بنتلیمرسدس بنز

کدام رییس است؟ بنتلی مولسان یا مرسدس مای‌باخ

اخیراً مرسدس بنز در رده سدان‌های فوق لوکس تغییر استراتژی داده و برند مای‌باخ را در مجموعه مرسدس بنز مخلوط کرده است. مای‌باخ در گذشته با هویت و طرحی متفاوت از محصولات مرسدس عرضه می‌شد اما مای‌باخ در دور جدید همان مرسدس اس کلاس است با انبوهی از چرم و چوب و امکانات و ادوات که به فاصله کمی از معرفی، تحسین همگان را در پی داشته است. مرسدس در این حرکت جالب با افزودن شمار بسیار زیادی امکانات و ادوات به نسل نوین مرسدس S-Class و بالا بردن استانداردهای سدان فوق لوکس خود، خودرویی تمام‌عیار در حد نام و اعتبار مای‌باخ ساخته است. خودرویی که تحسین هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. کسی که در کابین این کشتی غول‌آسای اَبرمرفه و ۱۹۵ هزار دلاری جای گیرد به‌هیچ‌عنوان از محیط دل‌نشین آن با سیستم صوتی و تصویری عالی، چرم گران‌بها، کیفیت عالی مونتاژ آن‌هم با تزئینات چوب و فلزات کمیاب خسته نمی‌شود.

Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
رقیب مای‌باخ اما به‌هیچ‌وجه از رو نمی‌رود و ای‌بسا خود را در مرتبه‌ای بالاتر از ستاره‌ساز آلمانی می‌داند، با آن “B” خوشگل روی کاپوت و رینگ‌های اسپرت و دماغه‌ای که ابهت و عظمت یک سوپرسدان فوق لوکس را به‌خوبی به رخ می‌کشد. اگر مایل باشید و چیزی حدود ۳۴۱ هزار دلار از جیب مبارک خرج نمایید می‌توانید صاحب این مجسمه تراش‌خورده و باشکوه شوید. شما با این خودرو به یکی از خاص‌ترین افراد جهان مبدل می‌شوید. بدنه‌ای صیقل‌خورده با خطوطی که جز صلابت و شکوه چیزی را یادآور نمی‌شوند و چراغ‌هایی که همچون ستاره در شب می‌درخشند. بنتلی مولسان بال گشوده تا بر سر تاج پادشاهی لوکس‌ترین خودروی جهان با اسطوره مرسدس به رقابت بپردازد. رقابتی هیجان‌انگیز در ساحلی زیبا که می‌تواند مکان خوبی برای این رقابت باشد.

Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
مولسان با چراغ‌های دوبل بزرگ و کوچکش و انبوهی از لنزها و لامپ‌ها در مجمع الدوایری از شکوه چراغ‌های بنتلی را با شکوه خاصی به خطوطی سنگین و جلوپنجره بزرگی با نماد B در حال اوج‌گیری وصل کرده است. بنز نیز مای‌باخ را با همان خطوط آشنای گوردون واگنر چنان رسم کرده که خطوط در یک به هم پیوستگی نمادین شماره را به یاد هنرپیشه‌های هالیوود می‌اندازند، با ستاره‌ای بر پیشانی و همان جلال و شکوه.

Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
ساعت‌های موجود در داشبورد دو خودرو بسیار گران‌قیمت هستند. ساعت بنتلی مولسان ۵۳۰۸ پوند قیمت دارد، چیزی در حد خرید یک هاچ بک ارزان صفرکیلومتر. ساعت مرسدس قیمت کمتری دارد اما زیبایی به‌خصوصی دارد. چوب و چرم در در هردو خودرو به‌وفور می‌شود. برخلاف داشبورد آبشارگون بنتلی که کم و بیش قدیمی شده، مرسدس داشبوردی بس زیبا برای سری S تدارک دیده و تعریفی نوین از لوکس بودن ارائه کرده است. مولسان داشبورد مخفی‌کاری دارد و تا دکمه ها را نزنید نم پس نمی‌دهد و خود را عرضه نمی‌کند.

2016 Mercedes-Maybach S600 interior
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600 cockpit
2015 Bentley Mulsanne Speed Cockpit
۲۰۱۵ Bentley Mulsanne Speed Cockpit
تاریخچه:
تا قبل از جنگ جهانی دوم مای‌باخ یکی از بهترین برندها در میان خودروهای لوکس آلمانی بود اما با شروع جنگ آنها به مونتاژ موتور برای تانک‌های غول‌پیکر پانزر روی آوردند. پس از جنگ جهانی دوم و با بازگشت رقبای مرسدس کار کم و بیش ادامه داشت تا در دهه ۱۹۹۰ با ظهور رقیبان قدری همچون بی ام و، فولکس‌واگن و بنتلی، بنز تصمیم گرفت تا خود با ارائه یک محصول فرالوکس، قدرتمند و زیبا نبض کار را در دست بگیرد. مرسدس می‌خواست با تولید یک گونه جدید از مای‌باخ چیزی بسازد که هم بلامنازع باشد و هم از رولزرویس و بنتلی فراتر رود. برنامه مرسدس همواره رو به جلو بود و گرچه در برهه ای به مای‌باخ کم‌توجهی شد اما همواره یکی از دغدغه‌های بنز حضور در بالاترین بخش سدان های فرالوکس بود. سرانجام در سال ۲۰۱۴ مای‌باخ S600 به بازار ارائه شد.

بنتلی راهش متفاوت بوده و چندین فرازونشیب را دیده تا به امروز رسیده. در دوره‌ای که فولکس‌واگن سخت تلاش می‌کرد تا رولزرویس را به چنگ آورد بی ام و با زیرکی این برند پراعتبار انگلیسی را از آن خود کرد و چیزی که در مزایده برای فولکس باقی ماند کارخانه‌ای قدیمی بود در انگلستان و یک برند B شکل که شهرت رولزرویس را نداشت. بااین‌همه فولکس مرد کارهای سخت است. کوشندگی و مهندسی آلمانی با تزریق به طراحی کلاسیک و لوکس انگلیسی باعث شد تا بنتلی کانتیننتال GT نخستین بار و بر اساس پلات فرم مشترک فولکس فیتون به بازار ارائه شود و البته حاصل کار عالی شد. فولکس توانست با مهارت و دقت بنتلی را به سوددهی و فروش مناسب برساند و حالا اینجا محصولی پرقدمت از این برند را رودرروی مرسدس قرار داده است.

مشخصات فنی:
اندازه هردو خودرو باعظمت و بزرگ و طراحی‌شان باشکوه است. توان بالایی پشت نام هردو خودرو خوابیده است و با یک کلید بیدار می‌شود. بنتلی مولسان ۵ متر و ۵۸ سانتی‌متر طول دارد و تنها ۲۵ سانتی متر از فورد F150 چهار در سوپر کریو کوتاه‌تر است و مای‌باخ نیز تنها ۱۲ سانتی متر از بنتلی کوتاه‌تر است.

موتور مای‌باخ همان موتور مشهور و V12 مرسدس بنز با کد M275 است که در مجموعه AMG و با حجم دقیق ۶.۰ لیتر تولید می‌گردد. مرسدس با دست بردن در راندمان این موتور دوتوربو، قدرت را به ۵۲۳ اسب بخار و ۸۳۰ نیوتن متر کاهش داده است. بنتلی هم با موتور مشهور V8 و ۶.۷۵ لیتری خود می‌تواند در دور موتور ۴۲۰۰، همه قدرتش را که ۵۳۰ اسب بخار است تحویل شما دهد. این موتور با تولید ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۷۵۰ می‌تواند قدرت اعجاب‌آوری زیر پای مالک متمولش قرار دهد. قدرت عظیم این کارخانه را جعبه‌دنده ۸ سرعته و اتوماتیک بنتلی به چرخ‌ها منتقل می‌کند و می‌تواند این کوه نور را در حدود ۵ ثانیه به‌تندی صد کیلومتر در ساعت برساند و مسافت ¼ مایل را در ۱۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۶۶ کیلومتر در ساعت طی کند. مای‌باخ هم با جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک در ۴.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و کمی تندتر از رقیب انگلیسی‌اش به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و مسافت ¼ مایل را در ۱۳.۲ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۷۸ کیلومتر در ساعت می‌پیماید.

آزمایش رانندگی:
مای‌باخ با کوچک‌ترین فشاری به‌کار می‌افتد و عملکردی همچون یک S class به نمایش می‌گذارد. سیستم Magic Body Control نیز گرچه نامی عجیب و غریب دارد اما دقت بسیار بالایی دارد و به خوبی مای‌باخ را در حالت تعادل و ثبات نگه می‌دارد. بنتلی اما بیش و پیش از هر چیز نشان‌دهنده یک لوکس انگلیسی است، سنگین، بزرگ و پرطنین. هنگام خرید هریک از این دو غول دست وبال راننده باید بلرزد چرا که در عین شباهت‌های بسیار، این دو تفاوت‌های آشکاری نیز دارند که به شخصیت دو مدل برمی‌گردد، یکی منظم و دقیق و دیگری خودخواه و جسور. بااین‌حال یک سؤال کلی پیش می‌آید که چرا؟ چرا مای‌باخ ۲۰۰ هزار دلار و بنتلی دو برابر این قیمت؟ باید اینجا از تورستن وبلن اقتصاددان نهادگرا و مشهور نروژی سؤال پرسید. با استناد به کتاب او ” تئوری کلاس اوقات فراغت” می‌توان سنجید چرا باید بابت خرید بنتلی که کم و بیش از مرسدس مای‌باخ عقب‌تر است دو برابر خرج کرد؟ پاسخ اینجاست که فرد مرفه مطلوبیت را نه در کارکرد که در لذت خود از یک کالا یا شی‌ء جستجو می‌کند و گاه شمعی هنگام شام روشن می‌کند تا محیطی شاعرانه ایجاد کند درحالی‌که از روشن کردن چراغ‌های خانه پرهیز می‌کند. حکایت ما، مای‌باخ و بنتلی نیز همین است.

پیشنهاد من این است که بجای اندیشیدن به تئوری مصرف و مطلوبیت، بیایید و در صندلی عقب یکی از این دو خودرو پیپ بکشید و ملاک‌های بهتری برای برتری هریک از این دو بر دیگری بیابید. با توجه به قیمت و حساب‌کتاب کردن قطعاً مرسدس مای‌باخ برنده این دوئل نفس‌گیر است. چهره به‌روز، کیفیت بالاتر و قیمت کمتر. اما اینرا هم در نظر بگیرید که در برابر بنتلی، صندلی عقب و فضای پای مای‌باخ همچون صندلی‌های یک جت درجه چندم سرسام‌آور و تنگ است و صندلی‌های پشتی بنتلی آشکارا بهتر و راحت‌ترند. در این رده سخنی از ارزانی به میان نمی‌آید و به همین دلیل مای‌باخ نمی‌تواند برنده این دوئل باشد. تازه مای‌باخ همان S-Class نود و پنج هزار دلاری است که با انبوهی از امکانات غنی‌سازی شده در حالی که بنتلی این‌گونه نیست و با آنکه سیستم‌های الکتریکی‌اش فاجعه هستند اما کیفیت مواد بکار رفته در بنتلی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و توجه به جزئیات فوق‌العاده است. این یعنی بنتلی چیزی جز یک بنتلی نیست. برای یک لحظه اگر چشم ببندید و دو خودرو را احساس کنید می‌بینید که بنتلی بهتر از مای‌باخ است، مخصوصاً با توجه به برخی قطعات پلاستیکی مای‌باخ. چرم بکار رفته در بنتلی بسیار خاص است و شیوه تولید ویژه‌ای دارد که باعث می‌شود در کنار قطعات فیبر کربن و چوب، بسیار زیبا به نظر می‌رسد. بنتلی ویژگی‌های جالب دیگری نیز دارد. مثلاً در آن همه چیز مخفی است و با فشار یک دکمه از پوششی چرمی بیرون می‌آید یا با فشار یک دکمه یک پرده شیشه‌ای میان ردیف جلو و عقب حائل می‌شود و جعبه نوشیدنی بیرون می‌آید که سه لیوان مزین به برند بنتلی و B خوشگل روی آنها نقش بسته است.

نتیجه‌گیری:
مای‌باخ برای پیروزی بر بنتلی مولسان دو مشکل عمده دارد: نخست آنکه زیادی شبیه مرسدس بنز S600 است. در چنین رده‌ای خاص بودن و تفاوت یک مزیت بزرگ است و مای‌باخ از این ویژگی برخوردار نیست. دیگر اینکه برخلاف رولزرویس و بنتلی که در همه زمینه‌های داخلی اعم از طرح و رنگ چوب، چرم، فلزات و شیوه تزئینات به‌صورت سفارشی عمل می‌کنند، مای‌باخ یک خودروی سفارشی نیست، چیزی که با ذات این رده یعنی سفارشی بودن در تناقض است. البته مای‌باخ فناوری‌های برجسته‌ای با خود دارد اما بجای حضور در چالشی چنین بزرگ، به رقابت با هم‌تراز خود که بنتلی فلاینگ اسپور است بپردازد. مولسان فعلاً برای مای‌باخ دست‌نیافتنی است.

منبع: موتورترند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۱۳۳ دیدگاه‌ها

  1. حسين

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام لطفا با توجه به واردات xc90 که اتفاق بزرگی میتونه باشه و خدمات شرکت افرا موتور هم مقاله ای بنویسید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Milad

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      رینگ های میباخ یه دنیا ارزششه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر مرادی

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (113 ديدگاه)

      دو پادشاه در یک اقلیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سجاد

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (16 ديدگاه)

      میباخ +
      بنتلی _

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. samurai

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    همیشه این المانا میخوان خودشونو به بریتانیایی ها بچسبونن و از اعتبار اونا سهمی داشته باشن
    کسی که سوپر لوکس سواره هیچوقت بنتلی رو نمیذاره کنار بره بنز بگیره که هر کسی میتونه بنز داشته باشه با همون قیافه خز و تکراری
    کسی که بنتلی میخره میدونه هر کسی دستش به این ماشین نمیرسه
    حس اشرافیت و کیفیت و زیبایی بنتلی با برند خز و بی کیفیت بنز قابل مقایسه نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد باقری

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (4717 ديدگاه)

      یه جوری گفتی بنز تکراری که من یک لحظه فکر کردم بنتلی اسطوره تغییر قیافه است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mahdi

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (65 ديدگاه)

      بنز بی کیفیت!!!! :| :| :|
      جوک سال هم پیدا شد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Mahdi

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (65 ديدگاه)

      چیزی که ازش بیزارم همین اشرافی گریه
      یعنی چی مثلا؟؟
      ما از شما آدم تریم؟!
      شما در حد ما نیستید؟!
      یا …؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. هادی

        ۱۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (458 ديدگاه)

        این اشرافی گری فقط مخصوص ما جهان سومی هاست و الا لذت سواری با یه c200 هم تو اونجا کافیه برا مردمشون و دلیلی نمیبینن که میباخ سوار شن یا فراری یا لامبر تو زمینه خودرو سواری اونا مثل ما فکر نمیکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. ali

      ۱۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      هر کسی میتونه بنز بخره ولی نه میباخ
      میباخ رو باید از بقیه ی مدل های بنز جدا کنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. parsa

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      جالبه اونوقتا که میباخ هنوز یه برند جدا بود ملکه انگلیس (تذکر:روز و بنتلی جفتشون اصالتا انگلیسی هستن هر چند که حالا یه جورایی آلمانیا) خودش میباخ داشت!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. ALiHidden

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (332 ديدگاه)

      ببخشید اونوخت قیافه بنتلی اصلا تکراری نیست؟!

      من تو کف اون 36 نفریم ک لایکت کردن!

      بنز بی کیفیت؟!؟!

      عجب

      +اینکه من دیگه برند انگلیسی نمیبینم…

      همشون یا دست آلمانی ها هستن یا هندیا و…

      بعد اونوخت مرسدس میخواد خودشو با اون عظمت بچسبونه به این ماشین(مثلا انگلیسی)؟!

      مگه داریم؟مگه میشه؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
    7. احمدی

      ۱۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      بنز اگه خز بود اتوبوساش بعد شصت هفتاد سال کارکرد تو ایران باس وا میرفتن در صورتی که وا قعا کار میکنن

      موافقم 1
      مخالفم 0
    8. مک میسل

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      نمردیم و بنز بی کیفیت هم دیدیم!!!
      […]

      موافقم 1
      مخالفم 0
    9. ٧٧٧

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سامورای همین بریتانیا ور شکسته رو المان ها روح بخشیدن بنتلی و رولزرویس و مینی رو آلمان ها خریدن همین مولسان کلش ماله audi هست موتور و اکثر لوازم در ضمن اتاق و پلتفرم رولزرویس و پلت فرم مولسان کلأ در آلمان میسازن موتور رولزرویس ساخت بی ام دبلیو و موتور بنتلی ساخت آیودی هست بنتلی و رولزرویس ورشکست شدن آلمان ها اینارو خریدن با تکنولوژی خودشون به اینا روح دادن فکر کنم تا حالا نمیدونستی که بنتلی مال ایودی و رولزرویس و مینی مال بی ام دبلیو هستن و ١٢ ساله که بی ام دبلیو برای جگوار و رنجروور موتور ساخته و حتی موتور مکلارن F1 که یک دهه سریترین ماشین جهان بود باز هم بی ام دبلیو ساخته اخه اگه آلمان ها نبودن امروز اتومبیل ها اینجوری نبودن چند دهه عقب بودن و در ضمن میدونی اکثر تکنولوژی ها که الان بریتانیاها و خودروهای جهان استفاده میکنن مال آلمان و بنز هست از سیستم abs بگیر تا ایربگ و srs ebd ba اینا همه ماختراع آلمان هاست کمک های بادی گازی و دیسک از سرامیک و غیر سرامیک همش اختراع آلمانه سیستم فول تایم سواری ها و موتور و گیربکس الومنیومی و الومنیوم نسل ٣ همه و همه آلمانها ساختن . بنتلی وقتی موتور،پلت فرم ، سیستم برق ، سیستم چراغ ، سیستم ناوبری ، گیربکس ، سیستم ترمز و لوازم جانبیش وقتی ساخت آیودی و آلمان هست بعد کجا به بریتانیا مینازی . اخه ادم باید بدونه تحقیق کنه بسنجه بعد چیزی خواست بگه . بنده عاشق اتومبیل های بریتانیا ی هستم و الحمد للله به حمت اینکه تو دوبی بودم تجربه سواری رنجروور جگوار و از تجربه نزدیک و نشستن رولزرویس ٢ مدل و بنتلی جی تی و مولسان رو در نمایشگاه ابوظبی داشتم وخدا رو شکر خیلی از ماشین های که ارزوشونو داشتم تست کردم اما حقیقتو باید قبول کرد کل اتومبیل های جهان یا قطعه یا تکنولوژی یا تقلید خلاصه چند سگمنت شون بلأخره به آلمان ها ربط داره هیچ برندی نیست که از آلمان ها نداشته باشه بخدا این حرف حقیقته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. AHMADREZA

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    نکنه با برند تازه پا گرفته و فراخوان خور لکسوس قابل لکسوس قابل مقایسه هست .
    همین خز ماشینیه که لکسوس خوابش هم نمیتونه ببینه تمام

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سجاد

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (189 ديدگاه)

      کلاً فازت چیه! اصن صحبت از لکسوس نیست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. کورش

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (22 ديدگاه)

      دقیقل درسته
      زدی به هدف
      بنز اس یک هدف دست نیافتنی برای لکسوس هست
      سال 1989 که اولین لکسوس معرفی شد، مدیرای تویوتا و لکسوس 50 تا مصاحبه ترتیب دادن و کردن تو بوق و کرنا که آقا کیفیت ماشینای ما از بنز و بی ام و بیشتره و رک و صریح اسم برندای آلمانی رو اوردن
      اولا هیچ وقت یه برند اصیل هیچ وقت سعی نمیکنه با خراب کردن یه برند دیگه خودش رو جا بندازه
      ثانیا خدا رو شکر با دو تا فراخوانی که بعدش لکسوس داد نقشه هاشون نقش بر اب شد
      […]
      چرا که همیشه به روز ترین تکنولوژی ها در این سری به کار میره که ژاپن که طبق نظر بعضیا قطب صنعت دنیاست حتی توان کپیش رو نداره
      برا همینم هست که الان لکسوس تو رنکینگ کار اند درایور 6 هست
      و امتیازش 3.5 از 5

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۱۷ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (99 ديدگاه)

        […]

        در باره این مقایسه هم نظر من این بنتلی طراحی قدیمی تری داره باید تا طراحی جدیدش صبر کرد بعد مقایسه کرد…اگه میباخ قدیم کنار این بنتلی قرار بدین از نظر طراحی داخلی هم بنتلی برتر میشه…فعلا بهترین مقایسه که منتظرشم سایت بذاره اتاق 7 با اس کلاس همه چیز مساوی طراحی دوتاشون جدید مقایسه عادلانست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ali

      ۱۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      الان دقیقا تو کدوم فضا سیر میکنی چیکار با لکسوس داری اخه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. آقای مهندس

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    در حد بنز نیست اصلا .
    مایباخ باید با رولز رویس گوست (ریث 4 در نداره) مقایسه بشه نه این جوجه ها .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسن

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    واقعا مقاله عالی ای بود ، ممنون …

    من اگه یه قاچاقچی مواد تو مکزیک بودم بنتلی رو انتخاب میکردم
    در غیر این صورت بنز رو ^_^

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارمان

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    بیایم قبول کنیم کسی که براش پول ماشین دادن مهم نیست ماشینی رو انتخاب میکنه که کم یاب گرون دست ساز باشه و بتونه بگه هی فلانی رنگ صندلیهاش رنگ مورد علاقمه چون خودم انتخابش کردم .
    با کمال احترام برای کمپانی بنز که یکی از بهترینهاست s600 هم چهره بسیار زیاد داره s500 , s350 , c class که نهایتن کم ارزشش میکنه و اون حس بسیار خاص بودم رو نمیده
    فکر کنید یه بیسینس من هستید و به یه ملاقات بسیار مهم میرید ورود شما با بنتلی میتونه مایه اعتماد به نفس بیشتری در شما بشه
    ضمن اینکه میتونید بگید حتی رینگهای ماشین شما در یک کارگاه کوچک ریختگری ساخته شده و دست ساز هستند و هر یک با دیگری کمی متفاوته پسسس اون بنتلی که شما سوار میشی با تمام بنتلیهای دنیا فرق میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. carnoter.com

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ابهت و دلربایی بنتلی به عقیده‌ای بنده بالاتر از خودروی رقیب است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بنتلی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    آقای مهندس شما حالتون خوبه؟جوجه؟!!!ینی الان من موندم ک شما هدفتون چیه؟الان بنتلی رفته تو اتاقش درو هم بسته داره گریه میکنه و ب خودش میگه” مهندس دیگه دوسم نداره،اون بهم گفته جوجه،دیگه باهاش قهرم”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیز همین شرکت بنتلی تحت مالکیت شرکت فولکس واگن است که آلمانی است همین ماشینهای بنتلی مهندسی و طراحی آلمانی توش بکار رفته ////صنعت خودروسازی یعنی آلمان و بس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      میشه به من یه لینک معرفی کنی که تو اون نوشته باشه طراحی و تولید بنتلی رولز رویس لامبورگینی و بوگاتی چون زیر مجموعه فولکس واگنه توسط فولکس واگن یا همون المانی ها انجام میشه. اگه این لینکو بفرستی خیلی ممنون میشم.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. کورش

        ۱۳ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (22 ديدگاه)

        سلام luis جان
        این لینک رو یه نگاه بنداز
        https://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Ghost
        تو جدول سمت راست قسمت موتور و گیربکس رو نگاه کن
        میبینی که موتورش مال بی ام و و گیربکش مال zf المان هست
        ته تهش چهار پنج تا انگلیسی زیر نظارت شدید المانیا دوخت و دوز چرماش رو انجام میدن
        https://en.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_V10
        خط سوم رو یه نگاه بنداز
        Developed by AUDI AG, for use in the Gallardo, and the first engine developed for Automobili Lamborghini S.p.A. after they were acquired by AUDI AG – part of the Volkswagen Group.
        باشد که به مهندسی عظیم المانی ایمان آورید :)

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. اصالت بريتانيايى

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          کسایى که مرسدس اس کلاس سوار میشن میخووان که نشون بدن. هاى کلاسن . اما کسى که بنتلى مولسان سوار میشه هاى کلاس هستت اداى هاى کلاس بودن در نمیاره. بنتلى مولسان اسپید فقط و فقط با رولز رویس فانتوم باید مقابسه بشه. این دو تا ماشین فقط اجازه دارن با هم مقایسه بشن . لامصب فول ترین نسخه ماى باخ از بیس بنتلى ٢٠٠ هزار دلار ارزون تره چطور اینا رو با هم مقایسه میکنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ارمان

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      احمد جان این چه نوع تفکریه عزیز اگه همچینه چرا موتور بوگاتیو رو r8 و بنتلی نمیزارن که دیگه رغیب بی رغیب بشه ؟ این چه حرفیه اخه نگووووو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes

        ۱۳ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        هر موتوری کاربری خودشو داره
        رو همین میباخ هم میشد 12 سیلندر M120 رو نصب کرد که تنفس طبیعیش بالای 800 اسب تولید میکنه با یکی یا دوتا توربو میکشه بالای 1000 اسب
        حالا چرا استفاده نمیکنن؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارمان

          ۱۳ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          چون لازم نیست زضا جان منم دارم همینو میگم
          جواب به یه کامنت نوشتم
          بعضی عزیزان فکر میکنن چون یه کمپانی زیر مجموعه یه کمپانی هیچی از خودش نداره
          بلاخره یه زمانی بنتلی در انگلستان شروع به کار کرد و تقریبا همون زبان طراحی داره هنوزم اجرا میشه
          المان در صنعت بسیار جایگاه ویژه ای داره اما بعضی عزیزان فکر میکنن که دیگه هیچ کشور صنعتی در دنیا وجود نداره شما حتما میدونید که انگلستان امریکا فرانسه و ژاپن جزو کشورهای صنعتی و تولید کننده هستن
          دیدگاه بیخودی تاصبی میزانی ازار دهندست باز اونم که کشور خودمونم که نیست که بهش بنازیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes

          ۱۴ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          مسلما هیچکس منکر نقش فولکس واگن برای بنتلی یا امثال بوگاتی و … نخواهد بود
          چون اگه واقعا شرکت مادر نباشه اینها عملا فلج میشن
          اما اینکه بگیم هیچی از خودشون ندارند هم غلطه
          هر شرکتی سیستم خودشو داره و تا حدودی سعی میکنه از کمپانی مادر مستقل باشه
          یکی بیشتر
          یکی کمتر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ارمان

          ۱۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          کاملا صحیح میگی رضا جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    از همون اول می گفتی که میخوای بگی بنتلی مولسان یک چیز دیگه است به خاطر اصالت، ابهت، قدیمی بودن و … دیگه این همه مقایسه نیاز نبود. آخه آدم حسابی، وقتی میخوای مقایسه کنی باید همه موارد رو جامع و قاطع در نظر بگیری که یکی از مهمترین فاکتورها، قیمت هست ولی اگه می خواستی بگی فقط بنتلی مثل بنتلی میمونه، دیگه چرا این همه مقایسه کردی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (99 ديدگاه)

      دادا من و شماییم که قیمت برامون مهمه…تو این کلاس ماشین تنها چیزی که مهم نیست قیمت این مطمین باش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. بنتلی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    احمد عزیز بنتلی از اول شرکت موفقی بوده ومطمئن باش اگه هند هم میخریدش باز بنتلی ی شرکت موفق و مشهور باقی می موند،میشه بگی چرا فولکس واگن بنتلی رو خرید؟چرا طراحی وتکنولوژیشو سر محصولات خودش با آرم خودش پیاده نکرد؟بزار من برات بگم،چون بنتلی برند مشهور و با هیبت و موفقی هس،میزان فروش کم سدان لوکس فولکس گواه این موضوعه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      برای اینکه میتونه تکنولوژی برترش رو به چهار تا دهن بین!! چند برابر قیمت بفروشه روش خوبی داره این فولکس فولکس تعریف شدست کارای اضافی رو با برندهای دیگه انجام میده همون کاری که بی ام و با رولزرویس انجام داد اما مرسدس خودش اعتبار کافی داشت که فوق لوکس بزنه چرا که همیشه بهترین و خوشنام ترین لوکس ساز بوده و البته چندین قدم جلوتر از بقیه بوده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. Infinite

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (452 ديدگاه)

    “کدام رییس است؟”
    برای من… مرسدس بنز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رضا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    نظر منم اینه که مرسدس باید واسه میباخ یه شخصیت جدا از اس کلاس خلق میکرد یا لااقل تفاوتهای ظاهری از جلو و عقب و همچنین داشبورد رو با اس کلاس بیشتر میکرد…
    در اینکه اس کلاس 95هزار دلاری فوق العاده لوکس و عالیه هیچ شکی نیست ولی دوستان توجه کنن این نظر بیشتر ماهاست که در یه سطح خیلی پایین تر زندگی میکنیم و بالطبع اس کلاس نهایت خواسته های مارو براحتی برآورده میکنه درحالیکه یه فرد خیلی ثروتمند امریکایی یا اروپایی سطح خیلی بالاتری از امکانات رفاه لوکس بودن و البته خاص بودن رو میخواد که شاید ما نتونیم تصورشو بکنیم و با توجه به دنیای ازادی که اونها درش زندگی میکنن بنتلی انتخاب بهتری میتونه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بنده خدا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.تازه یه کلیپ از کینگ تایگر رو دیدم داشتم کیف میکردم…فقط مهندسی آلمان ژاپن ایتالیا….هنرمندانست….intertainment

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (210 ديدگاه)

    هر دو بینهایت عالی هستن اما به سلیقه هر شخص بستگی داره من بنز قبول دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    اینا تو دو تا کلاس متفاوتن
    بنتلی یک سوپر لوکس به تمام معنا برای مولتی میلیاردر ها و افراد بسیار خاصه که داشتنش خیلی معنی میده
    اونقدر خاص که خیلی ها هیچ برداشتی از اون ندارن
    مرسدس هم یک لوکس ساز عادی هست که بدست اوردنش میتونه برا خیلی پولدار ها متصور باشه
    مقایسه بنز با بنتلی مثل مقایسه هیوندای ازرا با بی ام و سری 5 هست
    بنز از همه نظر خیلی پایین تره و اصلا معیار های سوپر لوکس بودنو در مقایسه با بنتلی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Archi KHAN

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    مایباخ فوق العاده اس ، عالیه…
    اما B خاصه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. اوراكان(سلطان هندلينگ)

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ٣۴١هزار دلار بابت مولسان؟؟؟؟
    خب رویس رویز گوست که تقریبا ٣٠ اسب بخار قدرتش از مولسان بیشتره هم خیلی زیباترو مجلل تره ٢۵٠ هزار دلاره خب کدوم خجسته دلی گوست رو به مولسان که هم قدرتش کمتره هم نزدیک ١٠٠ هزار دلار گرونتره ترجیح میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. blackbird

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کلاً افرادی که خیلی پولدار هستند دنبال برند هایی میرن که محصولات ارزون تولید نمی کنند ، بنز تو هر رنج قیمتی یک محصول داره ولی بنتلی اینطور نیست ولی بنظرم rolls royce Phantom Extended Wheelbase خیلی خاص تر هست ،ماشین های جذبه داره 4 نفره معمولاً رخ جلوشون حالت ایرودینامیک کمتری داره ، حالتش مستطیلی هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. عشقه بنز

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط بنز
    بنتلی فقط پول مفت میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. mazaher

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سلام تکنولوژی ساخت و طراحی مرسدس میباخ کلا هم کلاسیک وهم اسپرت است که بیشتر در چشم می درخشد هم برای جوانان و هم برای کسانی که اتومبیل کلاسیک سوار می شوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. amirali

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (185 ديدگاه)

    کاش میباخ همون برند مجزا بود و با S600 ترکیب نشده بود ، ابهت قبل را کاملا از دست داد. میباخ یکی از سفارشی ترین خودروهابود که دست خریدارن برای انتخاب اپشن های مختلف بسیار باز بود ولی الان همون مرسدس S600 هست که عقبش حک شده میباخ .
    البته به نظر بنده میباخ هم( قبل از ترکیب شدن با S class) در مقابل بنتلی از نظر لوکس بودن یک درجه پایین تر بود . خودروهایی مثل بنتلی و رولزرویس رویای خیلی از مرفهین است و همیشه کلاس فوق لوکس را این دو خودروساز معرفی و عرضه می کنند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      رولزرویس که تا همین چند سال پیش هم بیرون و هم داخلش عین پیکان چراغ بنزی بود!! مایباخ پرستیزی داره که بخاطر عاج فیل و چرم فلان کارخونه بدست نیومده! مایباخ اسم نیست بر عکس انگلیسی ها بلکه روح تکنولوژی و مهندسی برتر المانی درش هویداست طراحی مدرن و آیرو دینامیکش رو نگاه کن! خوب ببین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. P.G

        ۱۳ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (489 ديدگاه)

        رولزرویس؟!
        پیکان؟!
        چراغ بنزى؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
        من دیگه حرفى ندارم،فقط خدا شفات بده:|

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۱۴ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          همون طور که شما بنز با نیسان گای مقایسه کردی یادت که هست تازه رولزرویس و پیکان یه نقطه اشتراک دارن اونم انگلیسی بودنشونو ولی من بین بنز و نیسان گاوی نقطه اشتراکی نمیبینم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رهگذر

          ۱۴ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (353 ديدگاه)

          خدا تو رو هم تعقل بده! برو ماشینای قدیمیش رو یه بار هم شده نگاه کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. amirali

        ۱۴ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (185 ديدگاه)

        دوست عزیز شما رولز رویس را با پیکان مقایسه میکنی ؟ شما مدیر عامل ایران خودرو نبودی قبلا ! :)
        1-رولز رویس تماما دست ساز و سفارشی ساز هست . از زمان سفارش تا تحویل بین دو الی سه سال زمان لازم هست .(پیکان را توی 45 دقیقه مونتاژ می کردند )
        2-تا جایی که من اطلاع دارم استفاده از عاج فیل و کرگدن ، استفاده از پوست یوز پلنگ و ببر در صنعت خودروسازی خیلی وقت هست که ممنوعه .
        3- لوکس بودن یعنی نظر خریدار در تمام جزئیات خودرو اعمال شود . که این مورد را خودروسازان اسبق انگلیسی مثل بنتلی و رولز رویس و بعضی مدل های استون فقط دارن و الان هم مالکیت اونها در دست شرکت هایی مثل فولکس و بی ام و هست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۱۴ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          چون سفارشی هستن پس بهترن از بقیه!!!!این قدر مثل اعراب خلیج فارس گونه فکر نکنین به خدا هیچ اروپائی اصیل و پولداری دنبال این برند ها نیمره جز اینکه تازه به دوران رسیده متظاهر باشه و الا با کلاس های پولدار و البته شیک دنبال این جور ماشینها نمیرن حتی اگه دست ساز با عاجه فیل باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. amirali

          ۱۴ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (185 ديدگاه)

          دوست عزیز جناب شایان
          سفارشی ساختن مزیت اصلی یک خودروی فوق لوکس هست . اینکه شما برای انتخاب حتی دستگیره درب خودرو بیش از 150 مدل انتخاب داشته باشی ؛ اینکه نوع و طرح چوب مورد استفاده را خودت انتخاب کنی و هزارن انتخاب دیگه که چند ماه طول میکشه ، اینها استانداردهای فوق لوکس بودن هستند و فقط خانواده های اصیل اروپایی و شاهزادگان عرب توانایی مالی خرید اینگونه اتومبیل ها را دارند . ضمنا اعراب فقط فوق لوکس نمی خرند سوپر اسپورت و جت شخصی و … هم می خرند این چه ربطی به طرز فکر بنده داره ؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  23. امیر حسین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    بنتلی از آغاز یک سوپر لوکس ساز بوده و هست ولی مرسدس در صدد دستیابی به بازار سوپرلوکس هاست
    این ارتباطی به تکنولوژی و کیفیت مرسدس بنز نداره بلکه به کلاس کاری این دو خودروساز برمیگرده. واقعیت این هست که یک ثروتمند چیزی رو میخره که برای اکثریت غیر قابل دسترس باشه.با 40 هزار دلار میشه صاحب مرسدس شد ولی بنتلی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Muhammad

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    واقعا نمیشه گفت کدومشو باید انتخاب کرد اما اگه من به سازنده ی مرسدس بودم موتوری با گشتاور بالا تری باسه اون می ساختم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    از نظر خاص بودن بنتلی واقعا خاصه .
    همینطور از نظر پرستیژ . وجهه و …..
    مرسدس بنز به نظر من اولویتش بیشتر روی فروشه . من این حرکت و نمیپسندم که بخواد روی اس کلاس ورژن میباخ بده . به نظر من کار چیپیه . اما بعد از شکست میباخ اصلی به مرسدس حق میدم تا با این ترفند بتونه دوباره میباخ رو با طراحیه خاص و اعجوبه ، به بازار برگردونه .
    اگر قرار باشه مرسدس میباخ بخرم ، یا مرسدس بنز s65 amg میخرم یا s600 . چون میباخ باید از همه نظر خاص باشه .
    بنتلی هم بدجور ادمو قلقلک میده . مخصوصا اپشن های عالیش .
    اما یک میباخ باید از همه نظر میباخ باشه . اگر خیلی بی مرام و بی معرفت بشم ، شاید یک بنتلی بخرم تا با این حرکت گوش مرسدس رو بگیرم تا میباخ رو زنده کنه . نه اسمش رو .
    در باطن این حرکتم برای دلسوزیه .
    حرف آخر :
    ادم تا نشینه در هر ازین خودروها و از نزدیک لمس نکنه ، نمیتونه نظر قطعی بده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. sjs

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    مولسان فعلاً برای مای‌باخ دست‌نیافتنی است…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. mahdi-ms

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    مایباخ اینهمه جای پا داره دیگه بنتلی چیه! کابین میباخ قشنگ تره ولی مولسان بیرونش خاص تره. البته این چیزی از ارزش‌های مایباخ کم نمیکنه :) درکل پولدارا کاری به این ندارن میبینند کدوم کلاسش بیش‌تره میرن همونو میخرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. davood

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    من اول که پول دستم اومد میباخ میخرم .بعد دوباره جمع میکنم اونم میفروشم بنتلی میخرم.الان از پراید شروع کردم.انشالا 300سال دیگه نظرمو میگم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ALiHidden

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    من کابین این مرسدسو با هیچ کابینی عوض نمیکنم اولین باری که دیدم یه ربع تو کفش بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. fara2001

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    درسته که رولز رویس و بنتلی زیر نظر کمپانیای آلمانی هستن ولی تمام طراحی ها و ساختشو انگلیسیا انجام میدن (بجز موتور و گاهی گیربکس) در این باره شبکه نچرال ژیو گرافی یه برنامه مستند پخش کرد
    که توصیه میکنم دوستان ببینن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا