مرسدس بنز

پشت فرمان مرسدس بنز V کلاس 2020 جدید

با تولید نسل‌های گوناگون از سدان های E و S کلاس، مرسدس با واژه‌ی لیموزین‌های اجرایی عجین شده است؛ اما اگر شما بخواهید چند نفر از مدیران شرکت خود را از فرودگاه به دفتر برده و البته بخواهید این کار را با خودرویی سطح بالا انجام دهید چه انتخابی خواهید داشت؟ پاسخ مرسدس به این درخواست شما V کلاس است که نسخه به‌روز شده آن به تازگی وارد میدان شده است.

مرسدس بنز V کلاس

تنها رقیب این خودرو فولکس واگن کاراول است اما نشان مرسدس روی کاپوت توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند. همچنین این خودرو از تجهیزات استاندارد زیاد، سواری راحت، ایمنی و تکنولوژی‌های قابل‌توجه سود می‌برد.

مرسدس بنز V کلاس

برای چنین MPV سطح بالایی، طیف سورپرایز کننده و گسترده‌ای از پیشرانه‌ها و پیکربندی‌ها وجود دارد. خریداران می‌توانند دو پیشرانه دیزلی ۲ لیتری با قدرت‌های ۱۶۱ و ۲۳۶ اسب بخاری را انتخاب کنند. همچنین این خودرو با سه طول متفاوت استاندارد، طویل و خیلی طویل در دسترس است. مدل‌های استاندارد دارای هفت صندلی هستند درحالی‌که دو مدل دیگر هشت نفره هستند به گونه‌ای که سه صندلی در ردیف دوم و سوم نصب شده‌اند.

مرسدس بنز V کلاس

این صندلی‌های عقب بهترین مکان برای نشستن در V کلاس هستند و وارد شدن به ‌ردیف دوم صندلی‌ها واقعاً آسان است که دلیل آن نیز درب‌های کشویی برقی استاندارد می‌باشد؛ و زمانی که روی صندلی‌ها بنشینید شاهد اشرافیت زیاد مخصوصاً در مدل Exclusive حاضر در تست خواهید بود.

مرسدس بنز V کلاس

اگرچه این نسخه‌ها بسیار گران هستند اما تنها ۶ صندلی دارند و به لطف سانروف پانورامیکی بزرگ فضای روشن و جادار در کابین وجود دارد. در ردیف دوم صندلی‌ها دو صندلی انفرادی با عملکردهای ماساژ، گرم شونده و تهویه دار وجود دارد. در واقع شما سوار یک S کلاس شش‌نفره می‌شوید مخصوصاً اینکه ردیف سوم صندلی‌ها نیز فضای کافی برای دو مدیر قدبلند را ارائه می‌کنند.

مرسدس بنز V کلاس

طبیعتاً وقتی تمامی هفت صندلی در جای خود قرار داشته باشند تنها کمی فضا برای قرار دادن کیف‌ها در پشت صندلی‌های ردیف آخر وجود خواهد داشت؛ اما اگر شما آن‌ها را تا کرده یا حتی از کابین بیرون آورید شاهد فضای زیادی خواهید بود. البته این جای تعجب زیادی ندارد زیرا V کلاس بر پایه ون ویتو شکل گرفته و بنابراین فضاهای ذخیره‌ای زیادی در بخش جلوی کابین دیده می‌شود. همچنین اگرچه در تصاویر شاهد خودرویی با سیستم اطلاعات سرگرمی کامند هستیم اما اگر امروز V کلاس را سفارش دهید شاهد تحویل آن با سیستم MBUX خواهید بود.

مرسدس بنز V کلاس

این مدل فیس لیفت همچنین از پیشرانه ۲ لیتری دیزلی ۲۳۶ اسب بخاری سود می‌برد که حداقل روی کاغذ می‌تواند باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۸ ثانیه‌ای شود.

مرسدس بنز V کلاس

موضوع احساس‌برانگیز اینکه شتاب خودرو کاملاً باورپذیر است اما اگر آن را تحت تأثیر قرار دهید سروصدای زیادی را خواهید شنید. هرچند اگر رفتار مناسبی با پیشرانه داشته باشید شرایط بهتری حکم‌فرما خواهد بود. در سرعت ثابت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت این پیشرانه تقریباً ساکت بوده و دور آن کمتر از ۲۰۰۰ خواهد بود.

مرسدس بنز V کلاس

همین داستان درباره تکان های بدنه هم صادق است. به‌طور اجتناب‌ناپذیری، هنگام عبور از پیچ‌ها تکان های زیادی در این خودرو دیده می‌شود اما فقط وقتی که تغییر جهت‌های سریعی را انجام دهید این مسئله مشکل‌ساز خواهد بود.

مرسدس بنز V کلاس

متأسفانه شاید فرمان V کلاس بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف آن باشد. با ورود به اولین پیچ حس کمی را از فرمان خواهید گرفت.

گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استاندارد هم می‌تواند عجیب ظاهر شود. تعویض دنده‌ها در سرعت‌های پایین باعث ایجاد تکان در خودرو شده و معکوس‌ها نیز هر از گاهی با تأخیر انجام می‌شود.

مرسدس بنز V کلاس

در کل اگر شما V کلاس را به عنوان یک راننده می‌رانید باید نقاط قوت آن را در نظر بگیرید. رانندگی بی حاشیه و ریلکس با V کلاس باعث خواهد شد سرنشینان خونسرد باشند.

مرسدس بنز V کلاس

مرسدس V کلاس کاملاً در کلاس خود جا افتاده و ترکیبی منحصربه‌فرد فضای داخلی، اشرافیت و انعطاف‌پذیری در یک پکیج لوکس است. نصب سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX هم یک مورد خوب است. البته باید اذعان کرد توجیه کردن این مدل بسیار گران Exclusive سخت است اما مدل ارزان‌تر منطقی‌تر خواهد بود.

مشخصات مرسدس V 300 d AMG Line Long Exclusive

  • قیمت: ۸۹۲۵۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۲۳۶ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    عجب مکان کم مصرفی

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مهدی(Mسابق)

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      V کلاس داره با شعار make your move کار میکنه و انصافا درجه یکه:
      اینم برای بنز بازاش:
      https://www.mercedes-benz.com/en/classic/museum/at-the-mercedes-benz-museum-with-ulrike-groos
      امیدوارم از پشت و گذارندن تو این موزه لذت ببرین!

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. مهدی(Mسابق)

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        پشت و گذراندن : گشت و گذار
        تف به این املای موبایلم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3505 ديدگاه)

    خیلی مکانه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Malt hill

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    من اون رینگ های بنز رو دوست دارم.
    بزرگ و گیرا.
    اسپرینتر هم خیلی با ابهت و جذابه‌.
    سلطان جاده و اتوبان

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. سینا BMW

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    ای کاش AMG آپدیتش کنه.
    البته بنز ون های دیگه ای هم داره.
    قیمتش بالاست ولی بنزه دیگه. البته مدل پایه کمتر از ۴۰ تاست
    برابوس هم تیونینگش کرده با قیمت ۳۱۵ هزار دلار!!!!! ۴۴ اسب بخار و ۷۰ گشتاور بیشتر داره یکمی باید بیشتر میبود ولی داخلش فوق العادس

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      مثلا فورد ۳ نسل از ترانزیت سوپرون رو ساخت که مثلا مدل دومش ۷۰۰ اسب بحار داشته

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. کوروش

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام به همه عزیزان، زمانی که سرباز مرزبانی بودم، وزیر نفت با یکی از این ها اومد تویه اسکله که خبر نگار ازش مصاحبه بگیرند من اونجا بودم و این ماشینو از نزدیک دیدم، واقعا از لحاظ پرستیژ چیزی از از اس کلاس کم نداره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا