مرسدس بنز

بررسی تخصصی مرسدس-ای‌ام‌جی E53 کابریولت 2020

مرسدس-ای ام جی E 53 کابریولت برای مدل سال ۲۰۲۰ خود به‌روز شده است. این خودرو پرفورمنس ترین عضو خانواده E کلاس دو درب بوده و خبری از نسخه ۸ سیلندر E 63 نیست.

مرسدس-ای‌ام‌جی E53 کابریولت

به نظر می‌رسد E 53 در جایگاهی قرار دارد که فاقد رقیب مستقیمی می باشد. کانورتیبل های ب‌ام‌و یا کوچک‌تر هستند (سری ۴) یا بزرگ‌تر (سری ۸) و نزدیک‌ترین رقیب آئودی نیز S5 است که از نظر ابعاد یک پله پایین‌تر قرار می‌گیرد.

مرسدس-ای‌ام‌جی E53 کابریولت

این خودرو تغییراتی را در زمینه تکنولوژی کابین و استایل ظاهری تجربه کرده است. E 53 گیراترین طراحی را بین مدل‌های E کلاس کابریولت دارد و سپر AMG آن تقریباً مشابه مدل‌های پیش از فیس لیفت است اما جلوپنجره پانامریکانای آن به‌روز شده و چراغ‌های جلوی کوچک‌تر و جدیدتر نیز خودنمایی می‌کنند. در عقب خودرو تغییرات زیادی وجود ندارد اما چهار خروجی اگزوز بر پرفورمنس E 53 تأکید دارند.

مرسدس-ای‌ام‌جی E53 کابریولت

داخل کابین همان حس و حال لوکس و بی‌نقص گذشته وجود داشته و البته جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس در آن قرار گرفته است. صفحه‌نمایش خودرو از گرافیک بهتر و عملکرد سریع‌تری برخوردار بوده و ناوبری واقعیت افزوده نیز ویژگی‌های زیادی دارد.

مرسدس-ای‌ام‌جی E53 کابریولت

دیگر تغییر قابل‌توجه کابین درست پیش روی راننده رخ داده است. فرمان جدید E 53 دارای کنترل‌های حساس به لمس بوده و وجود لوگوهای متعدد روی فرمان شاید در نگاه اول گیج کننده باشد اما طراحی دو پره آن باعث شده هر عملکرد در جای مخصوص خود قرار داشته باشد. برای مثال کروز کنترل در پره سمت چپ فرمان نصب شده و عملکردهای صفحه‌نمایش اصلی در سمت راست قرار دارد بنابراین با اندکی تمرین می‌توان این موارد را یاد گرفت.

مرسدس-ای‌ام‌جی E53 کابریولت

اما آنچه خاص محصولات AMG است یک جفت نشانگر گرد اضافی است که باعث دسترسی سریع راننده به حالت‌های رانندگی و همچنین تنظیم عملکردهای گوناگون همچون صدای اگزوز فعال و… می‌شوند.

مرسدس-ای‌ام‌جی E53 کابریولت

پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی این خودرو با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی همراه شده است. با احیای انرژی‌ای که در زمان ترمز گرفتن هدر می‌رود این تکنولوژی EQ بوست می‌تواند ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. خود پیشرانه بنزینی هم ۴۲۹ اسب بخار قدرت دارد و تمامی این مجموعه دست به دست هم می‌دهند تا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه‌ای ثبت شود.

مرسدس-ای‌ام‌جی E53 کابریولت

علیرغم وجود نشان AMG طولی نمی‌کشد که می‌فهمید E 53 بیشتر برای کروز کردن در بزرگراه‌ها طراحی شده تا پرفورمنس خالص. E 53 کابریولت وزنی بیش از ۲ تن داشته و بنابراین نقطه قوت آن را نباید چابکی دانست. چسبندگی خودرو اما زیاد بوده و هندلینگ آن نیز قابل پیش‌بینی و پایدار است.

مرسدس-ای‌ام‌جی E53 کابریولت

سیستم تعلیق تطبیقی تفاوت زیادی بین حالت‌های نرم و سفت نداشته و قطعاً آن تفاوت چشمگیر موجود در تنظیمات آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو را در مرسدس نخواهید دید. سواری خودرو می‌تواند کمی سفت شود و در مواجهه با دست‌اندازها شاید لرزش‌هایی را تجربه کنید.

مرسدس-ای‌ام‌جی E53 کابریولت

اما در سرعت‌های بالا شاهد آرامش خوبی در سواری خودرو خواهید بود. راحتی و پایداری E 53 در سرعت‌های بزرگراهی عالی بوده و حتی اگر سقف هم باز باشد مشکلی وجود نخواهد داشت. یک بادگیر پاپ آپ به یاری سرنشینان آمده و حداقل باد به کابین وارد خواهد شد.

خب به نظر می‌رسد E 53 خودرویی خوب برای افرادی است که در بزرگراه‌ها تردد می‌کنند؛ اما مشکل این است که مرسدس قبلاً نسخه‌ای عالی و روباز از E کلاس با نام E 400 d را تولید کرده است. این خودرو تمامی نقاط قوت E 53 را به همراه داشته و در واقع حتی در برخی موارد برتر هم ظاهر می‌شود.

اول بحث پرفورمنس است که اگرچه قدرت ۳۲۶ اسبی نسخه دیزلی ۱۰۳ واحد کمتر از E 53 است اما گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری آن بسیار به درد می‌خورد. گشتاور این مدل دیزلی ۱۸۰ نیوتون متر بیشتر از AMG بوده و حتی با وجود دستیار الکتریکی نیز نیازمند بالا بردن دور پیشرانه برای رسیدن به سرعت‌های بالا و رانندگی هیجانی خواهید بود.

مرسدس-ای‌ام‌جی E53 کابریولت

هزینه‌های نگهداری مدل دیزلی نیز کمتر است. این خودرو ۳۳ درصد مصرف سوخت کمتری را در دنیای واقعی ثبت کرده است.

و مورد بعدی قیمت این دو مدل است. بهای E 53 کابریولت از ۷۰۶۱۰ پوند برای تریم پریمیوم شروع می‌شود و اگر نسخه کوپه را ترجیح دهید باید ۶۶۰۶۰ پوند برای آن بپردازید که بیش از ۸ هزار پوند بیشتر از E 400 d است. تا زمانی که واقعاً خواهان استایل و صدای جذاب‌تر AMG نباشید بهتر است مدل دیزلی را انتخاب کنید.

موارد دوست‌داشتنی زیادی درباره مرسدس-ای ام جی E 53 کابریولت وجود دارد. صرف‌نظر از باز یا بسته بودن سقف، این خودرو برای مسافرت‌های طولانی خودرویی عالی بوده و از کابینی بی‌نقص و تکنولوژی‌های مدرن سود می‌برد. البته همین موارد درباره E 400 d نیز صدق می‌کند. این خودرو حتی در دنیای واقعی سریع‌تر حس شده و کم‌مصرف‌تر و ارزان‌تر است. تا زمانی که نشان AMG اولویت شما نباشد مدل دیزلی را انتخاب کنید.

مشخصات مرسدس-ای ام جی E 53 کابریولت پریمیوم

  • قیمت: ۷۰۶۱۰ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۴۲۹ اسب بخار/۵۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۹.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. NISSAN GTR SOLTAN/MY LOVE C350

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    فوق العادست
    پدال بی زحمت مطلب برابوس ROCKET 900 رو هم بزار

    موافقم 31
    مخالفم 7
  2. پارسا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    عااااااالی

    موافقم 27
    مخالفم 7
  3. AMG.63

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    زیبا و جذاب ???

    موافقم 17
    مخالفم 7
  4. مهدی موتورز

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    دفع اخرتون باشه سقف سیاه میزارین

    موافقم 10
    مخالفم 4
  5. Ho3in

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    سقف های خشک به نظرم از سقف های پارچه ای بهتره
    هم دیر تر فرسوده میشه و هم رنگ بدته هست
    البته پارچه ای ارزون تره جایی کمتری میگیره
    ولی در کل من سقف خشک رو دوست دارم

    موافقم 22
    مخالفم 4
  6. Malt hill

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    ماشین خانم دکترا :))

    موافقم 8
    مخالفم 11
  7. بهراد

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    سقفش تو چند ثانیه باز و بسته میشه و تا چه سرعتی سقف میتونه باز یا بسته بشه رو نگفتید؟

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. Ho3in

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (361 ديدگاه)

      اکتثر این ماشین ها از ده ثانیه تا پانزده ثانیه و تا سرعتشصت کیلومتر اگه اشتباه نکنم

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. بهراد

        ۲۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (753 ديدگاه)

        فک می کردم تو نسل جدید سقف پارچه ای یکم زودتر باز و بسته بشه.
        ممنون که جواب سوالمو دادی

        موافقم 1
        مخالفم 0
  8. بهنام

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    دماغه ی خودرو از نمای بغل بسیار زیبا طراحی شده و دقیقا شبیه چیزی شده که قبلاً ب ام و بوده. اوورهنگ کوتاه و تهاجمی. در کل زیباست.

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. AMG_73///

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      همه چیز برعکس شده به والا
      بنز بی ام و شده بی ام و بنز?

      موافقم 5
      مخالفم 0
  9. Maserati

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    خوشم نمیاد از ماشین های کروک چون وزن رو زیاد میکنه ولی چون سوپر اسپرت یا اسپرت نیست (بیشتر گرند تورره) خیلی اهمیت نداره پرفورمنس

    موافقم 2
    مخالفم 13
  10. حسین دهمرد

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    درسته سقفش پارچه ایه ولی میشه رنگ پارچه ش یه طیفی از رنگ خود بدنه باشه.

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Me

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      موافقم

      موافقم 3
      مخالفم 0
  11. محمد

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    همه چیزیش خوبه الا سقفش که گند زده به کل ماشین ، لاقل هم رنگ ماشین میزدنش

    موافقم 5
    مخالفم 4
  12. رامتین

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    طراحی عالی و با ظاهر متناسب، بهتر از m4 بی ام و میتونه جلب توجه کنه ولی ای کاش سقف هم فلزی میشد. حالا که وزن 2 تن شده فرقی نمیکنه 2.1 تن بشه!

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. MaF

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      همه دارن زور میزنن همون 0.1 رو کم کنن

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. رامتین

        ۲۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (3045 ديدگاه)

        دوست عزیز هدف تولید کد ۵۳ شتاب نیست.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. MaF

          ۲۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          عه!
          پس میکنیمش 2.1 تن :)

          موافقم 1
          مخالفم 2
  13. سورنا

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چقدر خوووووووووشگل و جذاب … دیگه از یه ماشین مگه چی میخوای :((

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا