مرسدس بنز

همراه با مرسدس بنز GLS جدید، خوب اما ناکافی!

با طول بیش از ۵.۲ متری، ارتفاع ۱.۸ متری و پهنای ۲.۱ متری، خودروهای جدید معدودی در جاده‌های بریتانیا طویل‌تر از مرسدس بنز GLS جدید خواهند بود. سومین نسل این خودرو راهی جاده‌ها شده تا رقابت فشرده‌ای با رنجروور و البته ب ام و X7 جدید داشته باشد.

مرسدس بنز GLS جدید
خودروهایی به این بزرگی در بریتانیا خیلی توجیه‌پذیر نیستند و برای خریداران شاسی بلندهای مرسدس که به دنبال فضای زیاد و ارتفاع بالا می‌باشند، جدیدترین نسل GLE قطعاً بیش‌ازحد نیاز راضی‌کننده خواهد بود. البته محبوبیت خودروهایی همچون رنجروور ثابت می‌کند همیشه افرادی وجود دارند که خواهان خودروهایی با این ابعاد باشند.

مرسدس بنز GLS جدید
از این نظر قطعاً GLS ناامیدکننده نخواهد بود. این خودرو بزرگ‌تر از رنجروور و ب ام و X7 بوده و فاصله بین محوری آن ۶۰ میلی‌متر طویل‌تر از قبل شده و به همین خاطر فضای کابین بیشتری را شاهد هستیم. سه ردیف صندلی و هفت نفر در کابین می‌تواند قرا گیرد و فضای بار نیز با قرار داشتن تمامی صندلی‌ها در جای خود برابر با ۴۷۰ لیتر خواهد بود. وقتی همه صندلی‌ها بخوابانید فضای زیاد ۲۴۰۰ لیتری در انتظارتان خواهد بود.

مرسدس بنز GLS جدید
داشبورد و کنسول مرکزی این شاسی‌بلند از GLE گرفته شده و حداقل در نگاه اول باید اذعان کرد کابین این قدبلند پرچم‌دار بسیار شبیه برادر کوچک خود است. البته در بخش داخلی خودرو از متریال لوکس‌تری استفاده شده و طرز تمایز دو شاسی‌بلند مرسدس درست مثل تمایز ب ام و X7 و X5 است.

مرسدس بنز GLS جدید
هد آپ دیسپلی این خودرو بزرگ و مفید بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی هم حضور پررنگی در داشبورد دارد. دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی بکار رفته روشن و زیبا بوده و نرم‌افزار MBUX نیز با خلاقیت هرچه‌تمام‌تر کار می‌کند. این سیستم بهتر و احساس‌برانگیزتر از سیستم اطلاعات سرگرمی رنجروور بوده اما سیستم iDrive ب ام و همچنان بهترین گزینه این کلاس است.

مرسدس بنز GLS جدید
اگر طراحی آشنای این خودرو کمی اذیتتان می‌کند بهتر است سرتان را با تجهیزات لوکس و پیشرفته GLS گرم کنید. مدل پایه ۷۵ هزار دلاری AMG Line پریمیوم همچنان از چرم مصنوعی آتریکو استفاده کرده و روی داشبورد و درب‌ها تریم آلومینیوم برس خورده دارد اما اکثر بخش‌های لوکس پیش چشمان راننده و سرنشین بکار رفته‌اند.

مرسدس بنز GLS جدید
مدل‌های پرچم‌داری همچون AMG Line پریمیوم پلاس اجرایی که در تست هم حضور داشته همین حس لوکس بودن را به هر سه ردیف صندلی تزریق کرده است. تمامی صندلی‌ها از نوع گرم شونده بوده و یک استراحت گاه دست پهن‌تر در ردیف دوم وجود دارد که تبلت را پنهان می‌کند. در این بخش تریم چوب براق، پشت‌سری‌های نرم‌تر و چرم ناپا دیده می‌شوند. خب همه‌ی این موارد کمک می‌کنند تا قیمت ۹۰ هزار دلاری GLS توجیه شود.

مرسدس بنز GLS جدید
وجود عملکرد ماساژ و اضافه کردن آفتاب‌گیر باعث شده‌اند حس لوکس‌تر شدن GLS تقویت شود. صفحات نمایش صندلی‌های عقب ۱۱.۶ اینچی بوده اما این خودرو همانند X7 با طراحی دو صندلی کاپیتانی عقب عرضه نمی‌شود.

وقتی شروع به حرکت کنید سریع توجهتان به پیشرانه جلب خواهد شد. نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری موجود در مدل ۴۰۰d تنها پیشرانه موجود در زمان عرضه اولیه بوده اما احتمالاً این همان چیزی است که در GLS مدنظرتان خواهد بود. پرفورمنس خودرو با توجه به وزن بالای آن پذیرفتنی و قوی بوده و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری آن قطعاً فاکتور مهمی است. همچنین وقتی پدال گاز را فشار دهید شتاب مناسبی را تجربه خواهید کرد. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز با تعویض‌های نرم خود این حرکت را مشایعت می‌کند.

مرسدس بنز GLS جدید
نسل جدید مرسدس GLS از نظر مصرف سوخت خیلی جالب نیست اما خب خریداران این دست خودروها قطعاً با وضعیت و کلاس خودرویی آشنا بوده و ارقام مصرف سوخت خیلی برای آن‌ها اهمیت نخواهد داشت. هرچند همین GLS نیز خودروی پرمصرفی محسوب نمی‌شود.

مرسدس بنز GLS جدید
GLS به‌صورت سفارشی از سیستم تعلیق کنترل بدنه فعال E سود برده و این سیستم تمام تلاش خود برای تخت نگه‌داشتن خودرو در زمان عبور از پیچ‌ها را انجام می‌دهد. این سیستم همچنین از دوربین‌ها برای بررسی جاده پیش رو استفاده کرده و دامپرها را برای بدترین حالت آماده می‌کند. البته این سیستم در GLS بازار بریتانیا وجود ندارد. مدل‌های بریتانیایی به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی با دامپرهای تطبیقی استفاده می‌کنند.

مرسدس بنز GLS جدید
در مسیرهای سنگ‌فرشی است که این شاسی‌بلند ۲۴۹۰ کیلوگرمی عملکرد خیلی درخشانی نخواهد داشت. البته سیستم تعلیق با بدترین دست‌اندازها و ناهمواری‌ها مقابله کرده اما خب برخی تکان ها به کابین منتقل خواهد شد. گاهی اوقات حس می‌شود سیستم تعلیق در حالت اسپورت سفت تر از حد شده و باعث می‌شود چارچوب کلی مرسدس سرراست باقی بماند.

با تست GLE کوچک‌تر با همان سیستم تعلیق بادی خواهید فهمید که این خودرو نه‌تنها سواری بهتری در مقایسه با GLS داشته بلکه احتمالاً راحت‌تر نیز هست. برای S کلاس شاسی بلندها این خوب نیست…

مرسدس بنز GLS جدید
چیزی که در GLS خیلی S کلاسی است سطح تکنولوژی‌های بکار رفته می‌باشد. تقریباً تمامی سیستم‌های کمک‌راننده به‌صورت استاندارد در مدل AMG Line پریمیوم پلاس اجرایی وجود داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار فرمان، ترمز و پدال گاز اشاره کرد.

مرسدس بنز GLS جدید
پکیج آفرود ۱۴۹۵ پوندی نیز دارای برخی حالت‌های رانندگی خالص و همچنین سیستم چهار چرخ محرک با دیفرانسیل‌های قفل شونده، دنده‌های سنگین و کمک به حرکت در سربالایی می‌باشد. ویژگی‌های آفرودی همچون موارد یاد شده در ب ام و وجود ندارند اما خب جزو برترین ویژگی‌های رنجروور می‌باشند.

مرسدس بنز GLS جدید
نسل جدید مرسدس بنز GLS یک شاسی‌بلند بزرگ است که بهبودهای زیادی نسبت به مدل قبلی داشته است؛ اما به نظر ما لقب S کلاس شاسی بلندها که مرسدس به GLS داده کمی حالت بازاریابی دارد. اگرچه پرچم‌دار قدبلند مرسدس در این کلاس به خوبی تثبیت شده اما هیچ مزیت واقعی و جذابی نسبت به رقبا نداشته تا با آن بتواند به محصولی متمایز و رده اولی در کلاس تبدیل شود.

مشخصات مرسدس GLS 400d 4MATIC AMG Line Premium Plus Executive

  • قیمت: ۹۱۵۴۰ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۳۲۵ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مرسدس GLS چندساله که یکه تازی میکرد بین خودروسازان آلمانی تا اینکه ب ام و X7 وارد بازی شد.که یه SUV خیلی لوکس با ظاهری تنومد والبته دارانی بهترین پرفومنس در کلاس خودش هستش.
    ب ام و X7 از زمان معرفیش در مقابل تمامی رقبا قرار گرفت:: در رقابت در مقابل :: کادیلاک اسکالید و لینکن نویگیتور و لکسوس LX570 و رنجروور و آئودی Q7 قرار گرفت و نتیجه پیروزی در تمام این رقابت ها برای ب ام و X7 بود!!!
    اما تنها رقیبی که هنوز باهاش رقابتی نداشت مرسدس GLS جدید بود که تو یکی دو روز گذشته یه رقابت کامل در تمام زمینه ها که بصورت فیلم هم هستش بینشون برگزار شد و در پایان نظر هردو مجری ای مجله برتری ب ام و X7 بود!!!!
    (( البته تمام این رقابت ها فقط یک بار بینشون برگزار شده، شاید در مجلات دیگه نتایج متفاوت باشه. اما از نتیجه این رقابت ها مشخص شدکه X7 کاملا رقیب بسیار شایسته ای هستش و حتی توان شکست دادن GLS و رنجروور رو هم داره!!!
    خیلی دوست دارم رقابت های جدیدتر دیگه ای روهم ببینم))
    اما انصافا GLS هم جذابیت بالایی داره.وحتی از نسخه میباخ ظاهرش بهتره نسخه معمولیش!!!

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. MAHDI

      ۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      یک نکته جالب که تو رقابت X7 و GLS بهش اشاره کردن اینه که سراگزوز های GLS فیک هستش. یعنی هیچ لوله اگزوزی داخل سراگزوزها نیست و اگزوز GLS سرش پایین هستش زیر خودرو. که واقعا من یکی هم درک نمیکنم این روش مرسدس و آیودی رو، حتی در نسخه AMG GTR و حتی AMG GT4 63 سراگزوزها تقلبی هستن، آئودی هم تمام نسخه های عادیش حتی سراگزوز هم ندارن و فقط با کروم یه نوار به شکل سراگزوز میکشن. این روزا حتی بعضی خودروسازان چینی هم سراگزوز میزارن. اما آئودی انگار قرار نیست دست از این کارش برداره!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. علی رضا

        ۳ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (28 ديدگاه)

        سراگزوز های هیچکدوم از مدل های مرسدس amg gt تقلبی نیستن و فقط دارای قاب هستن … شم بهتر قبل از اینکه همچین نظری بدید برید عکس های سیستم اگزوز در سایت مرسدس amg و ویدئو های اینستاگرام رو تماشا کنید
        خودتون تامل کنید چرا محصولات میان رده amg مثل gle53 اگروز هاشون مشخصه اما amg gt اگزوز تقلبی داره

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Shirko

      ۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (249 ديدگاه)

      X7 شاید بتونه gle رو شکست بده ولی قطعا نمی تونه رنجرور رو مغلوب کنه .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۳ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        shirko جان اینو دیگه باید به CARWOW بگی که چرا در رقابت بین X7 و رنجروور در پایان خودروی برتر رو ب ام و X7 انتخاب کردی.
        منکه این رقابت هارو انجام ندادم. مجلات معتبر خودرویی بودن.
        ((رقابت بین X7 و رنجروور رو میتونی در آپارات هم تماشا کنید. در کانال خوده پدال یا خوده CARWOW رو سرچ کنی پیداش میکنی))
        تازه همونطور که گفتم بین این خودروها فقط یک بار رقابت برگزار شده. ممکنه مجله دیگه ای نظر متفاوتی داشته باشه.ولی در هرصورت فعلا در اولین رقابت بینشون X7 رو انتخاب کردن. حالا رقابت های دیگه چه نتیجه ای خواهد داشت دیگه مشخص نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. محمد

      ۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      درسته بنظر x7 انتخاب معقولتریه
      ظاهر خودرو خوبه اما مثل مدلهای سدان سطح بالای بنز، لوکس بنظر نمیاد بیشتر اسپورت بنظر میاد تا لوکس
      طول ۵ متر و ۲۰ سانت بزرگتر از حتی رقبای خودش هم، واسه رقابت در بازارهای اروپایی با استاندارد پارکینگ خصوصی-عمومی ۵ متری، بیش از حده و مشکل زا
      .
      اما واسه بازاری مثل آمریکا با اقبال تراک ها و استاندارد پارکینگ بزرگتر
      و البته علاقه آمریکایی ها به ماشینهای بزرگتر،
      لوکس تر
      و هزینه بیشتر برای خرید ماشین، مناسبتره
      .
      و البته که طراحی داخلی که تخصص بنزه، هنوزم فوق العاده است

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. مهرداد كمال

      ۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (203 ديدگاه)

      یکی منو توجیه کنه چرا یکی مث شما این اطلاعات ارزشمند با انشا مناسب ارائه میده چرا دیسلایک میزنن بخدا جز بیماری روانی هیچ توجیهی نداره

      موافقم 1
      مخالفم 1
    5. doubt

      ۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      تو کشتی مارو با این X7. الان اینهمه رقابت ازشون دیدی و هی واسش به به چهچه میکنی بیا تو یه کامنت برتریای x7 به gls رو بگو ببینیم چیا هستن. آیا سلیقه ای هستن و یا واقعا تو یه زمینه هایی برتری مطلق با x7 هست؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. HR3

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    ناکافی ؟
    یکی با همین ماشین بیاد از رو من رد بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. بیژن

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (255 ديدگاه)

    این غول ۲.۵ تنی فقط ۹.۸ لیتر بنزین میسوزنه
    اینجا سدان های وطنی مون بالا ۱۳ لیتر میسوزونن….

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (753 ديدگاه)

      بهتره بگیم گازوئیل ، چون ماشین GLS 400d هست و مصرف گازوئیل کمتر از بنزینه و گشتاور زیادتری داره.
      نسخه ی بنزینی کمی بیشتر مصرف می کنه و شتاب بهتری هم داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مانی

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    نسل جدید مرسدس GLS از نظر مصرف سوخت خیلی جالب نیست اما خب خریداران این دست خودروها قطعاً با وضعیت و کلاس خودرویی آشنا بوده و ارقام مصرف سوخت خیلی برای آن‌ها اهمیت نخواهد داشت. هرچند همین GLS نیز خودروی پرمصرفی محسوب نمی‌شود.

    آتو اکسپرس با خودش درگیر شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    طولش خیلی زیاده و اگر طولش کمتر بود و ۲ ردیف صندلی داشت بهتر بود.علت دستگیره زشت دیوار سوراخ کنار دنده چیست و چه کاربردی داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فنا

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همین ناکافی رو بدید به من ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    نمیدونم رو چه حسابی میگن اکس هفت بهتره!
    فقط نگاهش کنید لعنتی رو ابهت از سر و روش میباره… ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا