مرسدس بنز

نمایش دوباره مرسدس-ای‌ام‌جی وان در کنار لوئیس همیلتون

ماه مارس در صنعت خودرو می‌تواند به اخبار متفاوتی اشاره داشته باشد. درحالی‌که برخی افراد ماه مارس را یک ماه پس از ماه فوریه تلقی می‌کنند، طرفداران فرمول ۱ می‌دانند که فرا رسیدن این ماه به معنی شروع فصل جدید مسابقات می‌باشد. علاوه بر ارائه فرصت‌های جدید به تیم‌ها، مرسدس تصمیم گرفته تا در این ماه از هایپرکار AMG One پرده‌برداری کند.

خوشبختانه این خودروساز آلمانی با لوئیس همیلتون که ۷ بار قهرمان مسابقات فرمول ۱ شده قرارداد دارد و او در کنار این خودرو قرار گرفته است. درست همانند خودروی مسابقه‌ای W12 F1 2021، هایپرکار وان از پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با حداکثر دوران ۱۱ هزار دور در دقیقه استفاده می‌کند. به این مجموعه هنرمندانه باید ۴ پیشرانه الکتریکی را نیز اضافه کرد که در کل باعث تولید قدرتی چهار رقمی می‌شوند.

همیلتون می‌گوید وان علاوه بر پیشرانه الهام گرفته از فرمول ۱ صدایی مشابه این خودروهای مسابقه‌ای دارد. از آنجایی که محصول خبرساز AMG می‌تواند به‌صورت قانونی در جاده‌ها حضور یابد بنابراین احتمال رکوردگیری آن در پیست مشهور نوربرگ رینگ و سایر پیست‌ها وجود دارد. البته اگرچه ثبت رکوردهای بسیار سریع در پیست‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد اما راحتی بالا در خودرو نیز موضوعی اساسی است. همیلتون می‌گوید این خودرو ترکیبی از پرفورمنس فرمول ۱ و راحتی تمامی محصولات جاده‌ای AMG است.

درست در نقطه مقابل برخی تفکرات درباره خودروهای جاده‌ای پرفورمنس، کابین این هایپرکار تجهیزات فراوان مورد انتظار از محصولات عادی مرسدس را دارد. از آنجایی که همیلتون به موسیقی علاقه زیادی دارد بنابراین به این نکته اشاره کرده که می‌تواند به موزیک‌های موردعلاقه خود در کابین وان گوش دهد.

خریداران ثروتمند این خودرو باید بدانند اولین نمونه‌های وان از اواخر سال جاری میلادی به دستشان خواهد رسید. همان‌گونه که گفته ‌شده تنها ۲۷۵ دستگاه از این هایپرکار با قیمت ۳ میلیون دلاری تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Dna

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (291 ديدگاه)

    ای ام جی وان، به قول زلاتان : واو

    موافقم 37
    مخالفم 1
  2. REZA

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (132 ديدگاه)

    نمایشی از شکوه و تکنولوژی مرسدس بنز

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      واااااای پسسسر من چرا انقد دیوونه فرم بدنشم
      مرسدس مرغوب ترین ابرماشین این سالهاشو ساخته
      این ماشین بنظر حتی از SLR هم تاریخی تره
      یه چیزی شبیه به CLK GTR میمونه
      ینی سوپر اسپرتی با چاشنی ماشینای مسابقه یی خالص
      فوق العادست
      دمشگرم
      فقط فاصل پوزه تا زمینو نگاکن
      انگار با کولیس این فاصلرو اندازه کردن

      موافقم 6
      مخالفم 0
  3. کافر مقدس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    عکس اول به شدت منو یاد لامبو انداخت

    موافقم 16
    مخالفم 13
    1. Carbonado Aventador

      ۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      خب لامبو چون پایه گذار طراحی تهاجمی و گوشه دار و هندسی بود ؛درنتیجه تو طراحی اکثر ماشین های جدید میشه ردپایی از سنت لامبورگینی رو دید.
      .
      و بله این ماشین تشابهات ریزی به لامبورگینی داره..
      حتی نمای عقب و چراغ هاش..
      .
      هرکی هم که انکار میکنه باید چشماشو به چشم پزشکی نشون بده

      موافقم 11
      مخالفم 10
      1. محمدهادی

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2142 ديدگاه)

        اتفاقا جلوش منو بیشتر یاد مکلارن اف وان میندازه
        ختی اسمشم شبیه اف وانه
        ینی پروجکت وان?

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Carbonado Aventador

          ۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          بله فرم جلوش شبیه f1 هست..
          این حالت که گلگیر برامده هست بعد با یک موج ملایم کاپوت فرو میره و بعد دوباره به گلگیر برامده میرسیم دقیقا شبیه طراحی گلگیر و کاپوت f1 هست.

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. Mohammadreza

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (870 ديدگاه)

    هدف خودرو های میلیون دلاری کلا شو اف و خودنمایی هست
    و این اصلی ترین دلیله که مرسدس میخواد از موتور f1 در یه خودرو شهری استفاده کنه.
    چون پاور برگفته از f1 برای استفاده در یه خوردو شهری مناسب نیست.

    کلا از نظر من خودروهای میلیون دلاری چیزی جز اسباب بازی پر زرق و برق با هدف خودنمایی صاحب خودرو نیستن.
    یه ماشین باز و راننده واقعی اگه بخواد یه خودرو پرفورمنس رده بالا از مرسدس بخره قطعا amg gt black series رو انتخاب میکنه .

    موافقم 7
    مخالفم 33
    1. امیرحسین

      ۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (444 ديدگاه)

      سلام،دقیقا??????
      با شما موافقم ولی اونجایی که میگین پیشرانه f1 بدرد خودروهای جاده ای نمیخوره موافق نیستم

      موافقم 6
      مخالفم 11
      1. akrh78

        ۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        خوب مشخصه زیاد با انجین فرمول یک اشنایی ندارین

        موافقم 5
        مخالفم 2
    2. Mahyar.M.A.R

      ۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (93 ديدگاه)

      ببین با خط اول موافقم مثلا برای ساخت یه بوگاتی ویرون فولکس باید ۵ میلیون دلار خرج کنه اما ۲ میلیون دلار میفروشه یعنی کلی ضرر ولی از یه طرف کلی سود برای فولکس و بوگاتی برای اضافه شدن سهام و محبوببت مثلا اگه هرگز بوگاتی ویرونی گرانقیمت ساخته نمیشد که بتونه رکورد سرعت را بشکونه الان تو بوگاتی رو همچنان یه ورشکست شده قدیمی بشناسی و به تکنولوژی هم اضافه میشد مثلا گیربکس ویرون شش سال برای ساختش زمان برد تا بتونه ۱۰۰۰ اسب رو تحمل کنه اینم برای نشان دادن قدرت فراوان پدر خودروسازی است

      موافقم 9
      مخالفم 5
  5. Benz SLR

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    اینجوری باشه SLR هم یه ماشین اسباب بازیه دیگه

    موافقم 12
    مخالفم 3
  6. Khosrow

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    پرفورمنس فورمولا – راحتی محصولات جاده ای / مرسدس خدایگان صنعت اتومبیل ..

    موافقم 9
    مخالفم 3
  7. akrh78

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    فقط اونجاش که در مورد صداش میگه ???
    این موتور توی فرمول یک هم چندان صدایی نداره بعد تو مدل جاده ای با کاتالیست و هزارتا قانون محدود کننده دیگه چه صدایی براش میمونه بنده خدا ?

    موافقم 1
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا