مرسدس بنز

بررسی نسل جدید مرسدس E کلاس کابریولت 2017

تابستان‌های بریتانیا چندان پیش‌بینی پذیر نیستند اما با این وجود هنوز هم مردمان این دیار خودروهای کانورتیبل بیشتری را نسبت به فرانسوی‌ها، ایتالیایی‌ها و اسپانیایی‌ها می‌خرند. تنها ژرمن‌ها هستند که در این زمینه حرف اول را می‌زنند.


مرسدس علاقه بیشتری به خودروهای کانورتیبل داشته و بیش از هر خودروساز دیگری محصولات روباز عرضه می‌کند.


جدیدترین عضو خانواده روبازهای مرسدس، نسل جدید E کلاس کابریولت است که در جایگاهی بین C و S کلاس قرار می‌گیرد. از این نظر E کلاس ترکیبی از اشرافیت و ارزش در برابر مبلغ پرداختی است. کارشناسان مجله اتو اکسپرس برای اولین پشت فرمان این خودروی محشر نشسته‌اند…


اولین موضوعی که در رابطه با این خودرو نظرتان را جلب خواهد کرد رشد ابعاد است. با طول ۴.۸۳ متری، این خودرو ۱۲۳ میلی‌متر طویل‌تر از نسل قبلی بوده و همچنین ۷۴ میلی‌متر پهن‌تر و ۳۰ میلی‌متر بلندقدتر است.


این افزایش ابعاد به معنی افزایش راحتی ۴ سرنشین بالغ است. صندلی‌های عقب از تاشو بوده و با بستن سقف می‌توان از صندوق ۳۸۵ لیتری خودرو استفاده کرد. بدین ترتیب نسل جدید E کلاس کابریولت از معدود خودروهای این کلاس است که می‌تواند کاربردی به عنوان یک خودروی خانوادگی داشته باشد.


اما در این کلاس استایل و دلپذیر بودن از شاخصه‌های کلیدی هستند و مرسدس از این نظر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نمای جلوی با ابهت و کاپوت طویل باعث ایجاد ظاهری گیرا و شیک شده و نمای عقب نیز شباهت‌های زیادی به برادر گران‌تر یعنی S کلاس کابریولت دارد. تنها چیزی که باعث اختلال در این نمای زیبا می‌شود بادگیر سفارشی ایرکپ است که روی شیشه جلو قرار گرفته و البته می‌توان آن را به‌صورت الکتریکی جمع کرد.


مالکان تمایل خواهند داشت سقف را باز کنند تا مردم داخل خودرو را ببینند زیرا کابین واقعاً ویژه است. همانند مدل‌های سدان و کوپه، توجه به کیفیت و جزئیات استثنایی بوده و از مواد درجه‌یک در جای‌جای کابین استفاده شده است.

سقف فابریک E کلاس که از نوع چندلایه آکوستیک است برگرفته از S کلاس بوده و در ۲۰ ثانیه و تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت باز و بسته می‌شود. با بسته بودن سقف اوضاع خوبی برقرار بوده و با باز کردن آن نیز می‌توانید به راحتی در سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت با سرنشینان صحبت کنید. البته سیستم ایرکپ کمی ناامیدکننده بوده است. این سیستم باعث ایجاد سروصدای باد می‌شود.

مرسدس پیش‌بینی می‌کند مدل E220d موجود در تست فروش بالایی داشته باشد. همانند مدل‌های سدان و کوپه، این خودرو دارای پیشرانه ۲ لیتری جدید با قدرت ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر است. پیشرانه خودرو کاملاً نرم و ریلکس بوده و کارایی آن نیز قابل‌احترام است. البته از سریع بودن فاصله دارد اما در زمان حرکت در بزرگراه احساس خوبی ایجاد می‌کند.


سرعت آرامش‌بخش پیشرانه دیزلی مناسب‌تر بوده زیرا E کلاس کابریولت خودرویی نیست که شما بخواهید با آن در راه‌های پرپیچ‌وخم ماجراجویی کنید. هندلینگ خودرو از اعتماد و پایداری کافی‌ای برخوردار بوده اما همانند مدل کوپه، احساس سبکی ویژه ندارد.


بهتر است که خودرو را در حالت راحت نگه دارید و از نرمی و سواری متین آن لذت ببرید. توصیه می‌کنیم از رینگ‌های ۲۰ اینچی که می‌توانند باعث ناراحتی خودرو در برخی شرایط شوند دوری نمایید. این رینگ‌ها باعث انتقال لرزش‌ها به فریم خودرو شده و فکر نمی‌کنیم مدل‌های استفاده کننده از رینگ‌های کوچک‌تر چنین مشکلاتی را داشته باشند.

بهای E220d کابریولت از ۴۴۶۷۵ پوند آغاز می‌شود اما خودروی حاضر در تست به تجهیزات سفارشی مجهز بوده که بهای آن را به مرز ۵۵ هزار پوند رسانده است؛ اما هنوز هم هیچ رقیبی در این قیمت به چشم نمی‌خورد. نسل جدید E کلاس کابریولت در جایگاهی بین کابریوهای ۴ نفره کوچک‌تر و مدل‌های گران‌تر چون ب ام و سری ۶ کانورتیبل قرار می‌گیرد.

نسل جدید مرسدس E کلاس کابریولت برخی از جذاب‌ترین خصوصیات موجود در بازار خودروهای روباز را با یکدیگر ترکیب کرده است. این خودرو بخش اعظم داشته‌های S کلاس را به همراه دارد و ویژه‌تر از C کلاس احساس می‌شود و درعین‌حال بهایی بین این دو برادر دارد. مدل E220d هزینه‌های مالکیت پایین و عملکرد برجسته‌ای داشته و اگرچه از نظر سواری جذاب‌ترین گزینه نیست اما آرامش پیشرانه به خوبی با کاراکتر این خودرو همخوانی دارد. فقط به یاد داشته باشید بیش از حد تیک‌های لیست آپشن ها را نزنید!

مشخصات مرسدس E220d کابریولت AMG Line

قیمت: ۴۴۶۷۵ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل

قدرت/گشتاور: ۱۹۲ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر

گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۷ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    بازم چهره تکراری بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      بازم چهره ی زیبا و طراحی داخلی فوق العاده بنز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aston martin

        ۱۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        شیفتر تعویض دنده نداره پشت فرمونش

        ناامید سدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      بازم چهره ی زیبا و طراحی داخلی فوق العاده بنز
      ماشینای لوکس چون طراحی عالی و زیبا دارن و اکثرا میپسندن، یه تغییر کوچیک میتونه نظر مردم رو نسبت بهشون برگردونه. لذا همه شرکت های لوکس وقتی یه طراحی عالی کردن و بازخورد مردم رو خوب دیدن، هوشمندانه هرچندوقت یکبار تغییرات ریز و اندک میدن بهشون. حالا بعد از یه مدت طولانی یه تغییر اساسی میدن روش. همین الان که بنز یه طراحی دیگه بکنه همین شماها میاین میگین اه اه چرا تغییرش داد و فلان. ضمن اینکه اکثر شرکت های لوکس همینطورین. بی ام و این طوری نیس؟؟ مگه طراحی بی ام و تو این سالها دگرگون شده؟ نه. هرچند وقت یکبار یه تغییر اندک مثلا رو چراغاش یا جلو پنجرش یا .. میده. اما کلیت طراحی ثابته. درستش هم همینه. یا رولز رویس یا بنتلی یا پورشه یا کادیلاک و … . اگه اینطوره به اینا هم بگید تکراری دیگه.
      اما بحث ماشینای غیر لوکس کاملا برعکسه. چون طراحیشون در حد ماشینای لوکس عالی و گرون نیس، لذا نیازه تو دوره ی کمتری تغییر اساسی بدن بهش. دلیلش هم میتونه این باشه که مثلا ممکنه خیلی ها از طراحی فعلی فلان ماشین غیر لوکس خوششون نیاد، یا اینکه نسبت به ماشین لوکس زودترتکراری و خسته کننده میشه یا … .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مهدی

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      تعداد منفی ها گویای همه چیز هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. فرشید

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بنز یعنی تپش قلب و دیگر هیچ!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Alfa julia

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    قیافش حتی اگه تکراری هم باشه خیلی قشنگه ❤️دوسش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نت

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    جلوپنجره و چراغ عقب زشتی داره.اگه سقف فلزی بود برای باز وبسته شدن بجای سقف پارچه ای خیلی بهتر و قشنگتر بود.اگه داخلش هم از رنگ مشکی بجای کرم برای داشبورد و صندلی استفاده کرده بود قشنگتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DEADPOOL

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (164 ديدگاه)

      هیوندای گرنجور کابریولت نسل قبل زیبا ترین وقشنگ ترین ماشین روی زمین?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بنزما

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      سلام اقای سردبیر پدال نظرهای ارسالی بنده هم نه فرصت اصلاح و زمان شمار رو سایت بهم دادو غیب شدن لطفا یه رسیدگی بکنید
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مهدی

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      میشه بفرمایید از نظر شما چه ماشینی زیباست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۱۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        از نظر ایشون هیوندای گرنجور زیباترین ماشین تاریخه :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. نت

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    دریچه کولرش هم زشته ورینگش هم بد شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      مثل اینکه خیلی دوسداری دیس بخوری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. بنزما

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (505 ديدگاه)

    چراغ های عقبش خیلی بهتر از چراغ عقب ای کلاس سدان
    چراغ های جلو هم تو زبان طراحی جدیدبنز هم واقعا گیرایی و جذابیت همیشگی بنز رو نداره دوستان
    توجه کنن فقط چراغ جلو عرضم بود نه جلو پنجره سپرو کلا نمای جلو خود چراغ جلو رو میگم
    مدرک صحبتم هم میتونید با چراغ های جلو جگووار
    و بی ام و .لکسکس والفا و کادیلاک و اینفینیتی
    و از همه مهم تر نسل های قبل خود بنز مقایسه
    کنید خیلی چیزها روشن میشه
    اون زمانی که کارشناسان به طراحی دو تکه مستطیل
    چراغ جلو ای کلاس دونسل پیش بنز ایراد گرفتن
    بنز اون رو یه تیکه کرد و نسل قبل رو شاهد بودیم
    که واقعا زیبا و گیرا بودولی دوباره،از نسل جدید انگار بنز،راهش رو،تو چراغ جلو گم کرد
    بنز انگار توی طراحی
    چراغ جلو که همیشه جز نقات قوتش بود و یه
    بنز رو همیشه از چراغ جلوش ابهت رو میشد اول از همه دید و نقطه مهمی در محصولات بنز بود
    اما واقعا الان هم همونجوری با نگاه کردن به چراغ
    جلوبنز همون موارد قبلی یاد اور میشه که وای
    چه چراغ های جلوی زیبایی؟!
    یه زمانی چراغ های جلو ای کلاس سه نسل پیش
    که دوتا گرد جلو بودن و یه جورایی خیلی نزدیک بنتلی الان بود که حس لوکسی و قدرت منتقل میکرد با اون طراحی با ابهت کجا الان
    این چراغ های اشکی ساده کجا.
    دوستان خودشون قضاوت کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      اصلا اینطور نیست امروزه اس کلاس با همین سبک طراحی زیباترین تو کلاس خودش هست و تازه آمار فروش خوب بنز تو سری های جدید هم نشون میده مردم این سبک طراحی را دوست دارن و بعد از چندین سال بنز با کلاس های جدیدش دوباره تبدیل به پرفروش ترین برند لوکس جهان شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. الف.ی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    کار به تکرار ی بودنش ندارم ولی خدایی فاز اینایی که میگن زشته چیه؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      فاز هیوندای سوناتا و ازرا و کیا اپتیما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Ghost

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (193 ديدگاه)

    حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Bilbo

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    پشتش یه جوریه بر خلاف زیبایی فوق العاده نمای روبروش…فارق از کلاس S که داستان خودشو داره….تو سایر مدلهای بنز من شیفته
    Mercedes-AMG GT Rم…چقدر این ماشین زیبا و فوق العادست خدایی…قطعا خواستنی ترین ماشین مد نظرمه و با اختلاف خیلی خیلی زیادی صدر جدوله…???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. charger

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    اینجا جاش نیست ولی امروز ۶ تا چلنجر رو کامیون دیدم داشت میرفت عراق خدایا چه ابهتی داشتن خدایا شکرت که باز امنیت داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فريد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    نمیدونم چرا بیشتر وقت ها از مزخرف ترین رنگ ها و ساده ترین آپشن ها استفاده می کنند برای تیزر ها و تبلیغ هاشون!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    تمام این بنزهایی که از روی عکس میگین تکراریه یا زشته وقتی از نزدیک میبینین و یکم توش دقیق میشین آدم را مجذوب خودش میکنه و تا چند ثانیه نگاه به سمتش خیره میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سورنا

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    اوووف
    چیزی هم کم داره ؟

    ببین مردم ایران با خودش چیکار کرده که حسرت یه همچین خودروهایی باید تو دلمون بمونه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرشاد سجادیان

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اگه کسی که ایده باریک سازی چراغ‌های عقب محصولات جدید مرسدس رو داد، پیدا کنم، در جا ترورش می‌کنم!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا