مرسدس بنز

اولین تجربه رانندگی با مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 جدید

تمایل مرسدس-ای‌ام‌جی به تولید محصولات پرفورمنس در هر سطح و کلاسی ادامه داشته و این بار نوبت تولید سدان E کلاس با نشان ۵۳ فرا رسیده است. این اولین باری نیست که پیشرانه‌ی این خودرو را تست می‌کنیم اما برای اولین بار آن را در دل یک مرسدس اجرایی چهار درب تست کرده‌ایم.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 جدید
مرسدس-ای ام جی E 53 همانند برادر رام‌تر نسخه‌های ۸ سیلندر توئین توربوی E 63 و E 63 S محسوب شده و البته جایگزین وحشی مرسدس E 200 استاندارد به شمار می‌رود. E 53 خودروی جذابی بوده و بخش اعظم آن به خاطر پیشرانه است.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 جدید
پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری ۴۲۹ اسبی این خودرو به‌طور لذت بخشی نرم است. می‌توانید دور آن را تا هرجا که می‌خواهید بالا ببرید اما پرفورمنس چشمگیر آن در دورهای میانی به دست می‌آید که حاصل گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری قلب آهنین مرسدس است. این پیشرانه حتی در چنین خودروی بزرگی باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای می‌شود.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 جدید
البته این خودرو به اندازه‌ای که هشدار دهد سریع احساس نمی‌شود اما خب نمی‌توان آن را کند یا محدود شده دانست.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 جدید
شخصیت پیشرانه دوست‌داشتنی است. واقعاً متوجه ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور اضافی سیستم هیبریدی را متوجه نخواهید شد چراکه به خوبی با پیشرانه اصلی ترکیب شده است. این سیستم باعث بهبود پاسخ پدال گاز و تمایل خودرو به شتاب گیری می‌شود. این قدرت به نرمی به تمامی چرخ‌ها فرستاده می‌شود.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 جدید
کشش خودرو به لطف سیستم ۴MATIC مرسدس-ای‌ام‌جی عالی بوده و شما حس پنهان هیجان را در سر پیچ‌ها به خوبی حس خواهید کرد. فرمان این مرسدس توازن وزنی خوبی داشته اما کمی گنگ بوده هرچند بدتر از نمونه‌های بکار رفته در آئودی یا ب ام و نیست. گیربکس نیز به خوبی دنده‌ها را تعویض کرده اما کمی تعلل بین فشار دادن پدال و تعویض دنده حس می‌شود.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 جدید
شخصیت پیشرانه در حالت اسپورت پلاس تغیر کرده و صدای جذاب اگزوز نیز به آن اضافه می‌شود. تنها انتقاد وارده به این بخش صدایی است که در کابین پخش شده و چندان هیجان‌انگیز نیست.

مرسدس-ای ام جی E 53 از رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی استفاده کرده و سواری خودرو در حالت کامفورت و در سرعت‌های پایین کمی سفت است اما با افزایش سرعت نرم‌تر شده و سیستم تعلیق نیز کنترل‌های خوبی ارائه می‌کند. سواری خودرو در جاده‌ها و بزرگراه‌ها نرم‌تر نشان می‌دهد.

البته که مرسدس وزن ۱۹۴۵ کیلوگرمی خود را نشان می‌دهد و بهتر است سیستم تعلیق بادی را سفارش داده و در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس از آن لذت ببرید. البته کیفیت سواری خودرو در حالت‌های یاد شده بدتر شده و از نظر ما بهتر است همان حالت نرم‌تر سواری را انتخاب کرده و این موضوع را قبول کنید که E 53 همان سواری استثنایی رقیب خود یعنی ب ام و را ندارد.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 جدید
کابین مرسدس قیمت ۶۳۷۹۰ پوندی خودرو را نشان می‌دهد. مدل‌های ۵۳ این شرکت از دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی به‌صورت استاندارد بهره‌مند بوده و از برخی ویژگی‌های خاص ای‌ام‌جی همچون کیت بدنه اسپورت تر، رینگ‌های یاد شده و کمربندهای ایمنی قرمز برخوردار می‌باشند. از دیگر تجهیزات E 53 می‌توان به چراغ‌های LED، اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین ۳۶۰ درجه و چرم آرتیکو اشاره کرد.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 جدید
یک سدان خانوادگی بزرگ صرف‌نظر از پیشرانه‌ی خود باید دارای فضای کابین و بار زیادی باشد و E 53 کاملاً این نیاز را برطرف می‌کند. صندوق‌عقب ۵۴۰ لیتری مرسدس کاملاً جادار بوده و فضای پای داخل کابین نیز عالی است. همچنین باک سوخت ۶۶ لیتری نیز برد مناسبی را ارائه می‌کند.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 جدید
راندمان این خودرو به مدد سیستم هیبریدی ملایم بهبود یافته است چراکه ای‌ام‌جی ادعا می‌کند E 53 در هر کیلومتر ۲۰۰ گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند. البته این راندمان در مقایسه با نمونه‌های دیزلی عالی نیست اما برای سدانی با این ابعاد، وزن و قدرت مناسب ارزیابی می‌شود.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 جدید
مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 یک سدان پرفورمنس لذت‌بخش است که استفاده روزمره را با قدرت کافی ترکیب کرده است. برخی سوالات درباره سواری این خودرو وجود دارد اما پیشرانه باشخصیت آن نقطه‌ضعف یاد شده را برطرف می‌کند. این پیشرانه به خوبی از تکنولوژی هیبریدی ملایم بهره برده و تمامی مزیت‌های E کلاس را به همراه دارد بنابراین زمانی که نیازمند پرفورمنس نباشید از همان فضای لوکس سایر مدل‌ها برخوردار خواهید بود.

مشخصات مرسدس-ای ام جی +E 53 4MATIC

  • قیمت: ۶۳۷۹۰ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۴۲۹ اسب بخار/۵۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
  • موعد عرضه: هم‌اکنون

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Bideski

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    آخ چقدر دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Bilbo

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    چقدر وقار، چقدر پرستیژ…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان سیستم فرمان های جدید که برقی هستن وچه در ب ام و یا بنز یا پورشه اون حس مکانیکی قبل رو نداره وبازخورد کمتری از جاده به دستان راننده انتقال میده!!! چرا خودروسازان همون سیستم فرمان هیدرولیک قبل رو کار نمیذارن.برای مثال برلیانس 330هم برقی هستش وهیچ حسی نداره اصلا.آیا فقط بخاطر مصرف کمتر بنزین ازسیستم فرمان برقی استفاده میشه یا دلیل خیلی مهم تری داره که اون حس لذت بالاتر از جاده در فرمان های مکانیکی قدیم رو فدای مصرف کم یاراحتی بیشتر کردن؟؟؟؟؟؟ آیا دلیلش فقط مصرف کمتره واتلاف کمتر توان موتورهستش یا دلیل دیگه ای هم داره؟؟؟؟
    تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام
      از جمله مزیت های سیستم فرمان برقی می تونیم به وزن کمتر روی اکسل جلو، فرمان پذیری بهتر، کاهش مصرف سوخت و احتمال استفاده از حالت رانندگی اسپورت اشاره کرد که باعث میشه فرمان سنگین تر احساس بشه و برعکس در حالت کامفورت هم فرمان سبک تر میشه تا مانورهای سرعت کم با اون آسون تر باشه.
      اصلی ترین عیب این نوع فرمان هم همون کاهش احساس هستش که فرمودین. از اونجایی که ارتباط مکانیکی بین قطعات ستون فرمان وجود نداره بنابراین بازخورد کمتری به راننده میرسه.
      ارادت

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Twin H Power

        ۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (271 ديدگاه)

        ارتباط مکانیکی همیشه بین میل فرمون و جعبه فرمون وجود داره. و سیستم هیدرولیک یا برقی فقط یه سیستم کمک هست که در راستای این اتصالات قرار داره . اگه اتصال مکانیکی حذف بشه و سیستم به کلی هیدرولیک یا برقی بشه از نظر ایمنی دچار مشکل میشه و با نشتی یا قطع شدن الکتروموتور کل سیستم فرمون از کار میفته …
        اینکه میگن فرمون برقی بازخورد جاده رو منتقل نمیکنه به خاطر ثبات بیشتر موتور الکتریکی و گیربکسش نسبت به جک هیدرولیک هست.
        البته تو ماشینی مثل ب ام و موضوع کاملا متفاوته و سیستم فرمون اکتیو واقعا روی رفتار فرمون کنترل داره و حتی ضرایب جعبه فرمون رو تحت کنترل داره و تغییر میده …

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۶ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          سلام ممنون از توضیحات شما
          البته من سر رشته ای در این زمینه ندارم و فقط یک سری کلیات رو عرض کردم که شما هم زحمت کشیدین و تکمیل و تصحیحش کردین.
          ممنون از لطفتون
          ارادت

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. emad1990

        ۶ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        به به چه توضیحات خوبی از Twin H Power و شاهین دوست داشتنی
        ادم لذت میبره از خوندن این مدل کامنتا

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. مهدی

        ۶ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        سپاس گذارم آقا شاهین. توضیحات کامل بود وجوابمو گرفتم.بازم تشکر

        موافقم 0
        مخالفم 1
  4. The R

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (93 ديدگاه)

    البته یکی دیگه از موارد اصلی سیستم های فرمان برقی قابلیت استفاده از سیستم های ایمنی و رانندگی خودکار برای کنترل ماشین هست. در این حالت کمک برقی فرمان می تونه فرمان رو کنترل کنه. در سیستم های هیدرولیک احتیاج به یک موتور برقی جداگانه برای کنترل فرمان خودکار هست. به همین خاطر تمام خودروهای جدید که سیستم هایی مانند نگه داشتن خودرو بین خطوط (با اصلاح فرمان) یا رانندگی خودکار سطح 3 دارن تماما از سیستم های برقی فرمان استفاده میکنن.
    سیستم drive by wire کلی هم سیستم هایی هستن که پدال و فرمان دیگه اتصال مکانیکی ندارن. برای پدال مشکلی نیست ولی برای فرمان محدودیت های قانونی وجود داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. کیومرث

    ۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (969 ديدگاه)

    از نظر ما بهتر است همان حالت نرم‌تر سواری را انتخاب کرده و این موضوع را قبول کنید که E 53 همان سواری استثنایی رقیب خود یعنی ب ام و را ندارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا