مرسدس بنز

اولین تجربه رانندگی با مرسدس بنز A220 4Matic جدید

نسل جدید مرسدس بنز A کلاس توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و همچنین طراحی سطح بالا نسبت به نسل پیشین، A کلاس نظرها و بازخوردهای مثبت زیادی دریافت کرده و ما نیز اولین بار فرصت رانندگی با نسخه‌ی A220 4Matic آن را داشته‌ایم.

  • قیمت‌گذاری (امتیاز ۴ از ۱۰)


خب A کلاس هم همانند تمامی محصولات مرسدس بنز خودرویی گران است. اگرچه مدل پایه‌ی A220 قیمت ۳۲۵۰۰ دلاری دارد اما نسخه‌ی چهار چرخ محرک حاضر در این تست دارای تمامی آپشن های قابل سفارش بوده است. از جمله‌ی این آپشن ها می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی ارتقا یافته‌ی MBUX، تجهیزات ایمنی بیشتر، نورپردازی با ۶۴ رنگ گوناگون و پکیج استایل ای ام جی اشاره کرد. تمامی این موارد باعث شده‌اند قیمت خودرو به ۵۰۶۶۰ دلار برسد.


موضوعی که وجود دارد این است که قیمت مرسدس در مقایسه با رقیب اصلی یعنی آئودی A3 خیلی تفاوت بزرگی ندارد. راندن خودروی ارباب حلقه‌ها هم ۳۲۵۰۰ دلار آب خواهد خورد و این درست بهای مدل پایه است. A کلاس فاقد تریم بوده و تنها پکیج‌های متنوع در دسترس است که همین امر سفارش خودرو را آسان‌تر می‌کند؛ اما مدل فول A3 پرستیژ که دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربوی ۲۲۸ اسبی قوی‌تر و سیستم چهار چرخ محرک است ارزان‌تر از A220 ما بوده و قیمتی در حدود ۴۸ هزار دلار دارد.

  • طراحی (امتیاز ۸ از ۱۰)


نسل جدید A کلاس بالغ‌تر شده است. این خودرو ترکیبی از حس اسپورت و لاکچری بوده و نتیجه‌ی نهایی هم تولید خودرویی جذاب و سطح بالاست.


خودروی حاضر در تست به خاطر رینگ‌های ۱۹ اینچی ای ام جی و کیت بدنه از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌شود. همین موضوع در کابین هم دیده می‌شود. مدل حاضر در این تست از چرم سفارشی با طرح جذاب مشکی و سفید بهره برده است. سدان نقره‌ای ما همچنین دارای رنگ‌بندی مشکی و قرمز نیز هست. البته کابین این E کلاس کوچک با عناصر آلومینیوم واقعی تکمیل شده و برخی شکل‌های جالب همچون تهویه مطبوع گرد و ورودی‌های هوای سوکت مانند در آن به چشم می‌خورند. کابین خودرو فوق‌العاده زیباست.

  • راحتی (امتیاز ۷ از ۱۰)


صندلی‌های جلو حمایت خوبی از بدن به عمل می‌آورند و راحت هستند. فضای سر خودرو خوب بوده و صندلی‌ها نیز تنظیمات زیادی دارند تا بهترین فضا و موقعیت سواری ایجاد شود. قطعاً عملکرد گرم و سرد شونده به بهبود وضعیت کمک می‌کند.


اما صندلی‌های عقب نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. اگرچه شما می‌توانید دو فرد بزرگ‌سال را بدون دردسر خاصی در بخش عقب جای دهید اما فکر نمی‌کنیم در طولانی‌مدت همچنان احساس راحتی بکنند. شایان ذکر است خط سقف A کلاس در مقایسه با CLA مرسوم‌تر بوده و خمیدگی کمتری دارد. اگرچه صندلی‌های عقب کمی تنگ هستند اما ورود و خروج به آن آسان‌تر از CLA صورت می‌گیرد.


فضای بار نیز نسبتاً کافی و مناسب بوده و ۲۴۳ لیتر می‌باشد که کمتر از آئودی A3 است. فضاهای کوچک خوبی نیز در بخش‌های اصلی کابین تعبیه شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فضای زیاد روی درب‌ها و محفظه ذخیره‌ای بین کنسول مرکزی اشاره کرد. ما همچنین فضای جمع‌وجور زیر کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع را دوست داریم. اینجا پد شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند نیز قرار می‌گیرد.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۹ از ۱۰)


می‌توان یک هفته درباره‌ی تکنولوژی‌های A کلاس صحبت کرد. پس از بازخوردهای متنوعی که درباره‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس A220 به دست آمد ما اینجا تأیید می‌کنیم که این سیستم هنوز هم همانند محصولی نهایی شده حس نمی‌شود. البته اکثر ویژگی‌های آن به خوبی کار می‌کنند. ناوبری واقعیت افزوده‌ی آن همچنان جذاب بوده و اینترفیس های فیزیکی MBUX بسیار احساس‌برانگیز هستند.

در خلال بررسی این خودرو ما به‌طور منظم از کنترل‌های روی فرمان، تاچ پد مرکزی و خود صفحه مرکزی استفاده می‌کردیم. هر سه مورد احساس طبیعی و نرمی دارند. صفحه‌نمایش ۱۰.۳ اینچی دوتایی هم دوست‌داشتنی است.


اما چهارمین اینترفیس مرسدس همچنان یک مشکل باقی‌مانده است. MBUX یکی از بهترین کنترل‌های صوتی را داراست اما خب دقت کافی را ندارد. این سیستم اکثر سؤالات را متوجه نمی‌شود و مدام تکرار می‌کند چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

A کلاس امتیازات خود را به خاطر تجهیزات استاندارد و سفارشی گوناگون و متنوعش دریافت می‌کند. هر دو سیستم اندروید اتو و اپل کارپلی وجود دارند. ما همچنین طرفدار پر و پا قرص سیستم نورپردازی قابل تنظیم مرسدس هستیم که دارای ۶۴ رنگ گوناگون می‌باشد.

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۵ از ۱۰)


همانند اکثر خودروهای کوچک امروزی، A کلاس دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو است. این پیشرانه در C کلاس، GLC و دیگر محصولات مرسدس نیز بکار رفته اما قدرت کمتری دارد. توربوی پیشرانه تأخیر کمی داشته و خود پیشرانه خونسرد و آرام و دوست‌داشتنی است.


گیربکس ۹ سرعته A220 تنها گیربکس قابل انتخاب بوده و عملکرد خوبی دارد. این گیربکس در کاربری‌های روزمره فاقد مشکل بوده و در حالت اسپورت نیز توانایی‌های خود را نشان می‌دهد. بهترین حالت گیربکس در حالت کامفورت خودرو است. همچنین راهی برای قفل گیربکس در حالت دستی وجود داشته که باعث می‌شود ما چند بار قبل از تعویض دنده توسط کامپیوتر خودمان دست‌به‌کار شویم.

اگرچه سواری این خودرو بهتر از CLA است اما اولین انتخاب ما برای رانندگی در جاده‌های پر پیچ و خم نیست. صدای لاستیک و باد به گوش می‌رسد و دست اندازها نیز لرزش‌هایی را به کابین می‌فرستند. سیستم تعلیق همچنین در جذب چاله‌های بزرگ به چالش می‌افتد هرچند صدای چندانی وارد کابین نمی‌شود؛ به عبارت دیگر تأثیرات دست‌اندازها مشهود است اما رفتار چرخ‌های دیگر تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

  • ایمنی (امتیاز ۷ از ۱۰)


فعلاً این خودرو تست‌های ایمنی را پشت سر نگذاشته است. با توجه به اینکه A کلاس از اکثر سیستم‌های ایمنی برادران بزرگ‌تر استفاده می‌کند بنابراین فکر می‌کنیم عملکرد خوبی را از آن شاهد باشیم. البته تجهیزات ایمنی فعال این خودرو نه به‌صورت استاندارد وجود داشته و نه ارزان است چراکه برای سفارش آن باید ۲۲۵۰ دلار بپردازید.


البته این بسته‌ی ایمنی کامل و جامع است. A کلاس دارای تجهیزات معمولی همچون ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی است. با فعال شدن تمامی سیستم‌ها، این سدان کامپکت به خودرویی نیمه خودران تبدیل می‌شود. از نظر ایمنی، A220 یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای کلاس خود است.

  • مصرف سوخت (امتیاز ۵ از ۱۰)


مرسدس بنز A کلاس ۲۰۱۹ مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی ۹.۸/۶.۷/۸.۴ لیتری در هر صد کیلومتر داشته است. این مصرف سوخت برای مدل‌های دیفرانسیل جلو بوده و هنوز مصرف سوخت نسخه‌های چهار چرخ محرک مشخص نشده است. احتمالاً نسخه‌ی چهار چرخ محرک از ۱۰ امتیاز تنها ۱ یا ۲ امتیاز را به دست آورد. این خودرو به خاطر استفاده انحصاری از بنزین سوپر هم امتیازاتی را از دست می‌دهد.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۶.۴ از ۱۰)


مرسدس بنز A کلاس ۲۰۱۹ تصویر کلیشه‌ای از یک برند لوکس آلمانی است. از کابین زیبا گرفته تا تکنولوژی‌های پیشرفته و راحتی و پایداری، A کلاس یک مرسدس بنز تمام‌عیار است؛ اما خب نقاط ضعفی هم دارد.

A کلاس از قیمت بالا و همچنین فقدان سیستم اطلاعات سرگرمی با طراحی کاربرپسند رنج می‌برد. این خودرو همانند تمامی خودروهای دیگر می‌تواند باب میل یک فرد باشد و اسباب تنفر یک فرد دیگر را فراهم کند.

مشخصات مرسدس بنز A220 4Matic مدل ۲۰۱۹

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۸ اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۷.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۹ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۹.۸/۶.۷/۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۳۲۵۰۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۵۰۶۶۰ دلار


منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (419 ديدگاه)

    طراحی جلو ماشین هنوز هم برای مخاطب گنگ هست و حس بنز بودن رو دیر تر القا میکنه
    از پشت هم طراحی آسیایی داره
    از طراحی این ماشین نه میشه انتقاد کرد و نه تعریف چون بحث سلیقه ای هست
    ولی با این ماشین دیر میشه ارتباط برقرار کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    از این بهتر نمیشه خیلی هم عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. овsкиكMас

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (90 ديدگاه)

    شیکه واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ali a

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    طراحی چراغای جلوی و مخصوصا قسمت عقبش خیلی برای من جذاب نیست میتونست خیلی بهتر باشه.. طراحی داخلی واقعا زیباست…عملا قیمت نسخه فولش رفته تو قسمت سی کلاس ! خرید سی کلاس منطقی تره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Reza

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    عالی عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    یه ماشین فوق العادست چندتا تستشو‌ توی یوتوب دیدمو عاشقش شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا