مرسدس بنز

بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS 2019

این GLS کاملاً جدید است، خودرویی که مرسدس بنز آن را S کلاس شاسی بلندها می‌داند. لیموزین لاکچری مرسدس را جزو بهترین‌های صنعت خودرو می‌دانند بنابراین GLS هم باید همین اعتبار را داشته باشید.


البته که مرسدس بنز در ساخت شاسی بلندهای بزرگ تبحر خاصی داشته و نسل جدید GLS نیز جذاب‌تر از مدل‌های پیشین این خودروساز به نظر می‌رسد.


درحالی‌که ریشه‌ی معماری GLS قبلی به M کلاس سال ۲۰۰۵ بازمی‌گشت اما نسل جدید از پلتفرم مشترک با GLE استفاده می‌کند؛ بنابراین هم‌اکنون با ساختاری سبک‌تر و مستحکم‌تر روبرو هستیم که می‌تواند از جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده پشتیبانی کند. ابعاد GLS 2019 نیز رشد کرده و طول کلی آن ۵۲۱۳ میلی‌متر است که ۸۳ میلی‌متر بیشتر از GLS و ۶۲ میلی‌متر طویل‌تر از ب‌ام‌و X7 می‌باشد.


داشبورد این شاسی‌بلند تقریباً از مدل کوچک‌تر GLE گرفته شده است اما اگرچه در آن همان صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX دیده می‌شود اما امیدواریم این خودرو خاص‌تر از برادر کوچک‌تر باشد.

بی‌شک یکی از مهم‌ترین جنبه‌های چنین خودرویی صندلی‌های عقب است و اینجاست که GLS توانایی‌های خود را نشان می‌دهد. می‌توان آرایش ۶ یا ۷ صندلی را سفارش داد که در حالت اولی دو صندلی کاپیتانی در ردیف دوم دیده خواهد شد و در حالت بعدی یک نیمکت سه نفره نصب خواهد شد. البته با سفارش پکیج کامفورت می‌توان صندلی وسطی را تا کرد تا فضای بیشتری ایجاد شود و همچنین یک تبلت جداشدنی نیز برای کنترل سیستم‌های رفاهی و اطلاعات سرگرمی وجود خواهد داشت. همچنین امکان سفارش یک جفت صفحه لمسی ۱۱.۶ اینچی در پشتی صندلی‌های جلو وجود دارد که افراد با آن می‌توانند فیلم تماشا کرده یا در فضای مجازی به گشت‌وگذار بپردازند.

اما جایی که GLS واقع می‌درخشد ردیف سوم صندلی‌هاست. مرسدس ادعا می‌کند هر فرد قدبلندی در این صندلی‌ها جای خواهد گرفت بنابراین GLS به سادگی جادارترین شاسی‌بلند هفت‌نفره‌ای است که می‌توان خرید. فضای بار این شاسی‌بلند در زمان استفاده از تمامی صندلی‌ها برابر با ۴۷۰ لیتر بوده که ۱۴۴ لیتر بیشتر از ب‌ام‌و X7 است. در حالت ۵ نفره این فضا به ۸۹۰ لیتر افزایش می‌یابد و زمانی که تمامی صندلی‌ها تا شوند فضای بسیار زیاد ۲۴۰۰ لیتری ایجاد خواهد شد.


یکی از حقه‌های واقعی GLS به سیستم تعلیق کنترل بدنه‌ی فعال E مربوط می‌شود که حالت‌های متنوعی داشته و برای مثال در حالت آفرود راننده می‌تواند ارتفاع هر چرخ را به‌صورت مستقل تنظیم کند. دو دوربین نیز جاده‌ی پیش رو را اسکن می‌کنند تا سیستم تعلیق برای عبور نرم‌تر از موانع آماده باشد.


این امر در جاده به معنی نرمی سواری فوق‌العاده خواهد بود. این سیستم فعلاً در مدل‌های اولیه‌ی GLS بازار بریتانیا موجود نبوده اما در آینده عرضه خواهد شد و ارزش منتظر ماندن را دارد.


سیستم یاد شده در پیچ‌ها نیز به چنین شاسی‌بلند بزرگی کمک می‌کند. نه تنها می‌توان تنظیمات فنرهای هوای را تنظیم کرد بلکه در حالت منحنی نیز می‌توان با خودرو به‌صورت فعال وارد پیچ‌ها شد. این سیستم در بزرگراه‌ها نیز به خوبی کار کرده اما در بخش‌های پرپیچ‌وخم جاده همیشه نباید به آن تکیه کرد. در هر حالتی مرسدس GLS خودرویی پایدار و مطمئن خواهد بود.

فعلاً تنها یک پیشرانه برای این خودرو در بازار بریتانیا وجود دارد که از نوع ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی ۳۲۵ اسب بخاری می‌باشد. این پیشرانه که در دل مدل GLS 400 d قرار گرفته با گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری خود که از دورهای پایین آغاز می‌شود انعطاف زیادی را به این شاسی‌بلند بخشیده و بنابراین GLS خودرویی عالی برای کشیدن اشیای مختلف همچون یک قایق لوکس است. همچنین این پیشرانه به‌طور قابل‌توجهی آرام و ساکت است.

اما بد نیست به نقطه‌ضعف این شاسی‌بلند هم اشاره‌ای داشته باشیم. خب GLS فاقد آپشن فرمان پذیری چهار چرخ موجود در ب‌ام‌و X7 بوده بنابراین مانورپذیری آن در سرعت‌های پایین خیلی خوب نیست. قیمت این خودرو در تریم AMG Line پریمیوم از ۷۳۹۹۵ پوند آغاز می‌شود و دارای تجهیزات استانداردی همچون رینگ‌های ۲۲ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه و سانروف پانورامیک می‌باشد. مدل AMG Line پریمیوم پلاس ۵۲۵۰ پوند گران‌تر بوده و از ناوبری واقعیت مجازی، صندلی‌های جلوی ماساژوردار و استراحتگاه‌های دست گرم شونده برخوردار است.

مرسدس GLS یک قدم بزرگ روبه‌جلو نسبت به نسل پیشین می‌باشد. این خودرو سواری و آرامش فوق‌العاده‌ای داشته و نسبت به هر گزینه‌ی دیگری که با این قیمت می‌توان خرید جادارتر است. کیفیت سواری این خودرو نیز مثال‌زدنی است. تنها نکته‌ای که می‌توان گفت شباهت بیش از حد داشبورد خودرو به مدل ارزان‌تر GLE می‌باشد.

مشخصات مرسدس GLS 400 d AMG Line پریمیوم پلاس Executive

  • قیمت: ۸۷۴۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۳۲۵ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۳۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. The best or nothing

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    یه فول سایز قلدره جذابِ تکنولوژیکِ همه جارو ! آمریکایی تر از آمریکایی ها! از همین الان نگران نسل بعدشم ک مرسدس واقعا چیو میخاد جانشین این ابهت بکنه !! عالی عالی عالی و دیگر هیچ .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Seyed AMG

      ۱۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (145 ديدگاه)

      دقیقا ?

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. M

      ۱۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      واقعا عالیه
      ولی خب من یه دفه دیگه هم پرسیدم کسی جواب نداد بابا مگه مرسدس چه فوت کوزه گری داره که گشتاوراش انقدر بالان ! میدونم اگه سیلندروکشیده تر ولی با سطح مقطع کوچیک تر بسازن( کورس پیستونو زیاد کنن) با وجود حجم موتور ثابت گشتاور بالا میره ولی در اون صورت اسب بخار پائین میاد ولی اینا نسبت به حجم موتور و رقبا اسب بخارای کمتری ندارن ولی گشتاورا …!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

        ۱۵ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (951 ديدگاه)

        یکی از علت هایی که من میدونم به خاطر سیستم متغیر بودن میل سوپاپه.
        مثال راحت و ملموس واست میزنم
        نیسان ماکسیما با موتور 6 سیلندر و هوندا سیویک مدل 1992با موتور vtec که 4 سیلندر هستش رو در نظر بگیر.
        تو دور و سرعت پایین به علت اینکه موتور ماکسیما گشتاور بالایی داره جلو میفته ولی از سرعت 120 تقریبا به بالا به علت متغیر بودن عملکرد میل سوپاپ یا همون میل بادامک خودمون و غرش کردن تا 8800 دور در دقیقه موتور Vtecهوندا، ماکسیما رو به راحتی میگیره و از 180 به بالا ماکسیما رو عملا تو آینه قرار میده.
        نکته تاثیر گذار دیگه ای که دیدم این هست که سیستم موتور در چه محدوده ای گشتاور رو ارائه بده بسیار مهمه.
        مورد سوم میل لنگ هست که مدل تخت استفاده بشه یا مدل صلیبی. فورد ماستنگ GT350R که از خودروهای مورد علاقمه به علت تخت بودن و یکنواخت کار کردن و لرزش کمتر میل لنگ، باعث شده که ماستنگGT350R تقریبا تا 9000 دور در دقیقه غرش کنه و گشتاور واقعی و کارآمد ارائه بده و حتی تاثیر خودش رو در صدای تولیدی این الماس نشون بده که اگر این مدل رو با مدل GT مقایسه کنی این مورد مشخص میشه.
        حالا فرض کن بنز تمام این موارد رو باهم داره… .
        فقط میتونم بگم برگام میریزه وقتی اسم E63 S AMG به گوشم میرسه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهزیار

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (441 ديدگاه)

    به شدت مدرن ولی نازیبا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Seyed AMG

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    دوستان به این آمار توجه کنید?
    نسبت قدرت به وزن به ازای هر تن :
    فراری 812 سوپرفست :ر 463 PS
    مرسدسAMG GT63S = ر 308 PS
    پورشه ۹۱۱ کررا GTS = ر 308 PS
    مرسدس AMG GT63S جدیدا در Euro speedway تایم ثبت کرده که دو خودروی دیگه هم حضور داشتن و رکوردشون به ترتیب به این شرح :
    فراری = ۱:31:67
    مرسدس= ۱:۳۲:۳۲
    پورشه = 1:35:30

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۱۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      812 عشق به معنای واقعیه ! حد نهایی یه جی تی اسپرت !
      سواری کلاس جی تی
      پرفورمنس سوپر کار ,و شتاب 2.9
      اصالت و پرستیژ فراری
      و از همه مهم تر اون کوه الماس 12 سیلندر اتمسفریک که قویترین دنیا ست از بین موتور های مشابه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    قبلا هم گفتم ایکاش مرسدس وب ام و نسخه های لوکس تری ازGLS وX7 بسازن که صندلی های عقب لوکس به سبک Sکلاس وسری7 بسازن.چون فوق العاده عالی میشن در این حالت.
    من چندتا عکس جاسوسی ازGLS دیدم که احتمالا مدل لوکس ترGLS باشه اما برای X7 بعیدمیدونم همچین اتفتقی بیوفته باوجود کولیان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Km

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (47 ديدگاه)

    طراحی خیلی زیبا و موندگاری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. shirko

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (499 ديدگاه)

    از ایکس 7 ظریف تر و لوکستر ه ولی فک نکنم ابهت اونو داشته باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Seyed AMG

      ۱۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (145 ديدگاه)

      اتفاقا کلا قضیه برعکس ….

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. مرتضی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (196 ديدگاه)

    من به شخصه اگه می تونستم بخرم GLEرو ترجیح میدادم.
    طراحیش خاص تره تکنولوژیشون هم ، مثل هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Genius

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    مرسدس همیشه خدا مرسدسه لامصب!G.Class آ.ام.گ بلک ادیشن برای آفرود و مصارف جان سختانه و این GLS نیمه شاسی نیمه لاکچری برای استفاده های تشریفاتی-امنیتی مثل بریگارد تشریفات فوق العاده هستند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مرسدس مایباخ

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    از الان مچ X6 جدید رو خوابونده
    میره که با X7 هم همین کار رو بکنه?

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    S کلاس شاسی‌ بلندها ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Roham

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (728 ديدگاه)

    شخصا خودم دیوونه بنزم
    ولی بنز دیگه مثل قدیم چهره موندگار و با اصالتی (با قبل خودش مقایسه می کنم) نداره!
    و درک نمی کنم چرا وقتی یه بنز دهه نود رو می بینم بیشتر از همون اتاق نسل امروزش لذت می برم!!
    انگار اون موقع تیم طراحی جمع میشدن که…
    خب… دوستان بیاید دوباره دنیا رو با یه شاهکار جدید شگفت زده کنیم!
    ولی حالا فقط طراحی می کنن که که از قافله عقب نمونن
    این ماشین خیلی زیباست، فقط مشکلش اینه که یه بنز نیست!
    انگار بین بهترین و هیچ مونده!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا