مرسدس بنز

تجربه لذت‌بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

شاید تعجب کنید برای خودروسازی با چنین سطح از مهندسی، تولید رقیب مستقیم برای تسلا مدل S این‌قدر طول کشیده است. تسلا ثابت کرده در کلاس سدان های الکتریکی خودروسازی بسیار قابل‌احترام بوده ولی هم‌اینک مرسدس با آن سابقه درخشان خود وارد گود شده تا به همگان نشان دهد که چه توانایی‌هایی دارد.


ویژن EQS ستاره بی‌چون‌وچرای این خودروساز آلمانی در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ بوده و پیش از آنکه نسخه تولیدی آن در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود فرصت نگاهی نزدیک به آن و نشستن پشت فرمانش به دست‌اندرکاران مجله اتو اکسپرس دست داده است.


با طول قابل‌توجه ۵.۳ متری و طراحی فوق‌العاده خاص، EQS ابهتی بسیار جذاب داشته و این امر خود را در نمایشگاه فرانکفورت به خوبی نشان داده است. مرسدس توجه ویژه‌ای به سیستم‌های نورپردازی این خودرو کرده است. چراغ‌های جلو دارای لنزهای چرخشی و سیستم هالوگرافیک هستند. جلوپنجره نیز پانلی مشکی است که از ۱۸۸ LED سود برده و بجای نصب لامپ‌های عقب سنتی، تیم طراحی مرسدس ۲۲۹ ستاره قرمز را در بدنه نصب کرده تا به عنوان چراغ‌های ترمز و عقب ایفای نقش کنند.


اما وقتی برای اولین بار درب‌های بزرگ خودرو را باز کرده و اجازه نشستن روی صندلی راننده را پیدا کردیم، حس و حالمان کاملاً تغییر کرد. گوردون واگنر مدیر طراحی مرسدس ایده‌ی “خلوص” را به مراحل بالایی رسانده و کابین این خودروی مفهومی فاقد هرگونه پشت آمپر، صفحه‌نمایش و کنترل‌ها می‌باشد.


همه‌ی این‌ها در یک صفحه‌نمایش بزرگ مرکزی خلاصه شده و با آن می‌توان به عملکردهای خودرو دسترسی پیدا کرد. همچنین چرم مصنوعی بکار رفته در این خودرو از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته شده‌اند.


مرسدس به این نکته تأکید کرده که ساخت یک سدان الکتریکی کار آسانی نیست چه رسد به اینکه بخواهید سدانی الکتریکی و لوکس بسازید؛ اما EQS این اشرافیت را به خوبی نشان می‌دهد.


به ما گفته شد که نسخه تولیدی نهایی شباهت زیادی به این کانسپت خواهد داشت بنابراین طراحی آن کاملاً در برابر تسلا دست برتر را داشته و پرفورمنس آن نیز این‌گونه نشان می‌دهد. زیر پوست این خودرو دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۴۸۰ اسب بخاری و گشتاور بیش از ۷۰۰ نیوتون متری قرار گرفته که باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت کمتر از ۵ ثانیه‌ای می‌شود.


باتری خودرو که در کف کاملاً مسطح آن قرار گرفته ظرفیت فراتر از ۱۰۰ کیلووات ساعتی خواهد داشت و برد بیش از ۶۴۰ کیلومتری را به این خودرو اعطا خواهد نمود.


البته همه این‌ها در تئوری مطرح شده‌اند. خودروی واقعی که در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمد یک محصول گران‌قیمت و تک دستگاهی بوده است. این خودرو توسط دستان هنرمند مهندسان مرسدس ساخته شده و از یک پیشرانه و باتری کوچک‌تری استفاده کرده است بنابراین سرعت چندانی نداشته و برای عبور از مسیرهای گوناگون باید مراقب رینگ‌های ۲۴ اینچی آن بود.


اما هنوز هم تجربه رانندگی فوق‌العاده‌ای با EQS خواهید داشت. پیشرانه الکتریکی خودرو فوق‌العاده ظریف بوده و کابین نیز فضای بسیار خاصی ارائه کرده است.

مرسدس یک‌بار دیگر دیر وارد مهمانی شده ولی این بار با یک سدان الکتریکی و لوکس به میان میدان آمده است. این خودرو ارزش منتظر ماندن را دارد. EQS از صفر مهندسی شده بنابراین تمامی مزیت‌های یک خودرو از نظر فضا، طراحی و تکنولوژی را دارد.

منبع: autoexpress

{دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. کریم

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    شیک لوکس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. HR3

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (220 ديدگاه)

    با اومدن پورشه تایکان و مرسدس و ب ام و آئودی و به زودی سایر کمپانی ها خصوصاً امثال نیسان آریا و ارزان قیمت ها به عرصه ی تمام الکتریکی یه سوال پیش میاد اونم اینکه آیا تسلا می تونه بازم یکه تازی کنه ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      من کاری به تسلا یا هر شرکت دیگری ندارم ، فقط در یک کلام ، پدر خودروسازی دنیا بنزِ و هیچ شرکتی به گرد پاش هم نمیرسه .
      فقط به طراحیش توجه کنید تا تَه خط رو میروید .
      بنز همیشه رو نمیکنه ولی اگر هم بخواد رو بکنه ، همه را انگشت به دهان میگذاره .

      خداوکیلی کدوم خودروسازیه که هرچی از طراحی محصولاتش میگذره تو دلبُرو تر بشه به جزء بنز که هنوز کلاس s در تمام مدلهاش چشم را نوازش میده ، سواریشون هم که دیگه نگو و نپرس .

      یکی از آرزوهام اینه که بدون هیچ استرس مالی بنز S کلاس بخرم و هروز تو سطح شهر باهاش دور بزنم .

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    اقا مرسدس از همه بهتره – تمام ..

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    پدر دنیای خودروسازی ?

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. Dna

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (289 ديدگاه)

    یک ماشینی رو میبینی بعد میگی واو این دیگه آخر زیبایی ولی چند وقت بعد دوباره همین جمله رو تکرار میکنی
    دمشون گرم جاده ها رو زیبا میکنن شاید همه نتونیم بخریم ولی از دیدنش یا حتی از دیدن عکسشم میتونیم لذت ببریم
    خیلی زیباست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (804 ديدگاه)

    مرسدس به این نکته تأکید کرده که ساخت یک سدان الکتریکی کار آسانی نیست چه رسد به اینکه بخواهید سدانی الکتریکی و لوکس بسازید

    تسلا سال ها پیش تونسته شما هنوز نتونستی دلیل نمیشه سخت باشه

    ، حس و حالمان کاملاً تغییر کرد. گوردون واگنر مدیر طراحی مرسدس ایده‌ی “خلوص” را به مراحل بالایی رسانده و کابین این خودروی مفهومی فاقد هرگونه پشت آمپر، صفحه‌نمایش و کنترل‌ها می‌باشد.

    نویسنده احتمالا هنوز تسلا ندیده
    بابا تسلا سال ها پیش همچین کابینی رو طراحی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کافر مقدس

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    تصاویر که به شدت تابلو و رندرهای گرافیکی تو محیط واقعی پیاده شده ست .

    عکس سوم کافیه به لبه دار بودن رفلکت راننده رو کاپوت نگاه کنید (تکسچر ها لود نشدن )

    از اون بدتر تصویر راننده درون اتاق که نیاز به توضیح نیست به شدت مصنوعی ساخته و پرداخته شده . فکر نمیکردم CG های اینقدر داغون بزنن کفار غربی:D

    ویدئو هم که فقط یک کلوز آپ از راننده نشون میده که بازم یک درصد از کابین هم رویت نمیشه . ویدئو هم ایراداتی داره و افت فریم یک موردش مثلا

    فکر نمیکردم اینقدر ساده از کنارش رد بشن! بعید میدونم کار خوده کمپانی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا