مرسدس بنز

تجربه رانندگی با مرسدس-ای ام جی C63 S کابریولت 2020

خودروهای روباز تجربه رانندگی بسیار متفاوتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. احساس نزدیکی بیشتر به خودرو یکی از این ویژگی‌هاست. یکی از باسابقه‌ترین‌ها در این حوزه مرسدس است که طیف وسیع و متنوعی از خودروهای به اصطلاح کابریولت را عرضه می‌کند. ما شانس نشستن پشت فرمان نسخه اسپورت و سطح بالای مرسدس-ای ام جی C63 S کابریولت ۲۰۲۰ را داشته‌ایم و آنچه از نظر خواهید گذراند ماحصل تجربه‌ی لذت بخشی است که به دست آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

  • طراحی (امتیاز ۸ از ۱۰)


S کلاس آغاز کننده زبان طراحی فعلی مرسدس بوده اما C کلاس این زبان طراحی را برای اکثر خریداران به ارمغان آورد و البته هنوز هم شاهد طراحی شیک و سطح بالایی هستیم. مرسدس چیزهایی همچون چراغ‌های جلوی LED استاندارد و جلوپنجره پانامریکانا را به عنوان به‌روزرسانی‌های سال ۲۰۱۹ این خودرو در نظر گرفته اما ویژگی‌های طراحی کلیدی C63 حتی علیرغم معرفی رقبای جذابی همچون آلفارومئو جیولیا و ولوو S60 باقی مانده‌اند؛ اما باید گفت C کلاس به ویژه در نسخه‌ی AMG جذاب‌ترین عضو گروه است. البته این درباره مدل کوپه صدق می‌کند!

اما مدل کوپه به نوعی تناسبات عالی برادر کوپه را از بین برده است. این خودرو با سقف پارچه‌ای خود خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد. حتی رینگ‌های ۱۹۰۰ دلاری AMG یا رنگ قرمز ۱۰۸۰ دلاری خودروی حاضر در تست نیز نمی‌توانند چنین چیزی را پنهان کنند. یکی دیگر از آپشن های این خودرو پکیج ۷۵۰ دلاری شب است که شامل طرح مشکی آینه‌بغل‌ها و دیفیوزر عقب می‌باشد، چیزی که خیلی به چشم نمی‌آید.

ما بیشتر از ظاهر خودرو کابین آن را دوست داریم. کابین هنوز هم خوب به نظر می‌رسد حتی با اینکه فاقد سیستم اطلاعات سرگرمی مدرن MBUX است. مدل حاضر در تست از صفحه‌نمایش ۱۰.۳ اینچی اصلی و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی سود می‌برد. از دیگر ویژگی‌های C63 S کابریولت تست شده می‌توان به چرم ناپا استاندارد اشاره کرد؛ اما تریم فیبر کربنی کنسول یک آپشن ۹۷۵ دلاری می‌باشد.

  • راحتی (امتیاز ۶ از ۱۰)

مدل‌های سطح بالای AMG که قبلاً هم تست شده‌اند اکثراً از سواری سفت و خشکی برخوردار هستند و همین موضوع درباره C63 S کانورتیبل نیز صادق است. حتی در راحت‌ترین حالت رانندگی نیز C کلاس سفت بوده و در باقی حالت‌ها نیز سیستم تعلیق تطبیقی به‌ گونه‌ای عمل می‌کند که کوچک‌ترین سنگ‌ریزه‌ها را نیز حس خواهید کرد. رینگ‌های بزرگ ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب به همراه لاستیک‌های دیواره کوتاه هم کمکی به بهبودی وضعیت سواری خودرو نمی‌کنند.

صندلی‌های باکیفیت این خودرو تنظیمات زیاد و بالشتک‌های خوبی دارند اما راحتی آن‌ها در حد استثنایی نیست. فضای پای عقب این خودرو کمتر از رقبایی همچون آئودی S5 و ب ام و M4 می‌باشد.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۷ از ۱۰)

C کلاس همچنان از سیستم قدیمی کامند مرسدس استفاده می‌کند. این سیستم هنوز هم قابل‌اعتناست. صفحه اصلی به راحتی قابل‌دسترسی بوده و برای این کار باید از کنترلر گردی استفاده کنید که بهتر از تاچ پد مدل‌های جدیدتر می‌باشد. البته کنترل‌های لمسی هم روی فرمان وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. هدآپ دیسپلی خودرو اگرچه به عنوان آپشن عرضه شده اما اطلاعات را به خوبی نشان می‌دهد. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد از اندروید اتو و اپل کارپلی سود می‌برد.

اگرچه سیستم کامند عملکرد خوبی دارد اما سیستم جدید MBUX بهتر است. همچنین برخی ویژگی‌ها همچون ناوبری، هدآپ دیسپلی و شارژر بی‌سیم که به‌صورت استاندارد در رقبا وجود دارند در C63 S با پرداخت مبلغ بیشتر در دسترس قرار می‌گیرند.

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۹ از ۱۰)

C63 S به لطف پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی خود عملکرد قدرتمندانه‌ای دارد. اگرچه مدل استاندارد C63 قدرت ۴۶۹ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری دارد، نسخه S از خروجی ۵۰۳ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری لذت می‌برد. گشتاور پیشرانه از دور ۱۷۵۰ در دسترس بوده و بنابراین با خودرویی بسیار سریع روبرو هستیم.

کافی است حالت رانندگی اسپورت پلاس را انتخاب کرده و پا را روی پدال گاز قرار دهید تا روی وحشی خودرو را ببینید. C63 S در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و این کار را بدون هرگونه سستی و تعللی انجام می‌دهد؛ و البته قبل از این کار بهتر است دکمه اگزوز کوچک موجود در سمت راست کنترلر سیستم اطلاعات سرگرمی را فشار دهید تا سوپاپ‌های اگزوز باز شده و صدای پرطنین‌تری ایجاد شود.

حتی با وجود اضافه‌وزن چند کیلویی نسبت به مدل کوپه، هندلینگ C63 S همانند لبه‌ی تیز تیغ است. فرمان سنگین بوده و سیستم تعلیق نیز سفت و پاسخگوست و لاستیک‌های سوپر اسپورت میشلین نیز باعث می‌شوند جاده همانند چسب باشد. اضافه کردن ترمزهای کربن سرامیک ۵۴۵۰ دلاری باعث می‌شوند خاطرتان از توقف خودرو نیز راحت باشد. C63 S در حالت اسپورت پلاس کاملاً وحشی بوده و پدال گاز به‌صورت آنی عمل می‌کند. گیربکس ۹ سرعته نیز می‌توانست کمی تیزتر باشد؛ اما در کل این خودرو پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارد.

  • ایمنی (امتیاز ۸ از ۱۰)

شاید برخی افراد تکنولوژی این خودرو را متعلق به سال‌های پیش بدانند اما از نظر ایمنی شاهد خودرویی به‌روز هستیم. C63 S کابریولت به‌صورت استاندارد از ترمز اضطراری خودکار و پایش نقاط کور سود می‌برد. البته برخی تجهیزات گران‌قیمت نیز به‌صورت سفارشی عرضه می‌شوند.

خودروی حاضر در تست از پکیج دستیار پارک شامل دستیار پارک فعال، دوربین ۳۶۰ درجه و هشدار ترافیک پشتی سود می‌برد. این یک آپشن ۱۱۰۰ دلاری است اما ارزشش را دارد. پکیج دستیار راننده پیشرفته‌تر شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی، دستیار فرمان فعال، دستیار تغییر لاین حرکتی و… بوده و ۱۷۰۰ دلار قیمت دارد.

  • مصرف سوخت (امتیاز ۳ از ۱۰)

قطعاً شما از یک پیشرانه ۸ سیلندر پرفورمنس انتظار مصرف سوخت کم را ندارید. مرسدس-ای ام جی C63 S کابریولت در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی مصرف سوخت ۱۳.۸/۹.۸/۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر دارد؛ و البته این پیشرانه دست‌ساز نیازمند بنزین پریمیوم است که خب قیمت بالاتری دارد.

البته مرسدس در مقایسه با رقبا وضعیت بدی ندارد و ب ام و M4 کانورتیبل که از پیشرانه ۶ سیلندر استفاده می‌کند اندکی بهتر عمل می‌کند. اگرچه آئودی S5 کابریو نیز کم‌مصرف‌تر از مرسدس است اما خب ۱۰۰ اسب بخار کم‌توان‌تر می‌باشد.

  • قیمت‌گذاری (امتیاز ۵ از ۱۰)

مرسدس-ای ام جی C63 S کابریولت قطعاً خودروی گران‌قیمتی است. بهای این چهار چرخ روباز از ۸۴۹۰۰ دلار شروع می‌شود که بالاتر از قیمت ۷۷۳۰۰ دلاری C63 کابریولت استاندارد است. دو رقیب دیگر یعنی آئودی و ب ام و ارزان‌تر هستند اما خب قدرت کمتری هم دارند. تنها کوروت C8 کانورتیبل است که هم ارزان‌تر بوده و هم قوی‌تر است.

اما زمانی که بحث آپشن ها باشد C63 سریعاً افزایش قیمت را نشان می‌دهد. خودروی تست شده پس از سفارش برخی آپشن های یاد شده قیمت ۹۵۹۵۰ دلاری داشته است؛ و البته خودروی ما کاملاً فول هم نبوده و اگر بخواهید همه آپشن ها را انتخاب کنید قیمت آن کاملاً بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار خواهد رفت.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۶.۶ از ۱۰)

 

نسل فعلی مرسدس بنز C کلاس لحظات پایانی عمر خود را سپری می‌کند. این نسل اوایل سال ۲۰۱۴ معرفی شده و همان سال نیز وارد بازار شده است؛ اما این خودرو هنوز هم تازه حس می‌شود مخصوصاً اینکه در سال ۲۰۱۹ فیس لیفت شد.

اما مدل C63 S و به ویژه نسخه کابریولت آن خیلی تغییر نکرده است. این یک خودروی اسپورت بی‌رحم و قوی با پیشرانه ۸ سیلندر است که شتاب چشمگیری نیز دارد.

اما این پرفورمنس قابل‌توجه با برخی کاستی‌ها همراه شده است. C63 S خودروی راحتی نیست حتی اگر سیستم تعلیق تطبیقی داشته باشد. همچنین جدیدترین تکنولوژی‌های مرسدس در آن دیده نمی‌شود. تمامی مدل‌های C کلاس هنوز هم از سیستم قدیمی کامند استفاده می‌کنند. قیمت خودرو هم‌ داستان دیگری داشته و کاملاً بالاست…

مشخصات مرسدس-ای ام جی C63 S کابریولت ۲۰۲۰

  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۵۰۳ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۳.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۹۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۸/۹.۸/۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۸۴۹۰۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۹۵۹۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Motor 1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. MASIHA

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    طراحیشو دوست دارم
    این لایک
    سری 3 دیس

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهراد

      ۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (755 ديدگاه)

      بی ام و سری 3 رول مادل و سنگ محک و مرجع ماشینای کلاس خودش حساب میشه

      در مورد این مدل بنز سی کلاس هم باید بگم هیچ ایرادی نمیشه ازش گرفت چون شالوده و اصلش عالی هستش ، ایرادایی که این موتور ۱ میگیره بعضی اوقات خیلی آبدوغ خیاریه

      من بین سی ۶۳ و ام ۳ کدوم رو انتخاب میکنم ؟؟ خودمم نمیدونم ??

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. iman

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    این بنز امتیاز ۶.۶ از ۱۰ گرفته . رفتم تو فکر ماشینای ما چه امتیازی میگیرن? . هنوز دارم محاسبه میکنم خیلی سخته

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. پارسا

      ۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (63 ديدگاه)

      کی گفته 6.6 از 10
      10 از 10

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. ♤Angus_812♤

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    نسل جدیدش داره میاد
    و کشور ما هنوز رو دو نسل قبلش کلید کرده
    ولی عجب رخی داره داره تو هوای آزاد صدای غرش موتور ۸ سیلندر
    دیگه چی از این بهتر؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ممد ژانگولر

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    ۶.۶ از ۱۰ !!!!?
    پراید زور نزده ۶ گرفته
    خداوکیلی پشمام فر خورد ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله MOTOR 1 سبک امتیاز دادنش کلا به همین شکله. همون بررسی های AUTO EXPRESS خیلی جذاب تر هستش که خودروهارو تست میکنه و امتیاز دادن هم نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1920 ديدگاه)

      خیلی دلم میخواد بدونم از اید این مجله لمتیاز بالاها مثلن ۹ از۱۰ یا ۸از ۱۰ بشه چه خودروییه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۸ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        اس کلاس,فراری پیستا و…
        ماشین‌های زیادی نیستن که موتور وان بهشون بالای ۸ بده
        فکر کن به هیچ لکززی بالای ۸ نداده(LFA رو نمیدونم)
        یا مثلا به دوج رم ۲۵۰۰ هوی دیوتی(مدل لوکسش اگه اشتباه نکنم لارامی)
        که کار خودش رو عالی‌ انجام میده ۷.۷ داده،منظورم سخت گیری زیادشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. رامتین

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    امتیاز 6.6 قابل قبوله گرچه 7.5 به بالا قابل تحسینه. بگذریم! سری 5 و 6 بی ام و جدیدا معرفی شد. باید این اخبار سریعتر اعلام بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مرتضی مقدم

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    ماشین عالی و جذابی هست اما ی چیز عحیب.آینه ها و دیفیوزر رو مشکی میکنن ۷۵۰ دلار.تا همین چند وقت پیش همرنگ کردن آینه ها با بدنه آپشن بود تو همین مایه ها‌.ی کف دست مساحت آینه رنگ بشه یا نشه در هر صورت ی تیغ میزنن.شما هرکدوم رو بخای آپشن برات حساب میکنن.آینه مرسدس و زه پراید.تفکر همونه فقط نرخ فرق داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Farzad

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اون صفحه نمایشه تو ذوق میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا