مرسدس بنز

پشت فرمان مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 کوپه جدید

مرسدس بنز سخت مشغول الکتریکی کردن محصولات خود است. از C کلاس گرفته تا سدان لوکس و پرچم‌دار S 560 e، مرسدس به این رویه ادامه داده و تا سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۰ خودروی کاملاً الکتریکی روانه بازار خواهد شد.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 کوپه
اما این خودروساز تولید محصولات اسپورت و پرفورمنس توسط AMG را فراموش نکرده است. به این خاطر شاهد عرضه‌ی مدل‌های جدید ۵۳ هستیم و این بار ما شانس بررسی مدل جدید E 53 کوپه را داشته‌ایم.


این خودرو از پیشرانه‌ی آشنای ۶ سیلندر ۳ لیتری و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استفاده کرده و مهندسان شرکت دستیار هیبریدی ۴۸ ولتی ملایم را نیز بکار گرفته‌اند. این سیستم واقعاً برای کاهش مصرف سوخت طراحی نشده بلکه هدف آن حذف تأخیر توربو برای ایجاد پاسخ‌های سریع‌تر است.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 کوپه
این سیستم در دنیای واقعی به پرفورمنسی کاملاً احساس‌برانگیز ترجمه می‌شود. E 53 همانند برادر ۸ سیلندر خود شما را به صندلی فشار نخواهد داد اما سرعتی که ایجاد می‌کند قابل‌توجه است. با کوچک‌ترین اشاره به پدال گاز و در یک ‌چشم بر هم زدن به پایان محدوده مجاز سرعت در جاده دست خواهید یافت.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 کوپه
اما E کلاس کوپه هنوز هم خودروی بزرگی به شمار می‌رود. این خودرو در بحث دینامیک سواری بهترین گزینه نیست و بیشتر از آنکه هیجان‌انگیز باشد خودرویی پایدار و ایمن محسوب می‌شود. با این وجود سیستم چهار چرخ محرک ۴Matic+ و گیربکس نرم باعث می‌شوند اکثر خودروهای حاضر در جاده را پشت سر بگذارید.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 کوپه
بهترین مکان برای حضور E 53 بزرگراه است چراکه شاهد سواری راحت و بی‌صدای آن خواهیم بود. سواری خودرو نرمی خود را از در مواجهه با دست اندازها از دست نمی‌دهد. تکنولوژی نیمه خودران آن نیز برای سفرهای طولانی کاملاً به کار می‌آید.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 کوپه
جدای از بهبود پاسخ‌ها، شما به ندرت متوجه کارکرد سیستم ۴۸ ولتی خواهید شد. کمی مانده به توقف کامل، پیشرانه زودتر از آن چیزی که تصور می‌کنید خاموش می‌شود اما فرصتی برای رانندگی بدون آلایندگی یا مانورهای بی‌صدا در حومه شهر وجود ندارد.


یک کوپه‌ی اسپورت بدون صدای جذاب اگزوز فایده‌ای نخواهد داشت. اگرچه طنین صدای اگزوز E 53 به پای برادر بزرگ‌تر E 63 سدان نمی‌رسد اما هنوز هم در زمان شتاب گیری سنگین می‌تواند بر لذت رانندگی بیفزاید.


البته کابین همانند تمامی مدل‌های E کلاس پر از تکنولوژی‌های مدرن بوده و در آن شاهد پشت آمپرها ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی به‌صورت استاندارد هستیم. خودروی حاضر در تست از پوشش چرم مشکی و دوخت‌های قرمز سود برده و از نورپردازی ۶۴ حالته داخلی و شیشه‌های تیره نیز برخوردار است.

از نظر بصری، E 53 با خروجی‌های گرد اگزوز و نشان‌های AMG شناخته می‌شود. رینگ‌های ۱۹ اینچی و چراغ‌های LED هم از دیگر ویژگی‌های بصری این کوپه‌ی آلمانی هستند.

خودروهای سری ۵۳ مرسدس-ای‌ام‌جی نشان دهنده‌ی ترکیب فوق‌العاده‌ی تجهیزات مدل‌های استاندارد با پرفورمنس نسخه‌های ۶۳ هستند. مزیت برخورداری از سیستم هیبریدی ملایم بیش از آنکه به مصرف سوخت اهمیت دهد به ارتقای پرفورمنس فکر می‌کند. خودروی E 53 از نظر توانایی‌های دینامیکی حرف اول را در کلاس خود نمی‌زند اما به عنوان یک خودروی سریع، کاربردی و زیبا و خوش‌ساخت گزینه‌ی قابل‌احترامی است.

مرسدس-ای‌ام‌جی E 53 کوپه

مشخصات مرسدس-ای‌ام‌جی +E 53 4Matic کوپه

  • قیمت: ۶۴۷۹۰ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۴۲۹ اسب بخار/۵۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    اون دو تا خط میانی روی کاپوت واقعا روی ظاهرش خیلی اثر داره
    و ای کاش بنز مثل قبلا عقب ماشین رو طراحی میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جذابه ولی مدل سدانش انصافا جذاب تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amin

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    بسیار جذاب و گیراست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amin

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    سلام
    دوستان کسی چادر دوز جیپ تو تهران سراغ داره که هم منصف باشه هم کارش تمیز باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Efk

      ۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (211 ديدگاه)

      تو صفحه ماشینای امریکایی این کامنتو بذار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Travel4ever

    ۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    خداوکیلی با وجود cls دلیل کوپه کردن e class چیه؟
    مث کوپه ها که از sl , s class , gt , c coupe و مدلای دیگه میزنه اکثرا یه کاربری دارن!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا