مرسدس بنز

برابوس 700 4×4² فاینال ادیشن، حد نهایی G کلاس اسطوره‌ای

مرسدس بنز از اوایل سال جاری تحویل اولین نمونه‌های نسل جدید شاسی‌بلند G کلاس ۲۰۱۹ به مشتریان را آغاز کرده است. البته برابوس هنوز دست از سر نسل قبل برنداشته چراکه مرسدس-ای ام جی G63 2018 را کاملاً ارتقا داده است. این تیونر محصول خود را ۷۰۰ ۴×۴² فاینال ادیشن می‌نامند که قطعاً ارزش نام خود را دارد چراکه آخرین‌مدل ساخته شده از نسل قبل است. نشان ۷۰۰ هم نشان دهنده‌ی قدرت پیشرانه است.


بله برابوس این سوپر شاسی‌بلند را ارتقا داده و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربوی آن به لطف توربوهای بزرگ‌تر، اگزوز با جریان بهتر و دیگر تغییرات قدرت ۷۰۰ اسب بخاری دارد. گشتاور نیز به ۹۶۰ نیوتون متر رسیده است. تمامی این تغییرات باعث شده‌اند G کلاس موردبحث تنها در عرض ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. اگرچه شتاب این خودرو به تندی نسل جدید G63 نیست اما تمرکز اصلی برابوس روی سرعت نبوده است. این خودروی تیون شده به خاطر سیستم تعلیق متفاوت خود در بحث آفرود کاملاً تواناست.


تصاویر به خوبی گویای افزایش ارتفاع خودرو هستند. در واقع برابوس ۷۰۰ ۴×۴² به خاطر اکسل‌های پورتال و سیستم تعلیق با تنظیم الکترونیکی ارتفاع بیشتری از سطح زمین پیدا کرده است. راننده از داخل کابین لوکس می‌تواند ارتفاع جلو و عقب را تنظیم کرده و یا از بین چهار حالت کامفورت، اسپورت، آفرود و انفرادی یکی را انتخاب کند. در این حالت آخری تنظیمات ارتفاع و دامپرها برای هر اکسل می‌تواند تغییر کند.


با توجه به ماهیت آفرود این خودرو، برابوس فلاپ ها و یک اسپویلر سقفی بزرگ به همراه چراغ‌ها را نصب کرده است. زیر خودرو نیز رینگ های ۵ ستاره مشکی با لاستیک‌های آفرود پیرلی اسکورپیون بکار رفته‌اند. البته این لاستیک‌ها یکی از دلایل محدود شدن حداکثر سرعت به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت می‌باشند. برابوس همچنین ویژگی‌های متنوعی همچون قوس‌های چرخ، جلوپنجره منحصربه‌فرد و طراحی شخصی کابین را در نظر گرفته است.


همان‌گونه که از نام خودرو برمی‌آید، این نسخه آخرین خودروی تولیدی از نسل قبل است. تنها ۱۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد و قیمت هر یک از ۲۰۹ هزار یورو آغاز می‌شود. قطعاً قیمت خودرو بالاست اما با توجه به تولید ۱۰ دستگاهی، مالکان صاحب خودرویی بسیار خاص خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    برابوس کی میخواد دست از سر جی کلاس برداره ؟
    ولی واقعا کارشون درسته محور پورتال و خطوط مشکی روی بدنه ابهت عجیبی به ماشین دادن که تو عکس پنجم خیلی خوب خودشو نشون میده ولی هزار مرتبه افسوس که لگوی بنزو برداشته
    جی کلاس نصف عظمتش وقتی کامل میشه که اون لگو رو سینش باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    جون میده برای آفرود ولی بدون لوگوی مرسدس بنز زیاد جالب به نظر نمیاد فقط مشکل همینه !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. emad1990

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    این ماشین به نوعی غول مرحله اخره افروده
    دسته دنده زیبا و ظریفی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این برابوس چرا حالیش نمیشه یه ماشین باز رو نباید از لذت دیدن لوگوی بنز محروم کنه؟
    دیدن ستاره ی سه پر حس آرامش و اقتدار عجیبی به آدم میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا