مرسدس بنز

تجربه رانندگی با مرسدس-ای‌ام‌جی GLC 63 S کوپه جدید

تنها ۳.۸ ثانیه طول می‌کشد تا مرسدس-ای‌ام‌جی GLC 63 S سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. این زمان حدود ۱۵ سال پیش به قلمروی سوپرکارها تعلق داشت ولی حالا به راحتی می‌توانید قدم در یکی از نمایندگی‌های مرسدس گذاشته و این شاسی‌بلند جادار را با این همه توانایی عملکردی بخرید.


این شتاب به معنی پرفورمنس مشابه رقبا همچون آلفارومئو استلویو کوادروفولیو در خط مستقیم می‌باشد. البته نسل جدید ب‌ام‌و X4 M و جگوار اف پیس SVR شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای داشته و از این نظر مرسدس دست برتر را دارد.


درست همانند سایر مدل‌های ۶۳ خانواده‌ی مرسدس-ای ام جی، GLC از پیشرانه‌ی ۴ لیتری توئین توربو استفاده می‌کند. این پیشرانه همچون گذشته با دو نسخه در دسترس است که اولی قدرت ۴۶۹ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری داشته درحالی‌که نسخه‌ی S که در تست ما نیز حضور دارد خروجی ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری را نشان می‌دهد. این آمار و ارقام نسبت به نسخه‌ی پیش از فیس لیفت تغییر نکرده‌اند اما خب این چیز بدی نیست چراکه پیشرانه‌ی یاد شده یکی از بهترین نمونه‌های بازار است.

پرفورمنس این خودرو واقعاً چشمگیر بوده به گونه‌ای که همه‌چیز به اندازه‌ی ادعای مرسدس سریع حس می‌شود و هیچ‌چیز کندی وجود ندارد. گیربکس ۹ سرعته ی اتوماتیک با نرم‌افزاری بهتر عرضه شده و تعویض‌های نرم‌تر و سریع‌تری دارد. در زمان شتاب گیری سنگین هر دنده تقریباً بدون وقفه تعویض و سبک شده و کار سبقت‌گیری را راحت می‌کند. یک دکمه در کنسول مرکزی هم به راننده اجازه می‌دهد کنترل کامل گیربکس را از طریق شیفترهای روی فرمان در دست بگیرد.


تنها موضوعی که درباره‌ی قوای محرکه می‌توان ذکر کرد اگزوزی اصلاح شده به خاطر قوانین آلایندگی است که آن غرش سهمگین قبلی را تولید نمی‌کند. البته این موضوع را زمانی متوجه خواهید شد که پشت فرمان مدل پیش از فیس لیفت نشسته باشید اما باید گفت جدای از جگوار اف پیس SVR، مرسدس هنوز هم جذاب‌ترین صدای پیشرانه را در کلاس خود دارد.


تغییرات شاسی نیز اعمال شده و جایی که نسخه‌ی استاندارد GLC کمی سنگین و عصبی حس می‌شود، مدل ۶۳ S با تیزی خاصی وارد پیچ‌ها شده و با سرعت مناسب از آن خارج می‌شود. از جمله بهبودهای شاسی می‌توان به دیفرانسیل قفل شونده‌ی الکترونیکی، سیستم چهار چرخ محرک، دسته‌موتورهای دینامیک و سیستم تعلیق بادی با تنظیمات ای ام جی اشاره کرد. اگرچه این سیستم تعلیق همانند پورشه ماکان عمل نکرده و نمی‌تواند در دست اندازها هم پایداری مثال‌زدنی رقیب را ارائه کند اما هنوز هم عملکرد خوبی داشته و ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


همچون دیگر مدل‌های GLC به‌روز شده، مدل‌های ای ام جی ۶۳ نیز دارای بهبودهایی در طراحی ظاهری و کابین هستند. چراغ‌های جلوی و عقب طراحی جدیدی داشته و در جلو نازک‌تر هستند و از LED استفاده می‌کنند. در عقب نیز سپرها اصلاح شده و خروجی‌های اگزوز جدید در آن‌ها خودنمایی می‌کنند. رینگ‌های ۲۱ اینچی نیز به‌صورت آپشن در دسترس می‌باشند.

همچون گذشته مدل کوپه از خط سقف خمیده‌ای سود می‌برد که به سمت لبه صندوق کشیده و گرد شده و مدل‌های ای ام جی هم از یک اسپویلر لبه‌ای برخوردار هستند.


داخل کابین نیز غربیلک فرمان جدید با پوشش آلکانترا بکار رفته و دقیقاً حس نشستن پشت فرمان یک خودروی پرفورمنس را تداعی می‌کند. برای کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی نیز پدهای حساس به لمس روی فرمان نصب شده است. همچنین باید به پشت آمپرهای دیجیتالی نیز اشاره کنیم. تریم فیبر کربنی در کنسول مرکزی، صندلی‌های چرمی و… از جمله ویژگی‌های متمایز کابین هستند.


همانند دیگر نسخه‌های GLC کوپه، خط سقف روی فضا تأثیر داشته است. هر فرد قدبلندی که در صندلی عقب بنشیند شاهد ساییده شده سرش با سقف خواهد بود. فضای بار این خودرو نیز ۵۰۰ لیتر است که ۸۰ لیتر کمتر از GLC استاندارد می‌باشد.


قیمت مرسدس-ای ام جی GLC 63 از ۷۴۵۹۹ پوند آغاز شده و به ۹۰۸۴۵ پوند برای مدل پریمیوم پلاس حاضر در تست می‌رسد. مدل S حدود ۱۰ هزار پوند گران‌تر بوده و گذشتن از مدل شاسی‌بلند استاندارد و رسیدن به نسخه‌ی کوپه هم ۲۴۹۰ پوند هزینه خواهد داشت. پکیج پریمیوم پلاس یک آپشن ۲۵۰۰ پوندی بوده و شامل تجهیزاتی همچون سیستم صوتی برمستر، سانروف پانورامیک و ورود بدون کلید است.


تلاش‌های ای ام جی برای تولید GLC 63 S منجر به تولد شاسی‌بلند داغ شده که اگرچه محصول واقعی برای رانندگان مشتاق نیست اما هنوز هم تجربه‌ای جذاب و منحصربه‌فرد را در اختیار او می‌گذارد. پیشرانه‌ی ۴ لیتری این خودرو واقعاً منعطف و قوی بوده و در پشت فرمان عمده توجهات را به خود جلب خواهد کرد. البته اینکه طراحی مدل کوپه را ترجیح دهید یا همچنان مدل شاسی‌بلند استاندارد را انتخاب کنید به خود شما بستگی خواهد داشت…

مشخصات مرسدس-ای ام جی +GLC 63 S 4MATIC کوپه پریمیوم پلاس

  • قیمت: ۹۰۸۴۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۰۳ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۸۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    شیک ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    گاهی اوقات حالم از مجلات خودرویی انگلیسی بهم میخوره. من نمیدونم خودشون اصلا خودرویی در حد واندازه مثلا همین خودرو دارن!!!((اگر چه محصولی واقعی واسه رانندگان نیست…)) پس کدوم خودرو واقعی هست!!!! اونقدر درک ندارن انگار که مثلا نمیشه یه SUV رو با یه سوپر اسپرت مقایسه کرد.جالب اینجاست تو مجلات دیگه چیزایی که به عنوان ضعف ازش حرف میزنن اونجا اصلا دیده نمیشه… درکل ثابت شده که حداقل یه کوچولو تفاوت قائل هستن بین یه خودروی انگلیسی و آلمانی!!!!!!!!!!
    واما در مورد این خودرو همه چیزش جذابه. اگه مرسدس GLE ومرسدس GLC رو کنار هم بزارن من دوست دارم چراغ جلویی GLC رو شبیه چراغ GLE طراحی کنن و چراغ عقب GLE رو شبیه چراغ عقب GLC!!!!!! اینطور خیلی زیباتر میشدن
    (((راستی پورشه تایکان هم معرفی شدو زیباتر از اونی که همه تصور میکردن)))

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (752 ديدگاه)

      بیخودی به مجاه بد و بیراه نگو تو خود مجله برای پایداری پورشه ماکانو مثال زده گفته از این بهتره تو شتابم گفته مپه استلویو می مونه حالا اولی که خودش آلمانیه دومی هم ایتالیا به جای اینکه الکی بیایم وسط یه چیزی بگیم لعد له جون هم بپرسم حداقل متنو درست بخونیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Seyed AMG

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (53 ديدگاه)

        اتفاقا آقا مهدی از طرفدارای بی ام و ست و اتواکسپرس هم همیشه از بی ام و تعریف و تمجید میکنه …
        ولی اتواکسپرس همیشه خدا علیه مرسدس گارد میگیره ، نقاط ضعفش رو بزرگ و نقاط قوتش رو ساده جلوه میده ، اتفاقا دم آقا مهدی گرم با این که نیازی نبود اتواکسپرس رو نقد کنه چون با بی ام و مشکلی نداره اما حرف حق رو زد …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بهترین در کلاس ، خودش

    لوکس اسپرت سریع جذاب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ADAK

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    یه ماشین کم نقص
    از اون ماشیناس که هر کی بخره یه عمر ماشینه و براش و خیر داره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهنام

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    جی ال ای کوپه رونمایی شد چرا پوشش نمیدین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    “اگرچه این سیستم تعلیق همانند پورشه ماکان عمل نکرده و نمی‌تواند در دست اندازها هم پایداری مثال‌زدنی رقیب را ارائه کند اما هنوز هم عملکرد خوبی داشته و ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.” این جلمه خودش گویای حفظ فرمانروایی سلطانه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا