مرسدس بنز

پشت فرمان مرسدس بنز E300e 2019 جدید

این مرسدس بنز E300e هیبریدی جدید، پاسخ اشتوتگارتی‌ها به ب ام و ۵۳۰e است. خودروی موردبحث ما جایگزین مدل E350e شده اما اجازه ندهید که عدد کوچک‌تر روی صندوق‌عقب شما را گول بزند چرا که مرسدس با تولید این خودرو قول پرفورمنس بهتر و آلایندگی کمتر را داده است.


قیمت مرسدس E300e از ۴۶۷۳۵ پوند آغاز می‌شود و مدل‌های AMG Line آن حدود ۵۰ هزار پوند قیمت دارند. اگرچه این قیمت‌گذاری مشابه ب ام و است اما خب ۹۸۴۰ پوند بیشتر از مدل بنزینی E200 می‌باشد. آیا ارزش این‌همه اضافه پرداخت را دارد؟


مرسدس E300e جدید همانند مدل قبلی از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی بنزینی و واحدی الکتریکی استفاده می‌کند. مجموعه باتری ۱۳.۵ کیلوواتی این خودرو نیز در حالت الکتریکی برد حدود ۴۵ کیلومتری خواهد داشت. شارژ باتری با استفاده از شارژر ۷.۲ کیلوواتی حدود ۱.۵ ساعت طول خواهد کشید و اگر از شارژر استاندارد استفاده کنید این مدت به ۵ ساعت افزایش خواهد یافت.


اگرچه خود باتری کوچک‌تر از مدل قبلی است اما هنوز هم بخشی از صندوق را به خود اختصاص داده است. محفظه بار ۴۱۰ لیتری مرسدس E300e مشابه رقیب باواریایی بوده اما کاملاً پشت سر گنجایش ۵۳۰ لیتری E کلاس استاندارد قرار می‌گیرد. مرسدس همچنین باتری را در بخش جعبه‌ای قرار داده و همین امر باعث شده صندوق شکل عجیبی داشته باشد که این امر با عدم وجود محفظه‌ی مناسب برای کابل‌های شارژ وضعیت بدتری هم پیدا می‌کند.


اما بیایید به قدرت ۳۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری مجموعه قوای محرکه‌ی مرسدس توجه کنیم که باعث خواهد شد شکل صندوق‌عقب را از یاد ببرید. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیه‌ای داشته و بنابراین به اندازه‌ی یک هاچبک اسپورت سریع است. E300e دودهم ثانیه سریع‌تر از مدل قبلی یعنی E350e می‌باشد.


البته وزن این خودرو ۳۰۰ کیلوگرم بیشتر از نسخه‌ی بنزینی E کلاس می‌باشد بنابراین اگرچه قوای محرکه‌ی هیبریدی قدرت و گشتاور بیشتری به ارمغان آورده اما گاهی اوقات احساس کم‌آوردن خودرو را تجربه خواهید کرد. یکی از این موارد را می‌توان در فشار دادن کامل پدال گاز برای معکوس کشیدن حس کرد.


وزن بیشتر خودرو را می‌توان در بخش‌های دیگر هم مشاهده کرد. بدنه حرکات بیشتری داشته و خودرو کمی به تغییر جهت رانندگی مقاومت نشان می‌دهد اما خب همه‌ی این‌ها در حد کم تجربه می‌شود و هیچ‌گونه شدتی ندارد.


چهار حالت رانندگی وجود دارد و از طرف دیگر هم سیستم ترمز احیا شونده در ترافیک، پیچ‌ها و سربالایی‌ها وارد مدار می‌شود تا تصمیم بگیرد چه زمان و چگونه باتری را شارژ کند. این سیستم کاملاً هوشمند به نظر می‌رسد و پاسخ‌های بی‌وقفه و مناسبی دارد.

شاید تحت تأثیر مصرف سوخت و آلایندگی این خودرو قرار بگیرید اما مصرف سوخت کمتر از ۱.۸ لیتری آن کاملاً خوش‌بینانه بوده زیرا شما مصرف سوخت بسیار بیشتری خواهید داشت. ما در برخی مسیرها مصرف حدود ۴ لیتری را مشاهده کردیم اما احتمالاً در مسیرهای بزرگراهی این مصرف کمی کاهش خواهد یافت.

آلایندگی ۴۶ گرمی دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر باعث می‌شود E300e از نظر مالیات در کلاس بسیار خوبی قرار بگیرد. مالیات مدل E200 دو برابر این نسخه‌ی هیبریدی خواهد بود.


مرسدس بنز E300e تمامی نقاط قوت و دوست‌داشتنی E کلاس که شامل مواردی همچون آرامش بالای کابین، کابینی زیبا و سواری نرم می‌باشد را حفظ کرده و از هزینه‌های مالیاتی نیز مزیت‌های چشمگیری دارد. اگر اغلب مواقع در سفرهای کوتاه هستید و به شارژرهای الکتریکی دسترسی دارید، هزینه‌های سوخت شما کاملاً کاهش خواهد یافت اما اگر مسافت‌های زیادی را طی می‌کنید شاید نسخه‌ی دیزلی E300d انتخاب بهتری باشد.

مشخصات مرسدس بنز E300e EQ Power AMG Line

  • قیمت: ۴۹۹۴۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی به همراه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۳۱۶ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: کمتر از ۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مهزیار

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (441 ديدگاه)

    از جمله ماشینایی که طراحیش هیچی نیست… دقیقا هیچی
    از نزدیک هم ببینید بیشتر متوجه حرفم میشید… هرچی نگاه میکنی نمیفهمی لوکسه اسپرته پرفرمنسه… اصا که چی… هیچی به معنای واقعی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. net

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    ال سی دی روی داشبورد حاشیه زیاد داره و صندلی دوخت سفید داره و وسط صندلی چرم مشکی پارچه هست جالب نیست و اگر صندلی یکپارچه چرم مشکی بود و دوخت مشکی داشت قشنگتر بود
    دربچه کولر تو ذوق میزنه و رینگ جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. اعتمادیان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    مصرف سوخت رو ببین ؟؟
    کمتر از 1/8 لیتر ، مگه داریم ؟؟ از موتور چمن زنی کمتر مصرف میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله خودروبانک مرسدسEکلاس جدید وب ام و سری5 جدید رو آورده ویه رقابت بینشون انجام داده.وازهرنظر هردو رو تحسین کرده.فقط تنها ضعفی که از کابین Eکلاس گرفته اینه که :دربعضی از قسمت هااز پلاستیک خشک ارزون قیمت استفاده شده که میتواند موجب دلسردی خریدار شود.البته اینم میگه که این قسمت ها زیادجلوچشم نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله اتو اکسپرس چندرقابت جدید برگزارکرده که امیدوارم پدال زودترمطالبش رو بزاره چون بررسی ها ورقابت ها مطالب جذابی هستن واسه ما.

    اول رقابت سری5 ولکسوسESجدید و ولووS90
    دوم رقابت لکسوس LC500 وب ام و سری8
    سوم رقابت بنزamg a35 وهوندا سویک تایپr وفولکس گلفr

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدامین

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    طراحیش حرفه ای و خوش سلیقه اس . گشتاور عالی مصرف سوخت عجیب .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. net

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    این مدل چراغ جلو بنز خیلی قشنگتر اون مدل چراغ جلو بنز که مثل چراغ جلو برلیانس هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hemichan

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (715 ديدگاه)

    فقط مصرف سوختو ???
    ۱.۸ لیتر !!! تازه اوجش ۴ بوده
    به عنوان ماشین لوکس تکنولوژیک
    قیمت بسیار مناسبی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. doubt

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    الان این هیبریدی نیست که. پلاگین هیبرید میگن بهش فک کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا