مرسدس بنز

تأیید رسمی استفاده از پیشرانهٔ 4 سیلندر هیبریدی در مرسدس C63 جدید

وقتی در آوریل سال ۲۰۱۸ رئیس AMG «توبیاس موئرس» اعلام کرد که نسل بعدی C63 هیبریدی خواهد بود، بسیاری از علاقه‌مندان را شگفت‌زده کرد. دلیل این کار مقررات سخت‌گیرانهٔ آلایندگی است که مردان AMG را مجبور کرده به سمت الکتریکی‌سازی بروند. سپس در اکتبر سال ۲۰۱۹ نیز شایعه‌ای منتشر شد که ادعا می‌کرد C63 جدید نیمی از سیلندرهای خود را از دست خواهد داد. حالا سرانجام مرسدس رسماً این کوچک‌سازی شدید پیشرانهٔ C63 را تأیید کرده است.

مهندس ارشد C کلاس «کریستین فروه» در مصاحبه‌ای با کارانددرایور اطلاعات مهمی در مورد نسل جدید C کلاس (W206) را فاش کرده است. به گفتهٔ وی، این خودرو روی پلت‌فرم محرک عقب بر گرفته از S کلاس ساخته می‌شود زیرا دستیابی به این نوع هندلینگ و تعادل با یک پلت‌فرم محرک جلو غیرممکن است. از سوی دیگر اما همهٔ نمونه‌های نسل بعدی C کلاس صرفاً با پیشرانه‌های چهار سیلندر عرضه خواهند شد که این شامل مدل‌های AMG هم می‌شود. فعلاً مشخص نیست که مدل C43 کنونی به C53 تغییر نام خواهد داد یا نه اما میدانیم که مطمئناً پیشرانهٔ V6 آن با چهار سیلندر جایگزین خواهد شد. مدل پرچم‌دار C63 نیز غرش V8 را از دست خواهد داد و به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر هیبریدی مجهز خواهد شد که به گفتهٔ کارانددرایور، بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

هرچند هنوز نسل کنونی C کلاس در برخی از نقاط جهان و به‌خصوص در اروپا با گیربکس دستی عرضه می‌شود اما در نسل بعدی این‌گونه نخواهد بود زیرا همهٔ نسخه‌های W206 صرفاً با یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شوند. در همین حال، مرسدس قبلاً اعلام کرده بود که به‌منظور پایان دادن به مشکل تأخیر توربو، در سال ۲۰۲۱ یک محصول تولیدی را با توربوشارژ الکتریکی معرفی خواهد کرد. حال برخی معتقدند که C63 جدید یکی از اولین مدل‌هایی خواهد بود که به تکنولوژی e-Turbo مجهز می‌شود اما فعلاً هیچ‌چیز رسمی نیست.

قرار است نسل جدید مرسدس بنز C کلاس رسماً در تاریخ ۲۳ فوریه (۵ اسفند) رونمایی شود که این یعنی تا چند روز دیگر باید برای همیشه با موتورهای هشت سیلندر در این سدان کامپکت خداحافظی کنیم. این در حالی است که تا همین چند سال پیش، در سینهٔ نسل قبلی C63 نیروگاه فوق‌العادهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی مرسدس نعره می‌زد و لرزه بر اندام رقبا می‌انداخت.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    اون که ۵اسفند رونمایی می‌شه رو خیلی دوست دارم خودشو قیافشو

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      دیگه ابهت مرسدس از بین رفته

      موافقم 24
      مخالفم 21
      1. پدر خودرو سازی جهان

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        دیگه میخواین موتور فیات پاندا را بذارین روش؟!

        موافقم 17
        مخالفم 5
        1. Reza.M

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (309 ديدگاه)

          از اول بچگی طرفدار بنز بودم ولی الان امیدوارم بنز مثل المان بعد جنگ جهانی دوم نابود بشه تا یه چیز جدید ازش ساخته بشه…یه چیز بهتر…ینی کمپانی که روزگاری موتور 6.2 لیتری میذاشته رو سدان هاش الان بیاد یه موتور 4 سیلندر بذاره روشون…درسته شاید منطقی باشه ولی افرادی که میخوان اینطور ماشینی رو بخرن با منطقشون نمیخرن بلکه با دلشون میخرن…با این کار فقط دلشونو شکوندن…

          موافقم 12
          مخالفم 15
      2. •Mohamad•

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (178 ديدگاه)

        پاسخ به پدر خودرو سازی
        دقیقا با اینکه خودم طرفدار مرسدس هستم اما این حرفت رو قبول دارم

        موافقم 2
        مخالفم 0
      3. حسین

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        ابهتش از بین بره.اصلا برام مهم نیست

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. زیزیگولو

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4745 ديدگاه)

      مرسدس بنز ۴ سیلندر تو تصوراتم نمیگنجه!!! یعنی چی آخه؟؟؟

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. حسین

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        خیلیم خوبه

        موافقم 1
        مخالفم 3
  2. R@m!n

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    دو نسل قبلی C-class فوق العاده بودن از نظر طراحی و پرفومنس. امیدوارم این نسلم میراثو ادامه بده. E و S که طراحیشون یه جورایی عقب گرد بود.

    موافقم 12
    مخالفم 7
    1. Hadi

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      بنز بیشتر داره با طراحی های سوال بر انگیزش اصالتش رو از دست میده تا از بخش فنی و موتوری…
      موتور 4 سیلندر هیبریدی شاید تصمیم عاقلانه ای باشه ولی خیلی از طرفداران رو ناراحت خواهد کرد…
      ولی قدرت بیشتری خواهد داشت و بهتر میتونه با رقبا رقابت کنه…
      با روند الان الکتریکی سازی همین که تمام الکتریکی نشده بازم جای شکر داره……

      موافقم 13
      مخالفم 2
  3. 2646

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    به به! دقیقا رسیدیم به جایگاه درست برق در خودرو برای یه ماشین باز! جایی که برق در خدمت موتور درون سوز قرار می گیره و اشکالاتش رو پوشش میده.
    توربو الکتریکی ایده فوق العاده ای هست، مخصوصا اگر به صورت سریالی با یه توربو سایز بزرگ استفاده بشه. تو دور پایین که فشار دود برای چرخوندن توربو کم هست و توربو دچار لگ میشه، برق می تونه به راحتی توربو رو چرخونده و کمپرس هوا لازم رو ایجاد کنه. از اون طرف میشه بدون سکته اسب بخار و گشتاور تو دور موتور میانی، توربو مکانیکی بزرگ تری استفاده کرد که حوالی ردلاین افت توان نداشت.
    اگر بنز موتورهای هیبرید رو به جای ترکیب با گیربکس، روی اکسل جلو نصب کنه، چه با سیستم مشابه با Honda NSX (یک موتور برای هر چرخ) و چه شبیه به Lexus NX (یک موتور برای یک اکسل)، می تونه با کمترین هزینه و بدون نیاز به تجهیزات سیستم 4Matic، حتی مدل های پایه رو تبدیل به سیستم 2 دیفرانسیل کنه و تنظیمات شبیه به سیستم PTM پورشه (در حالت یک موتور برای هر چرخ جلو) رو داشته باشه که تو این کلاس خودرویی و قیمت پایه، بدون رقیب خواهد بود.

    موافقم 18
    مخالفم 5
    1. mahan

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      من نظرتونو خوندم ازونجایی که سر برق و این چیزا سررشته ندارم ولی نسبت به توضیحاتتون چیزی که درک کردم جالب بود یعنی با تلفیق هیبرید و برق با بنزین میشه هم لذت بنزینی رو داشت هم شتاب و صدا و همه چیز با هم

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. 2646

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        ماهان جان

        موافقم 1
        مخالفم 2
      2. 2646

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        برای روشن شدن موضوع، اول یه توضیح کوچولو و خیلی ساده در مورد توربو بدم، بعد توضیح میدم منظورم دقیقا از کامنت بالا چیه.
        توربو در واقع از دو تا پره بادی تشکیل شده که با یه شفت به هم وصل هستن. یکی از پره ها در مسیر خروج دود موتور قرار داره و دود موقع خروج از موتور اون رو می چرخونه. این چرخش پره های دود از طریق شفت، پره دوم رو می چرخونه که وظیفه اش کمپرس کردن هواست (چیزی شبیه پمپ باد).
        مشکل اصلی توربوها نیاز به فشار مناسب دود برای چرخوندن هست، چون تو دور پایین تعداد سیکل احتراق کمه، در نتیجه دود خروجی حجم و فشار کافی نداره، بنابراین زورش نمی رسه که توربو رو راه بندازه (لگ توربو). اگر توربو رو کوچیک کنیم، این مشکل از بین میره ولی از اون طرف توربو هوای لازم برای دور موتور بالا رو نمی تونه تامین کنه. اگر توربو رو بزرگ کنیم، تو دور پایین توربو تو مدار نیست و ماشین به شدت ضعیف به نظر می رسه. حتی میشه گفت تو دورهای پایین پره های توربو مزاحم خروج دود از سیلندر و موتور میشن، در نتیجه سیلندرها از دود خوب خالی نمیشن.

        برای همین نسل دوم توربوها با اسم های مختلفی مثل تویین توربو، دوال توربو، توربو دوقلو و … تو شرکت های مختلف، ابداع شدن. این توربوها یک پره کوچک برای دورهای پایین و یک پره برزرگ برای دورهای بالا دارن (دو تا پره دود بزرگ و کوچک + یک پره هوا)، در نهایت بازده توربو از دور پایین شروع میشه و تا ردلاین می رسه، در نتیجه دیگه لگ توربو نداریم. البته توربوهای دوقلو اشکالاتی مثل هزینه ساخت زیاد، استهلاک بالا و … هم دارن.

        ایده توربوهای برقی چند سالی هست که مطرحه و انواع مختلفی از نظر میزان دخالت برق در ساختار توربو داره. نوعی که در حال حاضر مرسوم تره، یک توربو بزرگ مناسب دورهای میانی تا انتهاست که در دورهای پایینی یک موتور الکتریکی برای چرخوندن توربو کمک می کنه. مزایای این طرح در کنار کاهش هزینه ساخت و کاهش استهلاک توربو، امکان کنترل فشار بوست توربو در دورهای پایین از طریق کنترل ای سیو بر موتور برقی توربو هست. از طرف دیگر، این موتور برقی می تونه در حالت ریس یا لانچ تو دورهای بالا به کمک فشار خروجی دود موتور بیاد و با بالابردن بوست توربو، توان موتور رو برای مدتی بالاتر ببره. یعنی عملا توربویی با بوست های قابل تنظیم.

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          2646 جان عالی عالی دمت گرم نکات مفیدی رو گفتی که من حقیقتا این طوری نمیدونستم و ازت یاد گرفتم.سپاسگزارم ازین که وقت گذاشتی.

          موافقم 2
          مخالفم 0
      3. 2646

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        اما سیستم هیبرید غیر از کاهش استهلاک موتور و توربو، برای این سیستم چی کار می تونه بکنه؟
        در حالت عادی، توربو با کمپرس کردن هوای ورودی، مولوکول اکسیژن بیشتری در حجم کمتری رو وارد موتور می کنه. این ورودی هوا با دور موتور بالانس شده، یعنی هر چقدر بیشتر گاز میدی، توربو هوای بیشتری وارد موتور می کنه. منتها یه جایی این تناسب به هم می خوره!
        وقتی یه معکوس سنگین داده میشه، همزمان با بالا اومدن دور موتور، تعداد سیکل های احتراق زیاد میشه، فشار دود بالا میره، توربو بوست میشه و هوای بیشتری وارد موتور میشه … اما اینجا یه فاصله وجود داره، یعنی سیکل های احتراق بین بالا اومدن دور موتور تا رسیدن فشار دود به حداکثر برای بوست توربو و مکش هوای بیشتر، با هوای کافی تغذیه نمیشن، برای همین بعد از معکوس توان موتور مدتی (چند دهم ثانیه) کمتر از مقدار طبیعی اون دور موتور هست.
        در نتیجه این ماشین بعد از هر پیچ که معکوس داده میشه، یه مقداری زمان از دست میده یا تو تست رولینگ، یه سکته کوچولو اول کار داره. موتورهای سیستم هیبرید به واسطه گشتاور فوری که دارن، می تونن در این لحظات واماندگی ماشین رو از بین ببرن (چیزی شبیه سیستم KERS).

        البته باید بگم که یکی دیگر از مزایای توربو برقی، رفع همین نکته ای بود که گفتم، یعنی ای سیو همزمان با دستور معکوس موتور، می تونه توربو برقی رو روی حالت هایپر بوست تنظیم کنه تا قبل از بالا رفتن دور موتور و افزایش تعداد سیکل های احتراقی، هوای لازم براشون مهیا باشه.

        اما در مورد محل قرارگیری موتور سیستم هیبرید. بنز می تونه شبیه به کمری هیبرید، موتور هیبرید رو با گیربکس یکپارچه کنه، در نتیجه موتور برقی و بنزینی نیروشون رو مشترکا میدن به گیربکس و بعد گیربکس میده به دیفرانسیل عقب (در مدل فاقد 4Matic)
        یا می تونه موتور برقی رو به موازات سیستم موتور درون سوز و گیربکس، روی اکسل جلو نصب کنه و ماشین رو بدون نیاز به قطعات 4matic تبدیل به یک خودروی دو دیفرانسیل کنه. حتی می تونه جای یک موتور برقی روی محور جلو، دو تا موتور برقی کوچک تر برای هر چرخ جلو استفاده کنه که بتونه نیروی اعمالی به چرخ ها رو در پیچ ها، مسیرهای لغزنده و … بنا به دستورات ای سیو تغییر بده.
        یکی از بهترین سیستم های انتقال قدرت awd جهان ساخت پورشه است و اسم اش PTM هست. این سیستم می تونه نیروی هر چرخ را در پیچ ها تنظیم کنه و از این طریق هندلینگ ماشین رو افزایش بده. اگر بنز برای سیستم هیبرید از دو تا موتور برقی در کنار دیفرانسیل عقب lsd استفاده کنه، می تونه راندمان مشابهی با سیستم PTM رو با هزینه ساخت و نگهداری کمتر داشته باشه (شبیه خودروی Honda NSX).

        به نظرم اگر این نکاتی که گفتم عملیاتی بشه، شاید بنز نتونه صدای قدیمی رو بده اما با این ویژگی ها در کنار سبک تر شدن و بالانس بهتر وزن، می تونه حس خوبی رو تو راننده ایجاد کنه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
      4. 2646

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        این وردپرس لامصب نمی گذاره کامنت طولانی بفرستم
        نصف توشیحات موند، فردا باز ترای می کنم …….

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          برادر گلم بسیار ممنونم.بی نهایت ازین حس مسئولیت پذیری و انسان دوستی شما خرسندم.اگر وقت داشتین فردا خوش حال میشم توضیحاتتون رو بخونم بازم سپاس

          موافقم 2
          مخالفم 0
  4. Amir

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    دیگه حال آدمو بهم میزنن با این کاراشون

    موافقم 3
    مخالفم 4
  5. Benz

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    بنز ابهت تو داره کجا میره؟ نه فقط بنز، بلکه خیلی ها ابهت خود را از دست داده یا میدهند. مثلا اخه موستانگ دوج بی ام و پورشه کوروت و…. برقیش خوبه یا درون سوز؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دوج توی چلنجر اونقدرام ابهتش رو از دست نداده،کاملا عین نسخه سالهای ۱۹۷۰طراحی شده اما به سبک مدرن تر،این نسخه جدیدش هم حدود ۱۵ساله که تغییر نکرده، در واقع یکی از بهترین ها توی حفظ اصالت خودرو ست،اما دوست داشتن برقی یا بنزینی سلیقه ای هستش،من یکی که با بوی لاستیک سوخته و بنزین و روغن بزرگ شدم نمیتونم برقی ها رو تحمل کنم،بستگی به خودت داره….

      موافقم 10
      مخالفم 0
    2. جناب ایکس

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      دوج و پورشه کجاش ابتشون رو از دست دادن؟!!!! البته هنوز ندادنا!

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. Benz

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        از دست ندادن ولی در اینده با برقی شدن از دست میدن امید وارم حرفی که میزنم اتفاق نیفته

        موافقم 4
        مخالفم 0
    3. حسین

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      برو بابا برا ما ابهت ابهت می‌کنه.ابهت می‌خوای چیکار همون پژو با موتور ۱/۶لیتری یک صدایی می‌کنه که‌…برو فیلم رانندگی پژو ۵۰۸ ببین.

      موافقم 2
      مخالفم 3
  6. mahan

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اونایی که تجربه موتور های 8 سیلندر 63 رو دارند میدونند که هیچ موتوری جای 8 سیلندر رو نمیگیره.cls63 رو نشستم این ماشین سمفونی موزیک بی نظیری داره تا جایی که ادم می خواد اهنگ رو خاموش کنه و فقط با صدای موتور راه بره!

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. 2646

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      نمی خوام بگم هیبرید از موتور حجم بالا بهتره، چون حقیقتا خودم از برق و برقی جماعت زیاد خوشم نمیاد. به قول تو موتورهای حجم بالا صدا دارن، درست. گشتاور عالی دارن، درست. استهلاک پایین (منظورم هزینه نگهداری نیست) دارن، درست اما عیب شون زمانی مشخص میشه که فرمون رو می چرخونی یا ترمز می زنی!
      رانندگی یه تکنیکه و انتقال وزن یکی از اولین درس هاش؛ یه موتور گنده و سنگین تو کاپوت، یعنی دایو سنگین دماغه موقع ترمز؛ یعنی آندراستیر سر پیچ، یعنی حرکت لنگری دماغه تو اسلالوم … برای همین من به V6 توربو هیبرید رو به یه V8 گنده تنفس طبیعی ترجیح میدم.
      یه موتور V6 توربو هیبرید، هم بالانس وزنی ماشین رو بهتر می کنه، هم استهلاک و آلودگی تو ترافیک نداره، هم هیبرید خیلی از مشکلات توربو رو می تونه جبران کنه و هم صدای موتور عالی داره. البته بنز و mec نشون دادن میشه از یه موتور 2 لیتری 4 سیلندر هم صدای اگزوز خوب گرفت اما دیگه اون صدای بم غالب موتور که تا دور موتور 3500 از سمت جلو می اومد، ظاهرا کارش تمومه …

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        با توجه به نظر بالا و این نظر و چیزی که توی چند پست قبل فرمودین یک جمعبندی کلی میرسیم شما گفتین موتور v6 توربوهیبریدی
        1.هم صدا داره به علت v6 بودنش که انصافا صدای موتور های 6 سیلندر هم جذاب و نوازنده هستند رو حد خودشون.البته خوبیشون اینه که صداش اون قدر ها زیاد هم نیست که مزاحمت ایجاد کنه یا توی شلوغی باعث جلب توجه و خجالت بشه(به تجربه خودم واقعا بعضی جاها جلوه اجتماعی خوبی نداره)
        2.سرعتش بالاست چون v6 به اندازه کافی قوی هست حالا توربو هیبرید هم بهش کمک میکنه
        3.لذت روندن بنزینی داره با چاشنی قدرت بیشتر
        4.مشکل توربو های بنزین خور هم نداره
        —————————————————————————————————————————————————————————
        دقیقا چیزهایی که برای هندلینگ گفتی درست گفتی. خودم تجربه شو کردم ولی اون قدرا هم بد نیست حس رانندگی با یک خودروی کادیلاک قدیمی رو به ادم میده ولی وقتی به خودرو cls گاز میدی سر کاپوت ماشین یکم بالا میاد و تخت میشی و ترمز میکنی یکمی کله میکنه که میشه گفت بامزه هست و در سرعت های کم ادم خوشش میاد ولی چند بار تو سرعت 240 اینا واقعا خطر افرین شده برام و درست میگی نیاز به مهارت بیشتر داره ولی این اتفاقات سر پیچ و اینا اکثرا تو بالای 170 تا خودشو نشون میده و دوم اینکه یهو فرمون بپیچی ولی تجربه دلنشینی داره قدرت موتور اونقدر زیاده که مهارکردنش کمی سخته

        موافقم 6
        مخالفم 1
  7. Reza ar

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    صنعت خودرو سازب داره نابود میشه? !v8دست ساز amgکجا موتور چهار سیلندر کجا!
    احتمالا چهار سیلندر ۲لیتری a45رو گذاشتن روش با دو تا موتور برقی!

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. REZA ///AMG

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ماشالله مردم چقدر فتوای صد من یه غازی میدن
    ترند دنیا به سمت از بین بردن موتور بنزینی و جایگزینیش با موتور برقی در طول زمانه و طبیعیه این وسط تو یه حالت گذار شاهد کوچیک شدن حجم و کاهش سیلندرها و جایگزینی اون توان باقیمونده با موتور الکتریکی باشم
    لابد ملت ما اگه قرن 19 میلادی زندگی میکردن وقتی کارل بنز اتومبیل بنزینی رو معرفی میکرد جبهه میگرفتن که نه این چیه ما اینو نمیخوایم اون ابهت اسب و کالسکه کجا رفته دلیجان به اون قشنگی رو ول کنیم بریم این لگن پت پت کن روغنی رو سوار شیم؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Sina

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      چیزی که میتونم بگم اینه که ماشینای برقی از ماشین های بنزینی ها هم قدیمی ترن ، پس در واقع برقی سازی یعنی این که بریم کاری که متعلق به ۲ قرن پیشه رو برگردونیم
      اگه هیدروژنی بود که مدرنه یه چیزی

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. REZA ///AMG

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        باتری لیتیومی تقریبا از دهه 70 تجاری سازی شده و به بازار اومده
        هر گردی گردو نیست
        بازار به سمتی میره که بهره وری بیشتری داشته باشه
        هیدروژن چون جدید تره لزوما بهتر نیست

        موافقم 1
        مخالفم 0
  9. Sina

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    یکی از بدترین تصمیمات امسال بود
    یعنی چی بیای مدل کم تولید C63 رو ۴ سیلندر کنی در حالی که ماشینای دیگه ات با تولید بیشتر ۶ سیلندر و ۸ سیلندر هستن؟؟
    حداقل ب‌ام‌و M3 با اون قیافه زشتش ، موتورش ۶ سیلندره
    بعدش بنز اومده این کار مسخره رو کرده
    آخه حداقل یه ۶ سیلندر تو نسخه AMG میزاشتین
    سی کلاس ۴ سیلندر رو با C63 Black Series مقایسه کنید بفهمید چرا اینقدر اوضاع خرابه
    حداقل یه نسخه ۶ سیلندر ازش میزاشتین ، ۶ سیلندر هیبرید چه مشکلی داره؟
    تمام سی کلاسو ۴ سیلندر کردن
    ولی تازه این خوبه
    همین که تمام برقیش نکردن عالیه با این اوضاع

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Sina

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      آخه خنده دارش اینه که نیسان فرونتیر که چند روز پیش نسل جدیدش اومده ، ۶ سیلندر ساختنش که تولیدش چندین برابر از C63 بیشتره

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. •Mohamad•

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      سینا جان بنظر من تو این کلاس نه M3 و نه C63 فقط آئودی RS5

      موافقم 0
      مخالفم 1
  10. ?Ali Hossein?

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    چه خوب!…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. بهنام

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    چیزی که ما علاقه مندان رو نگران میکنه اینه که طراحی ماشین چگونه خواهد بود؟ آیا روند نزولی طراحی مرسدس ادامه خواهد داشت؟ باز میشه امیدوار بود مرسدس از منظر فنی کارشو بلده حداقل، ولی طراحی چیزیه که واقعا نگران کننده است.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Omid622

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    شما فقط این یه قلم از موتور رو داشته باشید
    ۶.۲ لیتر
    V8
    تنفس طبیعی
    یعنی اوج لذت بردن از یه ماشین
    اونم در c کلاس

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا