اسمارتمرسدس بنز

برابوس آلتیمت 125؛ نهایتِ یک اسمارت

دایملر شاید تصمیم به توقف مدل‌های بنزینی اسمارت فورتو و جایگزینی آنها با نمونه‌های الکتریکی، حداقل در امریکای شمالی گرفته باشد، امّا به لطف برابوس، هنوز هم امکان دریافت یک فورتوی ۱۲۳ اسب‌بخاری وجود خواهد داشت. این خودرو حتی مانند یک فراری ۴۵۸ ایتالیا صاحب یک سری خروجی سه‌گانه اگزوز از جنس فولاد ضدّ زنگ شده است.

brabus-125

brabus-02
«آلتیمت ۱۲۵» یک سری محدود از ۱۲۵ دستگاه اسمارت است که به ترتیب شماره‌گذاری شده و در هر دو فرمت کوپه و کابریولت ارائه می‌شوند. شروع قیمت مدل‌های کوپه و کابریولت، به ترتیب ۴۹۹۸۰ و ۵۲۸۰۰ یورو یا ۵۲۸۳۶ و ۵۵۸۱۷ دلار است. یک کیت بدنه عریض کامل، همراه با یک دیفیوزر که امکان استفاده از چرخ‌های ۱۸ اینچی فوق‌سبک را فراهم می‌کند، ارتفاع کمتر برای سیستم تعلیق و عرض بیشتر بدنه، از جمله مواردی هستند که برابوس به نسل جدید اسمارت فورتو اضافه کرده است.

همچنین برابوس خروجی موتور سه سیلندر ۸۹۸ سی‌سی را به ۱۲۳ اسب‌بخار و ۱۹۹ نیوتن‌متر رسانده است؛ موضوعی که با استفاده از یک سیستم مکش اصلاح‌شده، بهینه‌سازی در سیستم خنک‌کننده داخلی و برخی تنظیمات در ECU ممکن شده است. حتی زمان شیفت دنده‌ها در گیربکس دوکلاچه «تووینامیک» کاهش یافته تا آلتیمت ۱۲۵ بتواند در عرض ۹.۲ ثانیه به سرعت ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این در حالی است که حداکثر سرعت نیز به ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.

brabus-03
همان‌طور که انتظار می‌رود، این تیونر پرآوازه آلمانی از رنگ‌هایی استفاده می‌کند که کمتر در بدنه یک «اسمارت» به چشم دیده شده‌اند. درون کابین نیز داستان به همین منوال است. همه چیز در پوششی از چرم نرم و انعطاف‌پذیر پوشیده شده و طرح دوخت لانه ‌زنبوری در صندلی‌ها خودنمایی می‌کند. جزئیات دیگر، از جمله ابزارهای شمارنده دور موتور و ساعت موجود در بالای داشبورد، حاشیه هواکش‌ها، قاب مجموعه ابزارها، کنترل‌های راهنما و برف‌پاک‌کن و دستگیره درها، همگی از رنگ خودرو تبعیت می‌کنند؛ چرا که این «نهایتِ یک اسمارت» است.

brabus-09
آخرین «موشک شهری» برابوس، در عین حال از وجود پدال‌های از جنس فولاد ضدّ زنگ، دسته دنده و ترمز دستی آلومینیومی بهره می‌برد. به‌علاوه در هر رنگی که بخواهید، می‌توانید از یک سقف نرم استفاده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. دیو3

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    .
    خیلی گرون نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Madjid

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    نظر سنجی :
    با 52/000 دلار کدوم ماشین رو می خرید :
    برابوس آلتیمیت 125 : لایک
    BMW M2 : دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سینا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    همچنین برابوس خروجی موتور سه سیلندر ۸۹۸ سی‌سی را به ۱۲۳ اسب‌بخار و ۱۹۹ نیوتن‌متر رسانده است

    فقط مهندسی سایپا 1.5 لیتر 87 hp

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. GT

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    درسته که قیمتش بالا به نظر میاد ولی در نظر بگیرید که برابوس تغییرات قابل توجهی اعمال کرده تو این ماشین که کمم نیستن و این برا برابوس هم هزینه داشته از طرفی فقط 125 تا از این ماشین تولید میشه.پس باید برا برابوسم بصرفه وگرنه سودی نمیکنه که

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا