مرسدس بنز

پشت فرمان مرسدس بنز E400d کوپه AMG-Line

زمانی که به فکر خرید یک کوپه‌ی دو درب باشید باید طراحی ظاهری را به فضای کابین و بار ترجیح دهید بنابراین باید به این موضوع با دقت فکر کرد. البته مرسدس بنز E کوپه تا حد زیادی از این موضوع مستثناست.


به عنوان یک کوپه‌ی دو درب آلمانی، این E کلاس درجه‌ای از ظرافت را داراست که برخی رقبا همچون آئودی A5 و ب ام و سری ۴ فاقد آن می‌باشند. این خودرو در تریم تاپ E400d AMG-Line خود شاید یکی از جذاب‌ترین محصولات مرسدس از نظر طراحی ظاهری باشد.


البته تمامی این جذابیت‌ها با بهای قابل‌توجهی هم همراه شده‌اند به گونه‌ای که این خودرو قیمت ۵۵۲۱۰ پوندی دارد و اگر تمامی آپشن های مشابه خودروی حاضر در تست را انتخاب کنید قیمت آن به ۶۵ هزار پوند هم خواهد رسید. این مبلغی بالاست اما در عوض خودرویی آرام، راحت و شیک را دریافت می‌کنید.


فاکتور کلیدی خانواده‌ی E400d توانایی‌های پیشرانه‌ی آن است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری خطی با قدرت ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور قابل‌توجه ۷۰۰ نیوتون متری قرار دارد. این پیشرانه به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک کوپل شده است.


علیرغم میزان قدرتی که ارائه می‌کند، پیشرانه صدای چندانی ندارد. تمامی گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری خودرو از دور ۱۲۰۰ پیشرانه در دسترس بوده بنابراین می‌توان به قدرت پیشرانه در هر سرعتی دسترسی داشت. فشار روی پدال سمت راست به معنی شتاب گیری بی‌دردسر و آسان و رسیدن به سرعت‌های بالاست. این خودرو در عرض ۵.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که در حد و اندازه‌های هاچبک داغ فولکس‌واگن گلف R است.


اگر خاطره‌ی خوبی از پیشرانه‌های دیزلی ندارید بهتر است دوباره درباره‌ی نیروگاه مرسدس بنز فکر کنید چراکه این پیشرانه‌ی ۶ سیلندر دیزلی بهترین قلب آهنین کلاس بوده زیرا نرمی، قدرت و راندمان آن در حد اعلاست. مصرف سوخت این خودرو در بزرگراه‌ها بنا به ادعای مرسدس کمتر از ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر هم خواهد بود.


مرسدس E400d در جاده‌های نرم هم راحتی راحت و خوبی خواهد داشت. سواری آرامش‌بخش و پایداری فوق‌العاده‌ی مرسدس با سیستم چهار چرخ محرک همراه شده است. وزن ۱۸۰۰ کیلوگرمی خودرو نیز باعث ایجاد خودرویی فوق‌العاده اسپورت در سر پیچ‌ها نمی‌شود اما خب برای لذت بردن از این خودرو نیازی به سواری پرهیجان با آن نیست.


E400d که ارشدترین عضو خانواده‌ی E کلاس کوپه است تنها با تریم AMG-Line عرضه می‌شود. این خودرو به‌صورت استاندارد از تجهیزات مناسبی همچون صفحات نمایش ۱۲.۳ اینچی رنگی، ورود بدون کلید، چراغ‌های جلوی LED، سیستم تهویه مطبوع و کابین چرمی سود می‌برد. شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و اپل کارپلی را نیز باید به لیست ذکر شده افزود. یک پکیج پریمیوم پلاس ۴۳۹۵ پوندی هم وجود دارد که شامل تجهیزاتی همچون سانروف پانورامیک برقی، سیستم صوتی برمستر و دوربین ۳۶۰ درجه می‌باشد.

همانند تمامی E کلاس‌های کوپه، مدل E400d نیز فضای کابین و بار سورپرایز کننده‌ای دارد. دو فرد بالغ به راحتی می‌توانند در صندلی‌های عقب بنشینند. صندوق‌عقب ۴۲۵ لیتری خودرو نیز برای مدلی با این شکل ظاهری کاملاً جادار است.

مرسدس بنز E400d کوپه خودرویی متمدن، لوکس و سریع است که ویژگی‌های متمایز خود را داخل سبد محصولات گسترده‌ی این برند آلمانی پنهان کرده است. پیشرانه‌ی ۳ لیتری این خودرو یکی از بهترین نیروگاه‌های دیزلی بازار بوده و ترکیبی از پرفورمنس و مصرف سوخت اقتصادی می‌باشد. البته این خودرو حدود ۱۰ هزار پوند گران‌تر از نسخه‌ی E220d بوده بنابراین افراد کمتری آن را سفارش خواهند داد.


مشخصات مرسدس بنز E400d کوپه AMG-Line

  • قیمت: ۵۵۲۱۰ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • قدرت/گشتاور: ۳۴۰ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      من نمیدونم چرا بعضز از موتور ها مثل موتورای دیزل حجم بالا کل گشتاور رو وقتی دارند در جا کار میکنند دارند
      این یعنی به این ماشین تو یه سر بالایی ملایم و خیلی کم نمیخواد بهش گاز بده به قول معروف خودش میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیx76

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        بنا به نسبت شاتونی
        هرچقد کورس سیلندر( طول لنگ میل لنگ) نسبت به قطر سیلندر بیشتر باشه
        گشتاور بیشتر تو دور پایینتر داریم و برعکس
        با این حال بخاطر فرمول محاسبه قدرت که اینطور تعریف میشه : قدرت =حداکثر گشتاور × دور موتور
        میشه گفت تقریبا قدرت دو موتور هم حجم با نسبت کورس به قطر متفاوت، برابره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علیx76

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      طراحیش عالیه
      ولی بنظرم کراس اور های بنز هم دقیقا همین طراحی رو با کمترین تغییر دارن که مثل مدل های سدان تناسب نداره
      خلاصه اینکه خیلی نازه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Seyed.AMG

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    به جز گرافیک چراغ های عقب ضعفی تو طراحی این ماشین نمیبینم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. Sajjad

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    گشتاورش چقدر عالیه
    فوق العادس
    مخصوصا این رنگش
    یه انجین وی هشت بزارن روش خیلی با ظاهرش مچ میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله carwow یه دررگ انجام داده بین همین مدل بنز یعنی E400 D کوپه وب ام و840 D و آیودی A8.

    مجله auto car هم یه درگ جدید انجام داده بین مرسدسE63S استیشن و آیودی RS6 استیشن و پورشه پانامرا توربوS اسپرت توریسمو که درگ جذابیه واسه دیدن.فقط نمیدونم چرا RS6استیشن دونسل پیش رو آوردن

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا