مرسدس بنز

نقاط قوت و ضعف مرسدس بنز E450 واگن 2020

درباره اروپا هرچه می‌خواهید بگویید اما وقتی بحث خودروها باشد قاره همیشه‌سبز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. قطعاً کراس اوورها با محبوبیت فزاینده‌ای روبرو هستند اما خودروهای استیشن واگن نیز گزینه‌ای قابل‌اعتنا برای خانواده‌ها محسوب می‌شوند زیرا انعطاف‌پذیری و فضای زیادی را ارائه می‌کنند. یکی از شاخص‌ترین استیشن‌های لوکس اروپایی مرسدس بنز E کلاس است که تنها نسخه‌های E450 و AMG E63 آن در آمریکا عرضه می‌شود.

همانند اکثر برهم‌کنش‌هایی که با E کلاس واگن داشته‌ایم، با دیدن اینکه چنین خودروهایی فروش چندان بالایی ندارند تعجب کردیم. این خودرو تقریباً به اندازه مرسدس بنز GLE جادار بوده اما سواری راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری دارد. همچنین این خودرو محصولی شاخص و برجسته نسبت به دیگران است.

اما خب خیلی نباید به E450 دل بست زیرا مرسدس در حال جایگزین کردن آن با E کلاس آل تراین است خودرویی که برخی ویژگی‌های کراس اوورها را با خود به همراه دارد. اگرچه این خودرو کمی قدبلندتر و خشن‌تر خواهد بود همچنان بسیاری از نقاط ضعف و البته برخی نقاط قوت E450 واگن کنونی را به همراه خواهد داشت.

اما در این نوشتار قصد داریم نقاط قوت و ضعف مرسدس بنز E450 واگن را با یکدیگر مرور کنیم. با ما همراه باشید.

  • نقاط قوت

ظاهر برجسته: E450 واگن به اندازه برادر E63 خود کمیاب نیست اما هنوز هم در جاده‌های آمریکا به تعداد زیاد دیده نمی‌شود. این موضوع جای شرمساری دارد زیرا این یک خودروی لوکس و شیک همچون برادر لوکس خود است.

طراحی سقف بلند باعث شده تناسبات کلی خودرو توازن بیشتری داشته باشد. چراغ‌های عقب نیز ما را به یاد کراس اوور GLC می‌اندازد. در کل E450 واگن خودرویی بسیار شیک و متمایز است.

هنوز هم یک E کلاس است: اگر تمامی شاخصه‌های استیشن را از این خودرو حذف کنید آنچه باقی می‌ماند هنوز هم جزو بهترین سدان های اجرایی بازار خواهد بود. E کلاس صرف‌نظر از نوع بدنه یک خودروی خیال‌انگیز بوده و از تکنولوژی بسیار خوب و کابینی باکیفیت سود می‌برد. کابین این خودرو پر از متریال جذاب و فضای خوب و راحت بوده اما این سواری خودروست که واقعاً اهمیت دارد. E450 خودروی سریعی بوده و شتاب ۵.۱ ثانیه‌ای را ثبت کرده و سیستم تعلیق نیز عملکرد خوبی داشته و کابین نیز محیط راحت و بی‌صدایی را فراهم کرده است.

فضای بار زیاد: بله مرسدس بنز GLE در کل فضای بار بیشتری دارد. البته برای ایجاد حداکثر فضا در کراس اوور مرسدس باید نیمکت عقب را پایین‌تر بیاورید؛ اما وقتی‌که صندلی‌های هر دو خودرو در جای خود باشند E450 فضای ۹۹۱ لیتری خواهد داشت که بیشتر از GLE است.

در حالتی که صندلی‌ها خوابیده باشند فضای بار GLE برابر با ۲۱۲۱ خواهد بود که بهتر از حداکثر فضای بار ۱۸۱۲ لیتری E450 واگن است.

  • نقاط ضعف

قیمت پایه بالاتر نسبت به GLE: مرسدس این خودرو را فقط در تریم های E450 و E63 عرضه می‌کند و قیمت پایه این دو مدل به ترتیب ۶۶۱۰۰ و ۱۱۱۷۵۰ دلار می‌باشد. در مقابل باید گفت قیمت GLE از ۵۴۲۵۰ دلار شروع می‌شود.

شما در E450 تجهیزات بیشتری به دست می‌آورید که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو و سیستم چهار چرخ محرک استاندارد اشاره کرد که بهتر از پیشرانه ۴ سیلندر توربو و دیفرانسیل عقب کراس اوور مرسدس است؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که GLE 450 از همان قوای محرکه E450 واگن استفاده کرده و هنوز هم حدود ۵ هزار دلار ارزان‌تر است. اینجاست که سوال اساسی پیش می‌آید…

GLE جادارتر است: قبلاً گفتیم که GLE حداکثر فضای بار بیشتری دارد؛ اما این خودرو فضای کابین راحت‌تری هم برای سرنشینان ارائه می‌کند. فاصله بین محوری این کراس اوور نیز اندکی بیشتر از E450 واگن می‌باشد.

البته فضای پای E کلاس هنوز هم قابل‌احترام است اما فاصله آن با کراس اوور GLE را نمی‌توان نادیده گرفت مخصوصاً اگر شما فردی قدبلند یا قوی‌هیکل باشید. بااین‌وجود E کلاس فضای سر بیشتری در کل دارد.

عدم وجود قوای محرکه متنوع: ما از مرسدس نمی‌خواهیم که طیف گسترده پیشرانه‌های اروپایی را در این خودرو عرضه کند اما قطعاً این موضوع می‌توانست بر جذابیت‌های E کلاس استیشن بیفزاید.

پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ۳۶۲ اسبی عملکرد بسیاری خوبی داشته و شتاب ۵.۱ ثانیه‌ای خودرو نیز از حد نیاز بسیاری از مشتریان بیشتر است. ما دوست داریم عملکرد E350 واگن با پیشرانه ۲ لیتری توربوی برادر سدان را نیز ببینیم. قطعاً این مدل قیمت بهتری دارد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
MOTOR1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (90 ديدگاه)

    احساس نمیکنم که کسی در خریدن GLE شک داشته باشه و بره سراغ E-CLASS WAGON
    بنظر من خریدن GLE خیلی عقلانی تره کلا با فرم استیشن واگن مانند حال نمیکنم حالا برای هر کمپانی میخواد باشه…
    محصولات آیودی کمی قابل تحمل تر هستن برای انتخاب بین استیشن واگن ها

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. حسین دهمرد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    استیشن چه برتری به کراس اور داره؟ میدونم چند سانت ارتفاع کمتر و درصدی هندلینگ بهتر و شاید درصدی مصرف سوخت کمتر داره ولی واقعا تفاوتش با کراس اور هم رده از همین بنز تقریبا ناچیزه. نه استایل شیک سدان رو داره نه ابهت کراس اور. لااقل تو ایران ذهنیت جالبی راجب استیشن وجود نداره حالا میخواد بنز باشه یا بیمر.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. کافر مقدس

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    استیشن تو اروپا آمریکا برای این خریدار داره که عموما اهل سفرهای برون شهری ن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    یه خبر

    مدیرعامل آئودی: خودروسازان آلمانی به زودی به تسلا خواهند رسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (596 ديدگاه)

      ( با آرزوی موفقیت برای تمام شرکتهای خدمتگزار و با وجدان مخصوصا آلمانی ها)،
      آئودی چندین سال پیش هم گفت با برنامه هایی که برای افزایش تکنولوژی در خودروهامون داریم تا سال 2020 پرفروشترین لوکس ساز میشیم،
      نشدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ساکو

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    کی کراس اور رو ول میکنه میره سراغ نعش کش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. زیزیگولو

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4876 ديدگاه)

    مرسدس بنز انقدر نقاط قوت زیادی داره که اون یه ذره نقطه ضعف بین اون همه نقاط قوت گم میشه و اصلاً به چشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سیامک

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو استیشن فقط ولوو. چون سابقه طولانی داره و طرح کلی مدلاش طوریه که میشینه به دل.
    ولوو استاد کراس استیشنه. و این شرکتا تازه بعد اینکه دیدن ولوو استیشن میزنه شروع کردن. به نظرم استیشن یه سبک خاصه. یه چیزیه که همه نباید واردش بشن. چون فرم کلی ماشین باید بیاد. این مرسدس بنز ایی کلاس تیپش سدانه. و به نظرم زشت شده. چون اصلا برا استیشن طراحی نشده. یا از اول طراحی کنه یا استیشن این مدلو نزنه.

    تو المانیا ائودی a6 allroad تنها استیشنیه که دوستش دارم. چون همه چی تمامه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. amir

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (522 ديدگاه)

    قبول دارید طراحی مرسدس بنز خیلی افت کرده !؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا