مرسدس بنز

تجربه رانندگی با مرسدس A کلاس سدان 2019

خودروهای اجرایی جمع‌وجور همچنان فروش بالایی را تجربه می‌کنند. هاچبک هایی همچون مرسدس بنز A کلاس و آئودی A3 در بخش دیگری از بازار محبوب هستند و سدان هایی همچون C کلاس و A4 نیز یک کلاس بالاتر را به قبضه خود درآورده‌اند.


اما مرسدس می‌خواهد با A کلاس سدان جدید مرزبندی‌های سنتی را کم‌رنگ‌تر نماید. این خودروی کوچک در کلاس هاچبک های سنتی که فروش بالایی دارند یک بازیگر قوی است. جایگاه A کلاس سدان به‌طور خطرناکی نزدیک به CLA بوده و البته تفاوت‌های آن‌ها نیز به نمای عقب کمی بلندتر و فضاسازی متمایز کابین مربوط می‌شود.


مرسدس به منظور ایجاد تمایز بیشتر بین نسخه‌های هاچبک و سدان A کلاس اقدام به حذف نسخه‌ی پایه‌ی SE در مدل سدان کرده و بجای آن شاهد عرضه‌ی تریم های اسپورت و AMG Line هستیم که در آغاز ۵۹۵ پوند گران‌تر از A کلاس هاچبک می‌باشد. در مقایسه باید گفت A کلاس سدان ۲۲۸۰ پوند ارزان‌تر از CLA قابل‌مقایسه است.


مرسدس A کلاس سدان از تجهیزات استاندارد مناسبی سود می‌برد هرچند برای استفاده از اپل کارپلی و اندروید اتو باید پکیج اسمارت فون ادونسد را انتخاب کنید که آپشنی ۳۹۵ پوندی است. مدل‌های اسپورت دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های LED، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و… بوده درحالی‌که مدل‌های AMG Line از استایل متمایزتر، شیشه‌های تیره و صندلی‌های اسپورت سود می‌برند.


مرسدس شاید ادعا بکند که CLA خودروی روان‌تر و جذاب‌تری است اما از پشت فرمان هیچ تفاوتی بین A کلاس و آن وجود ندارد. کابین‌ها هم تقریباً مشابه هم هستند و همان سیستم اطلاعات سرگرمی با دو صفحه‌نمایش و ورودی‌های هوای توربین مانند در داشبورد دیده می‌شوند.


همچنین اگر مدت زیادی پشت فرمان حضور داشته باشید شاید به‌طور معقولی از خود سؤال کنید که آیا نیازی به خرید مدل گران‌تر C کلاس وجود دارد یا خیر. کابین مدل A 250 یک پله بالاتر از رقبا حس می‌شود و نه‌تنها از نظر تکنولوژی بلکه از نظر کیفیت و قابلیت دوام مشابه برادر بزرگ‌تر خود است.

شما در ارتفاع پایین‌تری قرار می‌گیرید و صندلی‌ها تنظیمات زیادی دارند. البته شما شیشه‌های بدون فریم CLA را در A کلاس نخواهید دید اما این موضوع چندان مهمی نیست. فاصله‌ی بین چرخ های روبرویی در CLA کی بیشتر است هرچند A کلاس سدان در تست گسترده‌ی ما نشان داد که خودرویی امن و پایدار است.


این خودرو در بخش‌های پر پیچ و خم جاده هم عملکرد خوبی داشته و سواری آن کاملاً پذیرفتنی است چراکه تکان های کمی در بدنه داشته و دست‌اندازها را نیز به نرمی جذب می‌کند. فرمان احساس چندانی ندارد اما مستقیم بوده و همیشه به آنجا که می‌خواهید حرکت می‌کند. البته باید به این نکته اشاره داشت که C کلاس بیشتر مناسب رانندگان مشتاق و حرفه‌ای‌تر است.

ما قبلاً گفته بودیم که بهترین راه این است که پایه‌ترین یا قوی‌ترین پیشرانه را برای A کلاس انتخاب کنید. اگرچه با خرید مدل A 180 هزینه‌ی زیادی را صرفه‌جویی خواهید کرد اما پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۲۲۱ اسبی موجود در خودروی حاضر در تست نرم‌تر بوده و اگر مدت زیادی را در بزرگراه‌ها سپری می‌کنید انتخاب بهتری خواهد بود.


این پیشرانه قدرت بیشتری داشته و عملکرد آن در دورهای پایین‌تر بهتر از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۳۳ لیتری می‌باشد. گیربکس ۷ سرعته خودرو نیز نرم بوده و تعویض‌های دقیقی دارد.


بخشی از رفاه داخل کابین A کلاس به شکل سدان آن مربوط می‌شود چراکه مرسدس این خودرو را به‌صورت آئرودینامیکی طراحی و مهندسی کرده است. اگرچه این خودرو کمی آرام تر از نسخه‌ی هاچبک است اما از نظر انعطاف نمی‌تواند با A کلاس هاچبک برابری کند چراکه محفظه‌ی بار خودرو در مقایسه با مدل هاچبک شکل متفاوتی دارد.

به لطف کابینی زیبا و بدنه‌ای سه جعبه‌ای، A کلاس سدان همانند یک مینی مرسدس کامل حس می‌شود. اگر شما بخش اعظم خود را پشت فرمان خودرو می‌گذرانید و فضای کابین هم اولویت اول شما نیست پس A کلاس را باید مشابه C کلاس بدانید که همه‌ی ویژگی‌های آن را داشته و درعین‌حال حدود ۸ هزار پوند ارزان‌تر است.

مشخصات مرسدس A 250 سدان AMG Line

  • قیمت: ۳۱۳۶۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۲۱ اسب بخار/۳۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2984 ديدگاه)

    طراحی داخلی و بیرونی بدی داره

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. Abbas

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (875 ديدگاه)

      داداش خدایی فازت چیه ۹۷۰ کامنت گذاشتی همشم ایراد از طراحی ماشینا بوده یا تعریف از سانتافه ۲۰۱۸ و گرنجور ۲۰۱۸!!?میشه خودت یه ماشین طراحی کنی ببینیم چیکاره ای؟از حرفات اینطور برداشت میشه که یه سوپر طراح باشی!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سیاوش

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (12 ديدگاه)

        واقعا نسل قبلش خیلی قشنگ تر بود

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. عرفان

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (18 ديدگاه)

    فرزند تازه مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Farzad

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    مرسدس بنز یعنی : کمال گرایی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Behrouz. anzali

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    چقدر قیمتش خوبه !! بیاد ایران میشه میلیاردی ؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. یاس ی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    net عزیز، جان من بگو غیر از آزرا گرنجور و سانتافه اسپورت 2018 ماشینی هست که از نظر شما زیبا باشه ؟
    این برام سوال شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. یاس ی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    قبول دارم که زشت و زیبا دیدن یک مقوله شخصیه ولی شما اولین نفری هستی که من توی عمر 40ساله دیدم که غیر از همون سانتافه 2018 و گرنجور 2018 به همه ماشینهای دنیا میگی طراحی داخلی و بیرونی زشتی داره. خواهش میکنم ازت بگو از چه ماشینی غیر از اون دوتا خوشت میاد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Omid622

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    کاش نمیرمو این کاربر net رو از نزدیک ببینم و باهاش در مورد مباحث خودرویی حرف بزنم
    از کاربری که نزدیک ۱۰۰۰ پیام داده عجیبه این همه نظرات متناقص در مورد ماشین ها میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sina

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    اینو به سی کلاس ترجیح میدم من

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا