مرسدس بنز

برنامهٔ مرسدس برای ساخت هشت خودرو روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی آینده

ظاهراً مرسدس بنز کاملاً از عملکرد و فروش محصولات دیفرانسیل جلوی خود مانند CLA راضی است چراکه بنا بر گزارشات این شرکت آمادهٔ حمله با نسل بعدی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی خود است تا جایی که برخی منابع گفته‌اند که حتی ممکن است این محصولات در ایالات‌متحده هم عرضه گردند. رئیس مرسدس بنز آقای «Ola Källenius» به کارانددرایور گفته است که این شرکت هشت محصول جدید را بر اساس پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی آیندهٔ خود خواهد ساخت.

این پلت‌فرم که MFA2 نام دارد، مخفف معماری دیفرانسیل جلوی ماجولار ۲ است. در حال حاضر مرسدس بنز بر اساس پلت‌فرم کنونی خود بنام MFA چهار خودروی دیفرانسیل جلو شامل A کلاس، B کلاس، CLA و GLA را تولید می‌کند که البته A کلاس در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود. وی نام این هشت محصول آینده را نگفته است اما بااین‌حال حدس زدن آن‌ها کار چندان سختی نیست چراکه تمامی مدل‌های دیفرانسیل جلویی که هم‌اکنون روی پلت‌فرم کنونی MFA2 ساخته می‌شوند با نسل جدید جایگزین خواهند شد درحالی‌که بنا بر گزارشات ستارهٔ اشتوتگارت قصد دارد سدان A کلاس را هم در دو نسخهٔ استاندارد و کشیده به تولید برساند.

از بین این محصولات دیفرانسیل جلوی جدید فعلاً روشن‌ترین پیش‌نمایش از A کلاس سدان ارائه شده است چراکه چندی پیش نسخهٔ کانسپت آن در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد. این خودرو دارای نمایی تیزتر اما مدرن است که در آن جلوپنجره‌ای با خطوط عمودی و چراغ‌های مثلثی شکل بکار رفته است. خط سقف در قسمت عقب اما برخلاف CLA به‌صورت شیب‌دار پایین نمی‌آید.

اما غیرازاین، مدل دیفرانسیل جلوی دیگری که مرسدس در دستور کار دارد، به‌احتمال‌زیاد یک کراس‌اوور کامپکت آفرود بنام GLB خواهد بود. این خودرو که در طراحی الهاماتی از کانسپت Ener-G-Force خواهد داشت، در اصل یک مینی G کلاس خواهد بود. بیشتر تیپ‌های GLB به‌صورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک خواهند بود اما ممکن است تیپ پایه به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه گردد. بنا بر گزارشات، یک پکیج آفرود نیز برای این کراس‌اوور قابل سفارش خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این GLB باید خیلی خوب باشه ،

    چند نفرن که ۱۲۰۰۰۰ تا بتونن واسه g class بدن ؟

    مدل های جدید خیلی خوبن ، به شرط اینکه خیلی ارزون نباشن و به چهره ی شکوهمند مرسدس بنز صدمه نزنن.

    همه ی لوکس سازان عالم از لکسوس و جنسیس گرفته تا BMW و آئودی و کادیلاک و … آرزو دارن از لحاظ موقعیت و جایگاه یک سال مثل مرسدس بنز باشن.

    کم نیست ۱۳۲ سال در اوج بودن و زحمت کشیدن.

    امیدوارم مرسدس با مدل های ارزونی که اون کیفیت مورد انتظار از بنز رو نداشته باشن موقعیت خودش رو خراب نکنه. هر چند فکر کنم مدیران دایملر خیلی خیلی بهتر من این چیزا رو بدونن و صلاح کار خودشون رو بلد باشن. پس هیچ جای نگرانی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    اون عکس سومی واقعا زشته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Achtung

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    با این کار آیندشو خراب میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد رضا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (804 ديدگاه)

    خب نمیشد هیچ خودروی دیفرانسیل جولویی نزنه وفقط دف عقب تولید کنه دو تا هاچ بک A وBکلاس داره یه پلت فرم بزنه براشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (172 ديدگاه)

      به خدا مرسدس بنزه همینجوری رو هوا کاری نمیکنن که عجبا ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. enzo

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (321 ديدگاه)

    متاسفانه طراحی کلاس A یه مقداری از اون اصالت مرسدس فاصله گرفته بیشتر شبیه ماشینای کره ای ژاپنی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا