مرسدس بنز

عرضه مرسدس EQC در بازار آمریکا به تعویق افتاد

اگر شما در آمریکا به دنبال خرید مرسدس EQC باشید باید با خبرهای بدی روبرو شوید زیرا طبق خبرهای منتشر شده، عرضه این خودرو حداقل تا یک سال به تعویق افتاده است.


بنا به گزارش پدال و به نقل از اتوموتیونیوز، مرسدس اخیراً به نمایندگی‌های خود اطلاع داده که عرضه EQC در آمریکا در سال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد. به این ترتیب تغییرات مهمی در برنامه عرضه EQC رخ داده زیرا قرار بود این خودرو اوایل سال آینده میلادی وارد بازار شود.


بدون تعجب چندانی باید گفت مشخصات و تصاویر این کراس اوور از وب‌سایت مرسدس آمریکا حذف شده است. هم‌اکنون با ورود به صفحه مربوط به این خودرو شاهد هدایت به صفحه اصلی سایت یعنی جایی که اصلاً خبری از EQC نیست خواهید بود.


اگرچه تأخیر در عرضه این خودرو می‌تواند باعث ناراحتی طرفداران شود اما به نظر می‌رسد این خودرو در اروپا بازخوردهای مثبتی داشته است. ژرمن‌ها گفته‌اند: “مرسدس تصمیمی استراتژیک برای تأمین اولیه بازارهای اروپایی اتخاذ کرده است.”


آمار فروش اولیه در اروپا خیلی احساس‌برانگیز نیستند زیرا داده‌ها نشان می‌دهد این خودرو در ماه سپتامبر تنها ۲۱۲ دستگاه فروش داشته و در ماه اکتبر نیز به خانه ۲۷۱ نفر راه یافته است. علیرغم این موضوع، دیتر زچه مدیرعامل اسبق دایملر گفته بود: “ما مطمئن هستیم که نخواهیم توانست در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به تقاضای زیاد این خودرو پاسخ دهیم.” با توجه به این گفته‌ها به نظر می‌رسد مرسدس سفارش‌های زیادی برای این خودرو دریافت کرده است.


اگر این‌گونه باشد اوضاع در آینده بهبود خواهد یافت زیرا گفته می‌شود تولید EQC قرار است دو برابر شده و به ۲۰۰ دستگاه در روز برسد؛ به‌عبارت‌دیگر ظرفیت تولید این کراس اوور در سال به حدود ۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید.


اما خب تأخیر در تولید EQC خبر ناگواری برای مصرف‌کنندگان آمریکایی است زیرا این برند در نمایشگاه لس‌آنجلس اعلام کرد EQC قیمت پایه ۶۷۹۰۰ دلاری خواهد داشت و بنابراین ۱۷۰۹۰ دلار ارزان‌تر از تسلا مدل X خواهد بود.


این خودرو از باتری با ظرفیت ۸۰ کیلووات ساعتی و دو پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و قدرت ترکیبی ۴۰۲ اسبی و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی جزو ویژگی‌های عملکردی EQC هستند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Dante

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (45 ديدگاه)

    جلوش چرا همچیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. hamid

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    این ماشینی که اگه پول داشتم و در دسترس بود لحظه ایی در خرید نسخه تیتانیومیش درنگ نمی کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا