مرسدس بنز

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید مرسدس B کلاس

درحالی‌که کل صنعت خودرو شاهد تغییر ذائقه مشتریان، کاهش فروش مینی ون‌ها و افزایش اقبال به شاسی بلندها و کراس اوورها می‌باشد، مرسدس سرمایه‌گذاری خود روی هر بخشی را ادامه می‌دهد. علیرغم کاهش فروش این کلاس خودرویی، نسل جدید مرسدس B کلاس معرفی شده است. این خودرو از همان پلتفرم A کلاس سود برده و تلاش دارد از هر جنبه‌ای بهتر از نسل پیشین خود باشد.


خب حدود ۶ ماه پس از تست و بررسی نسل جدید A کلاس هاچبک ما پشت فرمان مینی ون پنج‌نفره‌ی مرسدس نشسته‌ایم. مدل حاضر در تست از نوع B 200 توربوی بنزینی است که انتظار می‌رود سهمم فروش بیشتری را در این خانواده داشته باشد.


نسل جدید مرسدس B کلاس طویل‌تر و پهن‌تر از قبل می‌باشد. البته بزرگ‌ترین تفاوت این خودرو با نسل پیشین فاصله بین محوری بیشتر است که ۳۰ میلی‌متر طویل‌تر از قبل است. به همین خاطر فضای بیشتری در عقب داشته و سرنشین‌های بالغ قدبلند فضای زانوی زیادی خواهند داشت. مدل‌های اولیه‌ی عرضه شده از صندلی‌های عقب ثابت با حالت ۴۰:۲۰:۴۰ استفاده می‌کنند اما در سال ۲۰۱۹ صندلی‌های تاشونده جدید هم عرضه خواهند شد که باعث انعطاف بیشتر این خودرو می‌شود.


صندوق‌عقب ۴۵۵ لیتری این خودرو که با خواباندن صندلی‌ها به ۱۵۴۰ لیتر می‌رسد در حد نسل پیشین بوده و کاملاً با فضای صندوق ب‌ام‌و سری ۲ اکتیو تورر برابری می‌کند. این خودرو همچنین با نسخه‌ی هفت‌نفره‌ی گرن تورر هم عرضه می‌شود که نه تنها باعث اضافه شدن دو صندلی کوچک به صندوق می‌شود بلکه ظرفیت محفظه بار را به ۱۸۲۰ لیتر می‌رساند.


مرسدس نیازی به ارائه‌ی فضاهای هوشمندانه و خلاقانه ندیده است. به نظر می‌رسد B کلاس جدید بیشتر مناسب کارمندان بازنشسته است تا خانواده‌های جوانی که دارای کودک کوچک می‌باشند.


تنها مینی ون کنونی مرسدس در جاده مشابه A کلاس حس می‌شود. پس از چند ساعت رانندگی با این خودرو به آسانی فراموش خواهید کرد که داخل چه خودرویی نشسته‌اید. کابین تقریباً مشابه A کلاس بوده و همان سیستم اطلاعات سرگرمی عالی مرسدس در آن بکار رفته است. کابین کاملاً لوکس حس شده و ب‌ام‌و نمی‌تواند با آن رقابت کند.


مرسدس B کلاس جدید با همان پیشرانه‌های A کلاس عرضه خواهد شد هرچند مدل‌های پرچم‌دار ۲۵۰ و AMG در دسترس نخواهند بود. به این ترتیب دو مدل بنزینی ۱۸۰ و ۲۰۰ و مدل‌های دیزلی ۱۸۰، ۲۰۰ و ۲۲۰ قابل انتخاب هستند. اگرچه مدل دیزلی پایه پرفروش‌ترین مدل نسل پیشین بوده اما بازار هم‌اکنون به مدل‌های بنزینی روی خوش‌تری نشان داده و انتظار می‌رود مدل B 200 که دارای پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری توربوی ۱۶۳ اسبی برگرفته از رنو است فروش بالایی داشته باشد.


این خودرو سرزنده و چابک نشان می‌دهد. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ی مرسدس کمی در شهر تعلل نشان می‌دهد اما در کل هماهنگی خوبی با ماهیت ریلکس B کلاس دارد. پیشرانه در زمان تخت گاز رفتن کمی پر سر و صدا نشان می‌دهد اما زمانی که رفتار خوبی با آن داشته باشید شاهد عملکرد عالی آن خواهید بود. نسخه‌ی مجهز به گیربکس دستی این خودرو نیز در سال ۲۰۱۹ روانه بازار خواهد شد.


بسته به نسخه‌ای که انتخاب می‌کنید راندمان خودروی شما متفاوت خواهد بود. مدل‌های دیزلی هنوز هم کم‌مصرف‌تر بوده اما مرسدس می‌گوید حتی نسخه‌های بنزینی نیز مصرف پایینی دارند.


در تریم AMG Line شما به‌صورت خودکار شاهد اکسل عقب با طراحی چند اتصالی خواهید بود که عملکرد خوبی داشته و سواری راحت را با هندلینگ مناسب ترکیب کرده است. این خودرو به ندرت در دست‌اندازها ناپایدار می‌شود. فرمان نیز کمی از نظر احساس در مضیقه بوده اما در کل توازن وزنی خوبی داشته و چسبندگی بخش جلو تضمین می‌کند B کلاس سواری پیش‌بینی پذیری دارد.


شما در این خودرو موقعیت رانندگی بالاتری به نسبت A کلاس خواهید داشت که همین امر دید بهتری را به جلو ایجاد می‌کند. البته آن حس خاص تسلط موجود در برخی از رقبا را نخواهید داشت اما وجود کابینی بزرگ و شیشه‌ای به این معنی است که دید کلی خودرو کاملاً خوب است. علیرغم خط سقف پایین‌تر، B کلاس در پیچ‌ها تکان‌های زیادی ندارد. در واقع کنترل بدنه برای چنین خودرویی کاملاً خوب است.


قیمت و مشخصات این خودرو فعلاً تأیید نشده‌اند اما مرسدس گفته خریداران خواهند توانست از بین ‌تریم های اسپورت و AMG Line مدل موردعلاقه خود را انتخاب کنند. قیمت مدل B 180 Sport Auto از حدود ۲۷ هزار پوند آغاز خواهد شد که به این ترتیب این خودرو حدود هزار پوند گران‌تر از نسخه مشابه A کلاس خواهد بود.


جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی مرسدس به‌صورت استاندارد در B کلاس وجود دارد هرچند خودروی حاضر در تست از صفحات نمایش بزرگ‌تر با بهای بیشتر سود می‌برد. اگر ساختار تریم A کلاس را مدنظر قرار دهیم، به نظر می‌رسد تمامی مدل‌های B کلاس دارای چراغ‌های LED، رینگ‌های ۱۷ اینچی و تریم چرم آرتیکو خواهند بود. مدل‌های AMG Line نیز احتمالاً از عناصر آلومینیومی کابین، رینگ‌های بزرگ‌تر و تریم اسپورت بدنه سود خواهند برد.


نسل جدید مرسدس بنز B کلاس از هر لحاظی بهتر از نسل پیشین بوده و البته هنوز هم بین یک هاچبک خانوادگی مرسوم و مینی ون‌های جعبه‌ای سنتی سرگردان مانده است. اگرچه سواری خودرو خوب بوده و از کابین پیشرفته‌ای سود می‌برد اما فاقد نقطه‌ی فروش منحصربه‌فرد و خاص خود است. قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی ب ام و سری ۲ اکتیو تورر یک مزیت برای باواریایی‌ها می‌باشد.

مشخصات مرسدس  B 200 AMG Line 7G DCT

  • قیمت: ۲۹ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۶۱ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۴ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. hami

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (34 ديدگاه)

    خوراک اینه باهاش بری شمال.
    اونم آروم و با آرامش و از کوه و برف لذت ببری
    تجربه یه آرامش به سبک بنز.

    البته نظر منه.
    نظر دوستان نیز محترم.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. Hossein.gh

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (313 ديدگاه)

    خوشگل شده این مرسدس بی کلاس..بنظرم اون نمایشگر و کیلومتر شمارش اصلا خوب نیست ؛نگاه کردن به اون قسمت کیلومتر شمار خودش یه حس خوبی داره که با این تبلت تخت بنظرم جاش خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    واقعا زیباست به نظرم خیلی بهتر از طراحی a کلاسه،طراحی ساده و شیک که اتفاقا خیلی با جذبه است.ای کاش طراحی cls هم تو همین مایه ها بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. David

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    30 هزارتا برای کوهی از تکنولوژی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    همه چیزی خوبه. وقطعا طراحی بهتری داره چراغ هاش نسبت بهaکلاس. اما ضعفی که درتمام کابین های بنز هست اون تبلت یه تیکه است اونم قسمت پشت آمپر.پشت آمپرمجازی هم جذابه اما به سبک آئودی وبی ام و. ولی مال بنز که یه صفحه تخت تبلت مانندهستش هیچ حس خوبی نداره مخصوصا وقتی ماشین خاموشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عرفان

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    چراغ عقب قشنگ x5 رو بنز…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. M

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    این هم یه هم پوشانی دیگه در این که A و B کلاس فوق العادن شکی نیست اما نیاز به وجود هردو تا بصورت همزمان نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. charger

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (396 ديدگاه)

    اسم خوبی براش گذاشتن
    بی کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی رشتی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنز سی کلاس ۲۰۱۸
    استانبول ترکیه
    رانندگی به صورت اجاره ایی برای یک هفته کامل
    زمان تابستان امسال
    قیمت برای هفت روز سیصد و سی و چهار یورو که به صورت تماما پیش و نقد پرداخت شد به علت نداشتن کارت بانکی مستر کارت و ویزا و امریکن اکسپرس و غیره
    بیمه ی تکمیلی کامل به قیمت شصت دلار که در صورت تصادف هیچ هزینه ایی رو متحمل نمیشی

    وقتی من و دوستم (دختر) رسیدیم استانبول سریعا رفتیم یه ماشین اجاره کردیم از بادجه ی مخصوص hertz به جز هرتز شرکتای دیگه اییم بودن که اسمشونو دقیق یادم نیست یکیشون یوروپکار بودش که تو تهرانم شعبه داره. با نشون دادن گواهینامه اصل و گواهینامه سه ساله ی بین المللی و پاسپورت و انتخاب ماشین و بعدم پرداخت نقد تو بادجه طرف سوئیچو داد بهمون رو نقشه نشون داد ماشینا کجا قرار دارن و وقتی اونجا رسیدیم با سوئیچ ماشینو روشن کنی صدا میده
    رسیدیم و ماشینو پیدا کردیم. همه بنز و فورد و ما خواستیم بنز اجاره کنیم. شرکتای دیگم همه بی ام و ائودی انواع ون انواع شاسی بلند مارکای مختلف منجمله پورشه و مازراتی . یکم برامون غیر قابل باور بود این ماشینا رو به همین راحتی میشه اجاره کرد
    بنزی که ما گرفتیم نقره ایی سی کلاس ۲۰۱۸ دنده اتومات بود. باک پر که موقع تحویلم باک رو پر تحویل میدی.
    تکنولوژی کیفیت نرمی سیستم تهویه هوا که میتونم بگم فقط سیستم ولوو رو بهتر میدونم چون تو تهران تجربه شو داشتم.
    صندلی ها چرم و نخی
    سیستم سرگرمی عالی
    مصرف دیزل خیلی خیلی کم استانبول تا انکارا رو با بیست لیتر رفتیم تو روستاها و شهرای کنار جاده هم توقف داشتیم
    تو یک هفته کل ترکیه رو گشتیم و تا مرز گرجستانم رفتیم چون اجاره به صورت کیلومتر ازاد بود هرچقدر که میتونستی و میخواستی تو یک هفته رانندگی میشه کرد. با توجه به اینکه خیلیا روزی صد کیلومتر فقط اجازه میدن رانندگی کنی که اگه بیشتر کنی هر کیلومتر نیم یا یک لیر اضافه میگیرن. که اونا برا اجاره ی کوتاه و یک روزه خوبن
    نرخ ارز رو حساب کنم هفت روز برا ما چهار و نیم میلیون تومن تموم شد.
    حالا تو تهران اجاره ی یک پرشیا برای یک شب عروسی اونم تازه اشنا باشه کمتر از پانصد هزار تومن گیر نمیاد. یکی از دوستای دورم با پرشیاش عروس دوماد جابجا میکنه شبی بالای پانصد هزار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Genius

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    هیچ کجای دنیا تمام مردم مرسدس S و G یا ب.ام.و 750LI سوار نمیشن و این ماشینا همه جا برای گروه خاصی از مردمه ولی براحتی میتونن مابین فولکس گلف و مرسدس A کلاس و ب.ام.و سری 1 و رنو مگان RS در کلاس هاچبک ها و یا مرسدس C کلاس و ب.ام.و سری 3 و آئودی A4 بعنوان یک سدان خانوادگی جمع و جور انتخاب کنند.امــــــــــا تنها در ایرانه که هیوندای اکسنت هم خودروی لاگژری محسوب میشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. emad1990

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    بازم حضور گرم منتقدین در پیج مرسدس بنز
    جالبه همشون هم فقط بلدن ایراد ظاهری بگیرن!!
    من تا حالا کسیرو ندیدم که با مدرک از چنتا مجله معتبر بگه مرسدس این ایراد فنی رو داره(البته که مطالعه سخته و از روی **** اظهار نظر کردن میتونه خیلی راحت و بی دردسر باشه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آrمaن

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (88 ديدگاه)

    چه کابینی داره
    عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا