مرسدس بنز

بررسی مرسدس‌بنز E400 کوپه 2018

با وجود استفاده از معماری مشترک در ساختار، مرسدس E کلاس کوپه دارای روحیه کاملا متفاوتی نسبت به برادر سدان خود است. ورای حذف دو درب عقب و ستون‌های B، ظاهری آراسته و کالبدی خوش‌تراش، آن را به یک رفیق تمام عیار برای گشت و گذار در شهر و رانندگی در جاده بدل نموده است. صندلی‌های عقب هم جای کافی برای نشاندن دو همسفر بزرگسال را در اختیار می‌گذارند تا دیگر بهانه‌ای برای بیرون نرفتن با دوستانتان نداشته باشید.

 مرسدس‌بنز E400 کوپه
در قیاس با نمونه سدان، فاصله بین محورهای E کلاس کوپه به میزان ۶.۶ سانتیمتر کاهش داشته و درکل، با کاهش طولی معادل ۹.۶۵ سانت مواجه شده است. نتیجه این تغییرات، دستیابی به نیمرخی زیبا و رضایت‌بخش است.

 مرسدس‌بنز E400 کوپه
در داخل کابین، خطوط طراحی قوس‎دار و زیبا جلوه‌ای از اشرافیت خصوصی را به نمایش می‌گذارند. خوشبختانه اینجا خبری از دکمه‌های گرد و برجسته و همچنین تزیینات پلاستیکی با طرح چوب نیست. از روکش های چرمی نسخه استاندارد گرفته تا تریم چوبی براق پیانو بلک و نیز از دریچه‌های خاص تهویه روی درب‌ها گرفته تا گرمکن ۱۰۵۰ دلاری غربیلک فرمان و استراحتگاه بازو، همه و همه جمع شده‌اند تا سرنشینان E400 را لای پر قو قرار دهند.

 مرسدس‌بنز E400 کوپه
وظیفه به پیش راندن این موجود خوشگذران را پیشرانه تویین توربوشارژ V-6 سه لیتری، در تعاون با گیربکس نه سرعته اتوماتیک و نیز سامانه چهارچرخ محرک ۴Matic برعهده دارند. مورد اخیر مبلغ ۲۵۰۰ دلار هزینه بیشتر را نسبت به مدل دیفرانسیل عقب بر مشتریان تحمیل می‌نماید. پیشرانه توربو-شش با توان ۳۲۹ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن-متر، کمترین مشکل را در به جلو راندن این کوپه معزز ۱۹۵۷ کیلوگرمی، از خود نشان می‌دهد. سیستم انتخاب حالت دینامیکی مرسدس بنز به منظور هماهنگ‌سازی واکنشهای دریچه گاز، گیربکس و سیستم تعلیق بر حسب شرایط مختلف، از آمادگی کاملی برخوردار است. حالت اسپرت تعادل مناسبی میان کیفیت سواری و پرفورمنس خودرو ایجاد می‌نماید و در وضعیت کامفورت نیز علاوه بر تعویض دنده‌ها در دورهای پایین‌تر، ناهمواری‌های سطح جاده نیز به خوبی جذب سیستم تعلیق می‌شوند. حالت اکو نیز خود گویای وضعیتی خسته‌کننده است؛ اما بر خلاف آن در وضعیت اسپرت پلاس، شاهد سواری زمخت به همراه غرش بیشتر پیشرانه و تعویض دنده‌ها در دورهای بالاتر خواهید بود.


عملکرد E400 در پیست به گونه‌ای بود که توانست رکود پنج ثانیه را در آزمایش شتاب ۰تا۹۶km/h و زمان ۱۳.۶ را با سرعت ۱۶۶.۴ کیلومتربرساعت، در تست یک چهارم مایل (۴۰۰ متر) به ثبت برساند. در مقام مقایسه می‌توان به آئودی A5کوپه مجهز به موتور چهار سیلندر خطی دو لیتری توربوشارژ با توان ۲۵۲ اسب بخار اشاره نمود. این خودرو موفق شد تا در هر دو آزمایش، زمان یکسانی با E400 به ثبت برساند. همچنین ب ام و ۶۴۰i کانورتیبل که از نظر قیمت و نوع کاربری بسیار نزدیک به E400 است، موفق شد تا زمان‌های ۴.۹ و ۱۳.۶ را تست ها به ثبت برساند.

 مرسدس‌بنز E400 کوپه
شتاب جانبی خودرو در عبور از پیچ، در حالی که پاپوش‌های Primacy 3 ZP میشلین به پا داشت، برابر ۰.۹ جی بود. عملکرد سیستم فرمان دقیق و صحیح است اما کاستی‌هایی نیز مشاهده می‌شود. سیستم ترمز فراتر از حد انتظارات ظاهر شده است؛ مسافت مورد نیاز برای توقف از سرعت ۱۱۲km/h، برابر ۴۷.۵۵ متر است که ۱.۵۲ متر نسبت به رکورد مرسدس AMG E43 سدان، کمتر است. استواری پدال ترمز نیز قابل تحسین است و با تعدد بکارگیری، از صلابت آن کاسته نمی‌شود. البته بهتر است تاکید کنیم که در شرح ماموریت این خودرو، انجام امور محیرالعقول دینامیکی مشاهده نمی‌شود و نبایست چنین انتظاری از آن داشت.

 مرسدس‌بنز E400 کوپه
با وجود پنجره کوچک ثابت در قسمت عقب، گشودن سایر پنجره‌ها را حین سواری با E400 در دل یک روز نمناک پاییزی، به عنوان نسخه‌ای درمانگر، به شما پیشنهاد می‌کنم.

 مرسدس‌بنز E400 کوپه
از نظر آپشنها و تجهیزات سفارشی، خودروی مورد بررسی توسط تیم ما، از گزینه‌هایی ذیل سود می‌برد:
رنگ متالیک آبی لونار(۷۲۰دلار)، پکیج تزییناتی آ ام گ (۲۵۰۰دلار)، رینگ‌های ۱۹ اینچی پنج پره اسپلیت(۵۰۰ دلار)، ایربگ‌های جانبی عقب(۴۲۰دلار)، صندلی‌های مالتی‌کانتور ماساژ دهنده(۹۵۰ دلار)، گرمکن و تهویه صندلی‌ها(۴۵۰دلار).

 مرسدس‌بنز E400 کوپه
همچنین لیست سایر آپشن هایی که برای این خودرو ارایه می‌شوند، شامل موارد پیش رو خواهد بود:
سیستم صوتی Burmester 3D شامل ۲۳ اسپیکر، ۲۵ کانال آمپلی فایر و توان کل ۱۴۵۰ وات به ارزش ۵۴۰۰ دلار و پکیج پریمیوم۳ که هرآنچه را مشتری از منظر فناوری انتظار دارد، به او ارایه می‌دهد. پریمیوم۳ با بهای ۱۰۲۰۰ دلار گزینه‌های ذیل را با خود به ارمغان می‌آورد:
صفحه سرعت‌شمار ۱۲.۳ اینچی، هداپ دیسپلی، دوربین دید اطراف، شارژر بیسیم، چراغهای LED، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سیستم معاونت در پارک و پاره‌ای موارد دیگر. با نصب تمامی آپشن‌های مذکور، قیمت این خودرو از ۶۲,۳۹۵ دلار به ۸۷,۷۸۵ دلار افزایش خواهد یافت.

 مرسدس‌بنز E400 کوپه

در پایان بهتر است این نکته را مد نظر قرار دهید که اگر پرفورمنس در اولویت معیارهای شما قرار دارد، احتمالا کادیلاک ATS-V کوپه گزینه مناسبتری برای شما باشد. با این حال، در بین رقبای اندکی که وجود دارند، نزدیکترین رقیب از خانواده خود E400 بیرون می‌آید یعنی E-class کابریولت و دیگر تصمیم با شماست که چقدر می‌خواهید از هواخوری با خودروی لوکس شخصی‌تان لذت ببرید.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    به قول دوستمون((((( ممد )))))چقدر کج ، کلست و بیریخت ‌‌‌?

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. شاهين

      ۱۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      یه طراحی کاملا استادانه. هم طراحی داخل و هم خارجش منو متقاعد کرد و عاشقش شدم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. F۲۲RAPTOR

        ۱۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2597 ديدگاه)

        یکی از زیبا ترین کوپه هایی هست که تا باحال دیدم و کاملا برازنده

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. BMW

      ۱۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (584 ديدگاه)

      امروز خیلی فعال شدی ناقلا ?????
      با تچکر

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. فريد

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    بنز دیگه اون بنز قدیم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. حامد

      ۱۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      آره
      همیشه بهتر از قبله

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عطا

        ۱۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        به نظر من خیلی عالی شده.
        یه عده هنوز فکر میکنن بنز باید همه ماشیناش مثل اون دورانی باشه که چهار تا چراغ گرد جلو باشه ….. مثل فورد ماستنگ که همه میگن طراحیش خیلی افتضاح شده بر عکس هم زیبا شده هم به روز و اینو من و شما نمیتونیم بگیم اونایی که خریدن میگن از امار فروششم معلومه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. روح الله

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (134 ديدگاه)

    الان ممد میاد میگه پیرخرفت کج وکوله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. عباس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    چند روز پیش هنرمند عزیز مهران مدیری سوار یه بنز بود که عکسی از اون گرفته بودن فقط چراغ جلوش معلوم نبود و کل پلتفرم ماشینو میشد تو عکس دید با این حال نه از رو بدنه نه رینگ نه حتی آینه مدل دقیق و حتی کلاس ماشین قابل تشخیص نبود که s کلاس هست یا e یا c این یعنی ضعف طراحی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mehdi TuRbO

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1946 ديدگاه)

    چرا همشون کپ همه انگار دستگاه زیراکس دخل ک عین هم قشنگCls E400 s550 s500 E300 و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    متنفرم از اون تبلت هایی که جای انالوگ و مانیتور عیار بالای دهه قبل رو گرفتن / بدم میاد از درپوش موتور که با جلو پنجره یکپارچه نیست و خط به اون زشتی رو روی کاپوت انداخته / حیفه اون چراغ های مثلثی عقب که هنوزم با کمترین تغییر از زیباترین ها میتونست باشه / SL و CLK و CL دهه قبل کجا ن / مرسدس هم مثل اینجا شده – وقتی قبلشو نگاه میکنی انگار بعدشه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۱۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (452 ديدگاه)

      به نظر شما پیشرفت و تغییر باید از کجا شروع بشه؟
      آنالوگ سطح پایین‌تر از مانیتور هست. اگر آنالوگ می‌بود این انتقاد وجود داشت که وقتی رقبا دیجیتال هستند چرا شما آنالوگی؟
      چراغ‌های مثلثی زیبا بودند و من هم که به SLR علاقه دارم چراغش برای همون نسل از بنز هست. اما سوال اینجاست که نباید تغییر کرد؟
      مرسدس قبل از چراغ‌های مثلثی چه چراغ‌هایی داشت؟ آیا تغییرش نداد؟
      با پیشرفت در زمینه روشنایی و به لطف تکنولوژی‌های جدید، چراغ‌های خودروهای همه کمپانی‌ها کوچکتر شدند و بدنه یکپارچه‌تری رو در طراحی‌ها شاهد هستیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Khosrow

        ۱۷ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        شما یه مدل از مرسدس معرفی کن که طراحی چراغ عقبش نزدیک (SL (R230 که سال 1999 برونو ساکو طراحی کرد باشه –ما هم میگیم پیشرفت-تغییر / الان حتی بشینی تو مرسدس نمیشه گفت کدوم اتاقه – ولی دهه قبل از صدها متر دورتر داد میزد / نمیدونم شاید معیارها خیلی عوض شده ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Infinite

          ۱۷ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (452 ديدگاه)

          شما اگر همون نسل SL رو ادامه بدید و بیایید جلوتر می‌بینید که چراغ SL مدل امسال هم ساختار مثلثی خودش رو حفظ کرده و به روز شده.
          چراغ های مدل 2018 ;کلاس اس کوپه هم یک نمونه از طراحی عالی.
          در زمینه طراحی تا حدودی به شما حق میدم اما واقعا مدل ها کاملا قابل تشخیص‌اند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. shirko.mercedesbenz

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    بسیار زیباست حرف نداره ، ولی کو اون طرحهای متنوع قبلی ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (310 ديدگاه)

    چرا بنز دیگه اون آرم ایستادشو رو کاپوت نمیذاره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۱۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (452 ديدگاه)

      این مدل یک مدل اسپرت هست. مدل‌های اسپرت دارای نشان خوابیده بنز هستند و مدل‌هایی که تمرکز بیشتری روی لوکس بودن دارند مثل S کلاس دارای نشان ایستاده ستاره سه‌پر هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ایلیا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    اقا این تبلت ی متری ک جای سرحت سنج رو گرفته خیلی تو ذوق میزنه
    کاش حداقل اطرافش رو میپوشوندن که گوشه هاش پیدا نباشه
    رااحت میشه از کناره ها پشتش رو دید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mohammad_FM 480

    ۱۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    از زیبا ترین کوپه ها….
    عاشقشم .
    ولی درسته همون طور که دوستان اشاره داشتن بنظر منم کلا این پشت آمپر زیاد جالب نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نویدی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    داشبوردش بیشتر مناسب یه ماشین کلاسیک و خونوادگیه تا یه کوپه.
    کلا بنز اون ابهت و جذابیت سابق رو نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Achtung

    ۱۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (422 ديدگاه)

    واقعن دیگه از این بهتر نمیشد?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مانی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    طراحی داخلیش فوق العاده شده,در عین سادگی بالاترین تکنولوژی و زیبایی رو داره,کاش طراحی بیرونیشوتغییر بده که یه چیز متفاوت و تو چشم باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Achtung

      ۱۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (422 ديدگاه)

      مطمئنم هیچ کدومتون از نزدیک ندیدینش اگر میدیدین میگفتین زیبا ترین کوپست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. MjM

    ۱۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (720 ديدگاه)

    کریس بنگل در اتوشو فرانکفورت 2017:
    افزایش شباهت کلاسهای مختلف خودرویی شرکتها یک فاجعه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا