبی ۱۰۰۳ نیوتون متری خواهند داشت که کاملاً قابل‌توجه است.

GT73e می‌تواند اولین محصول این خانواده باشد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۳ ثانیه‌ای آن نگاه‌ها را به خود جلب کند. ظاهراً این مدل حداکثر سرعت فراتر از ۳۲۲ کیلومتر در ساعت خواهد داشت. خودروی پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid با رقیب جدیدی در قامت AMG S73e سرشاخ خواهد شد. همچنین AMG SL73e نیز به عنوان جانشین شایسته رودستر مرسدس در حدود ۲۰ سال پیش عرض‌اندام خواهد کرد.

گفته می‌شود محصولات پرفورمنس AMG دارای حالت الکتریکی خواهند بود. باور بر این است پیشرانه پلاگین هیبریدی مشابهی نیز در C63e جدید نصب خواهد شد اما بجای پیشرانه ۸ سیلندر شاهد نصب نیروگاه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت مجموع فراتر از ۵۰۰ اسب بخار خواهیم بود.

شایان ذکر است مرسدس سه سال پیش نام های G73 و GLS 73 را نیز ثبت کرده اما هنوز مشخص نیست که شاسی‌بلند نمادین و همچنین قدبلند فول سایز و لاکچری مرسدس نیز با قوای محرکه ۸۰۵ اسبی عرضه خواهند شد یا خیر. فعلاً به نظر می‌رسد فقط مدل‌های GT73e، S73e و SL73e تولید خواهند شد. این سه‌گانه جدای از هایپرکار وان عنوان قوی‌ترین محصولات تاریخ AMG را یدک خواهند کشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    SL 73 AMG جوان مرگ نشد بلکه به خاطر هزینه های زیادش میشه گفت به حال خود رها شد

    نگهداری از پیشرانه های مرسدس و بی ام دبلیو و کادیلاک کار هرکسی نیست . مرسدس مخصوصا استهلاک و هزینه نگهداری زیادی داره

    شاکر باشید که الان چیزی به اسم 12 سیلندر نمیبینید چه برسه بخواید انجین رو باز یا اسمبل کنید

    موافقم 7
    مخالفم 36
    1. GT

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (436 ديدگاه)

      هیولا وارد می‌شود

      موافقم 23
      مخالفم 4
  2. Benz SLR

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    منتظرشونیم

    موافقم 16
    مخالفم 2
  3. Hadi

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    سری 73 با قدرت برمیگردد ??

    موافقم 11
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    مرده زنده میشود

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. ماکان

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که هرچه زودتر تمام آنها به اضافه نسل جدید نسخه ۱۲سیلندر مرسدس بنز مایباخ کلاس S معرفی رسمی شوند . از یک طرف هم من به اضافه خیلی از افراد دیگر ، خیلی دوست دارم که انشاالله هرچه زودتر نسخه 73e از مدل GLS مرسدس بنز هم به طور قطعی ساخته شود و تولید انبوه شود .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. سگ سرابی

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (635 ديدگاه)

    قطعا بهترین خبر خودرویی سال هزار و چهارصد همین خبر هست
    تشکر ویژه از آقا شاهین به خاطر این خبر

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. Amirreza

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    شاید طراحیای بنز یه افت کوچیکی داشته ولی بنز هنوزم بنزه و با معرفی بلک سریز و amg one دوباره این رو ثابت کرده

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا