مرسدس بنز

بررسی پیکاپ مرسدس X350d

زمانی که از مدیران مرسدس بنز پیرامون وجوه تمایز این خودرو در مقایسه با سایر پیکاپ‌ها سوال پرسیده می‌شود، در جواب معمولا به این جمله بسنده می‌کنند که: ایکس-کلاس نسخه‌ی ویژه مرسدس بنز از خودروهای پیکاپ است. با توجه به این که مرسدس ایکس-کلاس بر مبنای پلتفرم نیسان ناوارا استوار است، بنابراین شاید بهتر است آن را مرسدس بنز ناواراها بنامیم.

مرسدس ایکس-کلاس
هر چند اولین مرتبه ای که سوار آن شدیم، به ندرت می‌شد این نکته را فهمید، چراکه ایکس کلاس به خوبی مورد بهینه سازی قرار گرفته و نسبت به ناوارا بسیار ارتقا یافته است.

مرسدس ایکس-کلاس
حتی با وجود پیشرانه چهار سیلندر ۲.۳ لیتری توربو دیزل وام گرفته شده از نیسان، مرسدس ایکس-کلاس نسبت به بسیاری از رقبا ساکت تر به نظر رسیده، گیربکس دستی آن عملکرد بهتری دارد و کابین آن نیز جادارتر و مجهزتر است.

مرسدس ایکس-کلاس
متأسفانه در ابتدای عرضه، ایکس کلاس فاقد هر نوع پیشرانه شش سیلندر بود؛ چیزی که در حریف اصلی‌اش یعنی فولکس واگن آماروک به صورت استاندارد ارائه شده است. اما هم‌اکنون مرسدس بنز این مشکل را حل کرده و خودروی X350d به ارزش حداقل ۵۳ هزار دلار را به یک پیشرانه قدرتمندتر مجهز نموده است.

مرسدس ایکس-کلاس
مرسدس سیستم چهارچرخ محرک موقت موجود در نسخه‌های X220d و X250d را به همراه پیشرانه چهار سیلندر ساخت نیسان و گیربکس دستی شش سرعته و یا ۷ سرعته اتوماتیک را در مدل جدید کنار گذاشته است. پیشرانه توربو دیزل V-6 آن به طور مستقیم از خودروهای سواری مرسدس بنز وام گرفته شده و از گیربکس هفت سرعته اتوماتیک ساخت این شرکت آلمانی به جهت انتقال نیرو بهره گرفته شده است. همچنین از سامانه چهار چرخ محرک دائمی ۴ماتیک برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ استفاده شده است.

توان خروجی پیشرانه مرسدس X350d معادل ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور حاصل از آن نیز برابر ۵۵۰ نیوتن متر است که از دور موتور ۱۴۰۰rpm در دسترس خواهد بود. شتاب صفر تا ۹۶کیلومتربرساعت X350d در حدود ۷.۴ ثانیه است که در قیاس با شتاب ۱۰ ثانیه‌ای مدل X250، تفاوت فاحشی از خود نشان می‌دهد.

مرسدس ایکس-کلاس
همچنین در حالی که حداکثر سرعت قوی‌ترین مدل چهار سیلندر به ۱۷۴ کیلومتربرساعت می‌رسد، X350d می‌تواند به سرعت ۲۰۴ کیلومتربرساعت دست یابد. میزان مصرف سوخت این خودرو نیز به صورت ترکیبی حدود ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر اعلام شده است که البته در نمونه مورد بررسی، ما موفق شدیم به رقم‌های کمتر از این نیز دست یابیم.

عایق بندی کابین به همراه نرمی فوق‌العاده تعویض دنده‌ها، رانندگی با ایکس کلاس را بسیار لذت بخش نموده است. گویی که با یک suv پرقدرت در حال رانندگی هستیم. فرمان هیدرولیکی این خودرو نیز نسبتا نرم عمل می‌کند و اما دقت برخی مدل‌های مدرن و مشابه را ندارد.

مرسدس ایکس-کلاس
به هر حال رانندگی با این خودرو در فواصل طولانی بسیار لذت بخش بوده، سواری آرامش‌بخشی دارد و قوای محرکه آن در حد بسیار مطلوبی است.

مرسدس ایکس-کلاس
سیستم کنترل پایداری در هنگام عبور پرسرعت از پیچ‌ها سریعا وارد عمل شده اما همانطور که انتظار داریم میزان قابل توجهی حرکت گهواره‌ای حین عبور از مسیرهای پر پیچ و خم در این خودرو پدیدار می‌شود. می‌توان گفت که ایکس کلاس به طور مشخصی به منظور رانندگی راحت و سواری آسایش بخش طراحی شده است.

همچنین X350d از قابلیت‌های آفرود بسیار مناسبی برخوردار است. با وجود تجهیزاتی نظیر سامانه چهار چرخ محرک دائمی، دیفرانسیل مرکزی الکترونیکی، یک دیفرانسیل قفل‌کننده در عقب و یک ترانسفرکیس برد کوتاه، این خودرو آماده عبور از هرگونه مسیری خواهد بود. در ضمن، تنظیمات مختلف این خودرو برخلاف نسخه قبل، به راحتی قابل گزینش هستند.

مرسدس ایکس-کلاس
تجهیزاتی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، ترمز خودکار اضطراری، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم پایدارسازی الکترونیکی تریلر وچراغ های جلو LED فوق درخشان، در این خودرو قابل سفارش هستند. همچنین عملکرد سیستم اطلاعات سرگرمی در حد و اندازه های سایر شاسی بلندهای مرسدس بنز بوده و سامانه صوتی Burmester نیز برای آن قابل سفارش است.

مرسدس ایکس-کلاس
پنل کیلومتر شمار و صفحه نمایشگر مرکزی به همراه تاچ پد مخصوص آن نیز یادآور نمونه موجود در مرسدس سی-کلاس هستند.

مرسدس ایکس-کلاس

مرسدس ایکس-کلاس
برخلاف صندلی‌های جلو که موقعیت بسیار مناسبی دارند، ردیف عقب اگرچه چندان تنگ و شلوغ نیست، لیکن ارتفاع صندلی‌های آن کمی بالا بوده و برای مسافرت های طولانی به مانند صندلی‌های جلو، نرم و راحت نیستند. همچنین قسمت بار فضای زیادی برای قرار دادن انواع جعبه‌ها و وسایل مختلف را در دل خود جای داده است.

به هر حال خودروهای شاسی بلند در اروپا و آمریکا طرفداران زیادی دارند و ایکس کلاس نیز می‌تواند به عنوان یک آلترناتیو مناسب و جدید برای آنها درنظر گرفته شود؛ چرا که کاملا توانایی رقابت با خودروهای شاسی بلند را از نظر راحتی و کیفیت، داراست.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. سامان

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    آخه این آشغال چیه بنز زده بابا جان شما به درد این کلاس نمیخوری تو این کلاس فقططططط ایالات متحده بعدشم پیکاپ نیسان واقعا همه چیش افتضاحه مخصوصا پشتش …تورو خدا دیگه پیکاپ تولید نکن چون من بنزو خیلی دوست دارم و اینجوری گند میزنه خودم گزیده میشم….مرسی پدال
    خدا وکیلی پیکاپای جی ام میخورتش چه برسه به F-150
    زنده باد آمریکا کشور غول سازهاااااااا

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      داداش فقط چراغای عقبش خوب نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. ا.سد.مرتضی

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (111 ديدگاه)

      همه میدونیم f150 رو دست نداره ولی g63 6×6 رو فراموش کردی ؟؟؟ کاری نداریم بر پایه چی هست یا شش چرخست و…. اما با اختلاف حتی هنسی رپتور ازش عقبه که با یه محور اضافه بی طراحی اولیه شبیه بنز 10 تن شده !
      بنز فقط خواسته بگه منم تو این زمینه میتونم خودی نشون بدم و البته خیلی ها ازش بد گفتند اینو بدون بنز اولین نباشه دیگه دومین برند مطرحه جهان پس هم 50 سال تجربه G کلاسو داره هم ه خیلی چیزا که فورد نداره کارش تو زمینه پیکاپ واسه رقابت تو امریکا سخته ولی بخواد خرج کنه یه چیزی میزنه بی رقیب
      اما الان مرسدس ترجیح داده تو کلاس لوکس ها و پیست کار کنه و فقط به همین تو این زمینه بسنده کنه و اینو بدون بنز تپه ای نیست که **** باشه فرمول 1 و تراک و … تو همه هم از خوبانه من نمیدونم چرا واسه پیکاپ به تقلید راضی شده اما میدونم تو صنعت خودرو المان رودست نداره و اگر مرسدس بخواد چیزی میزنه سگ جون تر از امریکایی ها نمونشم جی کلاس که جان سخت رو دستش نیست
      این نظر رو نه از رو تعصب نوشتم نه از رو عقاید کودکانه ( به قول دوستان ) اینو بر اساس چیزایی که از بنز همه دیدیم و بر تریش نوشتم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        جالبه اونا یی که با آلمانیها مشکل داران منتظر هستن یه مقاله راجع به آلمانی‌ها در بیاد
        فورا اولین پست رو با نظرات خنده دارشون حروم کنن
        بعدش میگن اصلا قضیه تعصب نیست همیشه اتفاقیه که چنین اراجیفی پستِ اوله خخخخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 1
    3. مانی

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      شما اول کلاس‌های مختلف خودرو‌ای رو مطالعه بفرما بعد مقایسه کن
      اف۱۵۰ پیک آپ فول سایز هست این پیک آپ مید سایز پرمیوم
      آخه چه ربطی‌ بهم دارن؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ا.سد.مرتضی

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        چرا دنبال داستان میگردی این وقتی میگه تو به این کلاس نمیخوری کلا منظورش وانت بوده حالا از موتور سه چرخه تا تراک f450 نگفته تو به این رده میان سایز نمیخوری و دوما اسم f150 رو اورده که بازم دلیلی بر اینکه اصلا اندازه مد نظرش نبوده
        بعدشم نمیدونم تو همون مانی سه پره ای یانه ولی ****ل اینا رو به اون بگو نه من اگر بهفمی که میدونم اینطور نیست من خواست بهش بگم که بنز عزمشو جزم کنه حتما یه پیکاپ خوب میزنه خیلی بهتر از فورد مگه این طور نیست تا حالا تو همه کلاسا یا بهترین بوده یا جزو بهترینا پس واسه مهندسی بنز اصلا سخت نیست یه وانت بزنه واسه کسی که پرو جکت وان و s650 و جی کلاس رو داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. shirko

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    خوشمان نیامد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amir

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    پیکاپ ساختنت چی بود آخه!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Madjidiano Rolambo

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    من ازش خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    پروژه ای به شدت بیهوده
    امبدواریم در اینده بهتر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      یعنی‌ اینهمه متخصص مرسدس نفهمیدن؟بعید میدونم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا