مرسدس بنز

اولین تجربه رانندگی با مرسدس بنز GLA جدید

بررسی سبد محصولات شاسی‌بلند مرسدس بنز سخت است. چندین سال است که شاسی بلندهای مرسدس مدرن و نونوار شده‌اند اما نسل جدید یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت یعنی GLA تاکنون فراموش شده بود.

مرسدس بنز GLA

نسل پیشین این خودرو در کل خودرویی محبوب بود اما ظاهر و سواری چندان خوبی نداشت. پس از عرضه برادر بزرگ‌تر GLB که با آپشن هفت نفره هم در دسترس است مرسدس بنز GLA جدید با ظاهری برجسته‌تر وارد میدان شده است. این خودرو قطعاً جذاب‌تر از نسل قبل بوده اما شاید مرسدس بنز باید کمی جسورتر می‌بود تا این بچه کراس اوور شانس تمایز در بازاری شلوغ را می‌داشت.

مرسدس بنز GLA

با این وجود نسل جدید GLA در قلب طرفداران جا باز خواهد کرد. نسل پیشین GLA در سال ۲۰۱۹ فروش خوبی را تجربه کرد به گونه‌ای که تنها در بریتانیا به خانه نزدیک به ۱۹ هزار نفر راه یافت. کابین نسل جدید هم طراحی تازه‌ای داشته اما خب هرکسی که نسل جدید A کلاس یا برادران آن را رانده باشد با این طراحی آشنا خواهد بود. شما روی صندلی‌های قابل تنظیم و راحتی نشسته و فضاهای ذخیره‌ای زیادی در اطراف خود خواهید دید. همچنین سیستم‌عامل MBUX مرسدس با فاصله زیاد بهترین سیستم در این کلاس است.

مرسدس بنز GLA

خانواده‌ها به ویژه فضای اضافی نسل جدید GLA را دوست خواهند داشت. ردیف دوم این خودرو به خاطر افزایش ۳۰ میلی‌متری فاصله بین محوری جادارتر شده و فضای بار هم ظرفیت ۴۳۵ لیتری دارد. صندلی عقب را می‌توان تا ۱۴۰ میلی‌متر به سمت عقب حرکت داد و پشت‌سری‌های آن نیز قابل تنظیم هستند تا به این ترتیب حداکثر انعطاف وجود داشته باشد.

مرسدس بنز GLA

اما درحالی‌که صندلی‌های جلو از نوع برقی و گرم و سرد شونده هستند خبری از سیستم تهویه مطبوع جدا یا صندلی‌های عقب گرم شونده برخی رقبا در GLA جدید نیست. این شاید یک نقطه‌ضعف کوچک به نظر برسد اما وقتی خودرویی را چندین سال نگه‌دارید موضوع مهمی محسوب خواهد شد. دیگر موضوع قابل‌ذکر نبود درب پشتی برقی است که در اکثر خودروها به عنوان یک ویژگی استاندارد وجود داشته اما در GLA یک آپشن است.

مرسدس بنز GLA

طیف پیشرانه‌ها نیز اکثراً مشابه A کلاس و برادرانش است. اگر خواهان خودرویی کم‌مصرف با کمی پرفورمنس هستید باید نسخه GLA 220 تست شده را انتخاب کنید. آیا به سیستم چهار چرخ محرک احتیاج دارید؟ اگر بزرگ‌ترین چالش خودروی شما چیزی بیش از پارک کردن خودرو در روی خاک و شن باشد احتمالاً نه؛ اما اضافه کردن آن به GLA باعث بهبود قابلیت‌های خارج از جاده‌ای می‌شود.

مرسدس بنز GLA

سیستم ۴Matic همچنین شامل پکیج مهندسی آفرود مرسدس است که دارای برنامه‌های رانندگی اضافی، کنترل حرکت در سرپایینی و… می‌باشد. همچنین راننده با استفاده از یک دکمه در کنسول مرکزی می‌تواند مشخصات این سیستم را تنظیم کند.

مرسدس بنز GLA

توزیع نیروی پیشرانه در حالت‌های اکو و کامفورت به‌صورت ۸۰ درصدی در چرخ های جلو خواهد بود. در حالت اسپورت هم ۷۰ درصد نیروی پیشرانه به اکسل جلو فرستاده می‌شود اما در حالت آفرود توزیع نیرو به‌صورت ۵۰/۵۰ خواهد بود. یکی از مهندسان مرسدس بنز می‌گوید: “ما می‌خواستیم شما بدانید که واقعاً می‌توانید آفرود انجام دهید. به خاطر اینکه GLA بعد از محصولات دیگر عرضه شده بنابراین ما توانسته‌ایم اکثر ماژول‌ها در محصولات دیگر را تست کنیم.”

مرسدس بنز GLA

این خودرو در زمان حرکت کاملاً کنترل شده است. دامپرهای تطبیقی سطح جدیدی از راحتی را به خودرو اضافه می‌کنند. تفاوت بین حالت‌های اسپورت و کامفورت نیز قابل‌توجه است.

مرسدس بنز GLA

پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۸۷ اسب بخاری دیزلی به ویژه در هوای سرد خیلی کم‌صدا نبوده و علیرغم استفاده از متریال سرکوب‌کننده صدای زیاد همیشه صدای خاص آن در کابین به گوش خواهد رسید. البته پرفورمنس پیشرانه خوب بوده و به جز تأخیر ناچیز توربو قدرت خوبی در دورهای میانی وجود دارد. حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری از دور ۱۶۰۰ در دسترس بوده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۲ ثانیه‌ای می‌شود که خیلی با قلمروی هاچبک های اسپورت فاصله ندارد.

مرسدس بنز GLA

گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه نیز عملکرد دقیقی دارد. فرمان هم بسیار نرم و دقیق است و به همین خاطر GLA جدید سواری لذت‌بخش‌تری نسبت به نسل قبلی دارد؛ اما این خودرو هنوز هم تأکید زیادی روی راحتی سواری داشته و از نظر جذابیت پشت فرمان نمی‌تواند به ب ام و X2 برسد. البته خریداران این خودرو همان هدف مرسدس را دنبال می‌کنند.

مرسدس بنز GLA

چیزی که باید در نظر داشته باشید قیمت است. ارزان‌ترین نسخه ۲۲۰d 4Matic در بریتانیا بهای ۳۸۴۳۰ پوندی داشته و قیمت آن به ۴۲۹۳۰ پوند هم می‌رسد. اگر کمی پرفورمنس را قربانی کنید می‌توانید مدل GLA 220d 4Matic را که قدرت ۱۴۸ اسبی دارد با ۱۵۰۰ پوند کمتر خریداری کنید. امیدواریم مرسدس بنز پیشنهاد لیزینگ و اقساط جذابی را ارائه کند.

مرسدس بنز GLA

اگر به دنبال یک کراس اوور خانوادگی کوچک، لوکس و قدرتمند هستید مرسدس بنز GLA انتخاب خوبی است اما این در صورتی است که خانواده‌ای کم‌جمعیت باشید. یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های نسل پیشین GLA سواری و هندلینگ آن بوده که بسیار بهبود یافته است. درعین‌حال مدل ۲۲۰d 4Matic نیز توازن برجسته‌ای بین پرفورمنس و مصرف سوخت ایجاد کرده است. البته قیمت خودرو می‌تواند با سفارش برخی تجهیزات بالاتر برود.

مشخصات مرسدس بنز GLA 220d 4Matic

  • قیمت: ۳۶۶۱۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۷ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    نسبت به نسل های قبلی بهتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رزیتا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    من به بنز میگم : “اعلی حضرت” ، این لقب رو شایسته این برند میدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Malt hill

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (514 ديدگاه)

      «علی حضرت» به لکسوس LX5۷0 نمی گفتن؟ :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهزیار

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (441 ديدگاه)

    اینکه ماشین خوبیه که معلومه
    ماشینای بنز روز به روز عادی تر شدند و اون وقار و شکوه دیگه نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرشاد

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    المانیا لامصب بابت اپشن خیلی میکشن رو قیمت
    مخصوصا بنز بی ام و پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. JavaDehqaN

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (31 ديدگاه)

    کلا خانواده مرسدس خیلی بزرگ شده و احتمالا همون جریان حذف محصولات بعضی از کلاس هاش صحت داره
    شخصا فکر میکنم بهتر باشه کمتر تولید داشته باشه
    البته خیلی دوست داشتم مرسدس ی برند خوش نام خریداری میکرد واسه محصولات تک ساختش مثلا آستون مارتین ، البته نه مثل آگوستا به شکست برسه البته
    حیف که اینجوری نمیشه حیف
    ⁦❤️⁩⁦??⁩

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامین

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    این همه تنوع کلاس ضروریه ؟؟؟ واقعا گیج کنندس. بنز داره از ریشه هاش فاصله می گیره. همیشه ماشینای بنز به ابهت، وقار، لوکس بودن و خاص بودن معروفه اما این ماشین و خیلی از ماشینای جدید اصلا با چیزی که از بنز انتظاره میره همخونی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Z.Are

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    میتونستن جلوش رو یکم رادیکالی طراحی کنن چون تو این کلاس همه طراحی ها محافظه کارانس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (64 ديدگاه)

    این چهره ( من اسمشو میزارم چهره :/ ) به یه کراس اور نمیشینه…فقط واسه cla مناسب بود gla نچسبه کلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    چرم داخلش حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Hadi

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    نسبت به خیلی از بنز های جدیدطراحی بهتر و موزون تری داره…
    منو یاد CLA نسل اول میندازه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ایمان

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    سلام
    من باشم 50هزار دلار میدم کیا تلوراید سوار میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا