مرسدس بنز

زیر سؤال رفتن مرسدس به خاطر تبلیغ نادرست اسپرینتر!

مرسدس بنز به خاطر کمپین بازاریابی جدید برای اسپرینتر ۲۰۱۹ خبرساز شده است. در تبلیغ این خودرو گفته شده که اسپرینتر در آمریکا ساخته شده است.


اما بررسی حدود ۲۴۰۰ مدل اسپرینتر توسط موسسه Truth In Advertising قابل‌فروش در نمایندگی‌های مرسدس بنز آمریکا نشان می‌دهد که اکثر قطعات این خودروها در خارج از آمریکا ساخته شده و تنها در تأسیسات مرسدس در کارولینای جنوبی مونتاژ شده‌اند.


این موسسه حمایت از مصرف‌کننده که به دنبال حفظ منافع آن‌ها و پیشگیری از تبلیغات نادرست و گمراه‌کننده است شماره شاسی ۲۳۹۰ دستگاه اسپرینتر موجود در نمایندگی‌های مرسدس در آمریکا را بررسی کرده است. یازدهمین رقم شماره شاسی نشان دهنده‌ی جایی است که خودرو ساخته می‌شود و در این مورد ۹۰ درصد اسپرینترها با کد P یا N در یازدهمین جایگاه شناخته شده‌اند که نشان دهنده‌ی تأسیسات تولید دوسلدورف و لودویگزفلد آلمان می‌باشند. تنها ۱۰ درصد این خودروها دارای حرف T بوده‌اند که معرف کلمه‌ی کالیفرنیا می‌باشد.


کمیسیون تجارت فدرال FTC الزاماتی خاص برای میزان ساخت آمریکا بودن یک خودرو داشته و پس از آن خودروسازان می‌توانند ادعای ساخت آمریکا را داشته باشند. البته درصد دقیقی برای استفاده از قطعات آمریکایی در خودروها وجود ندارد اما همه یا تقریباً همه‌ی قطعات باید ساخت این کشور باشند و درصد استفاده از قطعات کشورهای دیگر ناچیز باشد. شرکت‌هایی که این الزامات را رعایت نکنند می‌توانند خودروهای خود را با عنوان مونتاژ شده در آمریکا بفروشند.


گفته شده مرسدس از سپتامبر ۲۰۱۸ تاکنون بیش از ۱۶ میلیون دلار صرف تبلیغات و بازاریابی اسپرینتر جدید کرده و بخش اعظم تبلیغات این برند روی تأکید بر ساخت آمریکا بودنش بوده است. مرسدس پس از بررسی شماره شاسی‌ها توسط موسسه یاد شده کمپین تبلیغاتی خود را اصلاح کرده است.

یکی از سخنگویان مرسدس گفته است:

مرسدس بنز آمریکا در حال اصلاح کمپین تبلیغاتی کنونی بوده تا روی شغل‌ها و سرمایه‌گذاری در آمریکا تمرکز کند. این شرکت به سرمایه‌گذاری خود در آمریکا افتخار کرده و نگرانی‌های موجود را با اصلاح برخی تبلیغات رفع نموده است. همچون همیشه، مرسدس بنز به دنبال ارائه‌ی واقعیات محصولات خود می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Seyed.AMG

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    مرسدس داری چی کار میکنی ؟؟؟
    فقط در حال گند زدن هستی اما باز هم عشقی ❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    اونجا برای چند کلمه بازخواست میشن
    اینجا هم برلیانس رو به اسم خودروی 100% ملی رهام به مردم معرفی میکنن که صفر تا صدش ساخت کشور دوست و برادر چینه و خدارو شکر که تحریمها باعث شد یه آشغال دیکه به مجموع آشغالهای قبل اضافه نشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Genius

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    جالبه که اونجا بین تولید و مونتاژ مرزبندی مشخص و جدی ای دارن اینا اگه جای ما بودن که سمند و پراید و تیبا علیرغم اینکه برچسب تولید ملی خوردن در اصل تا 70% قطعات و مجموعه هاشون وارداتیه یا برلیانس چینی رو ریبج میکنن باسم محصول پارس خودرو میدن بیرون چکار میکردن؟!!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    قطعا که قطعه ساخت المان مطمئن تره / حالا مسائل اشتغال و هر چی بماند ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر.عارف

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    یکی (تو ایران) می مرد ز درد بینوایی ….. یکی ( تو آمریکا) میگفت آقا زردک می خواهی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ardalan

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (80 ديدگاه)

    به عنوان یه ایرانی همون ابتدای متن رو که خوندم ذهنم رفت دنبال حقوق اون یارو که میاد شماره شاسیا رو میخونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا