مرسدس بنز

مروری بر تاریخچهٔ مرسدس بنز E کلاس، میراثی به قدمت یک قرن

هرچند نام E کلاس برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ در نسل W124 پدیدار شد اما ریشه‌های این سدان لوکس مرسدس به سال ۱۹۲۶ بازمی‌گردد. در آن زمان که برند مرسدس بنز تازه تأسیس شده بود (در سال ۱۹۲۶ شرکت‌های دایملر و بنز باهم ادغام شدند و شرکت دایملر بنز را شکل دادند و محصولات خود را تحت برند جدید مرسدس بنز عرضه کردند) مدل تایپ ۸/۳۸ PS یا همان W02 را روانهٔ بازار کرد. دو سال بعد نام این خودرو به اشتوتگارت ۲۰۰ تغییر یافت و تا سال ۱۹۳۳ تولید شد. سپس در این سال مدل جدید W21 جایگزین W02 شد. در سال ۱۹۳۶ نیز مدل ۲۶۰ D معرفی شد که یکی از اولین خودروهای سواری دنیا با پیشرانهٔ دیزلی به‌حساب می‌آمد.

۱۹۴۶ تا ۱۹۵۵: از ۱۷۰ V تا ۱۷۰ DS

پس از پایان جنگ جهانی دوم، مرسدس در سال ۱۹۴۶ با مدل ۱۷۰ V تولید خودروهای سواری خود را از سر گرفت. البته این مدل در سال ۱۹۳۵ معرفی شده بود اما در سال ۱۹۴۲ تولید آن متوقف شد زیرا همهٔ فعالیت‌های شرکت روی جنگ متمرکز شده بود. سپس در می سال ۱۹۴۶ تولید این خودرو دوباره آغاز شد و به‌عنوان اولین محصول بعد از جنگ مرسدس با پیشرانهٔ ۳۸ اسب بخاری به بازار عرضه شد. طی سال‌های بعد نیز مرسدس خانوادهٔ این خودرو را گسترش داد به‌گونه‌ای که در سال ۱۹۴۹ مدل دیزلی ۱۷۰ D با ۳۸ اسب بخار قدرت ارائه شد و سپس مدل ۱۷۰ S با بدنهٔ فولادی و پیشرانهٔ ۵۲ اسب بخاری که در نسخه‌های کابریولت A و کابریولت B هم تولید می‌شد به این مجموعه پیوست. ۱۷۰ S تا زمان معرفی مدل‌های شش سیلندر ۲۲۰ و ۳۰۰، بالاترین عضو خانوادهٔ ۱۷۰ محسوب می‌شد. در سال ۱۹۵۲، مدل دیزلی ۱۷۰ DS با ۴۰ اسب بخار قدرت معرفی شد و سپس سال بعد مدل‌های ۱۷۰ S-V و ۱۷۰ S-D به بازار آمدند و تا سال ۱۹۵۵ روی خط تولید ماندند.

۱۹۵۲ تا ۱۹۶۲: دوران پونتون

سری W120 که پونتون لقب گرفته بود و در سال ۱۹۵۳ معرفی شد، آغازگر یک دورهٔ جدید در تاریخ مرسدس بود. این خودرو با طراحی سه جعبه‌ای، آئرودینامیک پیشرفته و پیشرانهٔ ۱.۹ لیتری در ابتدا با ۵۲ اسب بخار قدرت و بعداً ۶۵ و ۶۸ اسب بخار به بازار عرضه شد. در سال ۱۹۵۴ نیز نسخه‌های شش سیلندر به همراه نسخهٔ دیزلی ۱۸۰ D با ۴۰ اسب بخار قدرت معرفی شدند. قدرت نسخهٔ دیزلی در سال‌های ۱۹۵۵ و ۱۹۶۱ به ترتیب به ۴۳ و ۴۸ اسب بخار افزایش یافت. در سال ۱۹۵۶، مدل جدید ۱۹۰ با ۷۵ اسب بخار قدرت روی خط تولید رفت که سه سال بعد این رقم به ۸۰ اسب بخار افزایش یافت. نسخهٔ دیزلی ۱۹۰ D با ۵۰ اسب بخار قدرت نیز در سال ۱۹۵۸ معرفی شد. به‌طورکلی، طی نزدیک به یک دهه، مجموعاً حدود ۴۴۳ هزار دستگاه پونتون چهار سیلندر در سراسر جهان به فروش رسید.

۱۹۶۱ تا ۱۹۶۸: سری فین‌تیل

نسل W110 در سال ۱۹۶۱ معرفی شد و به دلیل طراحی متمایز باله‌های عقب، به‌صورت مستعار با نام فین‌تیل (Fintail) شناخته می‌شد. در این سری، ایمنی غیرفعال خودرو با ویژگی‌هایی مثل قسمت‌های جذب ضربه در جلو و عقب، افزایش یافته بود. در سال ۱۹۶۳، ترمزهای جلو دیسکی شدند و در سال ۱۹۶۷ نیز خودرو به فرمان تلسکوپی برای جذب ضربه مجهز شد. این خانواده شامل مدل‌های ۱۹۰ و ۱۹۰ D می‌شد که در سال ۱۹۶۵ با مدل‌های ۲۰۰ و ۲۰۰ D جایگزین شدند. در همین سال، مدل شش سیلندر ۲۳۰ هم با ۱۰۵ اسب بخار قدرت به خانواده اضافه شد و یک سال بعد قدرت آن به ۱۲۰ اسب بخار افزایش یافت. نسخهٔ کشیدهٔ مدل‌های ۲۰۰ D و ۲۳۰ هم ارائه می‌شد و مرسدس نسخه‌های دیگری مثل استیشن و آمبولانس را نیز تولید می‌کرد. آپشن‌هایی مثل فرمان هیدرولیک، سانروف، گرم‌کن شیشهٔ عقب، تهویه مطبوع، پنجره‌های برقی و گیربکس اتوماتیک برای اولین بار در این سری ارائه شدند.

۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶: سری استروک ۸

نسل W114 و W115 با طراحی جدید، نسخه‌های کوپه و کشیدهٔ لیموزین با هفت یا هشت صندلی در سال ۱۹۶۸ به بازار آمد. این نسل استروک ۸ لقب گرفت که عدد ۸ آن به سال معرفی خودرو اشاره داشت. این مدل اولین محصول مرسدس بود که بیش از یک میلیون دستگاه فروخت و تا سال ۱۹۷۶ بیش از ۱.۸ میلیون دستگاه سدان و ۶۷ هزار دستگاه کوپه از آن ساخته شد. در این نسل از کد W114 برای نسخه‌های شش سیلندر و از W115 برای چهار سیلندر و پنج سیلندر استفاده شده بود. ۲۵۰ CE با پیشرانهٔ ۱۵۰ اسب بخاری و انژکتور بوش، ۲۸۰ با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ E با ۱۸۵ اسب بخار قدرت از مدل‌های برجستهٔ این نسل بودند. استروک ۸ با سیستم تعلیق پیشرفته‌تر، آنتی‌رول بارها به‌صورت استاندارد، قفل مرکزی، گیربکس پنج سرعتهٔ دستی و رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن به بازار عرضه می‌شد. در سال ۱۹۷۳ نیز کل خانوادهٔ این نسل با ظاهر بروز، غربیلک فرمان چهارپرهٔ ایمنی و پشت‌سری صندلی‌های جلو، فیس‌لیفت شد. علاوه بر این، در سال ۱۹۷۴ مدل ۲۴۰ D با ۸۰ اسب بخار قدرت به‌عنوان اولین خودروی سواری دنیا با پیشرانهٔ پنج سیلندر دیزلی به بازار عرضه شد.

۱۹۷۶ تا ۱۹۸۶: اولین نسخهٔ استیشن رسمی

در سال ۱۹۷۶ نسل جدید W123 معرفی شد. از این نسل تا سال ۱۹۸۶ حدود ۲.۷ میلیون دستگاه تولید شد و این آن‌را به محبوب‌ترین E کلاس تا آن زمان تبدیل کرد. برخی از خریداران W123 باید برای تحویل خودروی خود تا یک سال صبر می‌کردند که این موضوع قیمت فروش دست‌دوم این نسل را بالا نگه می‌داشت. با حمایت شرکت بلژیکی IMA، برای اولین بار در این نسل نسخهٔ استیشن E کلاس مستقیماً توسط کارخانه ارائه شد. این نسخه در سال ۱۹۶۶ به بازار آمد و به نسخه‌های سدان، کوپه و لیموزین پیوست. لیست موتورهای این نسل هم گسترده بود و خروجی‌هایی از ۵۵ تا ۱۷۷ اسب بخار را ارائه می‌کرد. در بین این موتورها، یک نمونهٔ توربودیزل با ۱۲۵ اسب بخار قدرت هم وجود داشت. سیستم تعلیق جلوی دو جناقی، ستون فرمان ایمنی، محافظت از باک سوخت در برابر ضربه، کروز کنترل سفارشی، ABS، ایربگ راننده و فرمان هیدرولیک هم از ویژگی‌های این نسل بودند. مرسدس در این نسل از E کلاس سوخت‌های جایگزینی مثل برق، هیدروژن و LPG را هم آزمایش کرد.

۱۹۸۴ تا ۱۹۹۷: اولین E کلاس رسماً متولد شد

در این نسل برای اولین بار نسخهٔ کابریولت ارائه شد و با پیوستن به نسخه‌های سدان، استیشن، کوپه و کشیده، خانوادهٔ E کلاس را از همیشه متنوع‌تر کرد. در نسل W124 قدرت پیشرانه‌ها از ۷۲ اسب بخار آغاز و به ۳۲۶ اسب بخار در مدل ۵۰۰ E که در سال ۱۹۹۰ معرفی شد ختم می‌شد. در سال ۱۹۹۳ نیز مدل E60 AMG با ۳۸۰ اسب بخار قدرت در صدر خانواده قرار گرفت. در ابن نسل ویژگی‌هایی مثل سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic و سیستم تعلیق عقب مستقل چند اتصالی هم ارائه شد. برای هماهنگی با سدان‌های کوچک‌تر و بزرگ‌تر C کلاس و E کلاس، در ژوئن سال ۱۹۹۳ هنگامی‌که نسل W124 فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرد رسماً E کلاس نام گرفت. تا زمانی که در سال ۱۹۹۶ تولید این نسل خاتمه یافت، ۲.۷۳ میلیون دستگاه از آن ساخته شده که شامل ۲.۲۱ میلیون دستگاه سدان، ۳۴۰ هزار دستگاه استیشن، ۱۴۰ هزار دستگاه کوپه و ۳۴ هزار دستگاه استیشن می‌شد.

۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲: اولین E کلاس با چراغ‌های جلوی چهارتایی

نسل دوم E کلاس که در سال ۱۹۹۵ به بازار عرضه شد، از چراغ‌های جلوی چهارتایی استفاده می‌کرد و در سه سطح تجهیزات مختلف به نام‌های کلاسیک، الگانس و آوانگارد ارائه می‌شد. مجموعهٔ موتورهای این نسل شامل انبوهی از موتورهای بنزینی و دیزلی می‌شد که بین ۹۵ تا ۳۴۷ اسب بخار در مدل E50 AMG تولید می‌کردند. این نسل فقط در دو نسخهٔ سدان و استیشن تولید می‌شد و نسخه‌های کوپه و کابریولت از طریق مدل مجزای CLK ارائه شدند.

۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹: تکامل

نسل W211 با طراحی بیرونی تکاملی، ارتقاء ایمنی فعال و غیرفعال، چراغ‌های جلوی بای‌زنون، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسورهای باران و ده‌ها ویژگی دیگر که لازمهٔ خودروهای مدرن بود معرفی شد. ازجملهٔ ویژگی‌های قابل‌توجه این نسل هم می‌توان به تعلیق چهار اتصالی جلو و چند اتصالی عقب، سیستم تعلیق بادی و ESP اشاره کرد. در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۶ فیس‌لیفت این نسل با اخبار جدیدی مثل E63 AMG با ۵۱۴ اسب بخار قدرت معرفی شد.

۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶: تکامل بیشتر

نسل W212 که در اوایل سال ۲۰۰۹ معرفی شد، با پیشرفت بیشتر در طراحی، بهبودهای آئرودینامیکی، ارتقاءهای فنی و پیشرانه‌های مدرن با حداکثر قدرت ۵۲۵ اسب بخار در E63، راه پرافتخار نسل‌های قبلی را ادامه داد.

۲۰۱۶ تا … آخرین E کلاسی که می‌شناسیم

نسل پنجم E کلاس با طراحی بشدت مشابه C کلاس و E کلاس، تجهیزات ایمنی فراوان، قابلیت ادغام گوشی‌های هوشمند، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید و… در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ رونمایی شد. چندی بعد نسخهٔ استیشن این نسل ارائه شد و در سال ۲۰۱۷ هم نسخه‌های کوپه و کابریولت به بازار آمدند. اوایل امسال، کل خانوادهٔ این نسل از E کلاس فیس‌لیفت شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    همشون عالی هستند

    موافقم 50
    مخالفم 6
    1. Hadi

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      اصلاً پرستیژ با مرسدس معنا میگیره…
      اونم با E…

      موافقم 34
      مخالفم 6
  2. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (166 ديدگاه)

    سیستم تعلیق جلوی سری W123 از نوع مک فرسون با بازوی جناقی پایینی است.
    من از بین همه اینها، طراحی بیرونی سری W212 را بیشتر می‌پسندم.

    موافقم 32
    مخالفم 5
  3. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (166 ديدگاه)

    اشتباه گفتم. منظورم W211
    بود.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  4. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (166 ديدگاه)

    اشتباه گفتم. منظورم W211 بود.

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. پارسا

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (41 ديدگاه)

      فیلمش رو تو یوتیوب دیدیم
      خیلی عالیه و با حاله

      موافقم 7
      مخالفم 1
  5. R@min

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    W212 جزو زیباترین ماشینای تاریخه مرسدسه

    موافقم 28
    مخالفم 5
  6. amir

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (522 ديدگاه)

    فقط نسل ششم .

    موافقم 13
    مخالفم 4
  7. بهنام

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    W211 نه تنها زیباترین Eکلاس هست بلکه یکی از زیباترین سدان های تولید شده ی تاریخه. هماهنگی و تناسبات این نسل بی‌نظیر و غیر قابل تکراره. البته نظر شخصیمه.

    موافقم 35
    مخالفم 3
    1. مهدی

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (166 ديدگاه)

      از نظر اصول طراحی خودرو و تناسبات طراحی، سری W211 به عنوان مرجع طراحی خودروهای سدان به حساب میاد.

      موافقم 14
      مخالفم 3
  8. زیزیگولو

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    حدود 85 ساله که E کلاس داره تولید میشه ….. بنز کلاس E اتاق دبلیو۲۱۱ تو کارخونه ای به اسم ((تاپ خودرو)) که از زیر مجموعه های ایران خودرو بودش به مرحله مونتاژ رسید که اگه اشتباه نکنم سال 1385 بودش

    موافقم 23
    مخالفم 2
  9. BMW

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (283 ديدگاه)

    تو طراحی هیچ کدومشون واسم به اندازه w124 جذاب نیست مخصوصا با اون نسخه وحشی 190E Evo II

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. مهدی

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (166 ديدگاه)

      190E از سری W201 است. نه سریW124

      موافقم 8
      مخالفم 2
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    قبول دارید W211 بهترین E کلاس تکرار نشدنیه بنز هست .
    اتاقش بی‌نظیره و میشه گفت محصولی همچون تویوتا کمری را برای بنز بازی میکنه از استهلاک کم و البته طراحی بدون تاریخ انقضاء که هیچگاه قدیمی نمیشه و هر دفعه که نگاهش میکنید احساس زنده بودن و تازگی داره (( آپشن‌هاش هنوز به روزه )) .

    داخلش با رنگ روشن توسی و چوبکاری اینقدر زیباست که اگر در خیابان و نمایشگاه دیدید ، حتماً توجه کنید که یه احساس سرخوشی به آدم منتقل میکنه .

    نمونه E350 و E300 اگر تمیزش را پیدا کردید در خریدش شک نکنید که مثل هیچ خودروی آلمانی دیگری هزینه‌های سربار وحشتناک نداره (( البته به جز سیستم تعلیقش که تقریباً هر ۸۰هزار کیلومتر نیاز به سرویس اساسی داره در ایران ، البته هزینش از دیگر بنزها خیلی خیلی کمتره و قطعاتش بیشتر و مناسب‌تره )) .

    کلاً دوستان ، اگر سمت خودروهای آلمانی میروید ، فقط تنفس طبیعیش را بخرید چه قدیم چه جدید (( بنزین ایران نابودگرِ خودروهای آلمانیه توربو )) که W211 شاهکار موتورهای بنز از نرمی و روان بودن هست و اگر اشتباه نکنم در ایران با سه نوع موتور عرضه میشد 2600 , 3000 , 3500 که در میان این سه گزینه برای ایران بهترینش E300 از لحاظ استهلاک هست که نه خیلی قدرتمنده و پرمصرف و نه خیلی کم‌جون و روی مخ و مخصوص رانندگی بدون دغدغه در جاده‌های ایران هست .

    مثل همیشه طولانی شد این کامنت اما از برخی خودروها هرچی بگیم کم گفتیم که یکیش همین W211 نازنین هست .

    موافقم 23
    مخالفم 4
  11. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    یه نسل از e class بود که تکامل یافته w212 بود ولی w213 نبود از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵و اوایل ۲۰۱۶ تولید می شد
    میشه گفت زیبا ترین و خشن ترین e تاریخ…..
    خیلی خوبه….

    موافقم 8
    مخالفم 5
  12. Amir Machine

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    نسل W212 شاهکار بود، ساده، زیبا، جذاب، ماندگار، اصلاً بی‌نظیر بود تو کل تاریخ E کلاس
    هنوز هم از نگاه کردن به این نسل لذت میبرم (البته تا قبل از فیس‌لیفتی که گند زدن تو طراحیش)
    حالا اون طراحی جاودانه رو مقایسه کنید با فیس‌لیفت اخیر E کلاس تا ببینید چقدر طراحی‌های مرسدس اُفت کرده

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      گند زدن تو طراحیش؟
      W213 رو میگی یا e w212 2014 تا 2015؟

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Amir Machine

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        همون W212 مدل 2014 که فیس‌لیفت همین W212 بود که عکسش تو این مطلب هست
        تو اون فیس‌لیفت بنظرم طراحی ساده و باوقار W212 رو نابود کردن

        موافقم 1
        مخالفم 2
  13. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    W212 عالی بود…..

    موافقم 7
    مخالفم 4
  14. MR.JJ

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (109 ديدگاه)

    من هنوزم یک W124 E500 دارم بعد از حدود 30 سال و با کارکردی نزدیک به 930.000km هنوزم مثل ساعت کار میکند !
    (قابل توجه کسانی که فکر می کنند این فقط تویوتاست که میتواند یک عمر با تو بماند…)

    موافقم 26
    مخالفم 0
    1. MR.JJ

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (109 ديدگاه)

      البته بگویم که ایرانی نیستم ساکن آذربایجان هستم …
      و با توجه به شرایطی همچون وضعیت راه ها و کیفیت بنزین و قطعات یدکی و همچنین وجود مکانیک های واقعی و کاربلد و از همه مهمتر سلیقه شخصی بنده به دوستی خود وفادار مانده ام
      فکر نکنم در ایران هم بتوان با W124 یک میلیون کیلومتر راه رفت؟!

      موافقم 19
      مخالفم 1
    2. OUTIS

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (57 ديدگاه)

      حالا چشمش نکنی?
      خدا برات نگهش داره و 930 هزار تا دیگه هم کار کنه

      موافقم 16
      مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      W124 یه خودروی دهه ۹۰دی هست با دنیایی از کیفیت همچون تمام خودروهای دهه ۹۰ که تکرار نشدنی‌ هستند در سادگی در تعمییرات و پیچیده نبودن‌های قوای فنی با سواری‌های نرم و راحت که دیگر در تاریخ تکرار نمی‌شوند (( خودروهای امروزی اینقدر به کامپیوتر و سیم‌کشی‌ها وابسطه شدند که دیگه تعمیرات کار هر کسی نیست و باید حتماً تکنسین خاص خودشون را داشته باشند و دیگه اکثراً قطعه تعویض میشه و نه تعمیر )) !

      همین حالاش هم W124 تمیز ۹۲ حدود ۶۰۰ میلیون پولشه و تابستان اِمسال یه کم‌کار درجه یکشو بالای ۶۰۰ میلیون میگفت !

      موافقم 7
      مخالفم 3
    4. محمد

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      W124 تو آذربایجان یه نماده هرکی w124 داره خیلی آدم خفنیه و گنگش بالاس.واسه همین همه چیش گیر میاد. تو ایران ماشین مشابهش نداریم.ولی یچیزی تو ماه های زانتیا س
      من خودم شق w140 دارم ?

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. MR.JJ

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (109 ديدگاه)

        دقیقا …
        در آذربایجان و روسیه W140 / W124 و البته G63 یک سبک زندگی خاص است سبکی که حتی از عاشقان بی ام و گرفته تا سوپرا و چارجر قبول دارند

        موافقم 9
        مخالفم 1
      2. Swedish arrogant tiger

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        اتاق تانک که خود مافیاست…

        موافقم 2
        مخالفم 1
    5. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      خدا برات نگه داره
      منم c350 2013 دارم و …… ساکن ایرانم (•______•)

      موافقم 6
      مخالفم 2
  15. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    میراثی به قدمت یک قرن…
    W124 که نیازی به گفتن نداره و یه تحول عظیم بود. ولی ماندگار ترین E تاریخ بنظرم w211 افسانه ایه یادگار دوران اوج طراحی های مرسدس.
    هنوزم بعد این همه سال عاشقشم.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  16. محمد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    یکی از مدل هایی که خیلی دوسش دارم،همه چی تمومه ،زیبا ،جادار ،مطمئن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  17. Amin-mc20

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    فقط تاریخچه این به کل تسلا و گاری و فرغون هاش و اون ایلان ماسک انگل خودروسازی میارزه

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. امیر

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (61 ديدگاه)

      ایلان ماسک فک میکنه از فضا اومده

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. Amin-mc20

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        دیوونس اصلا داره به هرچی عشق به ماشینه … میزنه

        موافقم 8
        مخالفم 4
    2. ارشیاsvj

      ۲۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      تسلا به نظر من یه مدیر واقعیه.
      ولی اون فرغون و گاری رو موافقم!!( دقیق ترش میشه جاروبرقی!??)

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. Amin-mc20

        ۲۶ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        مدیریتش رو کاری ندارم داره گندددد میزنه به معنی واقعی ماشیننن!!!!!!

        موافقم 2
        مخالفم 2
  18. MASIHA

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    سلطاننننننن
    در وصفش چیزی نمیشه گفت که

    موافقم 8
    مخالفم 1
  19. Hl>i

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    ‏W124 یکی از خاطره انگیزترین ساخته های مرسدس بنز است با ان چراغ های مستطیل شکل مزین به برف پاک کن و جلوپنجره ای شبیه خانه های سقف شیروانی، تمام ذهنیت من از شرکت مرسدس بنز همین مدل است هنوزم با دیدنش به یاد ایام کودکی و عکس های خودری لای ادمس ها میفتم، بگذریم
    باید گفت زیباترین نسل از خانواده محبوب E کلاس مدل جذاب W211 است که از ان به عنوان بهترین طراحی خودرو از نظر رعایت در فواصل یاد میشه، به نوعی میشه گفت در طراحی این مدل از اصولی ترین اندازه ها در بین اجزاء خودرو استفاده شده و از نظر زیبای شناسی این خودرو دارای بهترین پیکر بندی است تا جایی که تدریس میشه از ان در کالج های معتبر طراحی.
    در نسل جدید هم ریشه های از ژن این خانواده مشهود است نه به برجستگی دبلیو ٢١١ و ١٢٣ و حتیٰ ٢١٢ ها اما ساده و روان طراحی شده به مانند پونتون و فین تیل، ولی ای کاش نسل جدید هم به سنت چراغ های دوقلو در جلو وفادار می ماند

    ‏+|<i

    موافقم 9
    مخالفم 1
  20. مهدی اکرمی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (88 ديدگاه)

    “در سال ۱۹۷۶ نسل جدید W123 معرفی شد.
    مرسدس در این نسل از E کلاس سوخت‌های جایگزینی مثل برق، هیدروژن و LPG را هم آزمایش کرد.”

    44 سال پیش!!!

    موافقم 9
    مخالفم 2
  21. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    به نظر من سری ای اعجوبس من خودم استورک 8 خیلی دوست دارم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  22. امیررضا

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    آخ که من عاشق نسل W212 هستم. اصلا خیلی جنتلمنه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  23. امیر

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    خوب شماها که گمرکات روبستین و تعرفه ۱۰۰ درصدی گذاشتین و چهل سال مارو مجبور به خرید خودرو هایی کردین که خودتون به میل خودتون انتخاب میکردین کاش یک عمر بجای پژو ۴۰۵ آشغالِ فرانسوی چینی و ایرانیزه واشر سوز این ماشین رو انتخاب میکردین ( w211) و توی همون سال ها با قیمت واقعیش میفروختن به ایرانی ها .الان خیابانهای ایران زیباتر بود و دیگه کسی به زباله (پژو پارس) نمیگفت سلطان . چو بیشه تهی ماند از نره شیر / شغالان درآیند آن‌جا دلیر

    موافقم 8
    مخالفم 2
  24. رامتین

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    سری E را شاید بیشتر از همه سری ها دوست دارم. دنیایی از خاطره هست و درواقع تمام فنواریهای S را با قیمت کمتر به آدم میده. به شخصه البته منتظر رونمایی از CLE هستم که ورژن خاصی از E کلاس کوپه هست.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  25. هموطن

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اتاق بنز ۱۷۰. موتور تویوتا. یه همچین چیزی عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مرتضی

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجیب w123 و نسل دو E کلاس به دلم میشینه بین همه مدل ها چون اوج اصالت بنز توی طراحی شون به چشم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا