مرسدس بنز

برابوس راکت 900، سریع‌ترین کابریولت 4 نفره جهان

افراد تشنه‌ی قدرت در کمپانی تیونینگ برابوس نگاهی عمیق‌تر به مرسدس-ای ام جی S65 کابریولت انداخته و تصمیم گرفته‌اند تا اسب‌های بیشتری را روانه قلب آهنین این خودرو بکنند.


بدین منظور آن‌ها حجم ۶ لیتری پیشرانه ۱۲ سیلندر توئین توربو را به ۶.۳ لیتر افزایش داده، سیلندرها را بزرگ‌تر کرده، توربوشارژرهای بزرگتری را استفاده کرده و سیستم کنترل و منیفولد اگزوز سفارشی را نصب کرده‌اند که نتیجه نهایی این تلاش‌ها دست‌یابی به حداکثر قدرت ۹۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰۰ نیوتون متر می‌باشد.


نسخه کانورتیبل S کلاس هم‌اکنون تنها به ۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد تا از زمین کنده شده و به سوی سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بتازد. سقف سرعت خودرو نیز بیشتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. در مقام مقایسه باید گفت پیشرانه ۶۲۱ اسبی و ۱۰۰۰ نیوتن متری نمونه کارخانه‌ای شتاب ۴.۱ ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.


به منظور فرستادن این نیروی عظیم به چرخ‌های عقب، برابوس مجبور بوده گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک را اصلاح کند. همچنین این خودرو که هم‌اکنون لقب سریع‌ترین و قدرتمندترین کانورتیبل ۴ نفره جاده‌ای را در اختیار دارد از دیفرانسیل لغزش محدود با عملکرد بالا و قفل شوندگی ۴۰ درصدی بهره می‌برد.

محصول لوکس مرسدس-ای ام جی که هم‌اکنون با نام برابوس راکت ۹۰۰ کابریولت شناخته می‌شود دارای سیستم اگزوز اسپورت با خروجی‌های سرامیکی، رینگ‌های ۲۱ اینچی، لاستیک‌های دیواره کوتاه (رینگ‌های ۲۲ اینچی به‌صورت آپشن)، مدول کاهش ارتفاع خودرو تا ۱۵ میلی‌متر و کیت بدنه آئرودینامیک می‌باشد.

کابین خودرو نیز تغییراتی مثل استفاده از جزئیات آلومینیومی، رکاب‌های مزین به لوگوی برابوس و کیلومتر شمار دیجیتال جدیدی داشته که نشان دهنده توانایی خودرو در دسترسی به سرعت های بالا تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

برابوس راکت ۹۰۰ کابریولت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ به همراه نسخه‌های فیس لیفت شده S کلاس کوپه و کابریولت حاضر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. DEADPOOL

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    میگم اینا رنگه دیگه ای ندارن؟?
    همش مشکی☹

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      اخه مشکی رنگه عشقه??بنز هم معشوق دلبر هست

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      رنگ اصلی و مورد علاقه برابوس مشکیه، مثل قرمز برای فراری، زرد برای لامبورگینی، آبی برای ب‌ام‌و، نارنجی برای مک‌لارن. . .

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    فوق‌العادست ?رسیدن به سرعت بیشتر از ۳۵۰ کیلومتر با یه ماشین کانورتیبل، مثل این میمونه که با دمپایی ابری لای انگشتی، مدال طلای مسابقات دو میدانی رو بگیری!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      پیشرانه 270 اسبی نمونه کارخانه‌!!!!
      S65 AMG استاندارد، ۶۲۱ اسب بخار قدرت داره، نه ۲۷۰!!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. aston martin

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        عالیه مخصوصا تو بحث تاپ اسپید اما این قدرتی که به موتور دادن همش دو صدم ثانیه شتاب رو بهبود داده ؟ اما سقف سرعت نزدیک دویست کیلومتر بیشتر شده؟رو چه حساب؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ونوم اف ۵

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          سقف سرعت ۱۰۰ تا بیشتر شده از ۲۵۰ رسیده به ۳۵۰

          موافقم 2
          مخالفم 0
  3. الف.ی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1634 ديدگاه)

    چقدر طراحی داخلیش زیباس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    بنز: 270 اسب بخار ، شتاب 4.1

    برابوس: 900اسب بخار ، شتاب 3.9

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      حسین آقا عدد اشتباهه. نسخه استانداردش ۶۲۱ اسب بخار قدرت داره. سایپا هم موتور ۱۲ سیلندر توربو بسازه، بیشتر از ۲۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنه، چه برسه به مرسدس.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. SERIAL WINNER

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    بالای 370 تا محاله بره . آیرودینامیک S کلاس برای بیشتر از این سرعت مناسب
    ویرون با اون آیرودینامیک کروی فقط با یک سویچ مخصوص که تحت نظارت و هماهنگی شدید بوگاتی میشد ازش استفاده کرد و با کاهش ارتفاع و کلی دنگ و فنگ دیگه میتونست بالای 380 تا بره.
    برای اس کلاس واقعا این همه قدرت و گشتاور به کار نمیاد. مگر شتاب ثانویه و دود کردن لاستیک. شتاب ثانویه مال جادست و دود کردن لاستیک مال ماسل کارها.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. DEADPOOL

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    چرا کامنتام غیب میشه? درجهت حفظ سیاست ضایع کردن الان این یکی چاپ میشه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Farid

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    از نظر مشخصات فنی مثل یک سوپر اسپرت از نظر امکانات طراحی مثل یک سوپر لوکس
    ترکیب این دو تا فقط از چند شرکت برمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohammad_FM 480

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا عالیه.
    با اینکه ترجیح میدم ماشین همیشه سقف داشته باشه!!! ولی واقعا عاشقشم
    دم برابوس هم گرم هر ماشینی ببری پیشش میگه قدرتش کمه باید بیشتر بشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    درسته خیلی چیز نابیه ولی قیمتش هم خیلی رفته بالا کلا برابوس ها گرون ترین مرسدس ها هستن با پول این حداقل دوتا میباخ میشه خرید قیمت یک رولزرویس فانتومو داره بنظرم ارزش خرید همون مدل آ ام گ خیلی به صرفه تره فقط واسه قیمتش میگم و گرنه ما چی باشیم که بخایم بگیم این ماشین مشکل داره فقط قیمتش خیلی غیر منطقی بالاس البته خب تولیدش هم خیلی محدوده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا