مرسدس بنز

پشت فرمان اَبَر هاچبک مرسدس-ای ام جی A 45 S جدید

ما چند ماه پیش و حین تست اولیه ابر هاچبک مرسدس-ای ام جی A 45 S به شدت تحت تأثیر قرار گرفتیم. هم‌اکنون شانس بررسی این خودرو در جاده‌های بریتانیا به دست‌اندرکاران مجله اتو اکسپرس دست داده است.

مرسدس-ای ام جی A 45 S

اول از همه باید به آمار و ارقامی اشاره کنیم که دانستن آن ضروری است. نیروبخش A 45 S یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی جدید است که قدرتش برابر با ۴۱۵ اسب بخار و گشتاورش هم ۵۰۰ نیوتون متر می‌باشد.

مرسدس-ای ام جی A 45 S

سیستم چهار چرخ محرک نیز باعث می‌شود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو تنها در ۳.۹ ثانیه ثبت شود و بنابراین این هاچبک خانوادگی در خط مستقیم سریع‌تر از AMG GT اسپورت است. اگرچه حداکثر سرعت GT بیشتر است اما هنوز هم سقف سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت چیزی نیست که به راحتی از کنارش گذشت.

مرسدس-ای ام جی A 45 S

آیا این خودرو به اندازه‌ی اعداد اعلام شده سریع حس می‌شود؟ بله! حتی در جاده‌های نه چندان جالب بریتانیا نیز توانایی سیستم ۴Matic+ در انتقال حداکثر نیمی از قدرت به اکسل عقب باعث می‌شود A 45 S پایداری و استواری بیشتری داشته باشد.

مرسدس-ای ام جی A 45 S

پیشرانه‌ی این خودرو که طبق گفته‌ی مرسدس قوی‌ترین پیشرانه ۴ سیلندر دنیا می‌شود یک‌بار دیگر ستاره‌ی نمایش است. گشتاور خودرو در دورهای پایین به خوبی تأمین می‌شود و هرگز شکی در توربو بودن آن نداشته و البته هرچه دور پیشرانه بالاتر رود بیشتر آن را دوست خواهید داشت. کافی است گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه را در حالت دستی قرار داده و شتاب گیری بسیار جذابی را تجربه کنید.

مرسدس-ای ام جی A 45 S

و مورد دیگر صدای بسیار خوب پیشرانه است. واقعاً AMG پیشرانه‌ای مسابقه‌ای با صدایی جذب کننده تولید کرده است. واقعاً باید گفت صدای تولیدی این پیشرانه بسیار جذاب‌تر از صدای پیشرانه‌های رقباست.

مرسدس-ای ام جی A 45 S

البته بریتانیا و به خصوص جاده‌های آن چالشی منحصربه‌فرد برای خودروهایی هستند که در اتوبان‌های نرم و روان آلمان و همچنین پیست‌ها توسعه یافته‌اند. ما در مسیر تست خود شاهد دست اندازها و چاله‌های بزرگی بودیم که سواری سفت خودرو چنین چیزی را به خوبی نشان می‌داد.

مرسدس-ای ام جی A 45 S

اگرچه A 45 S از نظر جذب دست‌اندازها عالی نیست اما نسبت به مدل قبلی کاملاً بهبود یافته است. سیستم گیربکس جدید نیز نیرو را نه تنها به چرخ های عقب فرستاده بلکه میزان انتقال آن به چرخ های راست و چپ را نیز تعیین می‌کند. این امر باعث می‌شود پایداری و دقت بیشتری در سواری خودرو وجود داشته باشد.

مرسدس-ای ام جی A 45 S

فرمان هم احساس زیادی نداشته و ما دوست داریم کمی بر وزن آن افزوده شود؛ اما خب فرمان به حد کافی دقیق بوده و با شاسی هماهنگی خوبی دارد. از طرف دیگر به سیستم تعلیق باید اشاره کنیم که در هر سرعتی پایدار عمل می‌کند. این هاچبک برای رانندگی‌های روزمره هم بکار می‌رود و اگرچه سواری سفتی دارد اما پایدارتر از خودرویی مثل رنو مگان R.S. تروفی می‌باشد.

مرسدس-ای ام جی A 45 S

اما آیا نقطه‌ی منفی هم درباره ابر هاچبک مرسدس وجود دارد؟ قیمت خودرو را می‌توان مدنظر قرار داد. قیمت A 45 S از ۵۰۵۷۰ پوند شروع می‌شود و همان‌گونه که می‌بینید، مدل پلاس از موارد اضافه‌ای همچون اسپویلر سقفی، تیغه‌های آئرودینامیکی سپر جلو و تجهیزات بیشتر کابین سود می‌برد. بهای این مدل از ۵۶۶۷۰ پوند آغاز می‌شود که بیش از ۲۰ هزار پوند بیشتر از هوندا سیویک تایپ R است.

این خودرو به کسب ۵ ستاره کامل از اتو اکسپرس بسیار نزدیک شده زیرا بسیار لوکس‌تر از هر رقیب مهم دیگری حس می‌شود. کابین به خوبی ساخته شده و متریال و فینیش کلی آن بسیار خوب می‌باشد. در واقع شاید با مقایسه کابین سیویک و A 45 S با خود بگویید مرسدس کابین محصولات خود را در سیاره‌ای دیگر می‌سازد.

هاچبک جذاب مرسدس یکی از کامل‌ترین محصولات پرفورمنس و لوکس در بازار بوده و احتمالاً با شرایط اقساطی مرسدس شاهد فروش مطلوب آن باشیم.

جدیدترین هاچبک A کلاس مرسدس از شاسی‌ای سود می‌برد که هماهنگی بسیار خوبی با پیشرانه دارد. اگرچه فرمان این خودرو به خوبی سیویک تایپ R نیست و با قیمتی بسیار قابل‌توجه عرضه می‌شود اما هنوز هم جذابیت زیادی در A 45 S وجود دارد. نسل جدید آئودی RS3 باید بسیار خاص باشد تا بتواند این محصول مرسدس را شکست دهد.

مرسدس-ای ام جی A 45 S

مشخصات مرسدس-ای ام جی A 45 S 4Matic+ پلاس

  • قیمت: ۵۶۵۷۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۴۱۵ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۷۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ♤Angus_812♤

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    واقعا تکنولوژی مرسدس بنز از همه سرتره
    از یه موتور کوچک قدرت عظیم بکشی بیرون
    این کارو فقط بنزمیتونه بکنه
    عشق فقط بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (771 ديدگاه)

    بهتر بنویسی پاسخ اروپا به آمریکا چون رقیبش فقط rs3 و آمریکایی ها میتونن باشن هر چند آمریکا سدان اسپورت میسازه البته به کیفیت بنز نه ولی قدرت و سرعت میشه مقایسه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Me

      ۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (314 ديدگاه)

      وی افزود من که میگم Rs3 و ب ام و i8 و ۲۰۶ بهترین خودرو های تولید امریکان و بعد
      پاکت چیپس را در ظرف ماست و خیار خالی کرده و …….رول سوم را میپیچد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    زمان مرسدس A45 S درمجله AUTO SPORT پیست هوکنهایم GP

    مرسدس AMG A45Sزمان// 2:00.70
    رنو مگان RS تروفی زمان // 2:00.80
    هوندا سویک تایپ R زمان// 2:02.80
    هیوندای i30 Nفست بک // 2:06.80
    *********************************
    برای مقایسه زمان چندخودرو در کلاس کوپه ها‌ در هوکنهایم GP

    تویوتا سوپرا ثبت زمان // 1:58.80
    ب ام و Z4 ثبت زمان // 1:59.50
    فورد موستانگ GT زمان// 2:01.20

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. 2JZ for ever

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    واقعا قابل تقدیره . قدرتمند مدرن و صد البته سریع …
    اما به نظرم ابر هاچبک یعنی هوندا سیویک های تیون شده که بالای ۷۰۰ اسب قدرت دارن …
    یا گلف های قدیمی تیون شده …
    ۴۰۰ اسب درسته واس بیشتر کسایی که تو ایرانن دست نیافتنی باشه و بیشتر ماشینامون ۱۰۰ تا ۲۰۰ اسبن ، اما ابر هاچبک مال هاچبکیه که بالای ۷۰۰ اسب قدرت داره …
    و باز هم میگم به شدت قابل احترامه این هاچبک تند و تیز ❤❤

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Abbas.Lambo

      ۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (875 ديدگاه)

      اخوی خودت که داری میگی تیون شده!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    هیولای واقعی . هاچبک بخر شتاب و قدرت سوپر اسپرت رو ببر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. حسین دهمرد

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    اینکه داره پول یه شیش سیلندر رو میگیره.آدم احساس میکنه سرش کلاه رفته. مصرف کننده پول میده که قدرت بدست بیاره حالا چه فرقی میکنه زیر کاپوت چیه. اینهمه قدرت الکی بدست نمیاد باید اندازه یه شیش سیلندر هم بنزین اکتان بالا بسوزونه تا به این پرفورمنس برسه.
    آدم این قیمتا رو مقایسه میکنه با آمریکاییا میگه نکنه اونا دارن ضرر میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      ساخت ۴ سیلندر ۲لیتری با این قدرت دردسرش بیشتر از ۶ سیلندر سه،چهار لیتری با همین قدرته(مرسدس ۶ سیلندر توربو ۵۳ رو آماده داره)
      مخصوصا الان و با این استاندارد آلایندگی جدید اروپا
      تنها مزیتش وزنه،فکر می‌کنم‌ای ام جی واسه کل کل و اسم اینو ساخته

      قویترین ۴ سیلندر دنیا!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۷ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (107 ديدگاه)

        دوست عزیز اطلاعاتت رو آپدیت کن چون همه ماشین باز ها میدونن قویترین 4 سیلندر دنیا کیه
        Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-440 MR
        تازه تکنولوژی 2014 هست که حیف دیگه تولید نشد

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. ایمان

          ۹ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (26 ديدگاه)

          داداش اطلاعاتتو زیاد کن ، اون نسخه کلا ازش 70 تا فک کنم تولید شد و تولید محدود بود نه مثه این

          موافقم 1
          مخالفم 0
  7. Saeed

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    دمش گرم
    رقابت این ماشین با مگان تروفی RS خیلی جذاب خواهد بود!!!
    هرچند میشه قوی‌ترین ۴ سیلندر تولیدی دنیا
    وگرنه درگستر ها ۴ سیلندر کواد توربوی دست ساز میزارن تو ماشیناشون و ۴۰۰ متر رو توی کمتر ۶ ثانیه میرن!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا