مرسدس بنز

تأیید رسمی تولید نسل جدید مرسدس SL رودستر

در سال‌های اخیر خبرهای زیادی از مرسدس SL به گوش نرسیده اما این خودرو به سرنوشت SLC که به زودی با خط تولید خداحافظی می‌کند دچار نخواهد شد.


مدیرعامل مرسدس-ای ام جی آقای توبیاس موئرز در مصاحبه با اتوکار تأیید کرده AMG مسئول توسعه‌ی نسل بعدی این رودستر بوده و این خودرو در ردیف نسل دوم مرسدس-ای ام جی GT قرار خواهد گرفت.


با توجه به این موضوع جای تعجبی ندارد که نسل آتی SL بسیار اسپورت تر از نسل فعلی باشد. البته این خودرو کلاً به جنبه‌های اسپورت خود توجه نخواهد کرد زیرا شاخصه‌های لوکس زیادی نیز خواهد داشت. AMG وظیفه‌ی بهبود پرفورمنس SL و البته عدم کم رنگ کردن ویژگی‌های لوکس و راحت آن را بر عهده خواهد داشت.

موئرز خیلی وارد جزئیات نشده اما گفته نسخه‌های پیش‌تولیدی این خودرو احتمالاً از اواخر سال جاری وارد خیابان‌ها خواهند شد. اتوکار می‌گوید مدل تولیدی نیز به سرعت توسعه خواهد یافت و احتمالاً SL رودستر جدید تا سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.


به عنوان بخشی از تلاش‌های AMG برای ساخت SL اسپورت تر، این خودرو ظاهراً از پلتفرم جدیدی با نام معماری اسپورت مدولار استفاده خواهد کرد. این معماری به همراه برخی قطعات دیگر با نسل بعدی GT مشترک خواهند بود.

کاهش وزن این خودرو تنها به استفاده از پلتفرمی جدید محدود نمی‌شود زیرا انتظار می‌رود SL جدید استفاده از سقف سخت تاشدنی را نیز کنار بگذارد. یک سقف پارچه‌ای سبک‌تر که هماهنگی بهتری با طراحی خودرو خواهد داشت در SL جدید بکار خواهد رفت.

پیشرانه‌های نسل جدید SL تأیید نشده اما احتمال استفاده از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت حدود ۳۶۵ و ۴۳۰ اسب بخار وجود دارد. هر دو پیشرانه از تکنولوژی EQ بوست بهره خواهد برد و این سیستم هم ۲۲ اسب بخار دیگر را فراهم خواهد کرد.

گفته می‌شود یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو هم در نسخه‌ی پرچم‌دار بکار خواهد رفت و قدرت بیش از ۶۰۰ اسبی خواهد داشت.


موضوع جالب اینکه گفته می‌شود نسل بعدی SL می‌تواند با سیستم چهار چرخ محرک هم عرضه شود. این موضوع به همراه آرایش صندلی ۲+۲ احتمالی باعث می‌شود این خودرو رقیبی مناسب برای پورشه ۹۱۱ کابریولت باشد.۸۸۸۸

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    ٨٨٨٨ اخرش چیه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Abbas

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    یکی از نمادین ترین مدل های مرسدسه،همین دو حرف SL خیلی حرف توشه،عاشقتم لامصب

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. سورنا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    کاش یه روزم خبر تولید نسخه جدید slr رو بشنویم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ADAK

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    وه که عکس اول چقدر زشته …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ابولولو

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقا از این رینگ ها هم توی ایران گیر میاد اولیه خیلی خوشکلع

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا